Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Twenterand

Beginnen met gezond afvallen in Twenterand? Tienduizenden personen hebben die wens. Het is soms lastig om te beginnen. We onderscheiden veel mogelijkheden. Zo kun je beginnen met het “Little Black Dress Dieet” en niet te vergeten het “Vruchtenvasten”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Optimaliseer dan jouw huidige leefstijl. Doorgaans moet je minder eten en meer gaan bewegen. Vermijd suikerrijke producten, meer water drinken, genoeg eiwitten en gezonde vetten / vezels, focus op veel groente en meer naar de sportschool gaan kunnen je daar goed bij helpen. Jouw diëtist in Twenterand levert daarvoor ondersteuning. Verderop check je uitgebreide informatie over diëtisten, gezonde voeding, de meest bekende afvalprogramma’s en training.

  • Er zijn verschillende diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • Het “EGA methode” en het “Kleurendieet” kennen veel aanhangers
  • Houd er rekening mee dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Twenterand hanteert een unieke aanpak voor echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Focus op de energiebalans: zorg dat je meer energie verbruikt dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteTwenterand
Postcode7676
% overgewicht58%
% obesitas16%
Lokale diëtistAnne Leferink
Fitnesscentrum in de buurtAnytime Fitness Almelo

Diëtist in Twenterand zoeken

Opvallend veel mensen in Twenterand zijn niet op gezond gewicht. 58% scoort een BMI van >25 (overgewicht) en 16% zelfs obesitas. Overgewicht of obesitas wordt vaak veroorzaakt door simpelweg te weinig kennis. Je kunt qua voeding veel variëren, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een speciale diëtistenpraktijk in Twenterand maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw eet- en leefgewoonten. Als resultaat hiervan krijg je meer informatie die betrekking hebben op voeding en beweging. De voedingsdeskundige is ook geschikt als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als darmklachten.

  • De diëtist begeleidt je om echt gezond te eten en duurzaam af te vallen
  • Op basis van de basis zorgverzekering heb je altijd recht op 3 uur advies op dieetgebied p/jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Twenterand november 2021
Zoek je advies bij een persoonlijke gezondheidspraktijk in jouw omgeving? Hieronder tref je de adresgegevens van een lokaal centrum voor gewichtsbeheersing of leefstijlcoach uit de gemeente Twenterand. Je zoekt naar opties waarbij je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Men gebruikt allerlei jobtitels en expertises. Diëtist is wettelijk beschermd. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: gaat uit van het zelfhelende vermogen van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op
NaamAdresPostcodePlaats
Anne LeferinkGeert Grootestraat 257665 AVAlbergen
Care For Obesitas B.V.Rembrandtstraat 187651 BWTubbergen
Anne LeferinkWildehof 27631 GXOotmarsum
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-twenterand-7676

Plaatselijke voedingsdeskundigen

Cijfers over gezondheid in Twenterand

In regio Twenterand heeft 58% sterk overgewicht en 16% met obesitas. 78% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 48% beweegt voldoende (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 49% doet aan sport. 37,1% gebruikt maandelijks de fiets bij stukjes tot 7,5 kilometer. Zorgwekkend is dat 18% “wel eens” rookt en 11% is een forse alcohol-gebruiker (7% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 37% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Twenterand

Het gros van de mensen die kampen met overgewicht proberen het met een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Wat is nu het beste dieet? Dit is afhankelijk van je uitgangssituatie (BMI), voedingsvoorkeuren en doelstelling. Alle dieetmethodes delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: aantal koolhydraten in je voedingspatroon verminderen
  3. Eiwitdieet: 1 van de populairste diëten met focus op veel eiwit en weinig koolhydraten
  4. Vetvrij/vetarm dieet: Dagelijkse calorie-inname uit vetten is 30% of minder bij deze aanpak
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Maagdarmsparend dieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Een voedingsschema op maat vinden, en dit doorzetten tot een lifestyle kan best tegenvallen. Onderstaand tref je enige handige aanwijzingen:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Het is slechts een korte termijn oplossing
  • Je mag best eens de fout ingaan, begin met kleine stapjes
  • Houd een eetdagboek bij, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Meest gekozen diëten in Twenterand

DieetnaamSoortKostenWat is het?
South BeachWeinig vettenVanaf €27Relatief eenvoudig te volgen
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €73p/maandMet duidelijke richtlijnen
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €20 p/maandDuidelijk en concreet afslankplan
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €62 p/maandGrote kans op gewichtsbehoud
KetogeenMedischVanaf €24Betere gemoedstoestand
PaleoUniekVanaf €25Eiwitrijk dus snel verzadigd
MediterraneSpeciaalVanaf €26Focus op volkoren graanproducten
DashVezelrijkVanaf €51Eet meer groenten en fruit
DukanKoolhydraatarmVanaf €25Meer eiwit uit gezonde voeding
ModifastCrashVanaf €77 p/maandJe bent er weinig tijd aan kwijt

Gezond afvallen op jouw manier

Zonder gedoe afvallen en blijf op gewicht

Dichtstbijzijnde sportschool

Afvallen betekent dat je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Dit is dus veel meer dan alleen gezonder eten. Je gaat pas echt iets bereiken als je ook meer gaat bewegen en sporten. Geknipt hiervoor is een erkende sportschool in Twenterand. Veel mensen doen een combi van cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Let echter op, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Eveneens bouw je spiermassa op als je de halters erbij pakt. Behalve de fitness vind je verschillende opties om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Buiten sporten werkt stressverlagend
  • Slenderen: Elke bank behandelt een andere spiergroep
  • Hardlopen: Rennen verbetert je conditie en uithoudingsvermogen
  • Wandelen (powerwalk): Op een vlot tempo lopen waarbij je het hele lichaam gebruikt
  • Populaire groepslessen: Zumba, Body Step en Steps

Overzicht fitness in de regio Twenterand

NaamAdresPostcodePlaats
Anytime Fitness AlmeloWierdensestraat 557607 GGAlmelo
Basic-Fit Almelo StadionlaanStadionlaan 347606 JZAlmelo
Fit For Free AlmeloGeorge Breitnerstraat 127606 HGAlmelo
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Twenterand
Wil je jouw streefgewicht behalen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Overijssel helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Deze trainer helpt tijdens het trainen en zorgt dat jij ook de juiste voeding binnenkrijgt. Het succes zit hem erin dat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Het kan wel in de papieren lopen: zo’n prive-coach kost gemiddeld €45 voor 4 sessies p/maand.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. Body Mass Index

    Een BMI is een goede indicator. Dit geeft de verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: jij zal moeten afslanken. Een waarde vanaf 30 betekent ernstig overgewicht (obesitas). De meeste mensen proberen dan samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Vind je het tijd om af te vallen? Schrijf dan op hoeveel je in welke tijd wilt afvallen. Anders heb je geen richting. Wees hierin wel realistisch. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Wat is écht de reden dat ik 15 kilogram wil verliezen? Wat ook werkt: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Twenterand

  3. Calorie-focus

    Op gezond gewicht komen is eigenlijk heel simpel: verbrandt meer calorieën dan er je lichaam binnenkomt en je gaat gewicht verliezen. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Probeer als je afvalt uit te gaan van 1.800 kilocalorieën per dag voor mannen, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: www.voedingscentrum.nl). Eet met regelmaat (om te voorkomen dat je gaat snacken), en geniet van elke maaltijd. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Schijf van Vijf

    Niet alleen de hoeveelheden, maar juist ook het type eten draagt bij aan de totale calorie-inname. Sla eten over met veel vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Je kunt al veel progressie boeken als je uitgaat van de Schijf van Vijf. Probeer dit: schap de onnodige tussendoortjes en en drink 2 liter water per dag. Via portalen als Smulweb.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Beginnen met sporten

    Kom in beweging! Door meer te bewegen wordt afvallen pas echt leuk en ga je sneller afvallen. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dit kan al heel eenvoudig: neem de benenwagen naar de winkel en pak huishoudelijke taken zelf op. Daarnaast kun je kiezen voor een lokale sportschool. Wanneer je begint met cardio/krachttraining zal je vet sneller gaan verbranden en krijg je meer lol in het afvallen.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Alles wat jij moet weten over afslanken in Twenterand

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Twenterand afvallen zonder een bepaald dieet te gebruiken. In dat geval kun je gezonde gewoontes inpassen. Probeer uit te gaan van minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en meer bewegen. Hiermee ga jij altijd de nodige kilo’s kwijtraken. Tips voor succes: vermijd snelle koolhydraten, drink zoveel mogelijk water, eet met aandacht en neem deel aan actieve uitstapjes. Hierdoor ontwikkel je een healthy lifestyle dat je eenvoudig kunt volhouden.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet 1 dieet waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Voedselzandloper, Oerdieet, FIT Methode of Weight Watchers, Ketogeen, Dukan Dieet: welk dieet past bij jou kun je bekijken a.d.h.v. velerlei factoren zoals je huidige gewicht, doelstelling en eetgewoontes. Uitgangspunt is een persoonlijk voedingspatroon waardoor je gaat afvallen maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Ik het verstandig een crashdieet te gebruiken?
10-15 kilo gewichtsverlies is zeker realistisch voor veel mensen met een crashdieet, maar is over het algemeen niet slim. Bij deze programma’s is de energie-inname die je nuttigt zorgwekkend laag (500 – 1000 Kcal p/dag). Je bereikt een groot gewichtsverlies, met soms wel 5 kilogram in korter dan een week. De minpunten zijn: futloosheid, uitdroging, en het kan moeilijk zijn om het gewicht te behouden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Wordt de diëtist vergoed vanuit de zorgverzekering?
Dieetadvies in 7676 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. De actuele situatie is: 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Vaak kun je rekenen op 3 of 4 meetings. Vergeet niet: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Dit is niet het geval als er sprake is van zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Afslanken op de lange termijn heeft tijd nodig. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Wil jij het afslankproces versnellen? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je vertraagt je stofwisseling en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Vriezenveen (kern), Vriezenveen (buitengebied), Westerhaar-Vriezenveensewijk, Kloosterhaar, Bruinehaar.

  • Westerhaar-Vriezenveensewijk
  • Vroomshoop
  • Geerdijk
  • Vriezenveen
  • Bruinehaar