koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Amsterdam-Duivendrecht

Wil jij graag gezond afvallen in Amsterdam-Duivendrecht? Meer mensen dan je denkt zijn bezig met afslanken. Maar waar moet ik beginnen? Er zijn veel diëten en methodieken. Wat je tegenwoordig veel hoort is het “WeightCaps” en ook het “Methode Montignac”. Een groot minpunt: dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Kijk dan eens goed naar jouw voedingspatroon. Doorgaans zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Minder suiker en vet, gezondere dranken (water), genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten, veel groenten eten en naar de sportschool gaan zijn slechts een paar tips. Je diëtist in Amsterdam-Duivendrecht levert daarvoor ondersteuning. Verderop verzamel je uitgebreide informatie over voedingsconsulentes, gezond eten, populaire afvalprogramma’s of cardio.

  • Er zijn flink wat diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • O.a. het “Fruitdieet” of het “Een Kilo Per Week” kennen veel aanhangers
  • Disclaimer: bedenk goed dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een deskundige afvalcoach in Amsterdam-Duivendrecht hanteert een unieke aanpak voor een fit en vitaal leven
  • Cruciaal is de energiebalans: meer calorieën verbranden dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteOuder-Amstel
Postcode1114
% overgewicht44%
% obesitas11%
Lokale diëtistNutrihealth
Sportschool in de regioBasic-Fit Diemen Willem de Zwijgerlaan

Diëtist in Amsterdam-Duivendrecht bezoeken

Veel mensen in Amsterdam-Duivendrecht voldoen niet aan BMI-normen. 44% worstelt met overgewicht en 11% kampt met obesitas. Dit overgewicht komt dikwijls door ongezonde gewoontes die er ingeslopen zijn. Je kunt zoveel verschillende voeding kopen, wat is gezond en wat juist niet? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Amsterdam-Duivendrecht maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw leefstijl. Tijdens de volgende afspraken ga je aan de slag met alles omtrent eten en sporten. Jij kan ook een voedingsdeskundige bezoeken om medische redenen zoals diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist ondersteunt je om echt gezond te eten en duurzaam af te vallen
  • Op basis van de basis zorgverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) dieetbegeleiding (per 12 maanden)
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Amsterdam-Duivendrecht augustus 2022
Op zoek naar een persoonlijke gezondheidspraktijk in jouw omgeving? Verderop vergelijk je informatie van een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Ouder-Amstel. Zorg dat je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. Er bestaan flink wat verschillende titels en werkgebieden. Let op: de diëtist is de enige titel die beschermd is bij wet. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: focus op hulp bij afvallen, behandelt geen medische klachten
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: geeft advies over alle belangrijke vragen rondom het thema voeding
NaamAdresPostcodePlaats
NutrihealthJoop Geesinkweg 5011114 ABAmsterdam-Duivendrecht
Anousha Barlag Total HealthPrinses Beatrixlaan 71111 EXDiemen
Center Paramedische PraktijkLiendenhof 1141108 HEAmsterdam Zuidoost
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-amsterdam-duivendrecht-1114

Cijfers over beweging en gezondheid in Amsterdam-Duivendrecht

In regio Ouder-Amstel heeft 44% in meer of mindere mate overgewicht en 11% heeft obesitas. 83% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 57% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 57% doet wekelijks aan sport. 46,9% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Punt van zorgen is dat 16% wekelijks rookt en 11% heeft het kenmerk zware drinker (8% heeft het label overmatige drinker). 33% is geen drinker (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Amsterdam-Duivendrecht

Ontzettend veel mensen die willen afslanken beginnen met een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma kan je snel afvallen. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit heeft te maken met jouw huidige leefstijl, voedselvoorkeuren en jouw wensen en behoeften. De verschillende programma’s delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitrijk dieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: heel kritisch letten op je dagelijkse vetinname
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Acne dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Een voedingsschema op maat vinden, en dit inpassen in jouw huidige leven is zeker niet eenvoudig. Hieronder lees je meerdere nuttige tips:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. De kilo’s vliegen er dan snel weer aan
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, anders wordt het lastig volhouden
  • Houd een eetdagboek bij, zo weet je pas echt wat je eet
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, net zo belangrijk als gezond eten
  • Vertel je omgeving dat je start met een programma als Herbalife of New Fysic

De beste diëten in Amsterdam-Duivendrecht

DieetnaamTypeTarievenWat is het?
South BeachVetarmVanaf €30Dieet zonder honger lijden
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €77p/maandJe raakt niet uitgehongerd
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €26 p/maandAfslanken op de lange termijn
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €55 p/maandAfvallen onder begeleiding
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €42Verhoogt het niveau van HDL
PaleoOuderwetsVanaf €24Eten zoals een oermens
MediterranePortugeesVanaf €41Uit landen rond Middellandse Zee
DashMedischVanaf €41Verkleint kans op hart- + vaatziekten
DukanMinimale koolhydratenVanaf €22Heel snel resultaat bereiken
ModifastMaaltijdshakesVanaf €65 p/maandHeel weinig calorieën eten

Gezond afvallen op jouw manier

Snel vet verbranden met gezond eten en beweging

Regionale sportscholen

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat je een negatieve energiebalans opbouwt. Dit is dus veel meer dan alleen gezonder en minder eten. Maar vergeet niet dat het ook belangrijk is dat je lekker gaat sporten. Daarvoor kun je naar een sportschool in Amsterdam-Duivendrecht. Hier vind je alle faciliteiten rondom cardio en krachttraining. Dankzij cardio (bijv. roeien of de airbike) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Let echter op, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Tevens groeien je spieren als je aan de slag gaat met kracht. Behalve de fitness bestaan er allerlei voorbeelden waarmee je dat kan bereiken:

  • Bootcamp: Buiten sporten werkt stressverlagend
  • Slenderen: Je doorloopt een serie van 6 bewegingsbanken
  • Hardlopen: Met een hardloopschema werken aan je conditie
  • Wandelen (powerwalk): Het is belangrijk om dagelijks te wandelen
  • Andere opties: Body Balance, Sh’Bam en Piloxing

Populaire fitnesscentra in de regio Amsterdam-Duivendrecht

NaamAdresPostcodePlaats
Basic-Fit Diemen Willem de ZwijgerlaanWillem de Zwijgerlaan 21111 ZSDiemen
Basic-Fit Diemen MuiderstraatwegMuiderstraatweg 141111 PSDiemen
Fitness 365 AmsterdamSnijdersbergweg 971105 ANAmsterdam
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Amsterdam-Duivendrecht
Wil je gewicht verliezen met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Noord-Holland is de manier om onder begeleiding te sporten. Deze trainer helpt tijdens het trainen en zorgt dat jij ook de juiste voeding binnenkrijgt. De eerste stap is vaak dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Nadeel? Het is prijzig: een trainer op maat kost je al snel €52,5 per 4 weken.

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Een BMI is een goede indicator. Het geeft een indicatie of je ondergewicht, een normaal gewicht of overgewicht hebt. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: het lijnen moet snel beginnen. Komt het boven de 30 uit? Dat wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Doorgaans wordt dan aanbevolen om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Streefgewicht bepalen

    Ga je proberen af te vallen? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Zo blijf je gemotiveerd. Zorg dat je deze doelen wel kunt bereiken. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. In welke zin verandert mijn leven als ik 20 kilo verlies? Overige tips: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken of vraag om hulp bij een voedingscoach in Amsterdam-Duivendrecht

  3. Calorieën beperken

    Kilo’s kwijtraken is in principe heel eenvoudig: ontwikkel een negatieve energiebalans en je gaat stapje voor stapje afvallen. Om dit te bereiken moet je letten op je calorie-inname. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Het Voedingscentrum). Zorg voor regelmaat in de maaltijden (anders ga je sneller snacken), en heb aandacht voor je eten. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Gezonder eten

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar tevens het soort voeding heeft gevolgen op het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Neem geen maaltijden met veel alcohol, vet en suiker. Een nuttige eerste stap is dat je je focust op de Schijf van Vijf. Tip van de diëtist: schap de onnodige tussendoortjes en gebruik een app om je voeding bij te houden. Via Fitenslank.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Sporten

    Het gaat beginnen! Door meer te bewegen kun je jouw dieet beter volhouden en blijf je beter op gewicht. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: neem deel aan actieve uitstapjes en leg de afstandsbediening verder weg. Je kunt je ook aanmelden bij een fitnesscentra. Wanneer je begint met cardio/krachttraining wordt de vetverbranding gestimuleerd en vliegen de kilo’s er veel sneller af.

Snel gewicht verliezen met een dieetplan?

Eenvoudig 5 kilo in 10 weken

Actuele thema’s over afslanken in Amsterdam-Duivendrecht

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Amsterdam-Duivendrecht afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. In dat geval kun je een gezondere leefstijl creëren. Dat wil zeggen letten op je calorie-inname, gezondere keuzes maken en natuurlijk meer bewegen. Daardoor ga jij altijd de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Wil jij geen terugval: eet meer vezels en eiwitten, laat ongezonde producten liggen, neem de tijd voor je eten en pak wat vaker de fiets. Hierdoor ga jij dat gezonde leven leiden voor de komende jaren.

Welk dieet is het beste?
Er is niet 1 dieet dat garantie geeft op de beste resultaten. Voedselzandloper, Detoxen, Pioppi of Atkins, Cambridge, Dukan Dieet: welk van deze programma’s goed werkt voor jou wordt beïnvloed door diverse onderdelen als huidige gewicht, doelstelling en voedingsvoorkeuren. Start met een uitgebalanceerd eetschema waarbij je de nodige kilo’s verliest maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Is het verstandig om af te vallen met een crashdieet?
Veel kilo’s lijnen behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar niet geheel zonder risico. Bij deze programma’s is de energie-inname die jij tot je neemt heel erg laag (rond de 500 Kcal). Pluspunt is dat je snel afvalt, van toch wel 4,5 kilogram in een paar dagen. Grote tegenvallers zijn: een onverzadigd gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en mensen hebben moeite dit lang vol te houden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 1114 wordt deels gedekt middels de basisverzekering bij verzekeraars als Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor 3 keer een consult van een uur. In veel gevallen zijn dat 4 tot maximaal 6 consults. Vergeet niet: het jaarlijkse eigen risico wordt hierop wel in mindering gebracht. Dit gaat niet op de zogenaamde ketenzorg als diabetes, hartfalen en COPD. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Is snel afvallen wel gezond?
Gezond lijnen gaat niet zo snel. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. Dit is geen vaststaand feit en kan wisselen per persoon. Ga je voor nog minder calorieën? Dan gaat je lichaam in protest. Het bewegen gaat moeizamer en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Wijk Noord.