Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Krimpen aan den IJssel

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Krimpen aan den IJssel? Meer mensen dan je denkt kampen met een overgewicht. Veel mensen weten niet waar te starten. Je kunt aan de slag met zoveel afslankprogramma’s. Populair is bijvoorbeeld het “Bio HCG+” of misschien het “SanaSlank Eiwitdieet”. Het risico is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Verbeter dan je actuele eetpatroon. Uiteindelijk resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Focus op de schijf van vijf, water i.p.v. frisdrank, genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten, lekker veel groenten eten en de fitness bezoeken zijn enkele goede suggesties. Jouw diëtist in Krimpen aan den IJssel kan een uitkomst bieden. Hieronder vind je waardevolle details over gewichtsdeskundigen, wat nu gezonde voeding is, populaire afvalprogramma’s & lichaamsoefeningen.

  • Vandaag de dag kies je uit opvallend veel diëten die worden aangeprezen
  • Bijv. het “Flinndal Gezond Gewicht” of het “ADHD dieet” kom je in Nederland veel tegen
  • Houd er rekening mee dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een vakkundige afvalcoach in Krimpen aan den IJssel biedt veel ondersteuning bij een fit en vitaal leven
  • Belangrijk is de energiebalans: verbrand meer energie dan wat je binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieZuid-Holland
GemeenteKrimpen aan den IJssel
Postcode2921
% overgewicht55%
% obesitas16%
Lokale diëtistDiëtistenpraktijk De Langstraat – Femke Van L
Fitness in de buurtHealthclub Sportiv Nieuwerkerk aan den IJssel

Diëtist in Krimpen aan den IJssel zoeken

Best wat mensen in Krimpen aan den IJssel zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 55% heeft een (matig) overgewicht en 16% heeft obesitas. Het krijgen van overgewicht wordt dikwijls toegeschreven aan een ongezonde leefstijl. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Krimpen aan den IJssel kijkt eerst kritisch nar jouw leefstijl. Daarop voortbordurend krijg je een persoonlijk advies die betrekking hebben op voeding en beweging. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als er sprake is van medische klachten als darmklachten.

  • De diëtist support je om om gezonder te leven en meer te genieten
  • Via de zorgverzekeraar mag je gebruik maken van 3 uur dieetadvisering per jaar
  • Er zijn ook specialistische methodes zoals acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Krimpen aan den IJssel oktober 2021
Een afspraak maken bij een betrouwbare gezondheidspraktijk in jouw stad? Hieronder vind je een lokaal centrum voor gewichtsbeheersing of leefstijlcoach uit de gemeente Krimpen aan den IJssel. Zorg dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Er circuleren flink wat verschillende titels en werkgebieden. De titel “diëtist” is de enige die ook wettelijke bescherming geniet. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt mensen met een overgewicht, titel is niet beschermd
  • Voedingsdeskundige: adviseren vaak bedrijven of scholen rondom voeding
  • Voedingstherapeut: focus op voeding dicht bij de natuur (onbewerkte producten)
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: gaat samen met je aan de slag om je voeding en mindset te verbeteren
NaamAdresPostcodePlaats
Diëtistenpraktijk De Langstraat – Femke Van LIJslandsmos 42914 SHNieuwerkerk Ad Ijssel
DietistenpraktijkzuidplasRaadhuisplein 142914 KMNieuwerkerk Ad Ijssel
DietistenpraktijkzuidplasMr P D Kleijlaan 102912 EJNieuwerkerk Ad Ijssel
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-krimpen-aan-den-ijssel-2921

Gegevens over gezondheid in Krimpen aan den IJssel

In regio Krimpen aan den IJssel heeft 55% te maken met overgewicht, en 16% heeft obesitas. 78% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 49% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (ten minste 2,5 uur per week lichte sporten als fietsen of wandelen). 46% doet wekelijks aan sport. 30,3% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Verder valt op dat 17% maandelijks rookt en 5% is een zware drinker (5% heeft het stempel overmatige drinker). 49% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Krimpen aan den IJssel

Steeds meer mensen die willen afslanken proberen het met een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Welk dieet is geschikt voor mij? Dit ligt aan je thuissituatie, eventuele allergieën en jouw wensen en behoeften. De verschillende programma’s worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: je minimaliseert het aantal calorieën dat je binnenkrijgt
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitrijk dieet: Verhoging van de stofwisseling waardoor je snel vet verliest
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: heel kritisch letten op je dagelijkse vetinname
  5. Medisch dieet: aanpassing in voeding vanwege medische problemen zoals hart- en vaatziektes (o.a. ADHD dieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Het juiste voedingsschema vinden en dit integreren in jouw leefstijl is best ingewikkeld. Daarom vind je wat ideeën:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Je raakt vooral vocht en spieren kwijt
  • Wees niet onrealistisch streng naar jezelf, je gaat het anders simpelweg niet volhouden
  • Houd een eetdagboek bij, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Vertel je omgeving dat je start met een programma als Herbalife of New Fysic

Vaak gekozen diëten in Krimpen aan den IJssel

DieetMethodeOnkostenOmschrijving
South BeachMinimale vettenVanaf €17Het kost weinig geld
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €77p/maandFocus op staat van ketose
Weight WatchersCaloriearmVanaf €21 p/maandLangzaam en gestaag gewichtsverlies
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €65 p/maandJe hoeft het niet alleen te doen!
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €30Minder glucose in het bloed
PaleoGemakkelijkVanaf €24Focus op natuurlijk, onbewerkt voedsel
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €36Het dieet voor de levensgenieters
DashBloeddruk focusVanaf €43Verbetert je bloedsuikerspiegel
DukanKoolhydraatarmVanaf €20Dure vetarme voedingsmiddelen
ModifastEnergiebalansVanaf €77 p/maandSpeciale eigen productlijn

Afvallen zonder veel gedoe

Snel kilo’s verliezen met gezond eten en beweging

Vind een sportschool

Afvallen komt er feitelijk op neer dat je een negatieve energiebalans opbouwt. Dit betekent niet alleen maar minder en gezonder eten. Afvallen – en het ook volhouden – gaat je beter af als je een aantal keer per week gaat sporten. Geknipt hiervoor is een van de sportscholen in Krimpen aan den IJssel. Hier kun je je helemaal uitleven op het gebied van cardio en krachttraining. Via cardio (bijv. de roeitrainer of crosstrainer) werk je aan de calorieën (verbranding). Alleen, bij krachttraining heb je nog een extra bonus, de naverbranding: Dit zijn de calorieën dat je verbrand als je niet sport. Eveneens groeien je spieren als je de halters erbij pakt. Afgezien van de fitness onderscheiden we diverse opties om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: Een intensieve training in groepen voor binnen of buiten
  • Slenderen: Na behandeling voel je je fit en ontspannen
  • Hardlopen: Lange afstanden rennen in de buitenlucht
  • Wandelen (powerwalk): Vermindert o.a. stress en stimuleert creativiteit
  • Vaak ook aangeboden: XCore, Grit en Sprint

Lijst met fitnesscentra in de regio Krimpen aan den IJssel

NaamAdresPostcodePlaats
Healthclub Sportiv Nieuwerkerk aan den IJsselDoortocht 132914 KANieuwerkerk aan den IJssel
Basic-Fit Nieuwerkerk aan den Ijssel IersestraatIersestraat 152912 THNieuwerkerk aan den Ijssel
Fit For Free Capelle aan den IJsselMolenbaan 18-202908 LMCapelle aan den IJssel
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Krimpen aan den IJssel
Wil je gewicht verliezen onder begeleiding van een expert? De personal training (PT) in Zuid-Holland is perfect als jij een stok achter de deur nodig hebt. Jouw privé-trainer motiveert je gedurende de training en stelt met jou een voedingsplan op. Je bereikt je doelen doordat je alle spiergroepen aanpakt, je geen excuus meer hebt en dat je directe feedback krijgt. Nadeel? Het is prijzig: een persoonlijke trainer kost al snel €72,5 per periode (30 dagen).

Gezond afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Een BMI is een goede indicator. De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: je hebt licht overgewicht. Is de waarde 30+? Dat duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Doorgaans wordt dan aanbevolen om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Heb je plannen om af te vallen? Het is belangrijk om een doel te hebben. Anders ontbreekt er de focus. Wees hierin wel realistisch. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Verder belangrijk: vraag steun bij familie en vrienden of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Krimpen aan den IJssel

  3. Je voeding aanpassen

    Gewicht verliezen is vaak niet zo ingewikkeld: eet minder calorieën dan je verbrandt en je gaat stapje voor stapje afvallen. Hiervoor zul je minder moeten eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (om te voorkomen dat je gaat snacken), en geniet van elke maaltijd. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Beginnen met gezond eten

    Niet alleen de volumes, maar ook wát je eet draagt bij aan jouw gewicht. Wees voorzichtig met vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Je leeft al veel gezonder als jij rekening houdt met de Schijf van Vijf. Tevens: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en gebruik een app om je voeding bij te houden. Op de website lekkergezond.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Ontspanning & beweging

    Wil jij er maximaal voor gaan? Door te sporten blijf je gemotiveerd en wordt het jojo-effect ingedampt. Probeer minimaal 60 minuten per dag actief te zijn. Bewegen kan op allerlei fronten: neem deel aan actieve uitstapjes en parkeer de auto wat verder weg. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan een lokale sportschool. Op het moment dat je start met cardio of kracht wordt er meer vet verbrand en haal je sneller jouw doelen.

Rap gewicht verliezen met een dieetplan?

Verlies tot 15 KG in 3 maanden

Tips en antwoorden voor afslanken in Krimpen aan den IJssel

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Krimpen aan den IJssel afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Daarbij moet je in kleine stapjes gezonder gaan leven. De kernwaarden zijn minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en sport in je leven introduceren. Zodoende lukt het je zeker een enorme vooruitgang boeken. Enkele voorbeelden: schep lekker veel groenten op, laat ongezonde producten liggen, probeer langzaam te kauwen en ga lekker klussen in de tuin. Daardoor zul je een gezonde levensstijl creëren dat jij vol gaat houden.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet één voedingspatroon dat garantie geeft op de beste resultaten. Montignac, Oerdieet, Keto dieet of Atkins, Cambridge, Dukan Dieet: welk afvalprogramma effectief is voor jou is afhankelijk van velerlei zaken als jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, jouw lange termijn doelen en medische aandoeningen. De focus moet liggen op een persoonlijk voedingsschema wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar ook alle essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
Veel kilo’s afslanken waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar diëtisten raden het steevast af. Bij dergelijke methodes is het aantal calorieën die je nuttigt beneden het minimum. Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, met soms wel 5,0 kg in een week. Toch kan je last krijgen van een onverzadigd gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Hoe zit het met de vergoeding voor diëtetiek?
Dieetadvies in 2920, 2921, 2922, 2923, 2924, 2925, 2926 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. De actuele situatie is: 3 behandeluren per kalenderjaar. In de regel kun je rekenen op 4 – 6 afspraken. Goed om te weten: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Dit gaat niet op zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes, hartfalen en COPD. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Afvallen op een gezonde manier is tijdsintensief. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ga je het lijnen extra stimuleren? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je hebt een tekort aan voedingsstoffen en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Krimpen aan den IJssel.