koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Sint Odiliënberg

Vandaag al starten met gezond afvallen in Sint Odiliënberg? Een groot deel van de mensen proberen overtollige kilo’s te verliezen. Het is soms lastig om te beginnen. Er bestaan nogal wat opties. Zo kun je beginnen met het “GL dieet” en ook het “Optimelisme dieet”. Het nadelige hiervan is dat het vaak maar even werkt. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Dan gaat het veel meer om jouw eetgewoonten en leefstijl. Onderaan de streep zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Ongezonde tussendoortjes laten staan, genoeg water drinken, zorg voor voldoende proteïne, veel groenten eten en meer naar de sportschool gaan zijn enkele goede suggesties. Jouw diëtist in Sint Odiliënberg biedt hierbij support. Op deze pagina bekijk je belangrijke details over gewichtsdeskundiges, het effect van voeding, de verschillende methodes om af te vallen of tips om te bewegen.

  • Tegenwoordig zijn er ontzettend veel diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • Het “Slimsap” en het “Vitaminecompleet-DIEET” hoor je nog wel eens voorbij komen
  • In de praktijk blijkt vaak dat het jojo-effect kan optreden
  • Een gediplomeerde afvalcoach in Sint Odiliënberg kan tips en adviezen geven over een voedings- en beweegplan voor de lange termijn
  • Let op je energiebalans: meer energie consumeren dan dat jij eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieLimburg
GemeenteRoerdalen
Postcode6077
% overgewicht57%
% obesitas17%
Diëtist in de buurtDiëtistenpraktijk Van Cruchten
Sportschool in de omgevingAnytime Fitness Herkenbosch

Diëtist in Sint Odiliënberg zoeken

Flink wat mensen in Sint Odiliënberg zijn niet “op gewicht”. 57% heeft overgewicht en 17% kampt met obesitas. Een overgewicht is vaak het resultaat van slechte beweging & eten. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? De diëtistenpraktijk in Sint Odiliënberg maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw voedingsgedrag. Tijdens de vervolgsessie krijg je een persoonlijk advies die betrekking hebben op jouw eet- en leefstijl. De voedingsdeskundige is ook geschikt om medische redenen zoals een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist adviseert je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Aan de hand van de basisverzekering krijgt elke Nederlander “gratis” (let op: eigen risico) 3 uur dieetadvies + begeleiding per jaar
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Sint Odiliënberg juli 2024
Een afspraak maken bij een professionele gezondheidspraktijk in jouw stad? Hieronder vergelijk je informatie van een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Roerdalen. Zoek een plek waar je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Er zijn velerlei functienamen en werkgebieden. De diëtist heeft een beschermde titel. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: begeleidt mensen met overgewicht/obesitas (tot BMI van 30)
  • Voedingsdeskundige: dikwijls een adviserende rol binnen organisaties of scholen
  • Voedingstherapeut: helpt cliënten om eetpatroon te veranderen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: geeft advies over alle belangrijke vragen rondom het thema voeding

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-sint-odilienberg-6077

Cijfers over beweging en gezondheid in Sint Odiliënberg

In regio Roerdalen heeft 57% een BMI van 25 – 29 (overgewicht) en 17% obesitas. 71% ervaart zijn/haar eigen gezondheid positief. 51% beweegt voldoende (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 47% sport structureel elke week. 25,5% gebruikt regelmatig een fiets bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Punt van zorgen is dat 18% wel eens rookt en dat 10% wordt bestempeld als zware drinker (7% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 38% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Sint Odiliënberg

Veel mensen die wat kilo’s willen kwijtraken beginnen met een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma ga je sneller afvallen. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Dit heeft te maken met je uitgangssituatie (BMI), voedingsvoorkeuren en het streefgewicht. De afvalprogramma’s zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: je minimaliseert het aantal calorieën dat je binnenkrijgt
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitrijk dieet: 1 van de populairste diëten met focus op veel eiwit en weinig koolhydraten
  4. Vetarm/vetvrij dieet: beperkt de vetinname tot 15% van de totale calorieën
  5. Medisch dieet: tegen een bepaald ziektebeeld, vaak onder begeleiding van een arts (o.a. Rijst Dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet selecteren, en echt een nieuwe leefstijl aanleren kan best tegenvallen. Hieronder bekijk je meerdere ideeën:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Dit werkt vaak maar een paar weken
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, het begin is de lastigste periode
  • Houd een eetdagboek bij, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Zorg voor genoeg beweging, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

De beste diëten in Sint Odiliënberg

DieetTypeKostenDetails
South BeachWeinig vettenVanaf €34Relatief voordelig dieet
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €70p/maandHet oudste koolhydraatarme dieet
Weight WatchersCaloriearmVanaf €22 p/maandGeen verboden voedingsmiddelen
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €62 p/maandJe hoeft het niet alleen te doen!
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €36Minder glucose in het bloed
PaleoUniekVanaf €39Terug naar de basisingrediënten
MediterraneSpeciaalVanaf €33Traditioneel eten uit o.a. Spanje
DashKaliumrijkVanaf €42gezond voor diabetes type 2 patiënten
DukanWeinig koolhydratenVanaf €11Al meer dan 20 jaar succesvol
ModifastMaaltijdshakesVanaf €72 p/maandStrak plan voor snel resultaat

Afvallen zonder veel gedoe

Snel & gezond afvallen en dit ook volhouden

Dichtstbijzijnde sportschool

Afslanken gaat erom dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit houdt niet op bij alleen minder / anders gaat eten. Je behaalt een beter resultaat als je lekker gaat sporten. Een ideale manier is een erkende sportschool in Sint Odiliënberg. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Aan de hand van cardio (roeien of rennen) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Echter, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Eveneens groeien je spieren als je aan krachttraining doet. Behalve de fitness onderscheiden we nog tal van voorbeelden waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Een totale workout van 60 minuten, in een groep
  • Slenderen: Sporten voor mensen met lichamelijke klachten (onbelast)
  • Hardlopen: Fitter worden door rennen in de vrije natuur
  • Wandelen (powerwalk): Laagdrempelig en ook bij lichamelijke klachten
  • Populaire groepslessen: Body Combat, Pilates en Fat Attack

Tabel met fitness in de regio Sint Odiliënberg

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Sint Odiliënberg
Snel & verantwoord afvallen onder begeleiding van een expert? De personal training (PT) in Limburg helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Jouw privé-trainer geeft tips tijdens het sporten en helpt je op weg met een voedingsplan. Dit gaat je enorm helpen omdat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, hij/zij het maximale uit jou kan halen en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Een negatief aspect: zo’n prive-coach kost je al snel €97,5 voor 4 sessies p/maand.

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. BMI als uitgangspunt

    Bereken allereerst jouw BMI. Het geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: probeer af te vallen. Een BMI 30> duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het advies is om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Het is belangrijk om een doel te hebben. Anders ben je een schip zonder stuur. Wees hierin wel realistisch. Het is ook belangrijk dat je helder hebt waarom je dit allemaal wil. Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Andere tips: vraag support bij vrienden en familie of maak een afspraak bij de voedingscoach in Sint Odiliënberg

  3. Voedselinname beperken

    Op gezond gewicht komen is in principe heel eenvoudig: verbrandt meer calorieën dan er je lichaam binnenkomt en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Gevolg is dat je minder gaat eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: www.voedingscentrum.nl). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (zo ga je minder snel snacken), en eet met aandacht. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Gezondere voeding

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest beïnvloedt jouw gewicht. Sla eten over met veel vet, suiker en alcohol. Je leeft al veel gezonder als je uitgaat van de Schijf van Vijf. Ook belangrijk: ongezonde snacks heb je niet nodig en en probeer kleinere borden. Op de website Coop.nl staan honderden voedzame recepten.

  5. Start met sporten

    Ga lekker sporten! Door te sporten ga je meer plezier in het afvallen beleven en behaal je sneller jouw doelstelling. Ga uit van een uur beweging per dag. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: kies altijd voor de trap en doe zoveel mogelijk klusjes zelf. Eventueel is het alternatief een regionale sportschool. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio zal de vetverbranding geactiveerd worden en vliegen de kilo’s er veel sneller af.

Nu gewicht verliezen met een dieetplan?

Tot wel 8 kilogram in 2 maanden

Tips en antwoorden voor afslanken in Sint Odiliënberg

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Sint Odiliënberg afvallen zonder een bepaald dieet te gebruiken. In dat geval kun je in kleine stapjes gezonder gaan leven. De kernwaarden zijn minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en sport in je leven introduceren. Zodoende ga je gegarandeerd een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Probeer dit ook: vermijd snelle koolhydraten, koop geen ongezonde snacks, gebruik kleinere borden en zet je auto niet naast de deur. D.m.v. deze aanpak ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren dat je eenvoudig kunt volhouden.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat geen superdieet dat garantie geeft op de beste resultaten. Voedselzandloper, Detoxen, Keto dieet of Weight Watchers, Paleo, Dukan Dieet: welk afvalprogramma effectief is voor jou hangt af van verschillende onderdelen als jouw situatie, lange termijn wensen en medische aandoeningen. Uitgangspunt is een duidelijk eetpatroon waardoor je gaat afvallen maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
Veel kilo’s afvallen in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar niet geheel zonder risico. Bij zo’n methode is de hoeveelheid calorieën die wordt geconsumeerd soms maar 500 kcal per dag. Het voordeel is dat je snel afvalt, van toch wel 5 kilogram in slechts 1 week. De nadelen zijn: weinig tot geen energie, hoofdpijn, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 6077 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor 3 keer een consult van een uur. In de regel gaat het om 3 of 4 meetings. Advies: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Dit gaat niet op wanneer het gaat om ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Is snel afvallen wel gezond?
Afvallen op een gezonde manier kost veel tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ga je sneller afvallen? Dan kunnen er complicaties optreden. Het bewegen gaat moeizamer en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Montfort, Sint Odiliënberg, Melick, Posterholt, Herkenbosch, Vlodrop.