Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Spierpijn

Waarom hebben mensen spierpijn? Dat is een goede vraag: Wellicht komt het u bekend voor dat u na het sporten erg last heeft van uw spieren (over beter gezegd spierpijn). U denkt dat er niets aan te doen is, maar u kunt de pijn drastisch verlagen. Is dar een middel voor? Het antwoord is ‘ja’. Wat? Gember! Maar wat is nu precies gember. Gember is een inheems plant welke voornamelijk leeft in Azië. Gekweekt wordt de plant in China, Guatemala, India, Japan en Nigeria en op Jamaica. Vanuit daar wordt de plant over de gehele wereld geëxporteerd, waaronder naar Nederland. Hier ligt een gedeelte van de plant in de supermarkt. In een eerder stadium werd al onderzocht dat gember goed is voor uw maag, milt en darmen. Gember werkt pijnstillend en het werkt daarnaast ook zuiverend. Er zitten daarnaast ook medicinale werkzame stoffen in.

Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken

Onderzoek naar spierpijn

Dit beweren onderzoekers, die elf dagen lang in de weer waren met de proefpersonen. Zij lieten 74 personen sporten. De oefeningen die de proefpersonen moesten doen, waren er op gericht om na afloop zo veel mogelijk spierpijn te hebben. Na afloop moesten de proefpersonen een capsule met daarin gember tot zich nemen. Naast dat er capsules met gember waren, kregen de proefpersonen ook supplementen met daarin geen gember aangeboden. Dit wordt ook wel placebo genoemd. Het resultaat mocht er uiteindelijk wezen, aldus de onderzoekers van de State University gelegen in Milledgeville. De onderzoekers namen waar dat na het innemen van gember spierpijn met 25 procent verminderd. Hetgeen betekent u dus een stuk minder pijn aan de spieren heeft. Mankeert u echter niets? Dan is gember eveneens een gezond voedingsmiddel.

Spierpijn in de rug

Uw rug krijgt elke dag veel te verduren. Een goed getrainde rug is dan ook belangrijk. Hieronder volgen enkele rugoefeningen om de rug en de spieren in de rug te trainen.

De techniek van Barbell shrugs
De eerste oefening die we met u door gaan nemen, heet Barbell shrugs. Bij deze oefening heeft u een gewichtenhalter nodig. Deze moet u in uw hand nemen. Vervolgens plaatst u uw voeten twintig centimeter van elkaar. De stang pakt u vast met tussen beide handen een ruimte van dertig centimeter. Houdt uw armen vervolgens licht gebogen. U brengt nu uw schouders omhoog. Op die manier gaat de halter automatisch ook omhoog. Mocht u op het punt zijn dat uw schouder niet hoger kan, dan moet u die stand enkele seconden vasthouden. Vervolgens laat u de halter zachtjes zakken. De hiervoor besproken beweging kunt u enkele keren achter elkaar doen. Doe de oefening niet snel, maar uiterst secuur.

De techniek van wide grip pullups
De volgende oefening die ik met u door wil nemen heeft Wide grip pullups. Deze oefening kunt u het beste doen in de sportschool. Gebruik bij deze oefening een stang, die u – als u de oefening thuis doet – vast moet plaatsen aan een muur. Houdt de stang beet en plaats uw handen wijdt uit elkaar. Uw armen steken nu dus de lucht in. Trek uzelf nu op aan de stang, tot het moment dat uw kin boven de stang uit komt. Houdt deze stand minimaal twee en maximaal drie seconden vast. Laat u zelf vervolgens weer terugzakken. De beide hiervoor genoemde oefeningen zijn het beste geschikt voor in een sportschool.