Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Het South Beach Dieet

Het South Beach dieet wordt gezien als het gemakkelijkste dieet, aangezien het een complete levenswijze is. Door deze levenswijze, wordt er kennis gemaakt met goede vetten en koolhydraten.De slechte vetten en koolhydraten kunnen hierdoor vermeden worden.

ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken

De oorsprong van het dieet
Cardioloog Dr. Arthur Agatston is de bedenker van dit dieet. Dr. Agatston wilde een dieet ontwikkelen om zo hart- en vaatproblemen en overgewicht te verminderen.Om dit voor elkaar te krijgen en het lichaam in een goede conditie te krijgen, wordt er onderscheidt gemaakt tussen goede en slechte vetten en koolhydraten.Onder slechte koolhydraten vallen bewerkte producten zoals gebak, witte rijst, snoep en dergelijken. Deze producten mogen niet meer gegeten worden. Onder goede koolhydraten vallen volkoren producten, groenten en fruit. Deze producten mogen wel gegeten worden. Ook mogen goede vetten in ruime mate gegeten worden tijdens het South Beach programma. Goede vetten zijn onder andere te vinden in kip, noten en mager rundvlees.

De 3 fases van het South Beach Dieet

South Beach bestaat uit de drie verschillende fases. Elke fase speelt een belangrijke rol in het proces. De eerste fase is de strengste en moeilijkste fase van het dieet. Er wordt hier veel lichaamsgewicht gewicht verloren doordat de deelnemers geen slechte koolhydraten meer binnen krijgen. De volgende fase van het South Beach Dieet zal in het teken staan het innemen van koolhydraten. Er worden steeds meer producten toegevoegd met koolhydraten erin. Er wordt nog steeds lichaamsgewicht verloren. De laatste fase begint wanneer streefgewicht is bereikt. Er is nu zoveel geleerd dat deelnemers een nieuwe levenswijze qua eetpatroon hebben aangeleerd, waardoor het lichaamsgewicht constant blijft. Hieronder vind je meer informatie over de 3 fases:

  1. Fase 1
    Fase 1 duurt twee weken en hierin wordt een goede basis gelegd. Tijdens deze twee weken zal er worden afgekickt van voedingsmiddelen met foute koolhydraten. De bloedsuikerspiegel moet weer op een normaal niveau worden gebracht. Er zullen voornamelijk producten worden gegeten die veel vitaminen, mineralen en vezels bevatten. Denk hierbij aan groeten, vlees, vis, magere kaassoorten en eieren. In deze fase zullen de maaltijden uit grote porties bestaan, er mag namelijk geen hongergevoel ontstaan. Een tussendoortje ‘s ochtends en s’ middags is ook toegestaan. De ‘zoete’ trek zal gaan verdwijnen en het gewichtsverlies begint.
  2. Fase 2
    In de tweede fase van het South Beach dieet zullen er weer koolhydraten worden toegevoegd. Wel is het belangrijk dat er goed wordt opgelet wat voor koolhydraten worden toegevoegd. Denk hierbij aan fruit, volkoren producten en zuivel. Het is belangrijk om zelf te kijken hoeveel goede koolhydraten het lichaam kan verdragen, zodat er nog wel gewicht wordt verloren. Gaat er geen gewicht meer verloren, dan zijn er teveel goede koolhydraten toegevoegd en zal er dus een stapje terug moeten worden gedaan.
  3. Fase 3
    Zodra het streefgewicht is bereikt zal er worden overgegaan naar de laatste fase van het dieet. Tijdens deze fase is er geen sprake meer van een dieet, maar van een levenswijze. Door goed te kijken naar de voeding die wordt geconsumeerd, zullen er goede en verantwoorde keuzes worden gemaakt. Wanneer er teveel voedingsmiddelen zijn gegeten die niet verstandig zijn, kan dit worden herstelt door tijdelijk terug te gaan naar fase 1. Na één à twee weken zal het lichaam herstelt zijn er kan er weer verder worden gegaan met fase 3. Een nieuwe en gezonde levenswijze.

Geen jojo-effect

Het South Beach Dieet is enorm populair om dat er op een gezonde manier wordt afgevallen. Bij veel mensen die een bepaald dieet volgen wordt er snel lichaamsgewicht verloren maar wanneer het dieet stopt, komt het lichaamsgewicht snel weer terug. Dit noemt men ook wel het “jojo-effect”. Bij South Beach is dit niet het geval. Doordat er in drie verschillende fases op een verantwoorde manier wordt afgevallen en er langzaam weer over wordt gegaan op een nieuw eetpatroon zal er geen sprake zijn van een “jojo-effect” bij het South Beach programma. Aan het einde van het plan zullen de deelnemers een nieuwe levenswijze qua eten hebben gecreëerd, waardoor zei altijd in balans blijven. Veel deelnemers hebben dan ook positieve ervaringen met dit dieet.

Vetten en koolhydraten

Een belangrijk onderdeel van dit dieet zijn vetten en koolhydraten. Er wordt voornamelijk gekeken naar goede en slechte koolhydraten. Ook wordt er een onderscheid gemaakt tussen goede en slechte vetten. In de eerste fase mogen er geen slechte koolhydraten en vetten genuttigd worden. Doordat dit niet meer wordt gedaan zal de bloedsuikerspiegel snel dalen en er zal geen hongergevoel meer optreden zal. Dit is een belangrijk gegeven van het van het programma. Ook mogen er in de eerste fase geen slechte vetten meer worden genuttigd worden. Goede vetten mogen nog wel genuttigd worden, omdat deze gezien worden als bouwstenen voor het lichaam. In de tweede fase van South Beach mogen er kleine hoeveelheden slechte vetten en koolhydraten geconsumeerd worden. Wel is het belangrijk dat er nog steeds lichaamsgewicht verloren gaat. De deelnemer moet hier zelf de balans in vinden.

Goede en slechte koolhydraten/vetten

Slechte koolhydraten zijn producten die bewerkt zijn waardoor er weinig vezels in de producten aanwezig zijn. Producten met weinig vezels zorgen ervoor dat het hongergevoel snel terug komt. Onder goede vetten worden vetten onverzadigde vetten verstaan. Dit zijn vetten die een positieve bedragen kunnen leveren. Verzadigde vetten hebben altijd een slechte uitwerking. Het is natuurlijk van essentieel belang om bij het volgen van jouw plan precies te weten waar goede en slechte vetten en koolhydraten inzitten.