koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Kallenkote

Beginnen met gezond afvallen in Kallenkote? Heel veel Nederlanders zijn bezig met afslanken. Maar waar moet ik beginnen? Je kunt kiezen uit veel diëten en methodieken. Zo heb je een afslankprogramma als het “Bodysense Dieet” of juist het “Zevendedagsadventistendieet”. Een groot minpunt: dat dit geen duurzaam effect heeft. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Optimaliseer dan jouw eet- en beweegpatroon. In de basis moet je minder eten en meer gaan bewegen. Meer gezonde voeding, minimaal 2 liter water, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, focus op veel groente en meer bewegen om je een idee te geven. Een diëtist in Kallenkote zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze pagina tref je nuttige informatie over gewichtsdeskundigen, de diverse voedingsstoffen, verschillende afvalmethodes of hoe je in beweging kunt komen.

  • Er zijn diverse diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • Het “Herbalife” en het “Zonedieet” kom je in Nederland veel tegen
  • Bedenk hierbij wel dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een vakkundige afvalcoach in Kallenkote hanteert een unieke aanpak voor echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Let op je energiebalans: meer energie verbruiken dan wat je binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteSteenwijkerland
Postcode8345
% overgewicht51%
% obesitas14%
Lokale diëtistLida Metsemakers – Dieetbegeleiding
Fitnesscentrum in de regioSportinn Steenwijk

Diëtist in Kallenkote bezoeken

Opvallend veel mensen in Kallenkote lopen rond met een te zwaar gewicht. 51% worstelt met overgewicht en 14% kampt met obesitas. Een overgewicht wordt vaak veroorzaakt door slechte beweging & eten. Je kunt qua voeding veel variëren, wat is nu voor mij de juiste keuze? Een speciale diëtistenpraktijk in Kallenkote kijkt samen met jou naar jouw voedingspatroon. Verder ontvang je verschillende adviezen wat betreft eten en sporten. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige in het geval er meer medische oorzaken zijn zoals hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist support je om op jouw situatie afgestemde voeding samen te stellen
  • Vanuit de basisverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) advies op dieetgebied per kalenderjaar
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Kallenkote maart 2024
Wil je advies van een gezondheidspraktijk in jouw streek? In de bijgaande tabel vind je een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Steenwijkerland. Je wilt natuurlijk dat je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. Er circuleren allerlei dieet coaches en focusgebieden. Diëtist is wettelijk beschermd. Jij kan echter terecht bij diverse specialisaties binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt met verantwoord afvallen
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: verbeter je voeding en mentale rust met een erkende coach

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-kallenkote-8345

Cijfers over gezondheid in Kallenkote

In regio Steenwijkerland heeft 51% in meer of mindere mate overgewicht en 14% ernstige obesitas. 76% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 48% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 44% is actief met een sport. 36% fietst zeer regelmatig bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Punt van zorgen is dat 22% wel eens rookt en dat 10% is een zware drinker. Dat is min. 1 keer 4-6 glazen per dag (7% is overmatige drinker). 39% drinkt vrijwel geen alcohol (bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Kallenkote

Steeds meer mensen die kampen met overgewicht zoeken hun heil in een dieet. Via een afslankprogramma ga je sneller afvallen. Wat is nu het beste dieet? Dat heeft alles te maken met je huidige gewicht, gezondheidheid en het streefgewicht. Deze afvalmethodes delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: verkleint kans op hart- en vaatziekten
  3. Eiwitdieet: eiwitrijke voeding helpt je afvallen en in spiermassa toe te nemen
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: Focus op de juiste vetten (onverzadigd) en beperkt de inname van transvetten
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Diverticulose dieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Het juiste dieet selecteren, en dit op een duurzame manier volhouden is best ingewikkeld. Op deze pagina tref je enkele ideeën:

  • Een crashdieet raden wij niet aan. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Houd een eetdagboek bij, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, dit maakt afvallen leuker
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Overzicht met diëten in Kallenkote

DieetAfvalplanPrijsHoe werkt het?
South BeachVetarmVanaf €22Eenvoudig en toegankelijk
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €77p/maandLow carb leefstijl
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €28 p/maandSamen afvallen i.p.v. alleen
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €61 p/maandRuime keuze in maaltijden
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €34Onderdrukking van het hongergevoel
PaleoOerdieetVanaf €33Veel recepten om uit te kiezen
MediterraneItaliaansVanaf €37Extra focus op (vette) vis
DashZoutarmVanaf €41Laag in vetten en suikers
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €19Beperkt het jojo-effect
ModifastShakesVanaf €65 p/maandVoldoende vitamines en mineralen

Gezond afvallen op jouw manier

Snel kilo’s verliezen en blijf op gewicht

Regionale sportscholen

Afvallen komt er feitelijk op neer dat je meer energie verbruikt dan wat er binnenkomt. In de basis draait het om kritisch naar je voeding kijken. Je gaat pas echt iets bereiken als je een aantal keer per week gaat sporten. Loop eens binnen bij een sportschool in Kallenkote. Ideaal voor zowel het stukje cardio als krachttraining. Dankzij cardio (loopband/crosstrainer) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Anderzijds, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Daarnaast ga je spieren kweken bij het toepassen van krachttraining. Afgezien van de fitness zijn er verschillende manieren om overtollig vet kwijt te raken:

  • Bootcamp: Samen knallen tijdens een parcours
  • Slenderen: Voor mensen met medische klachten als reuma
  • Hardlopen: Afvallen, maar ook gewrichten en botten versterken
  • Wandelen (powerwalk): Gezellig en sportief op een behapbare manier
  • Groepslessen: Body Combat, Spinning en Tai Chi

Tabel met fitness in de regio Kallenkote

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Kallenkote
Wil je wat doen aan jouw gewicht waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Overijssel helpt je om jouw doelen te bereiken. Deze trainer geeft tips tijdens het sporten en zorgt dat jij ook de juiste voeding binnenkrijgt. De basis ligt bij het feit dat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, hij/zij het maximale uit jou kan halen en dat je directe feedback krijgt. Het is wel een kostbare optie: iemand die jou begeleid betaal je al gauw €82,5 per 4 weken.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Een goede basis vormt jouw BMI. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: je moet gaan afvallen. Een BMI 30> betekent ernstig overgewicht (obesitas). Deskundigen adviseren dan om actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Noteer dan altijd een streefgewicht. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Vraag niet het onmogelijke van jezelf. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Andere handigheidjes: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Kallenkote

  3. Voedselinname beperken

    Kilo’s kwijtraken is vaak niet zo ingewikkeld: eet minder calorieën dan je verbrandt en je zult vroeg of laat resultaat zien. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Eet met regelmaat (zo blijf je van ongezonde snacks af), en probeer met aandacht te eten. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Beginnen met gezond eten

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar ook welke producten je neemt heeft invloed op de energie inname. Ga niet langer voor eten met te veel alcohol, vet en suiker. Het is belangrijk dat je je focust op de Schijf van Vijf. Let op: ongezonde snacks heb je niet nodig en kauw goed op je eten. Via o.a. uitpaulineskeuken.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Sporten

    Kom in beweging! Op die manier houd je het beter vol en behaal je sneller jouw doelstelling. Uitgangspunt is 60 minuten bewegen per dag. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: neem deel aan actieve uitstapjes en ga wat vaker stofzuigen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een lokale sportschool. Wanneer je begint met cardio/krachttraining zal de vetverbranding geactiveerd worden en krijg je meer lol in het afvallen.

Eenvoudig gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot wel 20 kilo in 3 maanden

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Kallenkote

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Kallenkote afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Waar het om draait is ongezonde gewoontes doorbreken. Onthoud altijd de volgende aspecten:letten op je calorie-inname, gezondere keuzes maken en structureel gaan sporten. Dankzij deze kleine stapjes lukt het je zeker gewichtsverlies realiseren. Enkele voorbeelden: eet veel groenten, drink veel water, neem de tijd voor je eten en kies voor een sporthorloge (stappenteller). Op die manier creëer je een duurzame leefstijl dat je eenvoudig kunt volhouden.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet 1 dieet waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Voedselzandloper, Sonja Bakker, Pioppi of Atkins, Ketogeen, Mediterrane dieet: welk van deze programma’s voor jou het beste werkt is afhankelijk van velerlei feiten als je thuissituatie, streefgewicht en eventuele allergieën. Start met een persoonlijk voedingspatroon wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar toch alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Ik het verstandig een crashdieet te gebruiken?
10 kg of meer afslanken behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar is wel gevaarlijk. Bij een crashdieet is het aantal calorieën die binnenkomt beneden het minimum. Het voordeel is dat je snel afvalt, waarbij je kunt denk aan 3,5 kilogram in 1 – 2 weken. Er zijn veel nadelen zoals weinig tot geen energie, uitdroging, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 8345 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Je krijgt een vergoeding voor 180 minuten behandeling per jaar. In veel gevallen zal dat gelijk zijn aan 3 tot 6 afspraken. Tip: dit gaat wel van je eigen risico af. Dit is niet het geval als er sprake is van als er sprake is van ketenzorg als COPD of hartfalen. De eigen bijdrage vervalt ook voor kids / jongeren met overgewicht.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Afvallen met een blijvend resultaat gaat niet zo snel. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Ga je de energie inname verlagen? Houdt dan rekening met gezondheidsrisico’s. Je herstelvermogen gaat naar beneden en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Stad-Steenwijk, Oldemarkt, Kalenberg, Kuinre, Blankenham, Scheerwolde, Vollenhove, Sint Jansklooster, Heetveld, Belt-Schutsloot, Wanneperveen, Dinxterveen, Giethoorn-Zuid, Giethoorn-Noord, Dwarsgracht, Blokzijl.