koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Mediterrane Dieet

Het Mediterraan Dieet Plan is gebaseerd op de mediterrane keuken en de gezonde levensstijl van mensen in de mediterrane landen. Het dieet zorgt er voor dat je op een verantwoorde manier je streef gewicht kan bereiken en dit ook op de langere termijn kunt behouden. Verder bevat het dieet gezonde recepten, oefeningen, handige maaltijdschema’s en veel meer om je gezondheid een duwtje te geven in de richting die jij nodig hebt en het gewicht te bereiken dat je zelf in gedachten hebt!

Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken

Waar komt dit dieet vandaan?
Hoe komt het dat de mensen in Zuid-Europa er zo gezond uitzien en zo oud worden?
Dit heeft te maken met de gezonde producten en ingrediënten die zij dagelijks gebruiken . Dit zijn o.a. varkensvlees, schapenvlees, kip, kazen, paddenstoelen, peulvruchten, noten, vis en zeevruchten.

Vis-bevat-gezonde-vetten
Met deze ingrediënten maken zij met regelmaat de heerlijkste gerechten. Ook genieten ze van gezonde tussendoortjes, denk aan olijven, gebakken broodjes en drankjes zoals wijn. Dit geheel staat ook bekend als de Mediterrane keuken.

Wat zijn de voordelen en nadelen?

Zoals elk dieet heeft ook deze aanpak zowel voordelen als nadelen. Hieronder sommen we deze voor je op. Het voordeel is dat je het relatief eenvoudig lang vol kan houden. Daarnaast blijkt uit diverse onderzoeken dat het Mediterrane Dieet positief bijdraagt aan de gezondheid. Het beperkt bijvoorbeeld de kans op aandoeningen zoals obesitas en sommige vormen van kanker. Het belangrijkste nadeel is dat je goed moet opletten met de vetten: het is namelijk geen vetarm dieet. Hiervoor is de nodige zelfdiscipline nodig. Een ander belangrijk argument is dat alleen mediterraans eten niet voldoende is. Het is ook belangrijk dat je de levensopvatting meeneemt: weinig stress, meer ontspanning en meer beweging.


Wat is het mediterrane dieet precies?

Als je wel eens op vakantie bent geweest in een land aan de mediterrane zee dan weet je dat deze landen een gezonde keuken hebben. Veel verse groente, vis en olijfolie. Uit onderzoek is gebleken dat de mensen die rond de middellandse zee woonden gezonder waren. Ze hadden minder last van hart- en vaatziekten, maar ook minder kans op diabetes en alzheimer. Dit kwam voornamelijk door hun levensstijl. De mensen waren minder gehaast, namen hun tijd om te koken en te eten en ze gebruikten verse producten. Hierdoor ontstond het mediterrane dieet.

Nieuwe mediterraanse leefstijl
Op zich is het eigenlijk geen dieet, maar een levensstijl die goed voor je is. Het blijft natuurlijk ook belangrijk om te blijven bewegen. Niet alleen in de sportschool, maar ook gewoon een keer de fiets nemen in plaats van de auto en de trap in plaats van de lift. De mediterrane keuken heeft verder alle onderdelen van een gezonde levensstijl met daarbij een beetje olijfolie en af en toe een glas rode wijn. Er worden vooral veel groenten en fruit gebruikt, maar ook noten, bonen en plantaardige oliën. In de mediterrane keuken wordt verder geen boter of margarine gebruikt om in te bakken, enkel olijfolie. Ook zijn vettige dressings uit den boze, die worden vervangen door olijfolie met citroensap. Verder gebruikt men voornamelijk verse kruiden in plaats van zout. Daarnaast wordt er ook niet te veel rood vlees gegeten, maar wel gevogelte en minimaal twee keer in de week vis. Het gaat hier dus vooral om groenten, fruit, pasta en rijst.

Mediterraans afvallen

In fruit zitten antioxidanten die veroudering van de cellen in het lichaam tegengaan en daardoor blijf je gezonder. Noten zijn ook van belang in het mediterrane dieet. Het is waar dat daar veel vetten in zitten, maar dit zijn voornamelijk onverzadigde vetten en daarom goed voor je. Echter zitten er wel aardig wat calorieën in, dus je moet er geen hele zakken van gaan zitten weg werken, maar een handje vol kan geen kwaad. Aangezien dit geen traditioneel dieet is zul je zelf wel een beetje op de calorieën moeten letten, want van hele bergen mediterraans voedsel zul je niet afvallen. Maar het maakt het wel gemakkelijker om gezond te eten en daardoor af te vallen.