Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Ouder-Amstel

Wil jij graag gezond afvallen in Ouder-Amstel? Steeds meer mensen zouden graag wat kilo’s wegwerken. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Je hebt de keuze uit flink wat verschillende aanpakken. Voorbeelden zijn het “Mathijs Vrieze Afslankmethode” en natuurlijk ook het “Cholesterol verlagend dieet”. Het risico is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Kijk dan kritisch naar je leefstijl van dit moment. Eigenlijk let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Meer gezonde voeding, vermijd frisdrank en vruchtensap, een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, kook zonder pakjes & zakjes en zorgen voor 150 minuten p/week matige – zwaar intensieve inspanning zijn bewezen ideeën en aanpakken. Een diëtist in Ouder-Amstel heeft daarvoor de juiste tools. Op deze pagina vind jij uiteenlopende info over voedingsadviseurs, wat nu gezonde voeding is, afvalmethodes en hoe je in beweging kunt komen.

  • Je kunt kiezen uit diverse diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Het “Balans Slankclub” en ook het “Leven lang slank en fit programma” kennen veel aanhangers
  • Houd er rekening mee dat het jojo-effect kan optreden
  • Een afvalcoach in Ouder-Amstel kan tips en adviezen geven over een fit en vitaal leven
  • Uitgangspunt is de energiebalans: zorg dat je meer energie verbruikt dan je minimaal verbruikt per dag
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteOuder-Amstel
Postcode1191
% overgewicht44%
% obesitas11%
Plaatselijke diëtistFoodsz
Fitness in de regioFit For Free Amstelveen

Diëtist in Ouder-Amstel bezoeken

Veel mensen in Ouder-Amstel zijn niet “op gewicht”. 44% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 11% zelfs obesitas. Het krijgen van overgewicht is vaak het resultaat van simpelweg te weinig kennis. Je kunt qua voeding veel variëren, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een speciale diëtistenpraktijk in Ouder-Amstel kijkt eerst kritisch nar jouw situatie en leefstijl. Tevens ontvang je verschillende adviezen die betrekking hebben op eten en sporten. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als allergieën of diabetes.

  • De diëtist ondersteunt je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Vanuit de basispremie krijg je vergoed max. 3 uur aan dieetadvies + begeleiding per kalenderjaar
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Ouder-Amstel juli 2022
Zoek je naar een betrouwbare gezondheidspraktijk in de buurt? In het overzicht hieronder vind je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Ouder-Amstel. Zoek een plek waar je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. We onderscheiden velerlei functienamen en specialisaties. De titel “diëtist” is de enige die ook wettelijke bescherming geniet. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt mensen met een overgewicht, titel is niet beschermd
  • Voedingsdeskundige: een wetenschapper op het gebied van voeding
  • Voedingstherapeut: begeleid klanten naar een gezonder en gelukkiger leven
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: gaat samen met je aan de slag om je voeding en mindset te verbeteren
NaamAdresPostcodePlaats
FoodszBurgemeester Stramanweg 241191 CXOuderkerk Aan De Amstel
Dietistenpraktijk Marlies HenningMarne 1301186 PJAmstelveen
Dietistenpraktijk Renate De SchaapWatercirkel 3261186 NEAmstelveen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-ouder-amstel-1191

Cijfers over beweging en gezondheid in Ouder-Amstel

In regio Ouder-Amstel heeft 44% te maken met overgewicht, en 11% met obesitas. 83% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 57% beweegt voldoende (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 57% is een “wekelijkse sporter”. 46,9% fietst een paar keer per maand (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Verder zien we dat 16% een roker is en 11% is een forse alcohol-gebruiker (8% heeft het label overmatige drinker). 33% drinkt volgens de Richtlijn (geen of max. 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Ouder-Amstel

Veel mensen die willen afslanken starten met een dieet. Door een speciaal afslankprogramma ga je sneller afvallen. Welk dieet past nu bij mij? Dat heeft alles te maken met jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, voedselvoorkeuren en jouw wensen en behoeften. De diëten kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: eten van producten met veel koolhydraten wordt beperkt
  3. Eiwitdieet: relatief snel afslanken met focus op eiwitrijk voedsel
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: specifieke gezondheidsklachten verminderen of een medisch-noodzakelijke operatieve ingreep mogelijk maken (o.a. Dr. Houtsmullerdieet)

Welk dieet past bij mij?
Het juiste programma kiezen, en dit inpassen in jouw huidige leven is tamelijk complex. Hieronder tref je een aantal voorzetjes:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Je verliest alleen gewicht op korte termijn
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, anders geef je het te snel weer op
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Top-10 diëten in Ouder-Amstel

DieetnaamTypeOnkostenHoe werkt het?
South BeachFocus op vettenVanaf €27Het kost weinig geld
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €75p/maandBekendste koolhydraat-dieet
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €25 p/maandJe mag in principe alles eten
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €51 p/maandZeer gebruiksvriendelijk
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €42Verbrand snel overtollig buikvet
PaleoUniekVanaf €28Eten zoals een oermens
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €42Het dieet voor de levensgenieters
DashMedischVanaf €45gezond voor diabetes type 2 patiënten
DukanKoolhydraatarmVanaf €24Basis proteïnedieet
ModifastMaaltijdshakesVanaf €85 p/maandHeel streng op calorieën

Snel en verantwoord afvallen

In snel tempo afvallen en ontwikkel een gezonde lifestyle

Regionale sportscholen

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je een negatieve energiebalans opbouwt. Dit houdt niet op bij alleen gezonder eten. Maar het is ook belangrijk dat je ook in beweging komt. Waar je dit goed kunt doen is bij de sportschool in Ouder-Amstel. Veel mensen doen een combi van cardio en krachttraining. Tijdens cardio (roeimachine/hometrainer) werk je aan de calorieën (verbranding). Echter, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Daarnaast ga je spieren opbouwen tijdens de krachttrainingen. Buiten de fitness bestaan er velerlei soorten voor snel resultaat:

  • Bootcamp: Samen met vrienden buiten sportoefeningen doen
  • Slenderen: Aangename manier uw lichaam in conditie houden
  • Hardlopen: In 12 weken tijd je conditie flink verbeteren
  • Wandelen (powerwalk): Gezellig en sportief op een behapbare manier
  • Als groepsles: BRN, Kickboksen en Power Yoga

Populaire fitnesscentra in de regio Ouder-Amstel

NaamAdresPostcodePlaats
Fit For Free AmstelveenMaalderij 301185 ZCAmstelveen
HealthCity Amstelveen Zuid All-inclusiveVan der Hooplaan 2371185 LNAmstelveen
HealthCity Amstelveen PremiumEscapade 11183 NMAmstelveen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Ouder-Amstel
Effectief afslanken onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Holland staat voor 100% aandacht en begeleiding. Hij of zij motiveert je met de trainingen en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. De eerste stap is vaak dat je een work-out op maat krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je directe feedback krijgt. Houd rekening met de hoge kosten: een 1-op-1 trainer kost al snel €72,5 op maandbasis.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. Start met je BMI

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Bij een waarde tussen de 25 – 30: begin snel met lijnen. Ligt de score boven de 30? Dat duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Het is verstandig om contact op te nemen met een diëtist.

  2. Bepaal je doelstelling

    Wil je aan de slag met een dieet? Dan moet je een doel stellen. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Zorg dat je deze doelen wel kunt bereiken. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Ook handig: vertel je dierbaren dat je bezig bent met een dieet of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Ouder-Amstel

  3. Voeding beperken

    Je gewicht verminderen is in principe heel eenvoudig: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en je gaat resultaat zien. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (om ongezonde snacks te voorkomen), en eet niet zonder nadenken. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de hoeveelheden, maar juist ook het type eten heeft een positief of negatief effect op jouw gezondheid. Let heel goed op met vet, suiker en alcohol. Je kunt al veel progressie boeken als je zovaak mogelijk producten uit de Schijf van Vijf kiest. Let op: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en schrijf op wat je elke dag eet. Via bijv. gezonde-recepten.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Beginnen met sporten

    Tijd om in actie te komen! Door te sporten wordt afvallen pas echt leuk en verklein je de kans op het jojo-effect. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: gebruik altijd de trap en parkeer de auto wat verder weg. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een lokale sportschool. Op het moment dat je start met cardio of kracht zal de vetverbranding geactiveerd worden en haal je sneller jouw doelen.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot wel 8 kilogram in 2 maanden

Alles wat jij moet weten over afslanken in Ouder-Amstel

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Ouder-Amstel afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Hierbij gaat het om gezonde gewoontes inpassen. Dit kunnen we samenvatten tot minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en sporten serieus gaan nemen. Daardoor kun je op lange termijn je streefgewicht behalen. Wil jij geen terugval: kies voor gezonde koolhydraten, koop überhaupt geen ongezonde tussendoortjes, neem de tijd voor je eten en wandel een rondje naar het werk. Zodoende leer jij jezelf een goede lifestyle aan dat bij jou past.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat geen superdieet waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Montignac, Sonja Bakker, FIT Methode of Weight Watchers, Cambridge, Dukan Dieet: welk dieet de beste resultaten bereikt heeft te maken met allerlei variabelen als je uitgangssituatie (BMI), doelstelling en eetgewoontes. Je bereikt het meeste met een duidelijk voedingspatroon waar je de nodige kilo’s kwijtraakt zonder dat je tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
Veel kilo’s lijnen behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar niet geheel zonder risico. Bij zo’n methode is de hoeveelheid calorieën die wordt geconsumeerd beneden het minimum. Het voordeel is dat je snel afvalt, waarbij je kunt denk aan 3 kg in een week. De nadelen zijn: een hongerig gevoel, misselijkheid, en het kan moeilijk zijn om het gewicht te behouden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 1190, 1191 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat de eerste 3 uren die je gebruikt. Vaak ontvang je dan 3 of 4 meetings. Niet vergeten: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Uitzondering is ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Afvallen op een gezonde manier kost simpelweg tijd. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Ga je sneller afvallen? Dan zijn er risico’s. Je sportprestaties worden minder en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Gecontroleerd afvallen is dus beter, bijvoorbeeld samen met een afvalcoach in Centrum.

  • Amsterdam-Duivendrecht
  • Duivendrecht
  • Ouderkerk aan de Amstel