koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Woudsend

Zo snel mogelijk gezond afvallen in Woudsend? Heel veel Nederlanders hebben die wens. Hoe vlieg ik zoiets aan? Je kunt kiezen uit veel diëten en methodieken. Zo heb je een afslankprogramma als het “Negatieve Calorie Dieet” of misschien het “Grip op koolhydraten”. Het minpunt hiervan is dat het vaak maar even werkt. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Dan gaat het veel meer om je leefstijl van dit moment. In feite gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Beperkt de ongezonde suikers, gezondere dranken (water), genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten, meer variatie in groenten en naar de sportschool gaan zijn hiervan geschikte voorbeelden. De diëtist in Woudsend levert daarvoor ondersteuning. Onderstaand vind jij waardevolle informatie over voedingsadviseurs, wat nu gezonde voeding is, afvalmethodes en training.

  • Vandaag de dag kies je uit veel diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • O.a. het “Slimfast” + het “Sonoma dieet” worden door veel mensen gevolgd
  • Bedenk hierbij wel dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een speciale afvalcoach in Woudsend heeft veel ervaring met het zoeken naar echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Cruciaal is de energiebalans: verbrand meer energie dan dat je consumeert
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieFriesland
GemeenteSúdwest-Fryslân
Postcode8551
% overgewicht47%
% obesitas12%
Lokale diëtistenpraktijkDietistenpraktijk De Friese Meren
Fitness in de buurtNije Balans Lemmer

Diëtist in Woudsend vinden

Flink wat mensen in Woudsend zijn simpelweg te dik. 47% kampt met overgewicht en 12% wordt aangemerkt als obesitas. Het opbouwen van overgewicht komt voor uit slechte beweging & eten. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een speciale diëtistenpraktijk in Woudsend kijkt eerst kritisch nar jouw voedingspatroon. In het vervolgtraject ga jij samen aan de slag inzake gezonder eten en meer sporten. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist adviseert je om (kleine) veranderingen in je leefstijl door te voeren
  • Vanuit de basispremie krijgt elke Nederlander “gratis” (let op: eigen risico) 3 uur dieetbegeleiding per jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Woudsend juni 2024
Wil je advies van een erkende gezondheidspraktijk in je woonplaats? Verderop vind je de gegevens van een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Súdwest-Fryslân. Het is belangrijk dat je advies krijgt van een deskundig persoon. Er bestaan velerlei dieet coaches en expertises. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: opgeleid om gezonde mensen met gewichtsproblemen te begeleiden
  • Voedingsdeskundige: gespecialiseerd in voedingsleer, weet alles van de voedingsstoffen
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: begeleidt mensen met gezonde voeding en een gezonde levensstijl

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-woudsend-8551

Stats over gezondheid en gewicht in Woudsend

In regio Súdwest-Fryslân heeft 47% sterk overgewicht en 12% ervaart obesitas. 78% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 52% beweegt voldoende (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 50% is regelmatig aan het sporten. 44,5% pakt wel eens de fiets bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Punt van zorgen is dat 20% een roker is en 12% is een zware alcohol-drinker (7% zelfs als overmatige drinker). 33% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Woudsend

Een groot deel van de mensen die willen afvallen maken de keuze voor een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma kan je snel afvallen. Wat is voor mij een goed dieet? Dit ligt aan je uitgangssituatie (BMI), gezondheidheid en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De diëten zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitdieet: Verhoging van de stofwisseling waardoor je snel vet verliest
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: specifieke gezondheidsklachten verminderen of een medisch-noodzakelijke operatieve ingreep mogelijk maken (o.a. Cholesterol verlagend dieet)

Welk dieet past bij mij?
Een voedingsvoorschrift opvolgen, en dit integreren in jouw leefstijl is niet makkelijk. Hieronder check je meerdere praktische tips:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Af en toe mag je best even zondigen, het begin is de lastigste periode
  • Houd een eetdagboek bij, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je zult merken dat de kilo’s er sneller afgaan
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Top-10 diëten in Woudsend

DieetnaamAfvalplanPrijsDetails
South BeachVetarmVanaf €23Alleen goede koolhydraten en vetten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €76p/maandJe kunt lekker blijven eten
Weight WatchersCaloriearmVanaf €22 p/maandWeekmenu’s en boodschappenlijstjes
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €50 p/maandHet kost relatief weinig tijd
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €25Kan je insuline helpen verlagen
PaleoSpeciaalVanaf €25Geen bewerkte (graan) producten
MediterraneUniekVanaf €40Het dieet voor de levensgenieters
DashVezelrijkVanaf €43Veel vezelrijke voeding
DukanWeinig koolhydratenVanaf €11Populair koolhydraatarm, eiwitrijk dieet
ModifastMaaltijdshakesVanaf €62 p/maandDiverse shakes en maaltijdvervangers

Gezond afvallen op jouw manier

Snel kilo’s verliezen en ontwikkel een gezonde lifestyle

Dichtstbijzijnde sportschool

Afslanken gaat erom dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit houdt niet op bij alleen kritisch naar je voeding kijken. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je een aantal keer per week gaat sporten. Hiervoor heb je natuurlijk de sportschool in Woudsend. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Middels cardio (bijv. de roeitrainer of crosstrainer) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Echter, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: je body zal dan na een training door blijven gaan met energie verbranden. Eveneens realiseer je een spiergroei tijdens de krachttrainingen. Behalve de fitness zijn er velerlei opties om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: In een leuke vorm je conditie en/of kracht versterken
  • Slenderen: Sporten voor mensen met lichamelijke klachten (onbelast)
  • Hardlopen: Verken je stad tijdens je wekelijkse rentraining
  • Wandelen (powerwalk): Ook vaak aangeboden in groepsvorm
  • Groepslessen: Body Attack, Sh’Bam en Brazilian BBB

Bekijk fitnesscentra in de regio Woudsend

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Woudsend
Wil je afvallen met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Friesland is de manier om onder begeleiding te sporten. Jouw begeleider weet precies hoe elke oefening werkt en helpt je op weg met een voedingsplan. Het grootste gemak zit ‘m erin dat de coach je een training uitdaging geeft, je een stok achter de deur hebt en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Een negatief aspect: een 1-op-1 trainer kost zo’n €67,5 per maand.

Gezond afvallen in 5 stappen

  1. Start met je BMI

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Het geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Bij een waarde tussen de 25 – 30: je hebt licht overgewicht. Een score van 30 of hoger duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Het advies is om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Ga je proberen af te vallen? Bepaal een doelstelling. Anders heb je geen richting. Wees hierin wel realistisch. Het meest duurzaam is een intrinsieke motivatie. Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Wat ook werkt: vraag steun bij familie en vrienden of vraag om hulp bij een voedingscoach in Woudsend

  3. Voedselinname beperken

    Gewicht verliezen is theoretisch gezien vrij simpel: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en je valt langzaam af. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg voor regelmaat in de maaltijden (zodat je niet gaat snacken), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Bijvoorbeeld door kleinere borden te gebruiken.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook welke producten je neemt beïnvloedt de totale calorie-inname. Neem geen maaltijden met veel zout, suiker of alcohol. Je leeft al veel gezonder als je varieert binnen de Schijf van Vijf. Let op: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en eet kleinere porties. Op Puurfiguur.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Dagelijks bewegen

    Kom van je bank af! Door te sporten zul je meer plezier ervaren en behaal je sneller jouw doelstelling. Ga uit van een uur beweging per dag. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: koop een stappenteller en leg de afstandsbediening verder weg. Eventueel is het alternatief een regionale sportschool. Door een crosstrainer of halters ga je vet verbranden en haal je sneller jouw doelen.

Eenvoudig gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Tips en antwoorden voor afslanken in Woudsend

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Woudsend afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Daarbij moet je gezonde gewoontes inpassen. In de basis is dit minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en meer sporten. Zodoende kun je op lange termijn de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Een aantal tips: voeg meer eiwit toe aan je maaltijden, neem water i.p.v. frisdrank, eet niet zonder na te denken en kies voor een sporthorloge (stappenteller). Daardoor ga jij dat gezonde leven leiden voor de komende jaren.

Wat is het beste dieet?
Er is niet 1 dieet dat voor iedereen het beste resultaat heeft. Modifast, Oerdieet, Keto dieet of Weight Watchers, Cambridge, Dukan Dieet: welk van deze programma’s goed werkt voor jou is afhankelijk van diverse zaken als jouw situatie, jouw lange termijn doelen en voedingsvoorkeuren. Je bereikt het meeste met een duidelijk eetschema waardoor je gaat afvallen maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
5 kg of meer verliezen is zeker realistisch voor veel mensen met een crashdieet, maar diëtisten raden het steevast af. Bij dit dieet is de hoeveelheid calorieën die wordt geconsumeerd soms maar 500 kcal per dag. De kilo’s vliegen er soms vanaf, met soms wel 3 kg in slechts 1 week. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als een onverzadigd gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Geen optie voor de lange termijn dus.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 8550, 8551 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor de eerste 3 uren die je gebruikt. Normaal gesproken gaat het om maximaal 6 afspraken. Niet vergeten: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Dat is anders bij zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Duurzaam afvallen kost simpelweg tijd. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil je het proces versnellen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je hebt een tekort aan voedingsstoffen en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Bolsward, Sneek, Nijefurd, Koudum, Hemelum, IJlst, Zuid IJlst, Oost IJlst, West IJlst, Oosthem, Noordwest IJlst, Zuidoost IJLst, Woudsend, Bouwhoek, Weidestreek Oost, Weidestreek West, Weidestreek Zuid, Makkum, Weidestreek Zuidwest, Boarnsterhim.