Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Ooststellingwerf

Beginnen met gezond afvallen in Ooststellingwerf? Een groot deel van de mensen vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Maar waar moet ik beginnen? Je kunt kiezen uit veel afslankprogramma’s. Denk dan aan het “Kwarkdieet” en niet te vergeten het “Atkins dieet”. Het risico is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Heroverweeg dan je leefstijl van dit moment. Eigenlijk gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Probeer minder te snoepen, genoeg water drinken, focus op eiwit- en vezelrijke voeding, meer groenten opscheppen en zorgen dat je ong. een uur per dag in beweging bent kunnen je daar goed bij helpen. Een diëtist in Ooststellingwerf beschikt over voldoende kennis. Verderop tref jij belangrijke informatie over voedingsconsulentes, goede voeding, de meest bekende afvalprogramma’s en krachttraining.

  • We onderscheiden flink wat diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • O.a. het “ORIGINAL Afslankkuur” + het “Immogenics”, om maar een paar voorbeelden te noemen
  • Bedenk hierbij wel dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een speciale afvalcoach in Ooststellingwerf kan iedereen adviseren over een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Cruciaal is de energiebalans: zorg dat je meer energie verbruikt dan wat je dagelijks binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieDrenthe
GemeenteOoststellingwerf
Postcode8434
% overgewicht53%
% obesitas15%
Lokale diëtistenpraktijkSanne De Ree, Dietist En Voedingskundige
Fitness in de buurtLACO Haulerwijk

Diëtist in Ooststellingwerf vergelijken

Opvallend veel mensen in Ooststellingwerf zijn simpelweg te dik. 53% heeft een (matig) overgewicht en 15% zelfs obesitas. Overgewicht komt voor uit een ongezonde leefstijl. Je kunt zoveel verschillende voeding kopen, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een diëtistenpraktijk in Ooststellingwerf brengt eerst in kaart jouw huidige situatie en leefstijl. Op basis daarvan ontvang je praktische tips op het gebied van jouw eet- en leefstijl. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige als je advies nodig hebt rondom medische zaken als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist werkt samen met je om (kleine) veranderingen in je leefstijl door te voeren
  • Op basis van de basis zorgverzekering mag je gebruik maken van 3 uur dieetbegeleiding (op jaarbasis)
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Ooststellingwerf september 2021
Zoek je naar een vakbekwame gezondheidspraktijk in je woonplaats? Hieronder zoek je een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Ooststellingwerf. Zorg dat je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. Er circuleren allerlei functienamen en focusgebieden. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met een gezond eet- en leefpatroon
  • Voedingsdeskundige: adviseren vaak bedrijven of scholen rondom voeding
  • Voedingstherapeut: helpt cliënten om eetpatroon te veranderen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: vanuit een coachingsrol hulp bij een fittere en gezondere leefstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Sanne De Ree, Dietist En VoedingskundigeNorgerweg 158433 LMHaulerwijk
Sanne de ReeHoofdweg Boven 58433 LAHaulerwijk
Dietistenpraktijk PrangerBrink 1-1128431 LDOosterwolde Fr
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-ooststellingwerf-8434

Gezondheidscijfers in Ooststellingwerf

In regio Ooststellingwerf heeft 53% te maken met overgewicht, en 15% ernstige obesitas. 79% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 49% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 43% sport structureel elke week. 44,3% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij stukjes tot 7,5 kilometer. Verder valt op dat 20% wel eens rookt en dat 9% wordt bestempeld als zware drinker (7% zelfs als overmatige drinker). 44% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Ooststellingwerf

Veel mensen die kampen met overgewicht maken de keuze voor een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma kan je snel afvallen. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Dat heeft alles te maken met jouw huidige gewoontes, eetvoorkeur en doelstelling. Alle dieetmethodes zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: afvallen door het eten van minder calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: aantal koolhydraten in je voedingspatroon verminderen
  3. Eiwitrijk dieet: eiwitrijke voeding helpt je afvallen en in spiermassa toe te nemen
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Focus op de juiste vetten (onverzadigd) en beperkt de inname van transvetten
  5. Medisch dieet: vaak ter voorbereiding op een operatie of medische behandeling / ingreep (o.a. Alkalisch dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet selecteren, en het ook volhouden kan best tegenvallen. Bijgaand tref je een aantal handige adviezen:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Je verliest alleen gewicht op korte termijn
  • Gun jezelf de tijd en ruimte, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, zo ben je je bewust van je eetpatroon
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Interessante diëten in Ooststellingwerf

DieetMethodeKostenUitleg
South BeachMinimale vettenVanaf €16Gebaseerd op de glycemische index
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €68p/maandLow carb leefstijl
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €25 p/maandAfslanken op de lange termijn
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €56 p/maandMaaltijden vanaf €2,65
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €35Minder glucose in het bloed
PaleoOuderwetsVanaf €37Eiwitrijk dus snel verzadigd
MediterranePortugeesVanaf €24Gezonde voeding op de lange termijn
DashBloeddruk focusVanaf €43Eet meer groenten en fruit
DukanMinimale koolhydratenVanaf €20Dure vetarme voedingsmiddelen
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €66 p/maandHeel weinig calorieën eten

In razend tempo afvallen

In snel tempo afvallen zonder een jojo-effect

Omliggende sportscholen

Afslanken gaat erom dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. Dit reikt dus verder dan enkel gezonder eten. Je behaalt een beter resultaat als je een aantal keer per week gaat sporten. Een ideale manier is een personal trainer of sportschool in Ooststellingwerf. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Tijdens cardio (roeien of rennen) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Bedenk wel, naverbranding vindt plaats bij krachttraining: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Daarbij ga je spieren opbouwen bij het toepassen van krachttraining. Naast de fitness kun je kiezen uit diverse voorbeelden om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Een intensieve training in groepen voor binnen of buiten
  • Slenderen: Zonder moeite sporten op automatische fitnesstoestellen
  • Hardlopen: Met een hardloopschema werken aan je conditie
  • Wandelen (powerwalk): Een kosteloze manier van sporten (laagdrempelig)
  • Andere opties: RPM, Pilates en Essentrics

Bekijk fitnesscentra in de regio Ooststellingwerf

NaamAdresPostcodePlaats
LACO HaulerwijkLeeksterweg 23a8433 KVHaulerwijk
Racket & Health AppelschaNijesteegde 49a8426 GVAppelscha
Flipper Fitness AppelschaVan Emstweg 88426 BVAppelscha
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Ooststellingwerf
Wil je wat doen aan jouw gewicht onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Drenthe richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Deze trainer motiveert je gedurende de training en kan zelfs helpen met een voedingsplan. Het succes zit hem erin dat de coach je een training uitdaging geeft, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je directe feedback krijgt. De minder leuke kant: zo’n prive-coach kost zo’n €85 per periode (30 dagen).

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Bij een waarde tussen de 25 – 30: jij hebt last van overgewicht. Komt het boven de 30 uit? Dat wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Vaak moet je dan in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Welke resultaten wil je halen?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Bepaal een doelstelling. Anders ben je een schip zonder stuur. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Andere handigheidjes: vertel je omgeving dat je kilo’s wilt kwijtraken en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Ooststellingwerf

  3. Voeding beperken

    Op gezond gewicht komen is geen hogere wiskunde: zorg voor een negatieve energiebalans en je gaat gewicht verliezen. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Voedingscentrum). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (zo blijf je van ongezonde snacks af), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Meer gezond eten

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook de voedingsstof zelf draagt bij aan de calorie-inname. Probeer te minderen met zout, suiker of alcohol. Het is belangrijk dat je zovaak mogelijk producten uit de Schijf van Vijf kiest. Tevens: ongezonde snacks heb je niet nodig en eet kleinere porties. Via bijv. AH.nl kun je eenvoudig voedzame en gezonde gerechten zoeken.

  5. Ontspanning & beweging

    Ga jij er serieus voor? Door meer te bewegen houd je het beter vol en blijf je beter op gewicht. Uitgangspunt is 60 minuten bewegen per dag. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: negeer de roltrap en ga wat vaker stofzuigen. Je kunt je ook aanmelden bij een regionale sportschool. Door de loopband of gewichten ga je vet verbranden en ga je nog sneller afvallen.

Eenvoudig gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Bekijk populaire vragen over afslanken in Ooststellingwerf

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Ooststellingwerf afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Waar het om draait is een gezondere leefstijl creëren. In de basis is dit minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en meer en vaker van bewegen. Hierdoor zul jij zeker weten je streefgewicht behalen. Enkele voorbeelden: schep lekker veel groenten op, drink zoveel mogelijk water, gebruik kleinere borden en ga wat vaker stofzuigen. Daardoor zul je een gezonde levensstijl creëren voor de komende jaren.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 eetpatroon waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Montignac, Oerdieet, Keto dieet of Weight Watchers, Cambridge, Mediterrane dieet: welk afvalprogramma goed werkt voor jou is afhankelijk van allerlei zaken als jouw situatie, jouw lange termijn doelen en eetgewoontes. Je bereikt het meeste met een individueel eetschema wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar toch alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
10-15 kilo lijnen is soms mogelijk met een crashdieet, maar het is doorgaans niet verstandig. Bij zo’n voedingspatroon is het aantal calorieën die binnenkomt heel erg laag (rond de 500 Kcal). Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, tot wel 3,5 kg in een week. Er zijn veel nadelen zoals futloosheid, uitdroging, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Wordt de diëtist vergoed vanuit de zorgverzekering?
Dieetadvies in 8434 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. De actuele situatie is: 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Meestal zal dat gelijk zijn aan 4 tot maximaal 6 consults. Kleine lettertjes: het gaat ten koste van het eigen risico. Er is een uitzondering: als er sprake is van ketenzorg als diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Duurzaam afvallen kost veel tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. In het begin gaat het soms sneller. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in Oosterwolde, Donkerbroek, Makkinga, Oldeberkoop, Haulerwijk, Appelscha.

  • Appelscha
  • Oldeberkoop
  • Nijeberkoop
  • Makkinga
  • Elsloo
  • Langedijke
  • Ravenswoud
  • Fochteloo
  • Oosterwolde
  • Haule
  • Haulerwijk
  • Waskemeer
  • Donkerbroek