Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Steenwijkerland

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Steenwijkerland? Meer mensen dan je denkt hebben die wens. Veel mensen weten niet waar te starten. Je kunt aan de slag met zoveel methodes. Voorbeelden zijn het “Low Cal Low Carb Methode” en natuurlijk ook het “No Diet dieet”. Het nadeel is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Verbeter dan jouw gewoontes en jouw voeding. Eigenlijk zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Minder snacken, minimaal 2 liter water, probeer zoutloos te eten, kook zonder pakjes & zakjes en meer sporten zijn slechts een paar voorbeelden. De diëtist in Steenwijkerland kan je hierbij helpen. Op deze pagina lees jij uitgebreide informatie over gewichtsconsulenten, de juiste voeding, afvalprogramma’s & training.

  • Er bestaan opvallend veel diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • Bijv. het “Slimsap” en ook het “Mayodieet” kom je in Nederland veel tegen
  • Het nadeel hiervan is dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • Een speciale afvalcoach in Steenwijkerland kan je op weg helpen met een meer duurzame & gezonde leefstijl
  • Uitgangspunt is de energiebalans: meer energie verbruiken dan dat je lichaam nodig heeft
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteSteenwijkerland
Postcode8343
% overgewicht51%
% obesitas14%
Lokale diëtistLida Metsemakers – Dieetbegeleiding
Sportschool in de omgevingSportinn Steenwijk

Diëtist in Steenwijkerland bezoeken

Behoorlijk wat mensen in Steenwijkerland hebben licht tot zwaar overgewicht. 51% heeft een (matig) overgewicht en 14% heeft obesitas. Een te zwaar gewicht wordt dikwijls toegeschreven aan een gebrek aan kennis. Je kunt qua voeding veel variëren, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een speciale diëtistenpraktijk in Steenwijkerland kijkt eerst kritisch nar jouw eet- en leefgewoonten. Daarop voortbordurend wordt er een plan gemaakt die betrekking hebben op gezonder eten en meer sporten. Je kunt ook naar een voedingsdeskundige als je kampt met medische problemen als allergieën of diabetes.

  • De diëtist support je om op jouw situatie afgestemde voeding samen te stellen
  • Via de zorgverzekering heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetadvies + begeleiding (op jaarbasis)
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Steenwijkerland oktober 2021
Zoek je advies bij een goede gezondheidspraktijk in de buurt? Hieronder zoek je een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Steenwijkerland. Het is belangrijk dat je advies krijgt van een professioneel iemand. Men gebruikt verschillende coaches en specialisaties. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met een gezond eet- en leefpatroon
  • Voedingsdeskundige: weet precies wat voeding met het menselijk lichaam doet
  • Voedingstherapeut: helpt onderzoeken wat voor jou gezonde voeding is
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: een-op-een coaching voor voeding, eetpatronen, lichaam en geest
NaamAdresPostcodePlaats
Lida Metsemakers – DieetbegeleidingOostermeentherand 2 d8332 JZSteenwijk
Verpleeghuis Zonnekamp (vph)Oyershoeve 18331 XRSteenwijk
ReggersoordOyershoeve 18331 XRSteenwijk
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-steenwijkerland-8343

Gegevens over gezondheid in Steenwijkerland

In regio Steenwijkerland heeft 51% overgewicht en 14% met obesitas. 76% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 48% beweegt voldoende (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 44% sport structureel elke week. 36% heeft een fiets die hij/zij gebruikt (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Wat we verder zien is dat 22% “wel eens” rookt en 10% wordt aangemerkt als zware drinker (7% heeft het label overmatige drinker). 39% is geen drinker (bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Steenwijkerland

Ontzettend veel mensen die willen afslanken gaan aan de slag met een dieet. Door een speciaal afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Welk dieet is geschikt voor mij? Hieraan ten grondslag liggen jouw huidige gewoontes, eventuele allergieën en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. Alle dieetmethodes kun je onderbrengen in vijf hoofdgroepen:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: eetpatroon waarbij het aantal koolhydraten beperkt wordt
  3. Eiwitrijk dieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetvrij/vetarm dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Jicht dieet)

Kies het juiste dieet
Een nieuw eetpatroon aanleren en dit doorzetten tot een lifestyle is niet altijd makkelijk. Daarom tref je wat handige adviezen:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Je mag best eens de fout ingaan, dan is het ook makkelijker vol te houden
  • Houd in een App bij wat je eet, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Zorg ook voor voldoende beweging, net zo belangrijk als gezond eten
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Steenwijkerland

DieetSoortOnkostenDetails
South BeachFocus op vettenVanaf €35Alleen goede koolhydraten en vetten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €62p/maandVetreserves verbranden door ketose
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €16 p/maandFocus op verandering in lifestyle
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €61 p/maandMeer energie en betere slaap
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €22Laat watergewicht verdwijnen
PaleoUniekVanaf €28Focus op onbewerkte voeding
MediterraneOverigeVanaf €22Uit landen rond Middellandse Zee
DashKaliumrijkVanaf €41Vetarme en magere producten
DukanMinimale koolhydratenVanaf €10Wereldwijd populair dieet
ModifastToegankelijkVanaf €68 p/maandVeel verschillende soorten producten

Gezond afvallen op jouw manier

Snel kilo’s verliezen dankzij voeding en sporten

Regionale sportscholen

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. In de basis draait het om gezond en gevarieerd eten. Afvallen – en het ook volhouden – gaat je beter af als je in beweging komt! Dit kan bij uitstek bij een erkende sportschool in Steenwijkerland. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Middels cardio (bijv. roeien of de airbike) werk je aan de calorieën (verbranding). Let echter op, naverbranding vindt plaats bij krachttraining: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Daarbij ga je spieren opbouwen als je aan de slag gaat met kracht. Los van de fitness zijn er vandaag de dag verschillende manieren waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Alle spieren in een training aanpakken
  • Slenderen: Geen zware training, het werkt juist ontspannend
  • Hardlopen: Met een hardloopschema werken aan je conditie
  • Wandelen (powerwalk): Vaak samen met mensen uit de buurt wandelen
  • Ook populair: XCore, Booty en Fat Attack

Lijst met fitnesscentra in de regio Steenwijkerland

NaamAdresPostcodePlaats
Sportinn Steenwijk(tijdelijk adres) J.H.W. Pasmanweg 128334 RRTuk
Racket & Fitness Centrum SteenwijkJ.H.W. Pasmanweg 128334 RRTuk
Fitness HIER TukRoomweg 98334 NRTuk
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Steenwijkerland
De nodige kilo’s kwijtraken onder begeleiding van een expert? De personal training (PT) in Overijssel is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Hij of zij zal je overal bij ondersteunen en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. De voordelen zijn dat je een work-out op maat krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je directe feedback krijgt. Houd rekening met de hoge kosten: zo’n prive-coach kost zo’n €70 op maandbasis.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Jouw BMI moet bekend zijn. Hoe verhoud jouw lichaamsgewicht zich tot je lengte? Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: probeer af te vallen. Een BMI groter dan 30 betekent dat je lijdt aan ernstig overgewicht (obesitas). Instanties raden dan aan om in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Noteer dan altijd een streefgewicht. Anders heb je geen richting. Zorg dat je deze doelen wel kunt bereiken. Het is ook belangrijk dat je helder hebt waarom je dit allemaal wil. Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Overige tips: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Steenwijkerland

  3. Voedselinname beperken

    Het verliezen van gewicht is theoretisch gezien vrij simpel: creëer een negatieve calorie balans en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Probeer als je afvalt uit te gaan van 1.800 kilocalorieën per dag voor mannen, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg voor regelmaat in de maaltijden (zo ga je minder snel snacken), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Gezondere voeding

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft een positief of negatief effect op jouw energiebalans. Neem geen maaltijden met veel suiker, verzadigde vetten en zout. Een belangrijke eerste stap is dat je zovaak mogelijk producten uit de Schijf van Vijf kiest. Probeer dit: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en en drink 2 liter water per dag. Via portalen als beaufood.nl staan honderden voedzame recepten.

  5. Start met sporten

    Het gaat beginnen! Zodoende kun je jouw dieet beter volhouden en zul jij je doelen sneller bereiken. Ga uit van een uur beweging per dag. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: neem wat vaker de trap en zet je auto bewust wat verder weg. Je kunt je ook aanmelden bij een regionale sportschool. Door bijv. cardio en/of krachttraining wordt er meer vet verbrand en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Rap gewicht verliezen met een voedingsschema?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Veelgestelde vragen over afslanken in Steenwijkerland

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Steenwijkerland afvallen zonder tussenkomst van een dieet. In dat geval kun je in kleine stapjes gezonder gaan leven. In de basis is dit minder eten, gezonder eten en sport in je leven introduceren. Door deze ontwikkeling lukt het je zeker de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Een aantal tips: eet zoveel mogelijk zoutloos, neem water i.p.v. frisdrank, gebruik kleinere borden en kies altijd voor de trap. Daardoor zul jij dat fitte lichaam krijgen voor de komende jaren.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat niet 1 eetpatroon dat garantie geeft op de beste resultaten. Voedselzandloper, Detoxen, FIT Methode of Weight Watchers, Cambridge, Mediterrane dieet: welk van deze diëten relevant is voor je situatie is afhankelijk van allerlei zaken als je uitgangssituatie (BMI), hoeveel KG je wilt afvallen en algehele gezondheid. Start met een duidelijk voedingsschema waarbij je afvalt maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
10-15 kilo afvallen met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar diëtisten raden het steevast af. Bij dergelijke methodes is de hoeveelheid calorieën die jij binnenkrijgt soms maar 500 kcal per dag. Sommige mensen vallen snel af, van toch wel 3 kg in minder dan een week. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als algehele vermoeidheid, hoofdpijn / misselijkheid, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 8343 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Je krijgt een vergoeding voor de eerste 3 uren die je gebruikt. Normaal gesproken zijn dat 3 tot 6 afspraken. Voorwaarden: hiervoor betaal je wel eerst je wettelijke eigen risico. Dit is niet het geval als er sprake is van als er sprake is van ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Verantwoord afvallen gaat niet zo snel. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je herstelvermogen gaat naar beneden en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Stad-Steenwijk, Oldemarkt, Kalenberg, Kuinre, Blankenham, Scheerwolde, Vollenhove, Sint Jansklooster, Heetveld, Belt-Schutsloot, Wanneperveen, Dinxterveen, Giethoorn-Zuid, Giethoorn-Noord, Dwarsgracht, Blokzijl.

  • Eesveen
  • Giethoorn
  • Blokzijl
  • IJsselham
  • Nederland
  • Wetering
  • Scheerwolde
  • Blankenham
  • Kuinre
  • Oldemarkt
  • Ossenzijl
  • Kalenberg
  • Paasloo
  • Vollenhove
  • Sint Jansklooster
  • Steenwijk
  • Tuk
  • Witte Paarden
  • Baars
  • De Pol
  • Willemsoord
  • Marijenkampen
  • Steenwijkerwold
  • Basse
  • Zuidveen
  • Onna
  • Kallenkote
  • De Bult
  • Belt-Schutsloot
  • Wanneperveen