Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Ankeveen

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Ankeveen? Veel mensen zijn bezig met afslanken. Hoe vlieg ik zoiets aan? Er zijn veel werkwijzes. Populair is bijvoorbeeld het “Slimsap” en natuurlijk het “Proday 7,4”. Het risico is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Dan gaat het veel meer om jouw eetgewoonten en leefstijl. Uiteindelijk moet je minder eten en meer gaan bewegen. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, twee flessen water per dag, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, lekker veel groenten eten en de fitness bezoeken zijn slechts een paar voorbeelden. Een diëtist in Ankeveen levert daarvoor ondersteuning. Verderop lees jij praktische info over gewichtsconsulenten, gezond eten, de meest bekende afvalprogramma’s en lichaamsbeweging.

  • Tegenwoordig zijn er meerdere diëten die worden aangeprezen
  • O.a. het “Diplan concept” + het “Orgasmic Dieet” zijn slechts een paar voorbeelden
  • Houd er rekening mee dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een bevoegd afvalcoach in Ankeveen kan je op weg helpen met een voedings- en beweegplan voor de lange termijn
  • Essentieel is de energiebalans: meer energie verbruiken dan wat er binnenkomt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteWijdemeren
Postcode1244
% overgewicht49%
% obesitas14%
Lokale diëtistenpraktijkDietistenpraktijk Inge De Vries
Fitnessvan Hellemond Sport Hilversum Villa Industria

Diëtist in Ankeveen zoeken

Steeds meer inwoners van Ankeveen voldoen niet aan BMI-normen. 49% kampt met overgewicht en 14% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Te zwaar zijn komt dikwijls door te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat is nu goed of slecht voor mij? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Ankeveen brengt eerst in kaart jouw huidige eet- en beweegpatroon. Tevens krijg je meer informatie ten aanzien van gezonde voeding en sporten. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist adviseert je om gezond en duurzaam gewicht te verliezen
  • Vanuit de basisverzekering krijgt elke Nederlander “gratis” (let op: eigen risico) 3 uur dieetadvisering op jaarbasis
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Ankeveen juli 2022
Op zoek naar een persoonlijke gezondheidspraktijk in je woonplaats? Bijgaand tref je de adresgegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Wijdemeren. Zorg dat je bij iemand komt met verstand van zaken. Men voert velerlei jobtitels en specialisaties. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: beperkt zich tot gezonde mensen met een gewichtsprobleem
  • Voedingsdeskundige: dikwijls een adviserende rol binnen organisaties of scholen
  • Voedingstherapeut: vaak gerelateerd aan natuurgeneeskunde
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: deskundig op het gebied van voeding en een gezonde levensstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk Inge De VriesZuidsingel 301241 HBKortenhoef
D. SmietSt. Annepad 121231 ATLoosdrecht
Diëtistenpraktijk Voeding En VeerkrachtZenderstraat 1171223 DTHilversum
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-ankeveen-1244

Cijfers over beweging en gezondheid in Ankeveen

In regio Wijdemeren heeft 49% in meer of mindere mate overgewicht en 14% ervaart obesitas. 78% geeft aan zijn/haar gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 51% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 54% sport structureel elke week. 31,9% gebruikt regelmatig een fiets (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Zorgwekkend is dat 17% wekelijks rookt en 8% wordt aangemerkt als zware drinker (9% zelfs als overmatige drinker). 37% is geen drinker (bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Ankeveen

Ontzettend veel mensen die willen afslanken maken de keuze voor een dieet. Met behulp van een afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Dit wordt bepaald door o.a. je uitgangssituatie (BMI), gezondheidheid en doelstelling. De diëten delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: eten van producten met veel koolhydraten wordt beperkt
  3. Eiwitdieet: je haalt je energie voornamelijk uit eiwitrijk voedsel
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Weinig vet is goed voor de bloeddruk en een lager cholesterolgehalte
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. DASH dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Een nieuw eetpatroon aanleren en het op de lange termijn volhouden valt in de praktijk soms flink tegen. Bijgaand bieden we wat suggesties:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, anders geef je het te snel weer op
  • Noteer eens een week wat je eet, dit maakt het allemaal veel concreter
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Top-10 diëten in Ankeveen

DieetMethodeTarievenOmschrijving
South BeachWeinig vettenVanaf €30Veel keuze in recepten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €72p/maandLow carb leefstijl
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €16 p/maandWetenschappelijk onderbouwde tips
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €52 p/maandHonderden tevreden klanten
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €31Geen snelle bloedsuikerpieken
PaleoSpeciaalVanaf €22Verkleint kans op welvaartsziekte
MediterraneVakantieVanaf €43Een nieuwe leefstijl om te genieten
DashKaliumrijkVanaf €44Fruit, groenten, granen + mager vlees
DukanKoolhydraatarmVanaf €12Beperkte keuze van voedingsmiddelen
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €78 p/maandModifast ProtiPlus & Intensief

In razend tempo afvallen

Snel resultaat zien en ontwikkel een gezonde lifestyle

Omliggende sportscholen

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Voor een deel is dat minder en gezonder eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je ook in beweging komt. Loop eens binnen bij een bevoegd sportschool in Ankeveen. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Dankzij cardio (roeimachine/hometrainer) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Let echter op, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Ook ga je spieren kweken als je werkt met gewichten. Uitgezonderd van de fitness zijn er vandaag de dag verschillende soorten om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: Afvallen, conditie opbouwen en lekker in je vel zitten
  • Slenderen: Geen zware training, het werkt juist ontspannend
  • Hardlopen: Werk aan je uithoudingsvermogen tijdens het rennen
  • Wandelen (powerwalk): Wandelen in een stevig tempo
  • Als groepsles: Body Attack, Kickboksen en Tai Chi

Overzicht fitness in de regio Ankeveen

NaamAdresPostcodePlaats
van Hellemond Sport Hilversum Villa IndustriaJan van der Heijdenstraat 1741221 ENHilversum
Health Works Fitness HilversumWillem Ruisweg 181217 WLHilversum
Fit For Free HilversumZeverijnstraat 6A1216 GKHilversum
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Ankeveen
De nodige kilo’s kwijtraken met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Noord-Holland is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Deze persoon adviseert tijden de training en heeft veel verstand van voeding. De voordelen zijn dat de coach je een training uitdaging geeft, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Het nadeel is de hoge kosten: iemand die jou begeleid kost al snel €92,5 voor enkele sessies.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Bereken allereerst jouw BMI. Op basis van je lichaamsgewicht en je lengte komt er een uitkomst. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: je hebt licht overgewicht. Komt het boven de 30 uit? Dat wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Doorgaans wordt dan aanbevolen om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je iets doen aan jouw gewicht? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Anders ben je als een schip op open water. Deze doelstelling moet wel haalbaar zijn. Beantwoord ook de vraag waarom je dit wil. Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Overige tips: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Ankeveen

  3. Focus op minder voeding

    Je gewicht laten afnemen is geen hogere wiskunde: ontwikkel een negatieve energiebalans en je zult vroeg of laat resultaat zien. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Probeer als je afvalt uit te gaan van 1.800 kilocalorieën per dag voor mannen, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Zorg voor regelmaat in de maaltijden (om te voorkomen dat je gaat snacken), en zorg dat je bewust bent over wat je eet. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Een gezond eetpatroon

    Niet alleen de hoeveelheden, maar juist ook het type eten heeft invloed op jouw energiebalans. Vermijd zoveel mogelijk producten met zout, suiker of alcohol. Een nuttige eerste stap is dat je varieert binnen de Schijf van Vijf. Niet vergeten: vermijd ongezonde tussendoortjes en eet kleinere porties. Op o.a. culy.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Beginnen met sporten

    Ga lekker sporten! Door te bewegen houd je het beter vol en haal je sneller jouw doel. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Bewegen kan op allerlei fronten: koop een stappenteller en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Een andere goede optie is een lokale sportschool. Wanneer je begint met cardio/krachttraining wordt er meer vet verbrand en haal je sneller jouw doelen.

Snel gewicht verliezen met een afvalplan?

Tot wel 20 kilo in 3 maanden

Bekijk populaire vragen over afslanken in Ankeveen

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Ankeveen afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Hierbij gaat het om in kleine stapjes gezonder gaan leven. Probeer uit te gaan van minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en structureel gaan sporten. Daardoor kan je uiteindelijk een groot aantal kilo’s afvallen. Tips voor succes: kies voor gezonde koolhydraten, koop geen ongezonde snacks, neem de tijd voor elke maaltijd en gebruik een fitnessarmband. Hierdoor ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren voor de komende jaren.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet 1 dieet dat altijd de beste resultaten geeft. Modifast, Detoxen, FIT Methode of Weight Watchers, Cambridge, Mediterrane dieet: welk van deze programma’s effectief is voor jou wordt beïnvloed door specifieke facetten als actuele body-mass index, het aantal kilo’s dat je wilt kwijtraken en eetgewoontes. Start met een individueel eetpatroon wat het afvallen zal stimuleren maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
Veel kilo’s kwijtraken met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar is over het algemeen niet slim. Bij zo’n voedingspatroon is het aantal calorieën die wordt geconsumeerd heel erg laag (rond de 500 Kcal). De kilo’s vliegen er soms vanaf, met soms wel 4,5 kg in slechts 7 dagen. De minpunten zijn: futloosheid, verlies van spiermassa, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 1244 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Je krijgt een vergoeding voor 3 keer een consult van een uur. Voor veel mensen kun je rekenen op 4 – 6 consults. Let op: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Dat is anders bij ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes of COPD. Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Gezond lijnen gaat vaak niet zo snel als je wilt. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. In het begin gaat het soms sneller. Ga je de energie inname verlagen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en er is een daling van de spiermassa. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in s-Graveland, Kortenhoef, Ankeveen, Loosdrecht, Nieuw-Loosdrecht, Breukeleveen, Nederhorst den Berg.