koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Oldemarkt

Vandaag al starten met gezond afvallen in Oldemarkt? Heel wat mensen hebben die wens. Hoe vlieg ik zoiets aan? Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze diëten en methodieken. Je kunt denken aan het “10 weken slank plan” en natuurlijk het “3 dagen dieet”. Het risico is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Kijk dan eens goed naar jouw eetgewoonten en leefstijl. Vaak moet je minder eten en meer gaan bewegen. Focus op de schijf van vijf, twee flessen water per dag, zorg voor voldoende proteïne, veel groenten eten en starten met dagelijks bewegen zijn bewezen ideeën en aanpakken. Een diëtist in Oldemarkt beschikt over voldoende kennis. Verderop verzamel jij nuttige informatie en details over voedingsdeskundigen, verantwoorde voeding, afvalprogramma’s & lichaamsoefeningen.

  • Vandaag de dag kies je uit diverse diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • Het “Slimball” + het “Kruidentheevasten” kennen veel aanhangers
  • We vertellen er wel bij dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een bevoegd afvalcoach in Oldemarkt kan je op weg helpen met echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Focus op de energiebalans: verbruik meer energie dan je minimaal verbruikt per dag
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteSteenwijkerland
Postcode8375
% overgewicht51%
% obesitas14%
Plaatselijke diëtistLibra
Sportschool in de regioFysioSport Oldemarkt

Diëtist in Oldemarkt vergelijken

Veel mensen in Oldemarkt zijn niet “op gewicht”. 51% kampt met overgewicht en 14% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Het principe van overgewicht rekent men vaak toe aan een ongezonde leefstijl. Er is een enorm aanbod qua voeding, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een diëtistenpraktijk in Oldemarkt brengt eerst in kaart jouw huidige leefstijl en eetpatroon. Als resultaat hiervan ontvang je verschillende adviezen inzake gezonde voeding en sporten. De voedingsdeskundige is ook geschikt als je voedingsadvies wilt rondom klachten als hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist ondersteunt je om echt gezond te eten en duurzaam af te vallen
  • Vanuit de basispremie krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) advies op dieetgebied op jaarbasis
  • Soms wordt er ook gewerkt op basis van hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Oldemarkt maart 2024
Zoek je advies bij een professionele gezondheidspraktijk in je wijk? In het overzicht hieronder zoek je een regionaal centrum voor gewichtsbeheersing of afvalcoach uit de gemeente Steenwijkerland. Het is belangrijk dat je betrouwbare informatie en advies krijgt. Er bestaan ontzettend veel titels en specialismen. Diëtist is wettelijk beschermd. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: focus op hulp bij afvallen, behandelt geen medische klachten
  • Voedingsdeskundige: weet precies wat voeding met het menselijk lichaam doet
  • Voedingstherapeut: focust op gezondheid en welzijn van de mens
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: vanuit een coachingsrol hulp bij een fittere en gezondere leefstijl

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-oldemarkt-8375

Informatie over gezondheid in gewicht in Oldemarkt

In regio Steenwijkerland heeft 51% sterk overgewicht en 14% obesitas. 76% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 48% beweegt voldoende (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 44% sport wekelijks. 36% is wekelijks aan het fietsen bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Verder zien we dat 22% “wel eens” rookt en 10% is een zware alcohol-drinker (7% is overmatige drinker). 39% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Oldemarkt

Het gros van de mensen die kilo’s willen kwijtraken gaan van start met een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Wat is nu het beste dieet? Dit is afhankelijk van jouw huidige gewoontes, eetpatroon en je uiteindelijke doel / wens. De methodes om af te vallen worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: aantal koolhydraten in je voedingspatroon verminderen
  3. Eiwitrijk dieet: Op een snelle en gezonde manier afvallen
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: doet gewicht verliezen en vermindert risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: niet bedoeld voor een slanker uiterlijk, maar voor medische noodzaak (o.a. Dr. Feingold Dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet kiezen, en het ook volhouden is niet eenvoudig. Onderstaand lees je een aantal nuttige tips:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Je raakt vooral vocht en spieren kwijt
  • Af en toe mag je best even zondigen, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, dit helpt bij de bewustwording
  • Zorg voor genoeg beweging, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Ga samen met iemand de uitdaging aan. Bijvoorbeeld met New Fysic of Herbalife

Top-10 diëten in Oldemarkt

DieetnaamSoortPrijsUitleg
South BeachFocus op vettenVanaf €30Bekend als het sterren dieet
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €74p/maandJe cholesterol laten zakken
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €19 p/maandFocus op bewustwording
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €57 p/maandToegankelijk en eenvoudig
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €38Ook voor medische doeleinden
PaleoOverigeVanaf €22Calorieën tellen niet nodig
MediterraneUniekVanaf €41Geen sneldieet, maar een lifestyle
DashVezelrijkVanaf €55gezond voor diabetes type 2 patiënten
DukanMinimale koolhydratenVanaf €11Wereldwijd populair dieet
ModifastMaaltijdshakesVanaf €63 p/maandVoldoende vitamines en mineralen

Snel en eenvoudig afvallen

Snel vet verbranden en ontwikkel een gezonde lifestyle

Dichtstbijzijnde sportschool

Afslanken gaat erom dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. Meestal is de basis gezonder eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je een aantal keer per week gaat sporten. Waar je dit goed kunt doen is bij een van de sportscholen in Oldemarkt. Veel mensen doen een combi van cardio en krachttraining. Aan de hand van cardio (de hometrainer of de loopband) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Maar let op, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: Dit zijn de calorieën dat je verbrand als je niet sport. Bovendien ga je spieren kweken als je aan de slag gaat met kracht. Buiten de fitness bestaan er tegenwoordig allerlei opties om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Samen sporten met een gezellige groep mensen
  • Slenderen: Slenderstudio met bewegingsbanken en powerplate & betterbelly
  • Hardlopen: Lekker buiten in je eigen omgeving rennen
  • Wandelen (powerwalk): Lopen in een stevig tempo (vaak met een groep)
  • Bewegen in een groep: Body Attack, Spinning en Brazilian BBB

Populaire fitnesscentra in de regio Oldemarkt

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Oldemarkt
Wil je afvallen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Overijssel helpt je om jouw doelen te bereiken. Jouw begeleider weet precies hoe elke oefening werkt en kan zelfs helpen met een voedingsplan. De basis ligt bij het feit dat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je direct vragen kunt stellen. Houd rekening met de hoge kosten: een 1-op-1 trainer heeft een prijskaartje van zo’n €50 op maandbasis.

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Check je BMI

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: jij zal moeten afslanken. Een BMI 30> staat voor ernstig overgewicht. De meeste mensen proberen dan een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Ga niet aan de slag zonder concrete doelstelling. Anders heb je geen richting. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Verder belangrijk: deel jouw doelstelling met je vrienden of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Oldemarkt

  3. Voeding beperken

    Kilo’s kwijtraken is in principe heel eenvoudig: ontwikkel een negatieve energiebalans en je gaat resultaat zien. Prioriteit is dat je minder eet. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Probeer regelmatig te eten (anders ga je sneller snacken), en geniet van elke maaltijd. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Gezondere voeding

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook welke producten je neemt beïnvloedt het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Vermijd zoveel mogelijk producten met zout, suiker of alcohol. Een nuttige eerste stap is dat je varieert binnen de Schijf van Vijf. Advies: leer meteen het ongezond snacken af en houdt je dagelijkse eten bij. Via sites zoals simpele-recepten.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Kom in beweging! Door te bewegen kun je jouw dieet beter volhouden en behaal je sneller jouw doelstelling. Uitgangspunt is 60 minuten bewegen per dag. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: negeer de roltrap en leg de afstandsbediening verder weg. Daarnaast kun je kiezen voor een sportfaciliteit. Door de loopband of gewichten wordt er meer vet verbrand en ga je nog sneller afvallen.

Eenvoudig gewicht verliezen met een voedingsschema?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Oldemarkt

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Oldemarkt afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Waar het om draait is ongezonde gewoontes doorbreken. Onthoud altijd de volgende aspecten:minder eten, gezonder eten en natuurlijk meer bewegen. Daardoor ga jij altijd de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Wil jij geen terugval: wees matig met suiker, drink veel water, eet niet zonder na te denken en zet je auto bewust wat verder weg. Zodoende leer jij jezelf een goede lifestyle aan dat je eenvoudig kunt volhouden.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat niet 1 programma dat altijd de beste resultaten geeft. Voedselzandloper, Sonja Bakker, FIT Methode of South Beach, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk van deze voedingsplannen past bij jou wordt bepaald door velerlei zaken als je thuissituatie, doelstelling en huidig eetpatroon. De beste resultaten haal je met een uitgebalanceerd voedingspatroon wat het afvallen zal stimuleren zonder dat je tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Ik het verstandig een crashdieet te gebruiken?
10 kilogram verliezen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar is wel gevaarlijk. Bij dit dieet is het aantal calorieën die binnenkomt soms maar 500 kcal per dag. Sommige mensen vallen snel af, tot wel 3 kg in korter dan een week. De minpunten zijn: minder energie/puf, verlies van spiermassa, en het welbekende jojo-effect. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 8375 wordt deels gedekt middels de basisverzekering bij verzekeraars als Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor 3 behandeluren per kalenderjaar. Normaal gesproken gaat het om 3 of 4 meetings. Vergeet niet: dit gaat wel van je eigen risico af. Behalve bij advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Verantwoord afvallen is tijdsintensief. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan zul je wekelijks 0.5 kilo afvallen. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Ga je het lijnen extra stimuleren? Dan kunnen er complicaties optreden. Je hebt een tekort aan voedingsstoffen en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Stad-Steenwijk, Oldemarkt, Kalenberg, Kuinre, Blankenham, Scheerwolde, Vollenhove, Sint Jansklooster, Heetveld, Belt-Schutsloot, Wanneperveen, Dinxterveen, Giethoorn-Zuid, Giethoorn-Noord, Dwarsgracht, Blokzijl.