Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Macrobiotisch dieet

De macrobiotiek is veel meer dan een manier om af te vallen. Het is de Japanse voedingsleer gebaseerd op de 5000 jaar oude “zen” filosofie die ervan uitgaat dat er in het leven een evenwicht moet bestaan tussen yin en yang. Niet enkel heilzaam voor je lichaam mar ook nog eens milieuvriendelijk!

ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken

Afvallen met het macrobiotische dieet

Het macrobiotisch dieet bestaat uit biologisch, streek – en seizoensgebonden, veganistisch voedsel. Ingeblikt voedsel of voedsel dat chemisch behandelt of verwerkt is of allerlei kleurstoffen bevat, moet absoluut vermeden worden. Specerijen worden zo weinig mogelijk gebruikt en het voedsel moet goed gekauwd worden. Als je bereid bent om af te vallen en tegelijkertijd je steentje wil bijdragen aan het milieu, is een macrobiotisch dieet de juiste keuze. Immers dit is waar het bij het macrobiotisch dieet om draait: je bewust worden van wat je eet en het effect hiervan op ons lichaam.

Hoe werkt deze aanpak?
Een standaard macrobiotisch dieet bestaat uit de helft granen en groenten, een kwart peulvruchten of vleesvervangers, fruit en vis, en een tiende uit noten, zaden en zeewier. Binnen het macrobiotische dieet tracht men een evenwicht te creeëren in wat je eet en dus zo ook in je lichaam. Dit gebeurt door het voedsel te categoriseren naar zijn yin en yang- kwaliteiten. Yang is voornamelijk zout, vlees, vis, zuivel, granen, groenten, peulvruchten en noten. Voedsel dat meer naar yin neigt is fruit, dranken, suikers, olie, kruiden en ook medicijnen. De bedoeling van het macrobiotisch dieet is dat je een goed evenwicht zoekt tussen yin en yang voedsel, waardoor het makkelijker wordt om te vermageren en ook nadien een goede voedingsbalans te behouden. Als je vooral voedsel consumeert uit het midden (granen, noten, groenten en bonen) kan je makkelijker die balans vinden.

Voordelen macrobiotisch menu

Ook de manier van bereiden kan je indelen in yin en yang. Rauw voedsel is meer yin dan bvb. frituren dat meer yang is. De meest gebruikte kooktechnieken bij het macrobiotisch dieet zijn koken onder druk, kort frituren (ook wel tempura genoemd) en stomen. Andere manieren zijn persen, blancheren, fermenteren, stoven en pickelen. Ook groenten sauteren met of zonder olie wordt gehanteerd binnen het macrobiotisch dieet. Om smaak te geven aan de gerechten wordt hoofdzakelijk ongeraffineerd zeezout of miso gebruikt. Belangrijk is dat het puur natuurlijk voedsel is dat vers bereid wordt zonder het toevoegen van chemische middelen en dat je dagelijks afwisselt zowel qua voedsel als qua manier van bereiden. Het macrobiotisch dieet biedt je de kans om af te vallen op een milieubewuste manier en laat je genieten van wat je eet zonder je schuldig te voelen. Bovendien ontdek je nieuwe en betere eetgewoontes die je leven alleen maar zullen verrijken!