koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Poppenwier

Vandaag al starten met gezond afvallen in Poppenwier? Meer mensen dan je denkt kampen met een overgewicht. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze methodes. Zo kun je beginnen met het “Malsovit dieet” en niet te vergeten het “New Figure Afslankbehandeling”. Het nadelige hiervan is dat dit geen duurzaam effect heeft. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Duurzaam afvallen zit ‘m vaak veel meer in jouw eet- en beweegpatroon. Uiteindelijk zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Vermijd suikerrijke producten, meer water drinken, een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, kook zoveel mogelijk met verse producten en zorgen dat je ong. een uur per dag in beweging bent zijn hiervan geschikte voorbeelden. Jouw diëtist in Poppenwier levert daarvoor ondersteuning. Op deze informatieve pagina vind jij uiteenlopende info over voedingsdeskundigen, goede voeding, de verschillende methodes om af te vallen + training.

  • Er zijn veel diverse diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • O.a. het “Soepdieet” + het “No Carb After 5pm diet” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • Vergeet niet dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een speciale afvalcoach in Poppenwier hanteert een unieke aanpak voor een fit en vitaal leven
  • Neem de energiebalans in acht: zorg dat je meer energie verbruikt dan dat je lichaam nodig heeft
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieFriesland
GemeenteSúdwest-Fryslân
Postcode9013
% overgewicht47%
% obesitas12%
Regionale diëtistDieetstyle-Anneke Boersma
Fitness in de regioSporza Grou

Diëtist in Poppenwier bezoeken

Steeds meer inwoners van Poppenwier zijn simpelweg te dik. 47% kampt met overgewicht en 12% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Te zwaar worden komt dikwijls door een verkeerd eetpatroon. Je kunt zoveel verschillende voeding kopen, wat is gezond en wat juist niet? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Poppenwier kijkt eerst kritisch nar jouw eet- en leefgewoonten. Tijdens de vervolgsessie stellen jullie samen een plan op inzake eten en sporten. De voedingsdeskundige is ook geschikt als je kampt met medische problemen als diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist support je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Via de basiszorgverzekering mag je gebruik maken van 3 uur dieetadvisering p/jaar
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Poppenwier juni 2024
Zoek je naar een gezondheidspraktijk in jouw omgeving? In de tabel hieronder vergelijk je informatie van een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Súdwest-Fryslân. Zorg dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Er zijn allerlei afslankcoaches en alternatieve methodes. Diëtist is wettelijk beschermd. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: streeft ernaar om het natuurlijke evenwicht in het lichaam te herstellen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: deskundig op het gebied van voeding en een gezonde levensstijl

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-poppenwier-9013

Gegevens over gezondheid in Poppenwier

In regio Súdwest-Fryslân heeft 47% licht overgewicht en 12% heeft obesitas. 78% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 52% haalt de normen voor sport en bewegen (dit betekent ten minste 150 minuten matig intensief bewegen). 50% is actief met een sport. 44,5% is wekelijks aan het fietsen bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Verder valt op dat 20% wekelijks rookt en 12% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (7% wordt gezien als een overmatige drinker). 33% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Poppenwier

Ontzettend veel mensen die wat kilo’s willen kwijtraken maken de keuze voor een dieet. Met zo’n afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit ligt aan jouw situatie, eetvoorkeur en het streefgewicht. De diëten kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: je minimaliseert het aantal calorieën dat je binnenkrijgt
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitrijk dieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: tegen een bepaald ziektebeeld, vaak onder begeleiding van een arts (o.a. Darm dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Het juiste dieet selecteren, en echt een nieuwe leefstijl aanleren is best ingewikkeld. Hierbij tref je een paar suggesties:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Je raakt vooral vocht en spieren kwijt
  • Wees niet onrealistisch streng naar jezelf, het begin is de lastigste periode
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Meest gekozen diëten in Poppenwier

DieetnaamAfvalplanOnkostenKorte info
South BeachVetarmVanaf €20Relatief eenvoudig te volgen
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €60p/maandHet oudste koolhydraatarme dieet
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €28 p/maandMet handige digitale tools
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €58 p/maandLekkere maaltijden voor balans
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €32Verlaagt de bloeddruk
PaleoOerdieetVanaf €42Eten zoals eeuwen geleden
MediterraneGrieksVanaf €34Vaak ingezet bij klachten als reuma, artrisis en artrose
DashBloeddruk focusVanaf €46Laag in vetten en suikers
DukanMinimale koolhydratenVanaf €15Afvallen in 4 fasen
ModifastBalansVanaf €64 p/maandEen populair crashdieet

Snel en eenvoudig afvallen

Snel resultaat zien en creëer jouw nieuwe leefstijl

Vind een sportschool

Afslanken betekent dat je een negatieve calorie balans opbouwt. Voor een deel is dat letten op je voeding. Afvallen – en het ook volhouden – gaat je beter af als je een aantal keer per week gaat sporten. Waar je dit goed kunt doen is bij een fitness of sportschool in Poppenwier. Een goede combi is cardio en krachttraining. Via cardio (de hometrainer of de loopband) zul je veel calorieën verbranden. Maar let op, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: je lichaam blijft ook na de training energie verbranden. Ook bouw je spiermassa op bij het toepassen van krachttraining. Buiten de fitness zijn er vandaag de dag nog tal van voorbeelden om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: Je verbetert zowel je conditie als kracht
  • Slenderen: Aangename manier uw lichaam in conditie houden
  • Hardlopen: Focus op een rustig tempo voor maximale verbranding
  • Wandelen (powerwalk): 7 dagen per week, volledig gratis, overal te doen
  • Ook populair: RPM, Body Step en Brazilian BBB

Overzicht fitness in de regio Poppenwier

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Poppenwier
Snel & verantwoord afvallen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Friesland richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Deze trainer adviseert tijden de training en helpt je op weg met een voedingsplan. Het grootste gemak zit ‘m erin dat de coach je een training uitdaging geeft, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Wat je niet moet vergeten: een prive-trainer kost al snel €90 voor enkele sessies.

Gezond afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Het geeft een indicatie of je ondergewicht, een normaal gewicht of overgewicht hebt. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: het lijnen moet snel beginnen. Komt het boven de 30 uit? Dat duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Deskundigen adviseren dan om contact op te nemen met een diëtist.

  2. Streefgewicht bepalen

    Ga je een afslankprogramma starten? Maak jouw doelstelling concreet, hoeveel wil je wegen? Anders ontbreekt er de focus. Wees hierin wel realistisch. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Waarom wil je 5KG afvallen? Ook handig: deel jouw doelstelling met je vrienden of maak een afspraak bij de voedingscoach in Poppenwier

  3. Calorie-focus

    Het verliezen van gewicht is vaak niet zo ingewikkeld: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je gaat resultaat zien. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (anders compenseer je met snacks), en heb aandacht voor je eten. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de kwantiteit, maar daarnaast ook de maaltijd zelf heeft invloed op het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Let heel goed op met alcohol, vet en suiker. Een goede basis is als je uitgaat van de Schijf van Vijf. Let op: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en noteer wat je dagelijks nuttigd. Via o.a. watetenwevandaag.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Meer bewegen

    Kom van je bank af! Door meer te bewegen houd je het beter vol en wordt het jojo-effect ingedampt. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Bewegen kan op allerlei fronten: loop wat vaker naar het koffieapparaat en zet je auto niet naast de deur. Eventueel is het alternatief een lokale sportschool. Door een crosstrainer of halters zal de vetverbranding geactiveerd worden en vliegen de kilo’s er veel sneller af.

Nu gewicht verliezen met een dieetplan?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Actuele thema’s over afslanken in Poppenwier

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Poppenwier afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Het belangrijkste is ongezonde gewoontes doorbreken. Hierbij zijn een aantal belangrijke pijlers: minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en op structurele basis gaan bewegen. Zodoende kun je op lange termijn gewichtsverlies realiseren. Enkele voorbeelden: eet veel groenten, haal geen ongezonde producten in huis, heb aandacht voor je eten en wandel een rondje naar het werk. Hierdoor zul jij dat fitte lichaam krijgen dat bij jou past.

Wat is het beste dieet?
Er is niet één voedingspatroon waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Modifast, Oerdieet, Keto dieet of Atkins, Cambridge, Mediterrane dieet: welk dieet past bij jou ligt aan velerlei facetten als jouw huidige gewoontes, het aantal kilo’s dat je wilt kwijtraken en voedingsvoorkeuren. Start met een verantwoord eetpatroon wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Is een crashdieet wel zo gezond?
5 kg of meer afvallen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar is over het algemeen niet slim. Bij een crashdieet is de energie-inname die wordt geconsumeerd ver beneden je basisbehoefte. Het voordeel is dat je snel afvalt, van regelmatig 3,5 kilogram in 1 – 2 weken. Toch kan je last krijgen van een hongerig gevoel, uitdroging, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Geen optie voor de lange termijn dus.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 9013 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. In de regel zal dat gelijk zijn aan 4 – 6 consults. Niet vergeten: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Dit gaat niet op ketenzorg als bijvoorbeeld COPD, of diabetes. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Afvallen op een verantwoorde manier kost simpelweg tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. In het begin gaat het soms sneller. Ga je de energie inname verlagen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je hebt minder energie om te sporten en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Bolsward, Sneek, Nijefurd, Koudum, Hemelum, IJlst, Zuid IJlst, Oost IJlst, West IJlst, Oosthem, Noordwest IJlst, Zuidoost IJLst, Woudsend, Bouwhoek, Weidestreek Oost, Weidestreek West, Weidestreek Zuid, Makkum, Weidestreek Zuidwest, Boarnsterhim.