Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Breukeleveen

Snel maar ook gezond afvallen in Breukeleveen? Heel wat mensen zouden graag wat kilo’s wegwerken. Het is soms lastig om te beginnen. Je kunt kiezen uit veel mogelijkheden. Populair is bijvoorbeeld het “Sherrydieet” maar ook het “Afvallen met Bregje”. Het minpunt hiervan is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Duurzaam afvallen zit ‘m vaak veel meer in jouw voedingspatroon. Gemiddeld genomen resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Ongezonde tussendoortjes laten staan, gezondere dranken (water), genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten, lekker veel groenten eten en letten op je beweging zijn hiervan geschikte voorbeelden. De diëtist in Breukeleveen kan een uitkomst bieden. Onderstaand vind je nuttige informatie over gewichtsconsulentes, de juiste voeding, verschillende afvalmethodes & lichaamsoefeningen.

  • We onderscheiden veel diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • Het “Het Dagdroomdieet” en ook het “Kruidentheevasten” kom je in Nederland veel tegen
  • We vertellen er wel bij dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Breukeleveen hanteert een unieke aanpak voor een meer duurzame & gezonde leefstijl
  • Neem de energiebalans in acht: verbrand meer calorieën dan dat je consumeert
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteWijdemeren
Postcode3625
% overgewicht49%
% obesitas14%
Lokale diëtistDietistenpraktijk Patricia Van Dijk
Fitnesscentrum in de buurtNewstyle Healthcenters Bisonspoor Maarssen

Diëtist in Breukeleveen vergelijken

Veel mensen in Breukeleveen zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 49% heeft een (matig) overgewicht en 14% kampt met obesitas. Een ongezond gewicht rekent men vaak toe aan een verkeerd eetpatroon. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, wat is gezond en wat juist niet? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Breukeleveen brengt eerst in kaart jouw huidige voedingsgedrag. Tevens krijg je meer informatie met betrekking tot jouw eet- en leefstijl. Jij kan ook een voedingsdeskundige bezoeken als je kampt met medische problemen als hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist helpt je om jouw energie-inname op een goede manier te beperken
  • Vanuit de basisverzekering krijg je vergoed max. 3 uur aan dieetadvisering per jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Breukeleveen juli 2022
Op zoek naar een gezondheidspraktijk in de regio? In het bijgaande overzicht check jij actuele info van een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Wijdemeren. Dit zijn centra waar je advies krijgt van een deskundig persoon. Men gebruikt ontzettend veel functies en soorten beroepen. De diëtist heeft een beschermde titel. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt in principe alleen gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: gaat uit van het zelfhelende vermogen van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: verbeter je voeding en mentale rust met een erkende coach
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk Patricia Van DijkDe Angstel 1383621 WCBreukelen Ut
Den Besten VoedingsadviesMarijkestraat 23 A3621 DBBreukelen Ut
Floor Advies VoedingKerkdijk 363615 BEWestbroek
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-breukeleveen-3625

Cijfers over gezondheid in Breukeleveen

In regio Wijdemeren heeft 49% in meer of mindere mate overgewicht en 14% obesitas. 78% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 51% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 54% doet aan sport. 31,9% fietst zeer regelmatig bij verplaatsingen met een korte afstand. Verder zien we dat 17% wekelijks rookt en 8% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (9% heeft het label overmatige drinker). 37% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Breukeleveen

Het gros van de mensen die willen afvallen gaan van start met een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Welk dieet moet ik kiezen? Dit hangt af van jouw situatie, gezondheidheid en het streefgewicht. De diëten worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: tijdens dit dieet ga je zo min mogelijk calorieën eten
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitrijk dieet: focus op eiwitten, en minder koolhydraten en vetten
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: het vermijden van producten met veel vetten
  5. Medisch dieet: tegen een bepaald ziektebeeld, vaak onder begeleiding van een arts (o.a. Artritis Dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Een voedingsschema op maat vinden, en echt een nieuwe leefstijl aanleren kan best tegenvallen. Bijgaand tref je enige handige aanwijzingen:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Het is ongezond, en je hormonen raken uit balans
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, anders wordt het lastig volhouden
  • Houd een eetdagboek bij, dit maakt het allemaal veel concreter
  • Ga aan de slag met sporten, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Vind een buddy, dan heb je een stok achter de deur (bijv. via New Fysic of Herbalife)

Populaire diëten in Breukeleveen

DieetSoortTarievenUitleg
South BeachFocus op vettenVanaf €18Vermijden van slechte koolhydraten en vetten
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €79p/maandJe raakt niet uitgehongerd
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €17 p/maandGemakkelijk barcodes scannen
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €64 p/maandGrote kans op gewichtsbehoud
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €20Laat watergewicht verdwijnen
PaleoOerdieetVanaf €28Je eet weinig suikers, zout en vetten
MediterraneSpeciaalVanaf €37Traditionele voeding uit o.a. Griekenland
DashCalciumrijkVanaf €41Eet meer groenten en fruit
DukanMinimale koolhydratenVanaf €17Wereldwijd populair dieet
ModifastToegankelijkVanaf €75 p/maandJe bent er weinig tijd aan kwijt

Afvallen op jouw eigen manier

Snel vet verbranden zonder een terugval

Een sportschool vinden

Afvallen is eigenlijk gewoon dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. Meestal is de basis minder en gezonder eten. Je behaalt een beter resultaat als je actief calorieën gaat verbranden. Dit kan bij uitstek bij een personal trainer of sportschool in Breukeleveen. Vaak moedigen zij je aan voor een combi van cardio en krachttraining. Door te werken aan cardio (loopband/crosstrainer) verbrand je de meeste calorieën. Alleen, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Ook gaat je spiermassa toenemen als je aan de slag gaat met kracht. Behalve de fitness kun je kiezen uit nog tal van bezigheden om te bewegen:

  • Bootcamp: Een gezellige activiteit met andere enthousiaste mensen
  • Slenderen: De manier om onbelast te bewegen
  • Hardlopen: Goed voor lichaam en geest, rennen in de buitenlucht
  • Wandelen (powerwalk): Een wandeling maken is gezond voor je lichaam
  • Vaak ook aangeboden: Body Combat, Grit en Brazilian BBB

Populaire fitnesscentra in de regio Breukeleveen

NaamAdresPostcodePlaats
Newstyle Healthcenters Bisonspoor MaarssenSafariweg 3023605 MEMaarssen
Curves Maarssen SmartBisonspoor 12143605 KZMaarssen
Basic-Fit Utrecht HerculespleinHerculesplein 375-773584 AAUtrecht
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Breukeleveen
Wil je afvallen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Noord-Holland helpt je om jouw doelen te bereiken. Jouw begeleider motiveert je gedurende de training en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. De basis ligt bij het feit dat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, hij/zij het maximale uit jou kan halen en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Goedkoop is het niet: een trainer op maat kost zo’n €45 per periode (30 dagen).

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Dit geeft op basis van lengte en gewicht de gezondheidsrisico’s weer. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: het lijnen moet snel beginnen. Is de waarde 30+? Dat duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Instanties raden dan aan om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Ga je proberen af te vallen? Noteer dan altijd een streefgewicht. Zo blijf je gemotiveerd. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. In welke zin verandert mijn leven als ik 20 kilo verlies? Andere handigheidjes: deel jouw doelstelling met je vrienden of vraag om tips en adviezen bij een voedingscoach in Breukeleveen

  3. Calorieën beperken

    Je vetpercentage verminderen hoeft niet moeilijk te zijn: verbrandt meer calorieën dan er je lichaam binnenkomt en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Je gaat dus structureel wat minder eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Voedingscentrum). Las voldoende eetmomenten op een dag in (zo blijf je van ongezonde snacks af), en eet niet zonder nadenken. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Gezonder eten

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest beïnvloedt jouw gezondheid. Neem geen maaltijden met veel vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Een belangrijke eerste stap is dat je zovaak mogelijk producten uit de Schijf van Vijf kiest. Let op: ongezonde snacks heb je niet nodig en noteer wat je dagelijks nuttigd. Op uitpaulineskeuken.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Tijd om in actie te komen! Zodoende zul je meer plezier ervaren en behaal je sneller jouw doelstelling. Ga uit van een uur beweging per dag. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: gebruik een fitnessarmband en wandel een rondje naar het werk. Een andere goede optie is een fitnesscentra. Door bijv. cardio en/of krachttraining zal de vetverbranding geactiveerd worden en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Nu gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot wel 20 kilo in 3 maanden

Bekijk onze FAQ over afslanken in Breukeleveen

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Breukeleveen afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Daarbij moet je ongezonde gewoontes doorbreken. Probeer uit te gaan van letten op je calorie-inname, gezondere keuzes maken en sporten serieus gaan nemen. Daardoor ga je gegarandeerd een groot aantal kilo’s afvallen. Tips voor succes: eet veel groenten, koop überhaupt geen ongezonde tussendoortjes, gebruiker kleiner bestek en zet je auto verder weg op de parkeerplaats. Zodoende ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren dat bij jou past.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 programma dat altijd de beste resultaten geeft. Voedselzandloper, Sonja Bakker, FIT Methode of Weight Watchers, Paleo, DASH Dieet Plan: welk van deze diëten relevant is voor je situatie ligt aan velerlei aspecten zoals jouw situatie, het aantal kilo’s dat je wilt kwijtraken en algehele gezondheid. De focus moet liggen op een speciaal voedingspatroon wat het afvallen zal stimuleren maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
10-15 kilo afslanken met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar het is doorgaans niet verstandig. Bij dergelijke methodes is het aantal calorieën die men consumeert zorgwekkend laag (500 – 1000 Kcal p/dag). Het resultaat is soms verbluffende, met soms wel 5 kilogram in een paar dagen. Grote tegenvallers zijn: futloosheid, uitdroging, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Zo heb je snel je overgewicht weer terug.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 1231, 3625 wordt voor een deel betaald vanuit de basisverzekering van o.a. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. Bij de meeste praktijken betreft het 4 tot maximaal 6 consults. Belangrijk: dit gaat wel van je eigen risico af. Dit is niet het geval als er sprake is van als er sprake is van ketenzorg als COPD, of diabetes. De eigen bijdrage vervalt ook voor kids / jongeren met overgewicht.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Gezond lijnen kost veel tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Dit is geen vaststaand feit en kan wisselen per persoon. Wil je het proces versnellen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in s-Graveland, Kortenhoef, Ankeveen, Loosdrecht, Nieuw-Loosdrecht, Breukeleveen, Nederhorst den Berg.