Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Paleo Dieet

Het Paleo dieet is een “nieuw” dieet dat ontwikkeld is door dr. Loren Cordain, hij is al 25 jaar lang geïnteresseerd in het voedsel dat duizenden jaren geleden door de eerste mensen werd genuttigd. Het woord nieuw in de vorige zin staat tussen aanhalingstekens, omdat het Paleo dieet hierdoor eigenlijk helemaal niet nieuw is. Het dieet is gebaseerd op het voedsel dat door onze voorvaderen duizenden jaren geleden werd genuttigd.

ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken

Een dieet naar onze eerste voorvaderen
Uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken is gebleken dat deze voorvaderen, duizenden jaren geleden, erg gezond waren. Na lang onderzoek is gebleken wat daar de oorzaak van is. Duizenden jaren geleden werd het voedsel op aarde nog niet kunstmatig bewerkt. Hierdoor werden er alleen maar natuurlijke producten genuttigd zonder toegevoegde kleur, geur en smaakstoffen. Verder was het product suiker écht nog niet bekend.

Het Paleo dieet is gericht op de voedingsstoffen die onze voorvaderen “rauw” en / of zonder “bewerking” konden eten en drinken. Denk daarbij aan noten, zaden, vlees, eieren, groenten, fruit, water en thee.

70% van alle calorieën die wij op dit moment per dag binnen krijgen, bestonden in die tijd, dat de eerste mens op aarde leefde nog niet. Een aantal voorbeelden van de voedingsmiddelen die toen niet werden genuttigd en nu, bij het Paleo dieet dus ook niet genuttigd mogen worden zijn:

  • Zuivelproducten (melk, kaas)
  • Granen ( Brood)
  • Plantaardige oliën
  • Suiker (Snoepgoed)
  • Frisdrank

Wat mag je wel eten?

Paleo is een leefstijl die ervoor kan zorgen dat je weer net zo gezond en fit wordt als een jager-verzamelaar in de oertijd terwijl we de voordelen van het leven in de moderne wereld kunnen behouden. Het dieet volgt het voedingspatroon van onze voorouders en bestaat uit natuurlijke voedingsmiddelen om een goede gezondheid en een gezonde lichaamsbouw te bereiken:

  • dierlijke eiwitten en vetten
  • groente
  • fruit
  • eieren
  • noten

Wat zit er in een Goede Paleo Maaltijd?

Wil je graag afvallen en een gezondere levensstijl volgen? Dan is het nu tijd om je te verdiepen in de voedingsmiddelen die worden aangeraden volgens het Paleo dieet. Om een goede paleo maaltijd samen te stellen heb je keuze uit een lange lijst met levensmiddelen, dus er is keuze genoeg. Je zult zelfs waarschijnlijk wel een beetje trek krijgen van al die overheerlijke producten die in de paleo voedingslijst staan…

Stel Je Paleo Maaltijd Samen in 4 Stappen
Voordat je de voedingslijst induikt, is het goed om te weten wat je lichaam nodig heeft. Je lichaam heeft 3 basisbehoeften om energie uit te putten. Deze bouwstenen zijn:

  • proteïne (eiwit),
  • vet
  • koolhydraten

Uiteraard heeft ons lichaam ook andere voedingsstoffen nodig zoals vitamines en mineralen. Wanneer je een maaltijd samenstelt op basis van het Paleo dieet, krijg je al de nodige voedingsstoffen binnen. Volg het onderstaande stappenplan en start met een gezonde Paleo maaltijd!

1. Kies je bron van proteïne
Iedereen heeft, afhankelijk van jouw individuele behoefte, een andere hoeveelheid proteïne nodig. Meestal ligt dit ergens tussen de 90 en 250 gram. Proteïne haal je voornamelijk uit vlees, vis of eieren. Je kunt de stelregel gebruiken dat jouw persoonlijke behoefte aan proteïne net zo groot is als je hand als het gaat om dierlijke eiwitten/proteïne van vlees of vis.

2. Voeg groenten toe
Per maaltijd heb je tussen de 250 en 500 gram groenten nodig. Dit is inderdaad erg veel en je zal hier dus in het begin aan moeten wennen als je start met het paleo dieet. Maar juist door de grote hoeveelheid groenten en overvloed aan voedingsstoffen raak je verzadigd en zul je langer vol zitten. Bouw eventueel de hoeveelheid groenten langzaam op als je het echt te veel vind of wissel het af met wat fruit.

3. Voeg gezonde vetten toe
Vet is dé primaire bron van energie. Sla dit dus zeker niet overals je een maaltijd klaar maakt! Vet neemt de functie van koolhydraten als brandstof voor je lichaam over. De voordelen van vet als primaire bron van energie zijn ten eerste dat jouw energielevel veel stabieler wordt wanneer jouw lichaam gewend is om vet te gebruiken als brandstof en ten tweede dat vet ook nog eens sneller zal verbranden dan koolhydraten; je valt dus af.

4. Drink Water
Drink water en geen andere dranken met calorieën zoals frisdrank. Deze calorieën heb je niet nodig! Dit geldt ook voor alle light varianten van frisdrank of andere dieet dranken. Deze bevatten namelijk veel andere zoetstoffen die slecht zijn voor je suikerspiegel.

Tips om het Paleo Dieet onderdeel te maken van je dagelijkse routine

  • Voor het ontbijt, maak een eenvoudige omelet. Doe wat olijfolie in een pan en bak een gesnipperde ui met wat paprika, champignons en broccoli. Voeg daarna omega 3 verrijkte eieren óf vrije uitloop eieren toe en wat blokjes kipfilet of spek.
  • Paleo lunches zijn lekker en eenvoudig. Maak bijvoorbeeld een grote bak met salade aan het begin van de week, met alles wat je maar wilt. Een goed uitgangspunt hiervoor zijn gemengde sla soorten, spinazie, radijsjes, paprika’s, komkommers, wortelen, avocado, walnoten, amandelen en gesneden appels of peren. Bewaar de salade in een grote afsluitbare bak in de koelkast. Bereidt elke ochtend één lunchportie uit deze bak en voeg er vlees (plakjes kip, kalkoen, spek –met mate-, varkensvlees) of vis naar keuze (zalm, garnalen, tonijn, of een verse vis of schaal-en schelpdieren). Maak de salade aan met wat olijfolie en citroensap en je hebt dagelijks een snelle paleo maaltijd.
  • Voor het diner kun je snel een lekker stuk visfilet zoals zalm of tonijn grillen samen met wat andere groente die je ook kan grillen (oa groene asperges, heerlijk met wat knoflook). Vis stomen of uit de oven kan natuurlijk ook. Daarnaast zijn er ook nog eens voldoende soorten vlees die je snel kan bakken of grillen. Kijk maar eens bij onze paleo recepten.