Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Frederiksoord

Gemakkelijk en gezond afvallen in Frederiksoord? Heel veel Nederlanders zijn bezig met afslanken. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? Je hebt de keuze uit flink wat verschillende manieren. Voorbeelden zijn het “Lipo-dissolve” en natuurlijk het “Vetvrij dieet”. Het minpunt hiervan is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Heroverweeg dan je leefstijl van dit moment. Vaak zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Ongezonde tussendoortjes laten staan, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, genoeg eiwitten en gezonde vetten / vezels, meer verse groenten en letten op je beweging zijn slechts een paar tips. Een diëtist in Frederiksoord heeft daarvoor de juiste tools. Verderop vergaar je bruikbare info over voedingsadviseurs, verantwoorde voeding, de verschillende methodes om af te vallen en fitness.

  • Er zijn veel veel diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • O.a. het “Malsovit dieet” en ook het “Dieet Pro” zijn programma’s die je veel hoort
  • Disclaimer: bedenk goed dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Frederiksoord kan je op weg helpen met een duurzaam eet- en beweegplan
  • Focus op de energiebalans: meer energie verbruiken dan je minimaal verbruikt per dag
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieDrenthe
GemeenteWesterveld
Postcode8382
% overgewicht54%
% obesitas17%
Regionale diëtistDietistenpraktijk Buurmeijer
FitnessDe Sportskoele Paaslo

Diëtist in Frederiksoord vinden

Aanzienlijk veel mensen Frederiksoord zijn niet “op gewicht”. 54% scoort een BMI van >25 (overgewicht) en 17% heeft obesitas. Een te zwaar gewicht komt voor uit te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. Je kunt qua voeding veel variëren, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Frederiksoord bekijkt samen jouw eetpatroon en leefstijl. Daarop voortbordurend ontvang je verschillende adviezen met betrekking tot voeding en beweging. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden om medische redenen zoals hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist adviseert je om om gezonder te leven en meer te genieten
  • Vanuit de basisverzekering krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) dieetadvisering per kalenderjaar
  • Er zijn ook specialistische methodes zoals acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Frederiksoord oktober 2021
Zoek je advies bij een persoonlijke gezondheidspraktijk in jouw omgeving? In de bijgaande tabel vind je een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Westerveld. Je zoekt naar opties waarbij je betrouwbare informatie en advies krijgt. We zien allerlei coaches en alternatieve methodes. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: vaak werkzaam binnen scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: streeft ernaar om het natuurlijke evenwicht in het lichaam te herstellen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt mensen die gezond willen afvallen
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk BuurmeijerMajoor van Swietenlaan 28382 CGFrederiksoord
LibraHenric De Cranestraat 218374 KKKuinre
Diëtistenpraktijk Anja VisBoffersweidje 21 a8356 BEBlokzijl
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-frederiksoord-8382

Cijfers over gezondheid in Frederiksoord

In regio Westerveld heeft 54% overgewicht en 17% ervaart obesitas. 76% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 47% haalt de normen voor sport en bewegen (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 45% doet wekelijks aan sport. 46,2% fietst zeer regelmatig (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Verder valt op dat 17% wekelijks rookt en 8% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (6% heeft het label overmatige drinker). 38% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Frederiksoord

Het gros van de mensen die kilo’s willen kwijtraken maken de keuze voor een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Wat is nu het beste dieet? Hieraan ten grondslag liggen jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, voedingsvoorkeuren en doelstelling. Deze diëten kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: tijdens dit dieet ga je zo min mogelijk calorieën eten
  2. Koolhydraatarm dieet: aantal koolhydraten in je voedingspatroon verminderen
  3. Eiwitdieet: extra focus op maaltijden met veel eiwit / proteïnen
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: doet gewicht verliezen en vermindert risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: een specifiek dieet tegen bijvoorbeeld darmklachten of infecties (o.a. Alkalisch dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Een nieuw eetpatroon aanleren en dit op een duurzame manier volhouden is zeker niet eenvoudig. Onderstaand check je enkele suggesties:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Je mag best eens de fout ingaan, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Houd in een App bij wat je eet, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Zorg voor genoeg beweging, dit maakt afvallen leuker
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Meest gekozen diëten in Frederiksoord

DieetSoortKostenWat is het?
South BeachMinimale vettenVanaf €34Afvallen door gezonder te eten
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €63p/maandRuim aanbod met recepten
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €23 p/maandSamen afvallen i.p.v. alleen
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €58 p/maandVolwaardige maaltijden
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €38Meer focus en meer energie
PaleoSpeciaalVanaf €39Kleinere kans op hart- en vaatziektes
MediterraneVakantieVanaf €41Focus op volkoren graanproducten
DashCalciumrijkVanaf €48Je valt er daadwerkelijk van af
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €20Meer eiwit uit gezonde voeding
ModifastMaaltijdshakesVanaf €81 p/maandSnel resultaten boeken

In razend tempo afvallen

Snel kilo’s verliezen zonder een jojo-effect

Sportscholen in de buurt

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat er minder calorieën je lichaam binnenkomen dan er uitgaan. Dit reikt dus verder dan enkel minder / anders gaat eten. Je behaalt een beter resultaat als je ook meer gaat bewegen en sporten. Dit kan bij uitstek bij een bevoegd sportschool in Frederiksoord. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Met het onderdeel cardio (roeimachine/hometrainer) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Bedenk wel, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Als extra voordeel ga je spieren kweken wanneer je krachttraining toepast. Naast de fitness zijn er verschillende bezigheden om overtollig vet kwijt te raken:

  • Bootcamp: Gezellig en afwisselende vormen
  • Slenderen: Elke bank behandelt een andere spiergroep
  • Hardlopen: Snel fit worden door regelmatig te rennen
  • Wandelen (powerwalk): Een wandeling maken is gezond voor je lichaam
  • Als groepsles: BRN, Body Step en Fat Attack

Zoek fitness in de regio Frederiksoord

NaamAdresPostcodePlaats
De Sportskoele PaasloPaasloërweg 228378 JBPaaslo
FysioSport OldemarktKoningin Julianaweg 288375 ACOldemarkt
Sportinn Steenwijk(tijdelijk adres) J.H.W. Pasmanweg 128334 RRTuk
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Frederiksoord
De nodige kilo’s kwijtraken onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Drenthe helpt je om jouw doelen te bereiken. Deze persoon weet precies hoe elke oefening werkt en stelt met jou een voedingsplan op. Het succes zit hem erin dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je direct vragen kunt stellen. Het is wel een kostbare optie: een trainer op maat kost vaak zo’n €100 op maandbasis.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. Body Mass Index

    Een goede basis vormt jouw BMI. Op basis van je lichaamsgewicht en je lengte komt er een uitkomst. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: jij hebt last van overgewicht. Is de waarde 30+? Dat houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. Vaak moet je dan actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Bepaal je doelstelling

    Ga je een afslankprogramma starten? Bepaal een doelstelling. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Vraag niet het onmogelijke van jezelf. Beantwoord ook de vraag waarom je dit wil. Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Andere tips: vertel je omgeving dat je kilo’s wilt kwijtraken of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Frederiksoord

  3. Focus op minder voeding

    Op gezond gewicht komen is theoretisch gezien vrij simpel: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je zult vroeg of laat resultaat zien. Je gaat dus structureel wat minder eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: Voedingscentrum). Las voldoende eetmomenten op een dag in (zo blijf je van ongezonde snacks af), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Beginnen met gezond eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest beïnvloedt jouw energiebalans. Wees voorzichtig met suiker, verzadigde vetten en zout. Een nuttige eerste stap is dat jij rekening houdt met de Schijf van Vijf. Let op: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en gebruik een app om je voeding bij te houden. Op bijv. uitpaulineskeuken.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Start met sporten

    Kom in beweging! Door te sporten houd je het beter vol en blijf je beter op gewicht. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: gebruik altijd de trap en ga eens in huis klussen. Eventueel is het alternatief een regionale sportschool. Wanneer je begint met cardio/krachttraining wordt er meer vet verbrand en haal je sneller jouw doelen.

Nu gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Bekijk onze FAQ over afslanken in Frederiksoord

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Frederiksoord afvallen zonder tussenkomst van een dieet. Hierbij gaat het om kleine veranderingen doorvoeren. De kernwaarden zijn kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en regelmatig sporten. Hiermee ga je gemakkelijk de nodige kilo’s kwijtraken. Enkele voorbeelden: zorg voor gezonde tussendoortjes, drink zoveel mogelijk water, eet niet zonder na te denken en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Hierdoor creëer je een duurzame leefstijl voor de rest van je leven.

Welk dieet is het beste?
Er is niet één methode dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Modifast, Detoxen, FIT Methode of Weight Watchers, Paleo, DASH Dieet Plan: welk van deze diëten voor jou het beste werkt ligt aan verscheidene zaken als je thuissituatie, doelstelling en voedingsvoorkeuren. De focus moet liggen op een uitgebalanceerd eetschema waarbij je de nodige kilo’s verliest maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Is een crashdieet wel zo gezond?
5 kg of meer verliezen met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar wordt meestal sterk afgeraden. In dit geval is de calorie-inname die men consumeert zorgwekkend laag (500 – 1000 Kcal p/dag). Pluspunt is dat je snel afvalt, van regelmatig 4 kg in minder dan een week. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als moeheid, hoofdpijn, en mensen hebben moeite dit lang vol te houden. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 8382 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. Meestal zijn dat 4 – 6 consults. Advies: het gaat ten koste van het eigen risico. Er is een uitzondering: advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes of COPD. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Verantwoord afvallen gaat niet zo snel. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. Soms gaat het iets sneller in het begin. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Het bewegen gaat moeizamer en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Diever, Wapse, Zorgvlied, Dwingeloo, Lhee, Eemster, Geeuwenbrug, Dieverbrug, Havelte, Uffelte, Wapserveen, Vledder, Frederiksoord, Nijensleek, Vledderveen, Wilhelminaoord, Doldersum, Boschoord.