Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Lijnden

Snel maar ook gezond afvallen in Lijnden? Veel mensen vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Maar waar moet ik beginnen? Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze afslankprogramma’s. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “3D dieet” of juist het “Levendvoedsel dieet”. Het nadelige hiervan is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Dan gaat het veel meer om jouw huidige leefstijl. In de regel draait het om stap-voor-stap gewoontes veranderen. Breek met je suikerverslaving, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, vermijd andere snelle koolhydraten, lekker veel groenten eten en starten met dagelijks bewegen zijn slechts een paar tips. Jouw diëtist in Lijnden kan je hierbij helpen. Verderop vind jij waardevolle informatie over gewichtsdeskundigen, voeding, populaire afvalprogramma’s of lichaamsoefeningen.

  • Tegenwoordig zijn er meerdere diëten die succesvol blijken te zijn
  • O.a. het “WeightCaps” of het “Rijst vastendieet” hoor je nog wel eens voorbij komen
  • Het nadeel hiervan is dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Lijnden biedt ondersteuning bij het zoeken naar een fit en vitaal leven
  • Let op je energiebalans: meer calorieën verbranden dan dat je lichaam nodig heeft
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteHaarlemmermeer
Postcode1175
% overgewicht50%
% obesitas13%
DiëtistenpraktijkVoeding Plus Advies
Sportschool in de buurtHealthCity Badhoevedorp All-inclusive

Diëtist in Lijnden vinden

Aanzienlijk veel mensen Lijnden voldoen niet aan BMI-normen. 50% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 13% wordt aangemerkt als obesitas. Overgewicht is vaak het resultaat van te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. Je kunt qua voeding veel variëren, wat is nu voor mij de juiste keuze? Een diëtistenpraktijk in Lijnden bekijkt samen jouw eetpatroon en leefstijl. Als resultaat hiervan stellen jullie samen een plan op die betrekking hebben op gezonder eten en meer bewegen. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je kampt met medische problemen als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist daagt je uit om een voedingsplan op maat samen te stellen
  • Via de basiszorgverzekering heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetadvies (op jaarbasis)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Lijnden mei 2022
Op zoek naar een goede gezondheidspraktijk in jouw stad? In de tabel hieronder zoek je een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Haarlemmermeer. Jij wil toch ook dat je advies krijgt van een professioneel iemand. Er circuleren ontzettend veel functies en expertises. De diëtist heeft een beschermde titel. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: bedoeld voor gezonde mensen met gewichtsproblemen
  • Voedingsdeskundige: weet alles over eiwitten, koolhydraten, vetten, mineralen, vitamines
  • Voedingstherapeut: helpt cliënten om eetpatroon te veranderen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: geeft advies over alle belangrijke vragen rondom het thema voeding
NaamAdresPostcodePlaats
Voeding Plus AdviesSwammerdamstraat 11171 XJBadhoevedorp
Voedingsadviesbureau De Winter SkagerrakUiverstraat 621171 GZBadhoevedorp
De DieetpraktijkUiverstraat 621171 GZBadhoevedorp
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-lijnden-1175

Informatie over gezondheid in gewicht in Lijnden

In regio Haarlemmermeer heeft 50% te maken met overgewicht, en 13% heeft obesitas. 79% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 49% haalt de normen voor sport en bewegen (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 56% is actief met een sport. 33,3% gebruikt maandelijks de fiets bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Verder zien we dat 17% wel eens rookt en dat 8% wordt bestempeld als zware drinker (7% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 41% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Lijnden

Het grote deel van de mensen die te zwaar zijn kiezen voor een dieet. Met behulp van een afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Wat is nu het beste dieet? Hieraan ten grondslag liggen je leefstijl, eetgewoontes en hoeveel KG je wilt afvallen. De afvalprogramma’s zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitdieet: Verhoging van de stofwisseling waardoor je snel vet verliest
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: het vermijden van producten met veel vetten
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Darm dieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Een voedingsschema op maat vinden, en het op de lange termijn volhouden is niet altijd makkelijk. Hierbij tref je enkele praktische tips:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Je verliest alleen gewicht op korte termijn
  • Wees niet te streng voor jezelf, anders wordt het lastig volhouden
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, dit helpt bij de bewustwording
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, dit maakt afvallen leuker
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Meest gekozen diëten in Lijnden

DieetTypePrijsDetails
South BeachVetarmVanaf €20Relatief eenvoudig te volgen
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €61p/maandExtreem weinig koolhydraten
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €25 p/maandHoud controle over de portiegrootte
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €53 p/maandOnderdrukt je hongergevoel
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €23Meer focus en meer energie
PaleoUniekVanaf €26Ook bekend als holbewoner-dieet
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €26Traditioneel eten uit o.a. Spanje
DashBloeddruk focusVanaf €53gezond voor diabetes type 2 patiënten
DukanMinimale koolhydratenVanaf €19Een concreet stappenplan
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €79 p/maandModifast Snack & Meal

Gezond afvallen op jouw manier

Snel resultaat zien en blijf op gewicht

Vind een sportschool

Afvallen draait erom dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. In de basis draait het om minder en gezonder eten. Afvallen – en het ook volhouden – gaat je beter af als je ook meer gaat bewegen en sporten. Waar je dit goed kunt doen is bij een erkende sportschool in Lijnden. Hier vind je alle faciliteiten rondom cardio en krachttraining. Via cardio (loopband/crosstrainer) werk je aan de calorieën (verbranding). Alleen, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Eveneens bouw je spiermassa op als je de halters erbij pakt. Los van de fitness onderscheiden we verschillende manieren om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: Alle spieren in een training aanpakken
  • Slenderen: Op de automatische piloot sporten op toestellen
  • Hardlopen: De snelste en goedkoopste manier om te sporten
  • Wandelen (powerwalk): Laagdrempelig en ook bij lichamelijke klachten
  • Andere opties: XCore, Pilates en Tai Chi

Populaire fitnesscentra in de regio Lijnden

NaamAdresPostcodePlaats
HealthCity Badhoevedorp All-inclusiveSloterweg 3011171 VBBadhoevedorp
Vitaal Sport KatwoudeWagenweg 11145 PWKatwoude
Fitnessclub MonnickendamWilhelminalaan 561141 CWMonnickendam
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Lijnden
Wil je wat doen aan jouw gewicht met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Holland is de manier om onder begeleiding te sporten. Jouw begeleider coacht en motiveert en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. De basis ligt bij het feit dat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je direct vragen kunt stellen. Nadeel? Het is prijzig: een PT kost vaak zo’n €67,5 voor enkele sessies.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index

    Een goede basis vormt jouw BMI. Het geeft een indicatie of je ondergewicht, een normaal gewicht of overgewicht hebt. Bij een waarde tussen de 25 – 30: het lijnen moet snel beginnen. Een BMI groter dan 30 wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Vaak moet je dan onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Binnen welke termijn wil jij resultaat?

    Ga je proberen af te vallen? Bedenk dan waar je naartoe wilt. Anders ben je een schip zonder stuur. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Het meest duurzaam is een intrinsieke motivatie. Hoe gaat mijn leven veranderen als ik 15KG verlies? Andere handigheidjes: vertel je omgeving dat je kilo’s wilt kwijtraken of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Lijnden

  3. Minder eten

    Je vetpercentage verminderen is eigenlijk heel simpel: zorg voor een negatieve energiebalans en je gaat gewicht verliezen. Je zult dus ook minder moeten eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Las voldoende eetmomenten op een dag in (om te voorkomen dat je gaat snacken), en probeer van elke maaltijd te genieten. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Meer gezond eten

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar ook de voedingsstof zelf heeft zijn uitwerking op de calorie-inname. Probeer te minderen met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Je leeft al veel gezonder als je varieert binnen de Schijf van Vijf. Advies: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en eet kleinere porties. Via 24kitchen.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Dagelijkse beweging

    Tijd om in actie te komen! Op die manier blijf je gemotiveerd en is de kans op terugval kleiner. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Bewegen kan op allerlei fronten: neem de benenwagen naar de winkel en wandel een rondje naar het werk. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een fitnesscentra. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio neemt de vetverbranding toe en ga je nog sneller afvallen.

Eenvoudig gewicht verliezen met een dieet?

Verlies tot 10 Kg in 12 weken

Tips en antwoorden voor afslanken in Lijnden

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Lijnden afvallen zonder een bepaald dieet te gebruiken. In dat geval kun je kleine veranderingen doorvoeren. Dit kunnen we samenvatten tot letten op je calorie-inname, gezondere keuzes maken en op structurele basis gaan bewegen. Door deze ontwikkeling ga je gegarandeerd de nodige kilo’s kwijtraken. Probeer dit ook: eet veel groenten, drink minder alcohol, neem de tijd voor elke maaltijd en leg de afstandsbediening verder weg. D.m.v. deze aanpak leer jij jezelf een goede lifestyle aan zonder al te veel moeite / inspanning.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 eetpatroon dat altijd de beste resultaten geeft. Modifast, Oerdieet, FIT Methode of Weight Watchers, Paleo, DASH Dieet Plan: welk van deze diëten voor jou het beste werkt heeft te maken met allerlei variabelen als persoonlijke situatie, pogingen uit het verleden en medische aandoeningen. Je bereikt het meeste met een gezond eetpatroon waarbij je de nodige kilo’s verliest en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Is het verstandig om af te vallen met een crashdieet?
10-15 kilo verliezen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar niet geheel zonder risico. Bij zo’n voedingspatroon is de calorie-inname die je nuttigt heel erg laag (rond de 500 Kcal). Sommige mensen vallen snel af, van regelmatig 3 kilogram in een week. Er zijn veel nadelen zoals algehele vermoeidheid, uitdroging, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 1175 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Het gaat hier om de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. In de basis ontvang je dan 6 gesprekken. Kleine lettertjes: dit gaat wel van je eigen risico af. Uitzondering is ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes, COPD of CVRM. Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Hoe werkt snel afvallen precies?
Afvallen met een blijvend resultaat kost veel tijd. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. In het begin gaat het soms sneller. Wil je het proces versnellen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je vertraagt je stofwisseling en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Hoofddorp, Nieuw-Vennep, Zwanenburg, Lijnden / Boesingheliede, Badhoevedorp, Aalsmeerderbrug/ Oude Meer/ Rozenburg / Schiphol Rijk, Rijsenhout, Burgerveen / Leimuiderbrug / Weteringbrug, Abbenes / Buitenkaag, Lisserbroek, Beinsdorp, Zwaanshoek, Cruquius, Vijfhuizen, Schiphol.