Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen

Het doel van vandaagafvallen.nl is je op een verantwoorde manier laten afvallen. Met verantwoord gewicht verliezen wordt bedoeld; de hoeveelheid vetstoffen verminder terwijl dit gebeurt zonder gezondheidsschade. Wij informeren je over de vele manieren om op een gezonde manier bezig te zijn met lijnen, gezonde voeding, bewegen en slanker worden. Snel afvallen en effectief afslanken wordt beloofd bij praktisch alle diëten, afslankproducten en zelfs bij medische ingrepen. De werkelijkheid is echter vaak anders want bij een dieet leer je niet wat een gezonde levensstijl is. Op deze website vindt je informatie over alle populaire diëten, diëtisten, voedingsdeskundigen, sporten, fitness en yoga. Dus niet alleen over hoe je snel en gezond kunt afvallen, maar daarnaast ook meer over verantwoorde voeding en beweging. Gezonder leven is namelijk iets wat je jezelf kunt aanleren.

Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken

Wat is overgewicht?
Veel mensen vinden zich zelf te zwaar. Maar dat wil nog lang niet altijd zeggen dat je ook daadwerkelijk last van overgewicht hebt. Door middel van de body mass index (afgekort BMI) kun je zeer eenvoudig uitrekenen of u te zwaar bent. Als dit het geval is dan spreken we van overgewicht. En is het raadzaam om te proberen dit overgewicht te verminderen. Want mensen met overgewicht hebben een verhoogd risico op ziektes zoals: hart- en vaatziekten, suikerziekte (diabetes mellitus type 2) en gewrichtsklachten. Bekijk hier direct alle diëtisten in Noord-Holland, Utrecht, Zuid-Holland, Groningen, Limburg, Gelderland, Noord-Brabant, Zeeland, Overijssel, Drenthe, Flevoland en Friesland.

Gezonde voeding
Door een gezonde en verantwoorde productkeuze te maken, door te zorgen voor drie hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch en avondmaaltijd) en eventueel te kiezen voor verantwoorde tussendoortjes draagt dit voor een groot deel bij aan een gezonde leefstijl. Wanneer we zo volwaardig mogelijk voedingspatroon gebruiken krijgen we van alle belangrijke voedingstoffen zoals eiwit, koolhydraten, vet, vitamine en mineralen voldoende in ons lichaam.

Bewegen en afvallen
Beweging en sport is een goede manier om een beter leefpatroon te krijgen. Door regelmatig te bewegen verbrand je lichaam meer calorieën en gaat het afvallen sneller. In de tabel hieronder hebben we een samenvatting gemaakt van een aantal veel voorkomende sporten en het aantal calorieën dat u verbrand in een uur tijd. Uiteraard is de precieze verbranding per persoon verschillend maar dit geeft een goede indicatie. Over het algemeen is het zo dat hoe zwaarder u weegt hoe meer u verbrand bij inspanning en daar word in deze tabel dan ook rekening mee gehouden.

Te fanatiek sporten is ook niet goed.
Als u begint met sporten dan wil u de eerste weken vaak meer dan eigenlijk goed voor u is. Een risico daarvan is dat u spieren overbelast raken en u daardoor de kans loopt een blessure te krijgen. Een ander probleem kan zijn dat omdat u hiervoor nauwelijks aan sport heeft gedaan, u de te zware lichamelijke activiteiten niet weet vol te houden en het sporten na een tijdje alweer uit u hoofd hebt gezet. Daarom is ons advies om het rustig en geleidelijk op te bouwen en niet gelijk te veel hooi op u vork te nemen.

BMI (body mass index)
Er zijn verschillende kwalificaties van overgewicht. Hieronder vindt u de BMI soorten en hun benaming. Mocht u last van “Obesitas” of hoger hebben dan raden we u aan om, behalve de tips en informatie op onze site, ook zeker u huisarts te raadplegen. Zodat die u kan voorzien van een persoonlijk advies.

  • 18.5 of minder: Als de uitkomst van de BMI test 18.5 of minder is dan heb je last van ondergewicht en heb je risico op een mindere conditie en een lusteloos en moe gevoel. Ook heb je kans op botontkalking en botbreuken.
  • 18.5 tot 25.0:: Als dit de uitkomst van de BMI test is dan heeft u een normaal gewicht en een gemiddeld risico op aandoeningen.
  • 25.0 tot 30.0: Als dit de uitkomst van de BMI test is dan heeft u last van overgewicht. En loopt u een verhoogd risico op aandoeningen zo als bijvoorbeeld hart en vaat ziekten. Door het aanpassen van het eet patroon en meer te bewegen is het mogelijk om weer op een gezonder gewicht te komen.
  • 30.0 en hoger: Als dit de uitkomst van de BMI test dan heeft u te maken met obesitas en heeft u een zwaar verhoogd risico op aandoeningen zo als bijvoorbeeld hart en vaat ziekten. En is het raadzaam om u eetpatroon aan te passen.

Obesitas
Door de grote welvaart en welzijn in o.a. Nederland dreigt het gevaar voor obesitas steeds vaker, maar wat is obesitas precies? Het probleem van obesitas en overgewicht is alles behalve klein te noemen, want volgens de World Health Organization werd het aantal volwassenen met obesitas geschat op ruim 1,5 miljard terwijl de teller van het aantal kinderen met obesitas op de 40 miljoen staat. Als de huidige trent voortzet zal dat inhouden dat binnen enkele jaren het aantal mensen met obesitas flink toenemen.

Leefstijl & Leefpatroon aanpassen
Overwicht ontstaat vaak door een verkeerd leefpatroon. Mannen mogen gemiddeld 2500 calorieën per dag en vrouwen 2000. Door te bewegen verbrand je lichaam calorieën. Maar beweeg je te weinig en eet je toch dagelijks meer dan het toegestane aantal calorieën, dan zul je last krijgen van overgewicht. Het is dan ook zaak om je leefpatroon te veranderen.

Jojo-effect
Op deze website hebben we geprobeerd zoveel mogelijk advies en tips te geven om dit op een verantwoorde manier te doen. Denk er dus goed over na voordat je begint met afvallen. Want je kunt de eerste maand nog zo fanatiek en goed bezig zijn, als je je er de volgende 2 maanden niet meer aan houdt, dan zul je uiteindelijk waarschijnlijk nog meer zijn aangekomen dan toen je begon (dit noemen we het jojo-effect).

Medicatie voor gewichtsverlies
Een andere manier om last te krijgen van overgewicht is, doordat je gebruik moet maken van bepaalde medicatie. Dit is een heel andere vorm van overgewicht, die op deze website nauwelijks besproken word. In dit geval brengt een gesprek met uw huisarts vaak uitkomst.