koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Vegetarisch Dieet

U hoort vast ook wel van anderen die geen vegetariër zijn, een vegetarisch dieet gaat niet werken. Laat ze maar praten, want het is wel degelijk mogelijk om groter en sterker te worden van een vegetarisch dieet. Waarom denkt men dit? Omdat ze denken dat je nergens anders eiwitten dan uit vlees, kip of vis kan halen.

Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken

Afvallen met een vegetarisch dieet schema

Zoals ik boven al noemde, waar ga je je eiwitten vandaan halen? Gelukkig veganisten hoef je je niet druk te maken om vlees, en nee, je hoeft ook niet op eiwitshakes te leven. Natuurlijk kan je dit wel als een toevoeging gebruiken, maar niet als vervanger! De volgende vegetarisch dieet vriendelijke producten bevatten eiwitten:

  • bruine bonen
  • zwarte bonen
  • kikker erwten
  • witte bonen
  • amandelen
  • noten en pinda’s
  • amandelen
  • pindakaas
  • pitten en zaden
  • linzen

Een portie linzen met bijvoorbeeld hennep zaden in je vegetarisch dieet schema bezit ongeveer 20 gram hele eiwitten, en het bezit ook een goede balans in koolhydraten en gezonde vetten (plantaardig). Natuurlijk is het wel beter en waarschijnlijk ook lekkerder om bonen te combineren met rijst voor een heel eiwit maal. Helaas zitten hier wel meer koolhydraten in dan eiwitten, en is dit dus niet voor iedereen optimaal. Je zult zelf even moeten experimenteren wat het beste voor je is.

Vegetarische gerechten
Een voorbeeld van een maaltijd die je in je vegetarisch dieet schema met veel eiwitten kunt toevoegen is 3 porties linzen (24 gram eiwit), gemixt met 2 porties pistache noten (14 gram eiwit en 26 gram gezonde vetten. Hierbij 120 gram broccoli, een lepeltje olijfolie en dat is het. Om de smaak wat te verbeteren kun je wat kruiden toevoegen. Mensen die willen afvallen proberen vet totaal te vermijden, maar dit is niet goed. Zonder genoeg vet, let wel op, gezonde vetten, dus plantaardig, droogt je huid uit, heb je weinig energie, en je kunt eruit zien als een zombie. Als 20 tot 40% van je calorieën uit vetvet bestaat, dan is dat prima. Het is ook goed om te weten dat de meeste vegetarische dieet schema‘s vrij zijn van verzadigde vetten. Toch heb je wel een beetje verzadigde vetten nodig.

Hoe kan ik afvallen als vegetariër?

Als je een vegetarisch dieet schema maakt, let er dan op dat je je wel op echte voedselbronnen richt, en geen nep producten zoals soja melk, rijstemelk , groenten op water etc. Hier wordt zoveel suiker aan toegevoegd om het niet te laten verderven dat je er zelf nauwelijks beter van wordt. Richt je meer op het ‘echte’ eten zoals noten, bonen, verse groenten (diepvriesgroenten is wel goed, dat wordt alleen bevroren), en bepaalde granen. De beste tip die ik kan geven is: maak je geen zorgen om vet, maak je zorgen om teveel verzadigde vetten. Het probleem is gewoon dat die verzadigde vetten in heel veel producten zitten. Zorg er dus voor dat je zo min mogelijk verzadigde vetten in je vegetarisch dieet schema hebt.