koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Duivendrecht

Op een duurzame manier gezond afvallen in Duivendrecht? Steeds meer mensen zijn bezig met afslanken. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Er zijn veel werkwijzes. Denk dan aan het “HCG kuur” en natuurlijk het “Kokosnoot dieet”. Het nadeel is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Heroverweeg dan jouw gewoontes en jouw voeding. Vaak moet je minder eten en meer gaan bewegen. Vermijd suikerrijke producten, genoeg water drinken, vermijd andere snelle koolhydraten, lekker veel groenten eten en meer bewegen om maar een paar voorbeelden te noemen. Een diëtist in Duivendrecht heeft daarvoor de juiste tools. Onderstaand tref je praktische info over voedingsdeskundigen, het effect van voeding, verschillende afvalmethodes + training.

  • Vandaag de dag kies je uit flink wat diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • Het “HCG kuur” en het “Houtsmullerdieet”, om maar een paar voorbeelden te noemen
  • Disclaimer: bedenk goed dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Duivendrecht hanteert een unieke aanpak voor een fit en vitaal leven
  • Uitgangspunt is de energiebalans: verbrand meer energie dan dat je consumeert
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteOuder-Amstel
Postcode1115
% overgewicht44%
% obesitas11%
DiëtistenpraktijkDe Zoete Appel Dieetadvisering
Sportschool in de omgevingBasic-Fit Diemen Willem de Zwijgerlaan

Diëtist in Duivendrecht zoeken

Aanzienlijk veel mensen Duivendrecht zijn simpelweg te dik. 44% heeft een (matig) overgewicht en 11% wordt aangemerkt als obesitas. Dit overgewicht is te wijten aan een gebrek aan kennis. Er is een enorm aanbod qua voeding, wat is nu goed of slecht voor mij? De diëtistenpraktijk in Duivendrecht bekijkt samen jouw leefstijl. Tijdens de volgende afspraken krijg je een persoonlijk advies met betrekking tot gezonder eten en meer bewegen. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige als er sprake is van medische klachten als allergieën of diabetes.

  • De diëtist helpt je om om gezonder te leven en meer te genieten
  • Via de zorgverzekering mag je gebruik maken van 3 uur dieetadvies op jaarbasis
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Duivendrecht augustus 2022
Wil je advies van een vakbekwame gezondheidspraktijk in de buurt? Hieronder vind je de gegevens van een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Ouder-Amstel. Je zoekt naar opties waarbij je bij iemand komt met verstand van zaken. Men voert flink wat verschillende jobtitels en specialismen. De diëtist heeft een beschermde titel. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: bedoeld voor gezonde mensen met gewichtsproblemen
  • Voedingsdeskundige: wetenschappers die de studie Voeding & Gezondheid hebben afgerond
  • Voedingstherapeut: kijkt vooral ook naar kwaliteit van voedsel
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: verbeter je voeding en mentale rust met een erkende coach
NaamAdresPostcodePlaats
De Zoete Appel DieetadviseringDorpsplein 401115 CWDuivendrecht
NutrihealthJoop Geesinkweg 5011114 ABAmsterdam-Duivendrecht
Anousha Barlag Total HealthPrinses Beatrixlaan 71111 EXDiemen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-duivendrecht-1115

Gegevens over gezondheid in Duivendrecht

In regio Ouder-Amstel heeft 44% te maken met overgewicht, en 11% heeft last van obesitas. 83% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 57% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 57% is actief met een sport. 46,9% fietst een paar keer per maand (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Wat we verder zien is dat 16% “wel eens” rookt en 11% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (8% zelfs als overmatige drinker). 33% drinkt volgens de Richtlijn (geen of max. 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Duivendrecht

De meeste mensen die wat kilo’s willen kwijtraken gaan aan de slag met een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit ligt aan jouw huidige gewoontes, gezondheidheid en doelstelling. De diëten zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitrijk dieet: Je hebt nauwelijks te maken met een hongergevoel
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Beperk vetten uit dierlijke en plantaardige bronnen en industrieel transvet
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Dr. Houtsmullerdieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Het juiste dieet selecteren, en het op de lange termijn volhouden is niet altijd makkelijk. Daarom vind je een aantal handige aanwijzingen:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Dit is namelijk niet vol te houden op lange termijn
  • Wees niet te streng voor jezelf, je gaat het anders simpelweg niet volhouden
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Ga aan de slag met sporten, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Vind een buddy, dan heb je een stok achter de deur (bijv. via New Fysic of Herbalife)

Meest gekozen diëten in Duivendrecht

DieetnaamSoortOnkostenKorte info
South BeachBeperkte vettenVanaf €30Veel keuze in recepten
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €75p/maandUitstekend tegen eetbuien
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €15 p/maandMet handig calorie-puntensysteem
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €54 p/maandRuime keuze in maaltijden
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €22Kan je insuline helpen verlagen
PaleoSpeciaalVanaf €30Je eet weinig suikers, zout en vetten
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €41Gezond eten en veel bewegen
DashBloeddruk focusVanaf €42Gericht op verlagen van bloeddruk
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €24Wereldwijd populair dieet
ModifastBalansVanaf €77 p/maandFocus op snel kilo’s kwijtraken

Afvallen op jouw eigen manier

Snel resultaat zien en dit ook volhouden

Regionale sportscholen

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat je meer energie verbruikt dan wat er binnenkomt. Voor een deel is dat minder en gezonder eten. Je gaat pas echt iets bereiken als je in beweging komt! Geknipt hiervoor is een fitness of sportschool in Duivendrecht. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Met cardio (bijv. de roeitrainer of crosstrainer) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Bedenk wel, naverbranding vindt plaats bij krachttraining: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Daarnaast bouw je spiermassa op als je de halters erbij pakt. Behalve de fitness bestaan er tegenwoordig allerlei manieren om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Samen knallen tijdens een parcours
  • Slenderen: Geen zware training, het werkt juist ontspannend
  • Hardlopen: Laagdrempelige manier om actief te zijn
  • Wandelen (powerwalk): Goed voor je conditie en vetverbranding
  • Bewegen in een groep: Body Balance, Kickboksen en Sprint

Tabel met fitness in de regio Duivendrecht

NaamAdresPostcodePlaats
Basic-Fit Diemen Willem de ZwijgerlaanWillem de Zwijgerlaan 21111 ZSDiemen
Basic-Fit Diemen MuiderstraatwegMuiderstraatweg 141111 PSDiemen
Fitness 365 AmsterdamSnijdersbergweg 971105 ANAmsterdam
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Duivendrecht
De nodige kilo’s kwijtraken met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Holland is perfect als jij een stok achter de deur nodig hebt. Jouw privé-trainer helpt tijdens het trainen en weet ook alles over eten. Je bereikt je doelen doordat je alle spiergroepen aanpakt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je al jouw vragen meteen kunt stellen. De minder leuke kant: iemand die jou begeleid kost zo’n €75 per 4 weken.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Jouw BMI moet bekend zijn. Dit geeft de verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: het lijnen moet snel beginnen. Een BMI groter dan 30 duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het advies is om contact op te nemen met een diëtist.

  2. Streefgewicht bepalen

    Ontevreden over jouw lichaam? Noteer dan altijd een streefgewicht. Dit is belangrijk om gemotiveerd te blijven. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Het meest duurzaam is een intrinsieke motivatie. Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Andere tips: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken of vraag om hulp bij een voedingscoach in Duivendrecht

  3. Beperk je voeding

    Je gewicht laten afnemen is theoretisch gezien vrij simpel: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Gevolg is dat je minder gaat eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (anders ga je sneller snacken), en zorg dat je bewust bent over wat je eet. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezondere voeding

    Niet alleen de hoeveelheden, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft gevolgen op de totale calorie-inname. Ga niet langer voor eten met te veel suiker, verzadigde vetten en zout. Je leeft al veel gezonder als je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Tevens: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en gebruik een app om je voeding bij te houden. Via o.a. Gezondaantafel.nl staan honderden voedzame recepten.

  5. Beginnen met sporten

    Kom in beweging! Op die manier wordt afvallen pas echt leuk en heb je minder kans op het jojo-effect. Elke dag 30 minuten tot een uur bewegen is het minimum. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: gebruik een fitnessarmband en ga lekker klussen in de tuin. Een andere goede optie is een plaatselijke sportschool. Dankzij krachttraining en cardio ga je vet verbranden en wordt het afslanken nog leuker.

Gelijk gewicht verliezen met een dieet?

Verlies tot 15 KG in 3 maanden

Relevante informatie over afslanken in Duivendrecht

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Duivendrecht afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Het belangrijkste is kleine veranderingen doorvoeren. In de basis is dit minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en meer sporten. Dankzij deze kleine stapjes ga jij altijd de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Probeer dit ook: eet zo puur mogelijk, koop geen chips of chocola, eet langzamer of ga wat vaker op de fiets naar het werk. Zodoende leer jij jezelf een goede lifestyle aan voor de komende jaren.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat geen superdieet dat altijd de beste resultaten geeft. Voedselzandloper, Sonja Bakker, Pioppi of Weight Watchers, Cambridge, Dukan Dieet: welk programma de beste resultaten bereikt kun je bekijken a.d.h.v. velerlei onderdelen als jouw huidige gewoontes, streefgewicht en huidig eetpatroon. Belangrijk is een persoonlijk eetpatroon waardoor je gaat afvallen maar ook alle essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt.

Is het verstandig om af te vallen met een crashdieet?
Veel kilo’s kwijtraken door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar diëtisten raden het steevast af. Bij zo’n voedingspatroon is de calorie-inname die wordt gegeten soms maar 500 kcal per dag. Pluspunt is dat je snel afvalt, tot wel 4 kg in korter dan een week. Er zijn veel nadelen zoals een hongerig gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en het is lastig om vol te houden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 1115 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Het betreft enkel de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. In de basis betreft het 3 tot 6 afspraken. Goed om te weten: het gaat ten koste van het eigen risico. Er is een uitzondering: ketenzorg zoals diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Afvallen op een gezonde manier kost veel tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Ga je voor nog minder calorieën? Dan gaat je lichaam in protest. Je krijgt een tekort aan essentiële voedingsstoffen en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Wijk Centrum.