Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Kortenhoef

Wil jij graag gezond afvallen in Kortenhoef? Flink wat Hollanders proberen overtollige kilo’s te verliezen. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je hebt de keuze uit flink wat diëten en methodieken. Zo heb je een afslankprogramma als het “WeightCaps” en natuurlijk ook het “Weg met de weegschaal”. Het risicovolle daarvan is dat dit geen duurzaam effect heeft. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Heroverweeg dan jouw gewoontes en jouw voeding. Onderaan de streep zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Breek met je suikerverslaving, water i.p.v. frisdrank, vermijd andere snelle koolhydraten, lekker veel groenten eten en naar de sportschool gaan zijn slechts een paar tips. De diëtist in Kortenhoef levert daarvoor ondersteuning. Onderstaand verzamel jij bruikbare informatie over gewichtsdeskundigen, gezond eten, de meest bekende afvalprogramma’s + cardio.

  • Er zijn veel flink wat diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Bijv. het “Soepdieet” en ook het “Sonoma dieet” kennen veel aanhangers
  • Het nadeel hiervan is dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een afvalcoach in Kortenhoef kan jou helpen met een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Belangrijk is de energiebalans: meer energie verbruiken dan wat er binnenkomt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteWijdemeren
Postcode1240
% overgewicht49%
% obesitas14%
Plaatselijke diëtistD. Smiet
Fitnesscentrumvan Hellemond Sport Hilversum Villa Industria

Diëtist in Kortenhoef vinden

Best wat mensen in Kortenhoef zijn niet op gezond gewicht. 49% scoort een BMI van >25 (overgewicht) en 14% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Het krijgen van overgewicht wordt dikwijls toegeschreven aan een ongezonde leefstijl. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat moet ik nu wel of juist niet eten? Een speciale diëtistenpraktijk in Kortenhoef kijkt eerst kritisch nar jouw leefstijl en eetpatroon. Ook stellen jullie samen een plan op inzake gezonder eten en meer sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je kampt met medische problemen als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist adviseert je om een voedingsplan op maat samen te stellen
  • Vanuit de basispremie heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) diëtetiek per jaar
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Kortenhoef januari 2022
Een afspraak maken bij een gezondheidspraktijk in de buurt? In het overzicht hieronder vind je de gegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Wijdemeren. Je zoekt naar opties waarbij je betrouwbare informatie en advies krijgt. Men gebruikt verschillende afvalcoaches en specialisaties. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt mensen met een overgewicht, titel is niet beschermd
  • Voedingsdeskundige: veel kennis van verschillende voedingsstoffen als eiwitten en koolhydraten
  • Voedingstherapeut: kijkt vooral ook naar kwaliteit van voedsel
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: vanuit een coachingsrol hulp bij een fittere en gezondere leefstijl
NaamAdresPostcodePlaats
D. SmietSt. Annepad 121231 ATLoosdrecht
Diëtistenpraktijk Voeding En VeerkrachtZenderstraat 1171223 DTHilversum
Praktijk Voeding En DiëtetiekZenderstraat 1091223 DTHilversum
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-kortenhoef-1240

Gezondheidscijfers in Kortenhoef

In regio Wijdemeren heeft 49% sterk overgewicht en 14% heeft last van obesitas. 78% geeft aan zijn/haar gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 51% haalt de normen voor sport en bewegen (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 54% doet aan sport. 31,9% fietst zeer regelmatig bij verplaatsingen met een korte afstand. Verder zien we dat 17% wekelijks rookt en 8% is een forse alcohol-gebruiker (9% heeft het label overmatige drinker). 37% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Kortenhoef

Een groot deel van de mensen die kampen met overgewicht proberen het met een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Voor welk dieet moet ik gaan? Dat heeft alles te maken met je uitgangssituatie (BMI), voedselvoorkeuren en doelstelling. Alle dieetmethodes zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: afvallen door het eten van minder calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: minder hongergevoel en dus minder eetbuien
  3. Eiwitrijk dieet: focus op eiwitten, en minder koolhydraten en vetten
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: Focus op de juiste vetten (onverzadigd) en beperkt de inname van transvetten
  5. Medisch dieet: tegen een bepaald ziektebeeld, vaak onder begeleiding van een arts (o.a. Borstkanker dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Het juiste voedingsschema vinden en het op de lange termijn volhouden is niet eenvoudig. Daarom vind je enkele voorzetjes:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Het is ongezond, en je hormonen raken uit balans
  • Af en toe mag je best even zondigen, anders wordt het lastig volhouden
  • Houd een eetdagboek bij, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Zorg voor genoeg beweging, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Vind een buddy, dan heb je een stok achter de deur (bijv. via New Fysic of Herbalife)

Meest gekozen diëten in Kortenhoef

DieetMethodeKostenDetails
South BeachBeperkte vettenVanaf €22Het kost weinig geld
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €72p/maandWeinig kans op hongergevoel
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €24 p/maandWord bewust over wat gezond is
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €50 p/maandMaaltijden vanaf €2,65
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €35Betere gemoedstoestand
PaleoOerdieetVanaf €38Geen bewerkte producten
MediterraneGrieksVanaf €33Vaak ingezet bij klachten als reuma, artrisis en artrose
DashCalciumrijkVanaf €43Verkleint kans op hart- + vaatziekten
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €17Beperkte keuze voedingsmiddelen
ModifastMaaltijdshakesVanaf €86 p/maandModifast weekschema’s zijn superhandig

Gezond afvallen op jouw manier

Snel vet verbranden zonder een terugval

Regionale sportscholen

Afslanken betekent dat je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Dit is dus veel meer dan alleen kritisch naar je voeding kijken. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je ook in beweging komt. Loop eens binnen bij een bevoegd sportschool in Kortenhoef. Daar tref je alle gemakken rondom cardio en krachttraining. Aan de hand van cardio (roeimachine/hometrainer) werk je aan de calorieën (verbranding). Alleen, bij krachttraining heb je nog een extra bonus, de naverbranding: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Daarnaast stimuleer je de spiermassa als je aan krachttraining doet. Behalve de fitness zijn er vandaag de dag verschillende manieren om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Je verbetert zowel je conditie als kracht
  • Slenderen: Onbelaste training voor mensen met fysieke problemen
  • Hardlopen: Focus op een rustig tempo voor maximale verbranding
  • Wandelen (powerwalk): Lopen in een stevig tempo (vaak met een groep)
  • Populaire groepslessen: Body Attack, Spinning en Sprint

Overzicht fitness in de regio Kortenhoef

NaamAdresPostcodePlaats
van Hellemond Sport Hilversum Villa IndustriaJan van der Heijdenstraat 1741221 ENHilversum
Health Works Fitness HilversumWillem Ruisweg 181217 WLHilversum
Fit For Free HilversumZeverijnstraat 6A1216 GKHilversum
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Kortenhoef
Wil je jouw streefgewicht behalen onder begeleiding van een expert? De personal training (PT) in Noord-Holland richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Jouw coach kan je helpen bij oefeningen en weet ook alles over eten. Je bereikt je doelen doordat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Het is wel een kostbare optie: een prive-trainer kost gemiddeld €75 op maandbasis.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. Start met je BMI

    Een BMI is een goede indicator. Dit zegt iets over het risico dat jouw gewicht oplevert. Ligt je BMI score tussen de 25 en 30: je moet gaan afvallen. Een BMI 30> duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het wordt aanbevolen om samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Streefgewicht bepalen

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Dan moet je een doel stellen. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Vraag in het begin niet teveel van jezelf. Het is ook belangrijk dat je helder hebt waarom je dit allemaal wil. Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Verder belangrijk: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Kortenhoef

  3. Je voeding aanpassen

    Kilo’s kwijtraken is geen hogere wiskunde: eet minder calorieën dan je verbrandt en je gaat resultaat zien. Hiervoor zul je minder moeten eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (om ongezonde snacks te voorkomen), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Meer gezond eten

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar tevens het soort voeding draagt bij aan de calorie-inname. Neem geen maaltijden met veel zout, suiker of alcohol. Een goede basis is als je uitgaat van de Schijf van Vijf. Tevens: leer meteen het ongezond snacken af en kauw goed op je eten. Via o.a. simpele-recepten.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Beginnen met sporten

    Wil jij er maximaal voor gaan? Zo blijf je gemotiveerd en blijf je beter op gewicht. Probeer minimaal 60 minuten per dag actief te zijn. Dit kan al heel eenvoudig: negeer de lift en wandel een rondje naar het werk. Wil je het professioneler aanpakken dan is er een fitnessfaciliteit. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio wordt de vetverbranding gestimuleerd en wordt het afslanken nog leuker.

Snel gewicht verliezen met een voedingsschema?

Eenvoudig 5 kilo in 10 weken

Bekijk populaire vragen over afslanken in Kortenhoef

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Kortenhoef afvallen zonder tussenkomst van een dieet. Daarbij moet je ongezonde gewoontes doorbreken. Hierbij zijn een aantal belangrijke pijlers: minder kilocalorieën, meer gezonde producten (schijf van vijf) en op structurele basis gaan bewegen. Hierdoor ga je gegarandeerd de nodige kilo’s kwijtraken. Tips voor succes: eet meer vezels en eiwitten, koop geen ongezonde snacks, eet niet zonder na te denken en parkeer de auto wat verder weg. D.m.v. deze aanpak ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren voor de komende jaren.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet 1 dieet dat garantie geeft op de beste resultaten. Voedselzandloper, Sonja Bakker, Pioppi of Weight Watchers, Paleo, DASH Dieet Plan: welk afvalprogramma de beste resultaten bereikt wordt beïnvloed door diverse factoren zoals jouw situatie, het aantal kilo’s dat je wilt kwijtraken en eetgewoontes. De beste resultaten haal je met een uitgebalanceerd eetschema wat bijdraagt aan verlies van gewicht en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
5 kg of meer kwijtraken waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar is niet aan te raden. Bij deze programma’s is het aantal calorieën die je eet ontzettend laag. Sommige mensen vallen snel af, tot maar liefst 3 kg in slechts 1 week. De minpunten zijn: minder energie/puf, hoofdpijn / misselijkheid, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 1231, 1240, 1241 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. De actuele situatie is: de eerste 3 uren die je gebruikt. In de regel zal dat gelijk zijn aan 3 of 4 meetings. Voorwaarden: dit gaat wel van je eigen risico af. Dit is niet zo in het geval van ketenzorg zoals diabetes of COPD. De eigen bijdrage vervalt ook voor kids / jongeren met overgewicht.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Verantwoord afvallen is tijdsintensief. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Wil je het proces versnellen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je hebt minder energie om te sporten en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in s-Graveland, Kortenhoef, Ankeveen, Loosdrecht, Nieuw-Loosdrecht, Breukeleveen, Nederhorst den Berg.