koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Medemblik

Beginnen met gezond afvallen in Medemblik? Steeds meer mensen willen graag wat kilo’s kwijtraken. Hoe vlieg ik zoiets aan? Je kunt kiezen uit veel verschillende manieren. Voorbeelden zijn het “Streep je slank” en ook het “Ketogeen dieet”. Wat je tegen kan staan is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Kijk dan kritisch naar jouw voedingspatroon. In de basis zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Ongezonde tussendoortjes laten staan, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, zorg voor voldoende proteïne, genoeg groenten en fruit eten en meer sporten zijn slechts een paar tips. Een diëtist in Medemblik kan een uitkomst bieden. Op vandaagafvallen.nl tref je waardevolle info over diëtistes, verantwoorde voeding, populaire afvalprogramma’s + sportscholen.

  • Je kunt kiezen uit veel diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • O.a. het “Nachtslank” en het “Waistline programma” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • Bedenk hierbij wel dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een bevoegd afvalcoach in Medemblik kan tips en adviezen geven over echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Uitgangspunt is de energiebalans: verbruik meer energie dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2023.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteMedemblik
Postcode1671
% overgewicht49%
% obesitas12%
Plaatselijke diëtistDietistenteam Spring
Sportschool in de regioOptisport Health Club Medemblik

Diëtist in Medemblik vergelijken

Veel mensen in Medemblik zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 49% worstelt met overgewicht en 12% kampt met obesitas. Te zwaar worden is vaak het resultaat van te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat is gezond en wat juist niet? De diëtistenpraktijk in Medemblik bekijkt samen jouw eetpatroon en leefstijl. Tijdens de vervolgsessie krijg je een persoonlijk advies ten aanzien van jouw eet- en leefstijl. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige als je kampt met medische problemen als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist werkt samen met je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Vanuit de basispremie mag je gebruik maken van 3 uur advies op dieetgebied (per 12 maanden)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Medemblik januari 2023
Zoek je advies bij een gezondheidspraktijk in jouw stad? In de bijgaande tabel zoek je een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Medemblik. Dit zijn centra waar je zo goed mogelijk geholpen wordt. Er circuleren nogal wat dieet coaches en expertises. Diëtist is wettelijk beschermd. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: gespecialiseerd in adviseren van gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: vaak werkzaam binnen scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: helpt cliënten om eetpatroon te veranderen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenteam SpringCompagniesingel 71671 KCMedemblik
Dietistepraktijk Louise GrootNoordeinde 131658 CBLambertschaag
Dietistepraktijk Louise GrootDwingel 31648 JMDe Goorn
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-medemblik-1671

Informatie over gezondheid in gewicht in Medemblik

In regio Medemblik heeft 49% overgewicht en 12% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 79% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 53% beweegt genoeg naar de normen van de Gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 51% is regelmatig aan het sporten. 33,5% gebruikt regelmatig een fiets bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Zorgwekkend is dat 17% maandelijks rookt en 13% wordt aangemerkt als zware drinker (11% heeft het stempel overmatige drinker). 29% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Medemblik

Ontzettend veel mensen die willen afvallen kiezen voor een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit hangt af van jouw situatie, voedselvoorkeuren en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. Alle dieetmethodes kun je onderbrengen in vijf hoofdgroepen:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitdieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetarm/vetvrij dieet: het uitgangspunt is het aantal vetten dat je binnenkrijgt te verminderen
  5. Medisch dieet: vaak ter voorbereiding op een operatie of medische behandeling / ingreep (o.a. Anti-oestrogeen Dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Een voedingsschema op maat vinden, en echt een nieuwe leefstijl aanleren is niet altijd makkelijk. Hierna bekijk je een paar handige adviezen:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, begin met kleine stapjes
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, zo ben je je bewust van je eetpatroon
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, net zo belangrijk als gezond eten
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Top-10 diëten in Medemblik

DieetSoortPrijsUitleg
South BeachBeperkte vettenVanaf €20Afvallen door gezonder te eten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €69p/maandBekendste koolhydraat-dieet
Weight WatchersCaloriearmVanaf €19 p/maandGemakkelijk barcodes scannen
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €58 p/maandVoel je fitter en vitaler
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €29Verminderde eetlust
PaleoVariatieVanaf €20wild, vis, fruit, planten, knollen, noten
MediterraneSpaansVanaf €39Veel koken met o.a. olijfolie
DashKaliumrijkVanaf €51Verbetert de bloedsuikerspiegel
DukanMinimale koolhydratenVanaf €12Relatief streng afslankprogramma
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €76 p/maandSnel resultaten boeken

In razend tempo afvallen

Snel resultaat zien en creëer jouw nieuwe leefstijl

Regionale sportscholen

Afslanken gaat erom dat je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Meestal is de basis gezonder eten. Je behaalt een beter resultaat als je actief calorieën gaat verbranden. Een ideale manier is een fitness of sportschool in Medemblik. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Door te werken aan cardio (bijv. roeien of de airbike) zal de calorieverbranding flink toenemen. Echter, bij krachttraining heb je nog een extra bonus, de naverbranding: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Daarbij stimuleer je de spiermassa met krachttraining. Afgezien van de fitness kun je kiezen uit meerdere soorten om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Zeer gevarieerd en leuke vormen in groepsverband
  • Slenderen: Wordt gebruikt bij o.a. Hypermobiliteit of spieraandoeningen
  • Hardlopen: Goed voor lichaam en geest, rennen in de buitenlucht
  • Wandelen (powerwalk): Wandelen met 6 t/m 9 kilometer per uur
  • Vaak ook aangeboden: XCore, Body Step en Piloxing

Bekijk fitnesscentra in de regio Medemblik

NaamAdresPostcodePlaats
Optisport Health Club MedemblikAdmiraliteitsweg 6a1671 JAMedemblik
Fit For Free HoornDoctor C.J.K. van Aalstweg 6B1625 NVHoorn
Fit4Lady HoornHuesmolen 141625 HZHoorn
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Medemblik
Wil je gewicht verliezen onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Holland helpt je om jouw doelen te bereiken. Hij of zij helpt tijdens het trainen en kan zelfs helpen met een voedingsplan. De eerste stap is vaak dat je alle spiergroepen aanpakt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Wat je niet moet vergeten: een 1-op-1 trainer betaal je al gauw €100 per periode (30 dagen).

Afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Het geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Het advies bij een score van 25 – 30: er moeten een paar kilo’s af. Een BMI groter dan 30 betekent ernstig overgewicht (obesitas). Het voedingscentrum adviseert om actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Ga je een afslankprogramma starten? Dan moet je een doel stellen. Zo blijf je gemotiveerd. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Stel ook de waarom-vraag. Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Overige tips: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Medemblik

  3. Beperk je voeding

    Op gezond gewicht komen is theoretisch gezien vrij simpel: creëer een negatieve calorie balans en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Gevolg is dat je minder gaat eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: www.voedingscentrum.nl). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (anders ga je sneller snacken), en eet niet zonder nadenken. Bijv. door langzaam te eten.

  4. Gezondere voeding

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar ook wát je eet heeft effect op de totale calorie-inname. Wees voorzichtig met vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Een nuttige eerste stap is dat je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Voedingsadvies: ongezonde snacks heb je niet nodig en eet kleinere porties. Via sites zoals Puurfiguur.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Ga lekker sporten! Zo ga je meer plezier in het afvallen beleven en blijf je beter op gewicht. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: neem wat vaker de trap en doe zoveel mogelijk klusjes zelf. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan een fitnesscentra. Door een crosstrainer of halters wordt de vetverbranding gestimuleerd en ga je nog sneller afvallen.

Vlug gewicht verliezen met een dieet?

Tot wel 8 kilogram in 2 maanden

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Medemblik

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Medemblik afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Hierbij gaat het om stukje bij beetje gezonder leven. De kernwaarden zijn minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en meer sporten. Hiermee ga jij altijd de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Tips voor succes: zorg voor gezonde tussendoortjes, drink minder alcohol, gebruik kleinere borden en ga eens in huis klussen. Op deze wijze ontwikkel je een healthy lifestyle voor de komende jaren.

Welk dieet is het beste?
Er is niet één voedingspatroon dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Voedselzandloper, Sonja Bakker, FIT Methode of South Beach, Ketogeen, Mediterrane dieet: welk van deze voedingsplannen effectief is voor jou is afhankelijk van specifieke variabelen als jouw huidige leefstijl, pogingen uit het verleden en eventuele allergieën. Uitgangspunt is een verantwoord eetschema waarbij je de nodige kilo’s verliest maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
5 of 10 kilo minderen met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar niet geheel zonder risico. Bij zo’n afslankprogramma is het aantal calorieën die jij tot je neemt ontzettend laag. Je bereikt een groot gewichtsverlies, van regelmatig 3,5 kg in slechts 7 dagen. Het effect hiervan kan zijn: een futloos gevoel, draaierigheid, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Zo heb je snel je overgewicht weer terug.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 1670, 1671 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: 180 minuten behandeling per jaar. Voor veel mensen ontvang je dan 4 – 6 afspraken. Belangrijk: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Behalve bij wanneer het gaat om ketenzorg als diabetes, hartfalen en COPD. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Afvallen met een blijvend resultaat is tijdsintensief. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Soms gaat het iets sneller in het begin. Wil je het proces versnellen? Dan zijn er risico’s. Je hebt een tekort aan voedingsstoffen en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in Centrum, Wognum, Nibbixwoud en Wijzend, Zwaagdijk-West, Noorder Koggenland, Sijbekarspel, Hauwert, Twisk, Opperdoes, Abbebroek, Andijk, Wervershoof, Zwaagdijk.

  • Twisk
  • Oostwoud
  • Midwoud
  • Zwaagdijk-Oost
  • Zwaagdijk-West
  • Wognum
  • Nibbixwoud
  • Hauwert
  • Wervershoof
  • Andijk
  • Benningbroek
  • Sijbekarspel
  • Abbekerk
  • Lambertschaag
  • Opperdoes