Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Soest

Op korte termijn maar ook gezond afvallen in Soest? Steeds meer mensen vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Veel mensen weten niet waar te starten. Je kunt kiezen uit veel verschillende aanpakken. Je hebt bijvoorbeeld het “Bioklok Dieet” en ook het “Be In Shape”. Het minpunt hiervan is dat dit geen duurzaam effect heeft. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Kijk dan kritisch naar je leefstijl van dit moment. Gemiddeld genomen gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, gezondere dranken (water), probeer zoutloos te eten, genoeg groenten en fruit eten en de fitness bezoeken om je een idee te geven. Een diëtist in Soest levert daarvoor ondersteuning. Op vandaagafvallen.nl vergaar jij nuttige informatie en details over voedingsadviseurs, verantwoorde voeding, populaire afvalprogramma’s of krachttraining.

  • Vandaag de dag kies je uit ontzettend veel diëten die worden aangeprezen
  • Het “DNA pil of Genotrim” & het “Afvallen met Bregje” zijn programma’s die je veel hoort
  • Het nadeel hiervan is dat veel mensen na verloop van tijd weer terugvallen (jojo-effect)
  • Een speciale afvalcoach in Soest heeft veel ervaring met het zoeken naar echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Cruciaal is de energiebalans: verbrand meer energie in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieUtrecht
GemeenteSoest
Postcode3761
% overgewicht46%
% obesitas10%
Plaatselijke diëtistDietisten Midden Nederland
Fitness in de omgevinghart for her Soest

Diëtist in Soest vergelijken

Opvallend veel mensen in Soest zijn niet op gezond gewicht. 46% heeft overgewicht en 10% heeft obesitas. Overgewicht of obesitas is te wijten aan een gebrek aan kennis. Er is een enorm aanbod qua voeding, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een diëtistenpraktijk in Soest maakt de balans op van jouw voedingspatroon. Tijdens de vervolgsessie krijg je meer informatie inzake gezonde voeding en sporten. Je kunt ook naar een voedingsdeskundige als je advies nodig hebt rondom medische zaken als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist begeleidt je om (kleine) veranderingen in je leefstijl door te voeren
  • Vanuit de basispremie mag je gebruik maken van 3 uur afvalbegeleiding p/jaar
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Soest oktober 2021
Wil je advies van een betrouwbare gezondheidspraktijk in jouw streek? Bijgaand tref je de adresgegevens van een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Soest. Je zoekt naar opties waarbij je zo goed mogelijk geholpen wordt. Men gebruikt allerlei jobtitels en werkgebieden. Diëtist is wettelijk beschermd. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: begeleidt en motiveert gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: weet alles over voedingsgedrag, vaak actief in scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: werkt volgens het kwaliteits- en niet volgens het kwaliteitsprincipe
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: krijg coaching op gebieden als voeding, mentale rust en leefstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Dietisten Midden NederlandLindenlaan 63761 BASoest
Diëtistenpraktijk Het IjtjeTorenzicht 26 E3755 CCEemnes
Fysioholland GooiBikkersweg 823752 WVBunschoten-Spakenburg
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-soest-3761

Lokale voedingsdeskundigen

Meer thema’s m.b.t. afvallen

Gegevens over beweging en gezondheid in Soest

In regio Soest heeft 46% sterk overgewicht en 10% ervaart obesitas. 76% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 49% haalt de normen voor sport en bewegen (minimaal 150 minuten matig intensief bewegen). 53% sport wekelijks. 33% is wekelijks aan het fietsen bij stukjes tot 7,5 kilometer. Punt van zorgen is dat 19% rookt en dat 10% heeft het kenmerk zware drinker (10% heeft het label overmatige drinker). 39% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Soest

Veel mensen die willen afvallen kiezen voor een dieet. Door een speciaal afslankprogramma ga je sneller afvallen. Voor welk dieet moet ik gaan? Dat heeft alles te maken met jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, gezondheidheid en je uiteindelijke doel / wens. Alle dieetmethodes zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: is erop gericht het aantal koolhydraten te minimaliseren
  3. Eiwitrijk dieet: eiwitrijk eten is een bron van energie en de bouwstof voor het lichaam
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: beperkt de vetinname tot 15% van de totale calorieën
  5. Medisch dieet: doel om specifieke gezondheidsklachten te verminderen (o.a. Dr. Houtsmullerdieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet selecteren, en echt een nieuwe leefstijl aanleren kan best tegenvallen. Bijgaand vind je enkele praktische tips:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Dit is namelijk niet vol te houden op lange termijn
  • Wees niet onrealistisch streng naar jezelf, anders wordt het lastig volhouden
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, dit helpt bij de bewustwording
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Populaire diëten in Soest

DieetnaamMethodeTarievenUitleg
South BeachBeperkte vettenVanaf €23Focus op één ding tegelijkertijd
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €76p/maandJe raakt niet uitgehongerd
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €19 p/maandWord bewust over wat gezond is
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €64 p/maandSamen met jouw coach
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €30Calorie-inname vooral uit vetten
PaleoOverigeVanaf €33Terug naar de basisingrediënten
MediterraneSpeciaalVanaf €45Traditionele voeding uit o.a. Griekenland
DashKaliumrijkVanaf €50Je valt er daadwerkelijk van af
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €14Beperkt het jojo-effect
ModifastEnergiebalansVanaf €71 p/maandshakes zijn gemakkelijk te bereiken

Gezond afvallen op jouw manier

Snel resultaat zien en dit ook volhouden

Dichtstbijzijnde sportschool

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat je een negatieve calorie balans opbouwt. Dit houdt niet op bij alleen kritisch naar je voeding kijken. Je behaalt een beter resultaat als je ook in beweging komt. Dit kan bij uitstek bij een van de sportscholen in Soest. Ideaal voor zowel het stukje cardio als krachttraining. Met het onderdeel cardio (bijv. roeien of de airbike) werk je aan de calorieën (verbranding). Let echter op, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: je lichaam blijft ook na de training energie verbranden. Daarnaast ga je spieren opbouwen als je werkt met gewichten. Uitgezonderd van de fitness zijn er vandaag de dag diverse inspanningen om overtollig vet kwijt te raken:

  • Bootcamp: Buiten sporten werkt stressverlagend
  • Slenderen: Geen zware training, het werkt juist ontspannend
  • Hardlopen: Werk aan je uithoudingsvermogen tijdens het rennen
  • Wandelen (powerwalk): Wandelingen zijn onmisbaar voor iedereen
  • Bewegen in een groep: BRN, Pilates en Steps

Overzicht fitness in de regio Soest

NaamAdresPostcodePlaats
hart for her SoestLindenlaan 13761 BASoest
LifeCity BaarnDe Geerenweg 133741 RPBaarn
SportCity BilthovenLeyenseweg 1233721 BCBilthoven
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Soest
De nodige kilo’s kwijtraken waarbij je wordt geholpen door een personal trainer? De personal training (PT) in Utrecht helpt je om jouw doelen te bereiken. Jouw begeleider coacht en motiveert en weet ook alles over eten. Dit gaat je enorm helpen omdat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Nadeel? Het is prijzig: een 1-op-1 trainer betaal je al gauw €95 voor enkele sessies.

Afvallen in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Dit zegt iets over het risico dat jouw gewicht oplevert. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: jij zal kilo’s kwijt moeten raken. Komt het boven de 30 uit? Dat betekent dat je lijdt aan ernstig overgewicht (obesitas). Het wordt aanbevolen om contact op te nemen met een diëtist.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Ontevreden over jouw lichaam? Het is belangrijk om een doel te hebben. Anders heb je geen richting. Vraag in het begin niet teveel van jezelf. Schrijf ook op waarom je dit wil. Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Overige tips: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Soest

  3. Beperk je voeding

    Op gezond gewicht komen hoeft niet moeilijk te zijn: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en je valt langzaam af. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Probeer regelmatig te eten (om te voorkomen dat je gaat snacken), en geniet van elke maaltijd. Bijv. door langzaam te eten.

  4. Gezonder eten

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest beïnvloedt de calorie-inname. Let heel goed op met verzadigde vetten en te veel koolhydraten. Je leeft al veel gezonder als je varieert binnen de Schijf van Vijf. Niet vergeten: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en eet kleinere porties. Op bijv. Plus.nl staan honderden voedzame recepten.

  5. Sporten

    Ga jij er serieus voor? Zodoende houd je het beter vol en wordt het jojo-effect ingedampt. Voedingscentrum adviseert 60. min per dag beweging. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: neem wat vaker de trap en en haal de fiets uit de schuur. Wil je het professioneler aanpakken dan is er een lokale sportschool. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio neemt de vetverbranding toe en ga je nog sneller afvallen.

Vlug gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Relevante informatie over afslanken in Soest

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Soest afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Waar het om draait is kleine veranderingen doorvoeren. Onthoud altijd de volgende aspecten:minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en regelmatig sporten. Daardoor lukt het je zeker een groot aantal kilo’s afvallen. Tips voor succes: neem elke dag een gezond ontbijt, laat ongezonde producten liggen, gebruiker kleiner bestek en ga lopend naar de supermarkt. Zodoende leer jij jezelf een goede lifestyle aan dat bij jou past.

Welk dieet is het beste?
Er is niet één voedingspatroon dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Voedselzandloper, Detoxen, Pioppi of Weight Watchers, Paleo, Dukan Dieet: welk van deze diëten past bij jou is afhankelijk van verschillende zaken als jouw huidige leefstijl, ambities en algehele gezondheid. Belangrijk is een uitgebalanceerd voedingsschema waarbij je afvalt maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
10 kilogram minderen door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar is niet aan te raden. Bij dergelijke methodes is de energie-inname die je eet ontzettend laag. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van toch wel 4,5 kilogram in 1 – 2 weken. De minpunten zijn: een onverzadigd gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en het welbekende jojo-effect. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 3760, 3761, 3762, 3763, 3764, 3765, 3766, 3768 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. Voor veel mensen ontvang je dan 6 gesprekken. Voorwaarden: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Behalve bij de zogenaamde ketenzorg als COPD, of diabetes. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Afvallen met een blijvend resultaat heeft tijd nodig. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. Soms gaat het iets sneller in het begin. Ga je sneller afvallen? Dan gaat je lichaam in protest. Je vertraagt je stofwisseling en er is een daling van de spiermassa. Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in t Hart-Soestdijk, Klaarwater, Boerenstreek, De Eng-Soest-Midden, Smitsveen, Overhees, Soest-Zuid, Soesterberg.

  • Soesterberg