Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Súdwest-Fryslân

Op een duurzame manier gezond afvallen in Súdwest-Fryslân? Veel mensen hebben die wens. Maar waar moet ik beginnen? Je kunt aan de slag met zoveel verschillende aanpakken. Populair is bijvoorbeeld het “Vegetarisch Dieet” en natuurlijk het “No Diet dieet”. Wat je tegen kan staan is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Verbeter dan je actuele eetpatroon. Doorgaans resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Ongezonde tussendoortjes laten staan, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, kook zonder pakjes & zakjes en meer naar de sportschool gaan om je een idee te geven. Je diëtist in Súdwest-Fryslân kan je hierbij helpen. Hieronder vind jij uitgebreide info over voedingsdeskundigen, verantwoorde voeding, populaire afvalprogramma’s en hoe je in beweging kunt komen.

  • Er bestaan flink wat diëten die worden aangeprezen
  • O.a. het “Stack” + het “Protislank” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • Bedenk hierbij wel dat veel mensen na verloop van tijd weer terugvallen (jojo-effect)
  • Een afvalcoach in Súdwest-Fryslân biedt ondersteuning bij het zoeken naar een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Let op je energiebalans: meer energie consumeren dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieFriesland
GemeenteSúdwest-Fryslân
Postcode8751
% overgewicht47%
% obesitas12%
Diëtist in de regioDiëtistenpraktijk Jorritsma & Smit
Sportschool in de omgevingSportcentrum Véronique Akkermans Wommels

Diëtist in Súdwest-Fryslân vinden

Veel mensen in Súdwest-Fryslân zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 47% heeft te maken met overgewicht en 12% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Het principe van overgewicht wordt dikwijls toegeschreven aan gebrekkige informatie. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een erkende diëtistenpraktijk in Súdwest-Fryslân kijkt eerst kritisch nar jouw eetpatroon en leefstijl. In het vervolgtraject stellen jullie samen een plan op aangaande een gezondere leefstijl. Je kan ook langsgaan bij een voedingsdeskundige om medische redenen zoals diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist support je om gezond en duurzaam gewicht te verliezen
  • Vanuit de basispremie heeft iedereen in NL recht op 3 uur advies op dieetgebied per jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Súdwest-Fryslân september 2021
In contact komen met een professionele gezondheidspraktijk in je woonplaats? In het overzicht hieronder zoek je een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Súdwest-Fryslân. Je zoekt naar opties waarbij je bij iemand komt met verstand van zaken. We onderscheiden allerlei afslankcoaches en specialismen. De titel “diëtist” is de enige die ook wettelijke bescherming geniet. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: dikwijls een adviserende rol binnen organisaties of scholen
  • Voedingstherapeut: helpt cliënten om eetpatroon te veranderen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: vanuit een coachingsrol hulp bij een fittere en gezondere leefstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Diëtistenpraktijk Jorritsma & SmitDe Tsjasker 98748 DVWitmarsum
Grietje Van Der Sluist Bosk 848731 BMWommels
Grietje Van Der SluisVan Sminialeane 458731 BDWommels
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-sudwest-fryslan-8751

Gegevens over beweging en gezondheid in Súdwest-Fryslân

In regio Súdwest-Fryslân heeft 47% een BMI van 25 – 29 (overgewicht) en 12% heeft obesitas. 78% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 52% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (dit betekent ten minste 150 minuten matig intensief bewegen). 50% sport wekelijks. 44,5% fietst zeer regelmatig bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Tenslotte zien we dat 20% wel eens rookt en dat 12% drinkt wekelijks alcohol (7% is een overmatige drinker). 33% drinkt vrijwel geen alcohol (bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Súdwest-Fryslân

Het grote deel van de mensen die te zwaar zijn beginnen met een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma kan je snel afvallen. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Dit ligt aan je uitgangssituatie (BMI), voedselvoorkeuren en jouw lange termijn doelen. Deze diëten delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: hoeveelheid verbruikte calorieën beperkt tot bijv. maximaal 1500 per dag
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitdieet: eiwitrijk eten is een bron van energie en de bouwstof voor het lichaam
  4. Vetvrij/vetarm dieet: kan leiden tot verbeteringen bij diabetes type 2
  5. Medisch dieet: niet bedoeld voor een slanker uiterlijk, maar voor medische noodzaak (o.a. Borstkanker dieet)

Welk dieet past bij mij?
Het juiste voedingsschema vinden en dit integreren in jouw leefstijl kan best tegenvallen. Hierna lees je een paar voorzetjes:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Het is slechts een korte termijn oplossing
  • Een keer de fout ingaan is niet erg, je gaat het anders simpelweg niet volhouden
  • Houd een eetdagboek bij, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Zorg ook voor voldoende beweging, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Súdwest-Fryslân

DieetSoortTarievenDetails
South BeachVetarmVanaf €29Vertrouwen op de goede koolhydraten & vetten
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €78p/maandMet duidelijke richtlijnen
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €19 p/maandAfvallen op jouw manier!
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €60 p/maandAltijd een consulent in de buurt
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €25Laat watergewicht verdwijnen
PaleoOuderwetsVanaf €24Geen bewerkte producten
MediterraneGrieksVanaf €25Geen sneldieet, maar een lifestyle
DashBloeddruk focusVanaf €48Dietary Approaches to Stop Hypertension
DukanWeinig koolhydratenVanaf €11Al meer dan 20 jaar succesvol
ModifastShakesVanaf €64 p/maandFocus op snel kilo’s kwijtraken

Afvallen op jouw eigen manier

Snel resultaat zien en dit ook volhouden

Omliggende sportscholen

Afslanken gaat erom dat er minder calorieën je lichaam binnenkomen dan er uitgaan. In de basis draait het om minder / anders gaat eten. Maar het is ook belangrijk dat je ook in beweging komt. Daarvoor kun je naar de sportschool in Súdwest-Fryslân. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Door te werken aan cardio (roeimachine/hometrainer) leg je de focus op calorieën en verbranding. Anderzijds, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: je body zal dan na een training door blijven gaan met energie verbranden. Daarbij ga je spieren kweken tijdens de krachttrainingen. Naast de fitness zijn er vandaag de dag allerlei manieren om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: In een leuke vorm je conditie en/of kracht versterken
  • Slenderen: Vaak ingezet bij klachten als reuma, artritis en artrose
  • Hardlopen: Afvallen, maar ook gewrichten en botten versterken
  • Wandelen (powerwalk): Probeer de wandelingen elke dag vol te houden
  • Populaire groepslessen: Body Balance, Sh’Bam en Steps

Populaire fitnesscentra in de regio Súdwest-Fryslân

NaamAdresPostcodePlaats
Sportcentrum Véronique Akkermans WommelsWalperterwei 41H8731 CDWommels
Anytime Fitness BolswardDe Ward 108701 MBBolsward
Sporza BolswardNieuwmarkt 15A8701 KKBolsward
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Súdwest-Fryslân
Wil je wat doen aan jouw gewicht waarbij je gecoacht en gemotiveerd wordt? De personal training (PT) in Friesland helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Jouw privé-trainer zal je overal bij ondersteunen en zorgt dat jij ook de juiste voeding binnenkrijgt. De basis ligt bij het feit dat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je geen excuus meer hebt en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Het nadeel is de hoge kosten: een trainer op maat kost vaak zo’n €67,5 per periode (30 dagen).

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Op basis van je lichaamsgewicht en je lengte komt er een uitkomst. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: jij zal moeten afslanken. Komt het boven de 30 uit? Dat duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het is verstandig om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Binnen welke termijn wil jij resultaat?

    Ga je een afslankprogramma starten? Schrijf dan op hoeveel je in welke tijd wilt afvallen. Anders ontbreekt er de focus. Weest niet te streng, en wees realistisch. Stel ook de waarom-vraag. Waarom wil je 5KG afvallen? Verder belangrijk: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Súdwest-Fryslân

  3. Minder veel eten

    Kilo’s kwijtraken draait in de basis hierom: verbrandt meer calorieën dan er je lichaam binnenkomt en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Hiervoor zul je minder moeten eten. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Eet met regelmaat (anders ga je sneller snacken), en eet met aandacht. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook welke producten je neemt heeft gevolgen op de calorie-inname. Vermijd zoveel mogelijk producten met alcohol, vet en suiker. Een nuttige eerste stap is dat jij rekening houdt met de Schijf van Vijf. Advies: leer meteen het ongezond snacken af en en probeer kleinere borden. Op Gezondaantafel.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Start met sporten

    Ga jij er serieus voor? Door meer te bewegen houd je het beter vol en verklein je de kans op het jojo-effect. Uitgangspunt is 60 minuten bewegen per dag. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: loop wat vaker naar het koffieapparaat en en haal de fiets uit de schuur. Daarnaast kun je kiezen voor een regionale sportschool. Door een crosstrainer of halters ga je vet verbranden en haal je sneller jouw doelen.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een voedingsschema?

Tot 5 KG in 2 weken verliezen

Actuele thema’s over afslanken in Súdwest-Fryslân

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Súdwest-Fryslân afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Hierdoor zal je kleine veranderingen doorvoeren. In de basis is dit minder kilocalorieën, meer gezonde producten (schijf van vijf) en meer en vaker van bewegen. Zodoende ga je gemakkelijk een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Tips voor succes: voeg meer eiwit toe aan je maaltijden, laat ongezonde producten liggen, heb aandacht voor je eten en en haal de fiets uit de schuur. D.m.v. deze aanpak ontwikkel je een healthy lifestyle voor een langere periode.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat niet 1 eetpatroon dat garantie geeft op de beste resultaten. Montignac, Sonja Bakker, Pioppi of South Beach, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk van deze methodes goed werkt voor jou heeft te maken met velerlei variabelen als jouw situatie, jouw lange termijn doelen en voedingsvoorkeuren. Het belangrijkste is een persoonlijk voedingsschema waardoor je gaat afvallen maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
5 kg of meer kwijtraken is zeker realistisch voor veel mensen met een crashdieet, maar is wel gevaarlijk. Bij zo’n dieetprogramma is de energie-inname die binnenkomt ontzettend laag. Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, tot wel 3,5 kg in een week. Er zijn veel nadelen zoals moeheid, hoofdpijn / misselijkheid, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Geen optie voor de lange termijn dus.

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 8749, 8751 wordt voor een deel betaald vanuit de basisverzekering van o.a. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het gaat hier om jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. In veel gevallen gaat het om maximaal 6 afspraken. Voorwaarden: dit gaat wel van je eigen risico af. Er is een uitzondering: ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes, COPD of CVRM. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Afvallen op een gezonde manier gaat vaak niet zo snel als je wilt. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. In het begin gaat het soms sneller. Wil jij het afslankproces versnellen? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je krijgt een tekort aan essentiële voedingsstoffen en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Bolsward, Sneek, Nijefurd, Koudum, Hemelum, IJlst, Zuid IJlst, Oost IJlst, West IJlst, Oosthem, Noordwest IJlst, Zuidoost IJLst, Woudsend, Bouwhoek, Weidestreek Oost, Weidestreek West, Weidestreek Zuid, Makkum, Weidestreek Zuidwest, Boarnsterhim.

  • Raerd
  • Poppenwier
  • Tersoal
  • Easterwierrum
  • Hinnaard
  • Waaksens
  • Kimswerd
  • Arum
  • Lollum
  • Cornwerd
  • Makkum
  • Idsegahuizum
  • Piaam
  • Gaast
  • Allingawier
  • Exmorra
  • Ferwoude
  • Hieslum
  • Parrega
  • Dedgum
  • Tjerkwerd
  • Breezanddijk
  • Nijland
  • Tjalhuizum
  • Folsgare
  • Wolsum
  • Nijhuizum
  • Koudum
  • Hidaard
  • Hartwerd
  • Burgwerd
  • Hichtum
  • Schettens
  • Longerhouw
  • Schraard
  • Wons
  • Witmarsum
  • Pingjum
  • Zurich
  • Kornwerderzand
  • Molkwerum
  • It Heidenskip
  • Wommels
  • Kûbaard
  • Iens
  • Easterein
  • Itens
  • Reahûs
  • Gauw
  • Goënga
  • Scharnegoutum
  • Loënga
  • Tirns
  • Ysbrechtum
  • Boazum
  • Britswert
  • Wiuwert
  • Rien
  • Lytsewierrum
  • Dearsum
  • Sibrandabuorren
  • IJlst
  • Greonterp
  • Bolsward
  • Workum
  • Hindeloopen
  • Stavoren
  • Warns
  • Hemelum
  • Sneek
  • Gaastmeer
  • Idzega
  • Sandfirden
  • Blauwhuis
  • Westhem
  • Abbega
  • Oosthem
  • Heeg
  • Hommerts
  • Jutrijp
  • Uitwellingerga
  • Oppenhuizen
  • Offingawier
  • Woudsend
  • Smallebrugge
  • Indijk
  • Ypecolsga
  • Koufurderrige