Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Loosdrecht

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Loosdrecht? Een groot deel van de mensen zouden graag wat kilo’s wegwerken. Hoe vlieg ik zoiets aan? Je kunt kiezen uit veel mogelijkheden. Zo kun je beginnen met het “Zuivel slank dieet” en ook het “Immogenics”. Wat je tegen kan staan is dat dit geen duurzaam effect heeft. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Kijk dan kritisch naar je leefstijl van dit moment. Gemiddeld genomen draait het om stap-voor-stap gewoontes veranderen. Beperkt de ongezonde suikers, voldoende water drinken, genoeg eiwitten en gezonde vetten / vezels, genoeg groenten en fruit eten en starten met dagelijks bewegen zijn slechts een paar tips. Je diëtist in Loosdrecht levert daarvoor ondersteuning. Op deze pagina bekijk je praktische informatie over gewichtsconsulentes, de juiste voeding, de soorten diëten die er zijn en sportscholen.

  • Er zijn veel ontzettend veel diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • Bijv. het “Optimel Control” of het “Levendvoedsel dieet” hoor je nog wel eens voorbij komen
  • In de praktijk blijkt vaak dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • De afvalcoach in Loosdrecht kan iedereen adviseren over een fit en vitaal leven
  • Essentieel is de energiebalans: verbrand meer calorieën dan dat je consumeert
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteWijdemeren
Postcode1231
% overgewicht49%
% obesitas14%
Regionale diëtistD. Smiet
Fitnesscentrumvan Hellemond Sport Hilversum Villa Industria

Diëtist in Loosdrecht vinden

Best wat mensen in Loosdrecht zijn niet “op gewicht”. 49% worstelt met overgewicht en 14% kampt met obesitas. Dit overgewicht wordt dikwijls toegeschreven aan gebrekkige informatie. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat is gezond en wat juist niet? Een gediplomeerde diëtistenpraktijk in Loosdrecht bekijkt samen jouw voedingsgedrag. Daarnaast krijg je tips en advies aangaande eten en sporten. De voedingsdeskundige is ook geschikt als je advies nodig hebt rondom medische zaken als diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist werkt samen met je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Vanuit de basispremie heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetadvies (jaarlijks)
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Loosdrecht mei 2022
Zoek je naar een bekwame gezondheidspraktijk in de buurt? In het bijgaande overzicht vind je de gegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Wijdemeren. Je wilt natuurlijk dat je bij iemand komt met verstand van zaken. We zien ontzettend veel functies en focusgebieden. Diëtist is wettelijk beschermd. Jij kan echter terecht bij diverse specialisaties binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: weet alles over voedingsgedrag, vaak actief in scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: helpt onderzoeken wat voor jou gezonde voeding is
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt mensen die gezond willen afvallen
NaamAdresPostcodePlaats
D. SmietSt. Annepad 121231 ATLoosdrecht
Diëtistenpraktijk Voeding En VeerkrachtZenderstraat 1171223 DTHilversum
Praktijk Voeding En DiëtetiekZenderstraat 1091223 DTHilversum
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-loosdrecht-1231

Cijfers over gezondheid in Loosdrecht

In regio Wijdemeren heeft 49% sterk overgewicht en 14% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 78% geeft aan zijn/haar gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 51% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 54% is regelmatig aan het sporten. 31,9% is wekelijks aan het fietsen bij stukjes tot 7,5 kilometer. Verder valt op dat 17% wekelijks rookt en 8% is een zware drinker. Dat is min. 1 keer 4-6 glazen per dag (9% is overmatige drinker). 37% is geen drinker (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Loosdrecht

Steeds meer mensen die willen afvallen maken de keuze voor een dieet. Door een speciaal afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Welk dieet is geschikt voor mij? Dat heeft alles te maken met je huidige gewicht, eetgewoontes en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. Alle dieetmethodes kun je onderbrengen in vijf hoofdgroepen:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: aantal koolhydraten in je voedingspatroon verminderen
  3. Eiwitrijk dieet: focus op eiwitten, en minder koolhydraten en vetten
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Dagelijkse calorie-inname uit vetten is 30% of minder bij deze aanpak
  5. Medisch dieet: vaak ter voorbereiding op een operatie of medische behandeling / ingreep (o.a. Anti-oestrogeen Dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Een voedingsvoorschrift opvolgen, en het op de lange termijn volhouden valt in de praktijk soms flink tegen. Hierbij bekijk je een paar suggesties:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. De kilo’s vliegen er dan snel weer aan
  • Gun jezelf de tijd en ruimte, dan is het ook makkelijker vol te houden
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Probeer een combinatie met sport, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Loosdrecht

DieetAfvalplanPrijsWat is het?
South BeachVetarmVanaf €22Mag veel producten blijven eten
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €69p/maandJe raakt niet uitgehongerd
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €28 p/maandJe mag in principe alles eten
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €63 p/maandAfvallen onder begeleiding
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €44Ruim aanbod met programma’s
PaleoUniekVanaf €23Calorieën tellen niet nodig
MediterraneSpaansVanaf €26Minder kans op (hart-en vaat) ziekten
DashMagnesiumrijkVanaf €54Wetenschappelijk onderbouwd advies
DukanWeinig koolhydratenVanaf €23gericht op een verandering van voeding
ModifastCrashVanaf €68 p/maandModifast ProtiPlus & Intensief

Snel en duurzaam afslanken

In snel tempo afvallen en ontwikkel een gezonde lifestyle

Sportscholen in de regio

Afvallen draait erom dat je meer energie verbruikt dan wat er binnenkomt. Dit betekent niet alleen maar letten op je voeding. Je behaalt een beter resultaat als je een aantal keer per week gaat sporten. Loop eens binnen bij een personal trainer of sportschool in Loosdrecht. Hier vind je alle faciliteiten rondom cardio en krachttraining. Middels cardio (de hometrainer of de loopband) leg je de focus op calorieën en verbranding. Echter, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Daarnaast ga je spieren opbouwen als je werkt met gewichten. Afgezien van de fitness zijn er verschillende bezigheden waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Een complete workout voor alle spiergroepen
  • Slenderen: Onbelast bewegen d.m.v. door elektromotoren aangedreven tafels
  • Hardlopen: Afvallen gaat het beste bij een rustig gestaag tempo
  • Wandelen (powerwalk): In veel plaatsen wordt dit in groepen gedaan
  • Populaire groepslessen: Zumba, Freedom Strength en Power Yoga

Bekijk fitnesscentra in de regio Loosdrecht

NaamAdresPostcodePlaats
van Hellemond Sport Hilversum Villa IndustriaJan van der Heijdenstraat 1741221 ENHilversum
Health Works Fitness HilversumWillem Ruisweg 181217 WLHilversum
Fit For Free HilversumZeverijnstraat 6A1216 GKHilversum
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Loosdrecht
Wil je jouw streefgewicht behalen onder begeleiding van een expert? De personal training (PT) in Noord-Holland is de meest effectieve trainingsvorm. Jouw trainer is er voor motivatie en advies en zorgt dat jij ook de juiste voeding binnenkrijgt. Het grootste gemak zit ‘m erin dat je alle spiergroepen aanpakt, je een stok achter de deur hebt en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Het is wel een kostbare optie: een trainer op maat kost gemiddeld €77,5 per periode (30 dagen).

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. BMI berekenen

    Een goede basis vormt jouw BMI. De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Bij een waarde tussen de 25 – 30: begin snel met lijnen. Komt het boven de 30 uit? Dat wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Doorgaans wordt dan aanbevolen om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Schrijf dan op hoeveel je in welke tijd wilt afvallen. Zo blijf je gemotiveerd. Weest niet te streng, en wees realistisch. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Ook handig: vraag steun bij familie en vrienden of vraag om hulp bij een voedingscoach in Loosdrecht

  3. Beperk je voeding

    Gewicht verliezen is in principe heel eenvoudig: creëer een negatieve calorie balans en je zult vroeg of laat resultaat zien. Belangrijk is de calorie-focus. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (om ongezonde snacks te voorkomen), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Meer gezond eten

    Niet alleen de volumes, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft een positief of negatief effect op het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Kijk uit met vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Het is belangrijk dat je varieert binnen de Schijf van Vijf. Niet vergeten: ongezonde snacks heb je niet nodig en en drink 2 liter water per dag. Op Gezondaantafel.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Start met sporten

    Het gaat beginnen! Door meer te bewegen wordt afvallen pas echt leuk en heb je minder kans op het jojo-effect. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: negeer de lift en stap een halte eerder uit. Een andere goede optie is een sportfaciliteit. Op het moment dat je start met cardio of kracht wordt er meer vet verbrand en haal je sneller jouw doelen.

Snel gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies tot wel 15 kilo in 2 maanden

Relevante informatie over afslanken in Loosdrecht

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Loosdrecht afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Waar het om draait is in kleine stapjes gezonder gaan leven. In de basis is dit kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en regelmatig sporten. Mede door deze aanpassing kan je uiteindelijk de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Enkele voorbeelden: schep lekker veel groenten op, drink veel water, gebruik kleinere borden en zet je auto verder weg op de parkeerplaats. Op die manier zul je een gezonde levensstijl creëren dat jij vol gaat houden.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet 1 dieet waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Voedselzandloper, Detoxen, Pioppi of South Beach, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk van deze diëten de beste resultaten bereikt ligt aan allerlei variabelen als persoonlijke situatie, lange termijn wensen en huidig eetpatroon. Belangrijk is een verantwoord voedingsschema wat het afvallen zal stimuleren maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
Veel kilo’s kwijtraken is soms mogelijk met een crashdieet, maar het is doorgaans niet verstandig. Bij zo’n voedingspatroon is de hoeveelheid energie die je nuttigt veel te laag. Het voordeel is dat je snel afvalt, van wel 5 kilogram in een week. Grote tegenvallers zijn: futloosheid, verlies van spiermassa, en mensen hebben moeite dit lang vol te houden. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 1230, 1231 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. In veel gevallen kun je rekenen op maximaal 6 afspraken. Goed om te weten: dit gaat wel van je eigen risico af. Dit gaat niet op wanneer het gaat om ketenzorg als COPD of hartfalen. Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Afvallen op een verantwoorde manier gaat niet zo snel. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan zul je wekelijks 0.5 kilo afvallen. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Ga je voor nog minder calorieën? Houdt dan rekening met gezondheidsrisico’s. Je vertraagt je stofwisseling en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in s-Graveland, Kortenhoef, Ankeveen, Loosdrecht, Nieuw-Loosdrecht, Breukeleveen, Nederhorst den Berg.