koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Wijdemeren

Beginnen met gezond afvallen in Wijdemeren? Meer mensen dan je denkt zouden graag wat kilo’s wegwerken. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je hebt de keuze uit flink wat werkwijzes. Je kunt denken aan het “Low Cal Low Carb Methode” en ook het “Afvallen met Bregje”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak helpt op korte termijn. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Optimaliseer dan jouw eet- en beweegpatroon. In de basis zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Vermijd suikerrijke producten, voldoende water drinken, probeer zoutloos te eten, meer variatie in groenten en starten met dagelijks bewegen zijn enkele goede suggesties. De diëtist in Wijdemeren heeft daarvoor de juiste tools. Op deze informatieve pagina lees je nuttige informatie over diëtistes, de diverse voedingsstoffen, afvalmethodes + training.

  • Vandaag de dag kies je uit meerdere diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • Het “Libelle Dieet” of het “Sapvasten” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • In de praktijk blijkt vaak dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een gediplomeerde afvalcoach in Wijdemeren biedt ondersteuning bij het zoeken naar een nieuwe leefstijl en eetpatroon
  • Belangrijk is de energiebalans: verbrand meer calorieën dan je minimaal verbruikt per dag
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteWijdemeren
Postcode1231
% overgewicht49%
% obesitas14%
Plaatselijke diëtistD. Smiet
Sportschool in de buurtvan Hellemond Sport Hilversum Villa Industria

Diëtist in Wijdemeren vinden

Best wat mensen in Wijdemeren zijn niet op gezond gewicht. 49% heeft te maken met overgewicht en 14% kampt met obesitas. Het krijgen van overgewicht is te danken aan een verkeerd eetpatroon. Er is een enorm aanbod qua voeding, wat is nu goed of slecht voor mij? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Wijdemeren helpt met het inzichtelijk maken van jouw eet- en beweegpatroon. Verder ontvang je verschillende adviezen aangaande jouw eet- en leefstijl. De voedingsdeskundige is ook geschikt als je kampt met medische problemen als allergieën of diabetes.

  • De diëtist daagt je uit om een voedingsplan op maat samen te stellen
  • Aan de hand van de basisverzekering krijg je vergoed max. 3 uur aan dieetadvies (op jaarbasis)
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Wijdemeren november 2022
Wil je terecht bij een professionele gezondheidspraktijk in je woonplaats? Verderop bekijk je gegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Wijdemeren. Dit zijn centra waar je advies krijgt van een deskundig persoon. Er zijn flink wat verschillende afslankcoaches en expertises. Let op: de diëtist is de enige titel die beschermd is bij wet. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: beperkt zich tot gezonde mensen met een gewichtsprobleem
  • Voedingsdeskundige: veel kennis van verschillende voedingsstoffen als eiwitten en koolhydraten
  • Voedingstherapeut: focus op voeding dicht bij de natuur (onbewerkte producten)
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt bij het opstellen en onderhouden van een gezond eetpatroon
NaamAdresPostcodePlaats
D. SmietSt. Annepad 121231 ATLoosdrecht
Diëtistenpraktijk Voeding En VeerkrachtZenderstraat 1171223 DTHilversum
Praktijk Voeding En DiëtetiekZenderstraat 1091223 DTHilversum
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-wijdemeren-1231

Cijfers over beweging en gezondheid in Wijdemeren

In regio Wijdemeren heeft 49% last van overgewicht en 14% heeft obesitas. 78% geeft aan zijn/haar gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 51% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 54% sport structureel elke week. 31,9% heeft een fiets die hij/zij gebruikt (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Wat we verder zien is dat 17% maandelijks rookt en 8% is een zware alcohol-drinker (9% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 37% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Wijdemeren

Ontzettend veel mensen die kilo’s willen kwijtraken proberen het met een dieet. Met behulp van een afslankprogramma kan je snel afvallen. Welk dieet past nu bij mij? Dit wordt bepaald door o.a. jouw situatie, voedingsvoorkeuren en jouw wensen en behoeften. De afvalprogramma’s worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitrijk dieet: eet veel proteïnen / eiwitrijke voeding voor meer energie en fitheid
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Diverticulose dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Het juiste programma kiezen, en het op de lange termijn volhouden is best ingewikkeld. Hieronder vind je enkele praktische tips:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Een keer de fout ingaan is niet erg, dan is het ook makkelijker vol te houden
  • Noteer eens een week wat je eet, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Ga aan de slag met sporten, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Interessante diëten in Wijdemeren

DieetMethodeOnkostenDetails
South BeachVetarmVanaf €24Gewicht verliezen met gezonde leefstijl
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €70p/maandRuim aanbod met recepten
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €21 p/maandZelf menu combinaties samenstellen
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €55 p/maandMaaltijden vanaf €2,65
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €40Verbetering van de gemoedstoestand
PaleoOuderwetsVanaf €45Je eet weinig suikers, zout en vetten
MediterraneOverigeVanaf €38Het dieet voor de levensgenieters
DashMedischVanaf €46Gericht op verlagen van bloeddruk
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €14Unieke persoonlijke online-afslankcoach
ModifastMaaltijdshakesVanaf €61 p/maandModifast Snack & Meal

Snel en duurzaam afslanken

Snel & gezond afvallen met focus op gezonde gewoontes

Dichtstbijzijnde sportschool

Afslanken betekent dat je een negatieve energiebalans opbouwt. Dit behelst meer dan enkel letten op je voeding. Je behaalt een beter resultaat als je actief calorieën gaat verbranden. Waar je dit goed kunt doen is bij een personal trainer of sportschool in Wijdemeren. Een goede combi is cardio en krachttraining. Via cardio (bijv. de roeitrainer of crosstrainer) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Maar, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Daarnaast ga je spieren kweken bij het toepassen van krachttraining. Buiten de fitness bestaan er tegenwoordig diverse soorten om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: In groepsverband werken aan je conditie en fitheid
  • Slenderen: Onbelast bewegen d.m.v. door elektromotoren aangedreven tafels
  • Hardlopen: De snelste en goedkoopste manier om te sporten
  • Wandelen (powerwalk): Goed voor je conditie en vetverbranding
  • Vaak ook aangeboden: Body Pump, Kickboksen en Brazilian BBB

Overzicht fitness in de regio Wijdemeren

NaamAdresPostcodePlaats
van Hellemond Sport Hilversum Villa IndustriaJan van der Heijdenstraat 1741221 ENHilversum
Health Works Fitness HilversumWillem Ruisweg 181217 WLHilversum
Fit For Free HilversumZeverijnstraat 6A1216 GKHilversum
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Wijdemeren
Wil je jouw streefgewicht behalen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Noord-Holland is de manier om onder begeleiding te sporten. Jouw privé-trainer is er voor motivatie en advies en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. De eerste stap is vaak dat je een work-out op maat krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Nadeel? Het is prijzig: iemand die jou begeleid kost gemiddeld €42,5 per maand.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. Bereken je BMI

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Het geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: je hebt licht overgewicht. Een score van 30 of hoger betekent ernstig overgewicht (obesitas). Doorgaans wordt dan aanbevolen om contact op te nemen met een diëtist.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Dan moet je een doel stellen. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Wees hierin wel realistisch. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom wil je 5KG afvallen? Andere handigheidjes: vraag support bij vrienden en familie en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Wijdemeren

  3. Minder veel eten

    Kilo’s kwijtraken is in principe heel eenvoudig: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je gaat gewicht verliezen. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Voedingscentrum). Eet met regelmaat (zo blijf je van ongezonde snacks af), en heb aandacht voor je eten. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezonder eten

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar ook de voedingsstof zelf heeft zijn uitwerking op de energie inname. Wees kritisch als het gaat om voeding met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Een goede basis is als de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Let op: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en gebruik een app om je voeding bij te houden. Via sites zoals beaufood.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Sporten

    Het gaat beginnen! Op die manier houd je het beter vol en wordt het jojo-effect ingedampt. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: neem deel aan actieve uitstapjes en ga wandelend of fietsend naar de winkel. Je kunt je ook aanmelden bij een regionale sportschool. Door bijv. cardio en/of krachttraining ga je sneller calorieën verbranden en ga je nog sneller afvallen.

Snel gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies tot wel 15 kilo in 2 maanden

Alles wat jij moet weten over afslanken in Wijdemeren

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Wijdemeren afvallen zonder een bepaald dieet te gebruiken. In dat geval kun je ongezonde gewoontes doorbreken. De kernwaarden zijn minder eten, gezonder eten en meer bewegen. Hiermee lukt het je zeker een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Tips voor succes: kies voor gezonde koolhydraten, drink minder alcohol, geniet van elke maaltijd en negeer de lift. Zodoende creëer je een duurzame leefstijl dat bij jou past.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 eetpatroon dat garantie geeft op de beste resultaten. Voedselzandloper, Oerdieet, Pioppi of Weight Watchers, Ketogeen, DASH Dieet Plan: welk van deze programma’s voor jou het beste werkt wordt bepaald door specifieke feiten als jouw situatie, streefgewicht en eventuele allergieën. Het belangrijkste is een individueel voedingspatroon waar je de nodige kilo’s kwijtraakt maar toch alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
10-15 kilo afvallen met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar is wel gevaarlijk. In dit geval is het aantal calorieën die jij binnenkrijgt ontzettend laag. Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, tot maar liefst 4,5 kg in 1 – 2 weken. De minpunten zijn: een onverzadigd gevoel, misselijkheid, en het is lastig om vol te houden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 1230, 1231 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Doorgaans ontvang je dan 4 tot maximaal 6 consults. Belangrijk: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Uitzondering is wanneer het gaat om ketenzorg als COPD, of diabetes. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Afvallen op een verantwoorde manier is tijdsintensief. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Plusminus 2000 gram per 30 dagen. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Wil jij het afslankproces versnellen? Houdt dan rekening met gezondheidsrisico’s. Je herstelvermogen gaat naar beneden en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in s-Graveland, Kortenhoef, Ankeveen, Loosdrecht, Nieuw-Loosdrecht, Breukeleveen, Nederhorst den Berg.

  • Breukeleveen
  • s-Graveland
  • Ankeveen
  • Nederhorst den Berg
  • Loosdrecht
  • Kortenhoef