Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Het Hogeland

Beginnen met gezond afvallen in Het Hogeland? Steeds meer mensen willen graag wat kilo’s kwijtraken. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je kunt kiezen uit veel werkwijzes. Voorbeelden zijn het “8 daagse dieetmethode” of misschien het “Ornish Dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Verbeter dan jouw voedingspatroon. Onderaan de streep zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Breek met je suikerverslaving, voldoende water drinken, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, meer groenten opscheppen en proberen elke dag 60 minuten te bewegen zijn bewezen ideeën en aanpakken. De diëtist in Het Hogeland zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze webpagina vergaar jij praktische details over gewichtsdeskundigen, de diverse voedingsstoffen, verschillende afvalmethodes en lichaamsbeweging.

  • We onderscheiden meerdere diëten die worden aangeprezen
  • Bijv. het “Nachtslank” en ook het “Ziekenhuisdieet” zijn slechts een paar voorbeelden
  • Het nadeel hiervan is dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een afvalcoach in Het Hogeland kan tips en adviezen geven over een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Let op je energiebalans: meer energie verbruiken dan dat je consumeert
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteHet Hogeland
Postcode9984
% overgewicht57%
% obesitas18%
Regionale diëtistDietistenpraktijk Rome
FitnesscentrumSportcentrum de Oude Fabriek Uithuizermeeden

Diëtist in Het Hogeland vinden

Veel mensen in Het Hogeland zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 57% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 18% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Het krijgen van overgewicht rekent men vaak toe aan slechte beweging & eten. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een speciale diëtistenpraktijk in Het Hogeland kijkt samen met jou naar jouw situatie en leefstijl. Als resultaat hiervan krijg je meer informatie wat betreft jouw eet- en leefstijl. Je kunt ook naar een voedingsdeskundige als je voedingsadvies wilt rondom klachten als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist ondersteunt je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Aan de hand van de basisverzekering krijg je vergoed max. 3 uur aan dieetadvisering per jaar
  • Soms wordt er ook gewerkt op basis van hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Het Hogeland augustus 2021
Op zoek naar een goede gezondheidspraktijk in de regio? In de bijgaande tabel vind je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Het Hogeland. Je zoekt naar opties waarbij je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. Er bestaan allerlei titels en focusgebieden. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: focus op hulp bij afvallen, behandelt geen medische klachten
  • Voedingsdeskundige: weet alles over eiwitten, koolhydraten, vetten, mineralen, vitamines
  • Voedingstherapeut: werkt volgens het kwaliteits- en niet volgens het kwaliteitsprincipe
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: ontvang begeleiding bij nieuwe eetpatronen, bewegen en mindset
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk RomeHerman Colleniuslaan 29981 NHUithuizen
Dietistenpraktijk VenemaHoofdstraat-west 179981 AAUithuizen
LibraHoofstraat 44 D9977 REKloosterburen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-het-hogeland-9984

Cijfers over beweging en gezondheid in Het Hogeland

In regio Het Hogeland heeft 57% sterk overgewicht en 18% met obesitas. 75% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 45% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (dit betekent ten minste 150 minuten matig intensief bewegen). 38% is regelmatig aan het sporten. 51,2% pakt wel eens de fiets bij verplaatsingen met een korte afstand. Verder valt op dat 22% rookt en 10% is een forse alcohol-gebruiker (9% heeft het label overmatige drinker). 43% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Het Hogeland

Heel wat mensen die kilo’s willen kwijtraken beginnen met een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Wat is nu het beste dieet? Dit ligt aan je leefstijl, gezondheidheid en je uiteindelijke doel / wens. Deze diëten kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: is erop gericht het aantal koolhydraten te minimaliseren
  3. Eiwitdieet: Op een snelle en gezonde manier afvallen
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: kan leiden tot verbeteringen bij diabetes type 2
  5. Medisch dieet: specifieke gezondheidsklachten verminderen of een medisch-noodzakelijke operatieve ingreep mogelijk maken (o.a. Ziekenhuisdieet)

Welk dieet past bij mij?
Een voedingsschema op maat vinden, en dit inpassen in jouw huidige leven is best ingewikkeld. Daarom bieden we een paar handige adviezen:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Je verliest alleen gewicht op korte termijn
  • Een keer de fout ingaan is niet erg, het begin is de lastigste periode
  • Noteer eens een week wat je eet, dit helpt bij de bewustwording
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

De beste diëten in Het Hogeland

DieetTypeKostenUitleg
South BeachMinimale vettenVanaf €30Gezonder leren eten
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €78p/maandSneller een verzadigd gevoel
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €28 p/maandZelf menu combinaties samenstellen
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €65 p/maand100-en lokale consultants
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €41Stop de suikerverslaving
PaleoUniekVanaf €45Eten zoals eeuwen geleden
MediterranePortugeesVanaf €21Af en toe een glas wijn
DashMagnesiumrijkVanaf €48Gewicht verliezen én lagere bloeddruk
DukanMinimale koolhydratenVanaf €15Beperkte koolhydraten en lipiden
ModifastShakesVanaf €62 p/maandHeel streng op calorieën

Snel en eenvoudig afvallen

Snel kilo’s verliezen en blijf op gewicht

Omliggende sportscholen

Afvallen draait erom dat je een negatieve energiebalans opbouwt. Dit is dus veel meer dan alleen gezonder en minder eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je structureel gaat bewegen. Loop eens binnen bij een sportschool in Het Hogeland. Veel mensen doen een combi van cardio en krachttraining. Door te werken aan cardio (de hometrainer of de loopband) werk je aan de calorieën (verbranding). Maar let op, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Bovendien bouw je spiermassa op als je aan krachttraining doet. Naast de fitness bestaan er verschillende inspanningen om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Samen sporten met een gezellige groep mensen
  • Slenderen: Elke bank behandelt een andere spiergroep
  • Hardlopen: Je conditie verbeteren en de nodige calorieën verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Probeer de wandelingen elke dag vol te houden
  • Als groepsles: Body Balance, Sh’Bam en Essentrics

Lijst met fitnesscentra in de regio Het Hogeland

NaamAdresPostcodePlaats
Sportcentrum de Oude Fabriek UithuizermeedenMeidoornweg 59982 GMUithuizermeeden
Sportcenter Arobus UithuizenStationsplein 19981 BHUithuizen
Sport- en Fitnesscentrum Veldwijk WinsumOnderdendamsterweg 349951 TDWinsum
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Het Hogeland
Wil je afvallen met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Groningen helpt je om jouw doelen te bereiken. Hij of zij weet precies hoe elke oefening werkt en stelt met jou een voedingsplan op. Dit gaat je enorm helpen omdat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je een stok achter de deur hebt en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. De minder leuke kant: een trainer op maat kost vaak zo’n €77,5 voor enkele sessies.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. Bereken je BMI

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: het lijnen moet snel beginnen. Ligt de score boven de 30? Dat duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Doorgaans wordt dan aanbevolen om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Het is belangrijk om een doel te hebben. Zo blijf je gemotiveerd. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Stel ook de waarom-vraag. Waarom wil je 5KG afvallen? Wat vaak ook helpt: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent of vraag om hulp bij een voedingscoach in Het Hogeland

  3. Calorieën beperken

    Gewicht verliezen is eigenlijk heel simpel: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Voedingscentrum). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (anders compenseer je met snacks), en geniet van elke maaltijd. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Gezonder eten

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar ook wát je eet heeft een positief of negatief effect op het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Let heel goed op met vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Je krijgt minder calorieën binnen als men als basis de Schijf van Vijf neemt. Tip van de diëtist: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en kauw goed op je eten. Via o.a. 24kitchen.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Dagelijkse beweging

    Ga jij er serieus voor? Op die manier zul je meer plezier ervaren en haal je sneller jouw doel. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Dit kan al heel eenvoudig: ga lopend naar de supermarkt en zet je auto bewust wat verder weg. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan een fitnessfaciliteit. Door bijv. cardio en/of krachttraining zal je vet sneller gaan verbranden en krijg je meer lol in het afvallen.

Direct gewicht verliezen met een dieetplan?

Tot wel 8 kilogram in 2 maanden

Actuele thema’s over afslanken in Het Hogeland

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Het Hogeland afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Afslanken draait in feite om gezonde gewoontes inpassen. Let in het bijzonder op minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en structureel gaan sporten. Door deze ontwikkeling ga je gegarandeerd een enorme vooruitgang boeken. Een aantal tips: kies voor gezonde koolhydraten, laat ongezonde producten liggen, gebruiker kleiner bestek en pak huishoudelijke taken zelf op. D.m.v. deze aanpak zul jij dat fitte lichaam krijgen dat je eenvoudig kunt volhouden.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat geen superdieet dat het beste is voor iedereen. Modifast, Detoxen, FIT Methode of Weight Watchers, Ketogeen, Mediterrane dieet: welk dieet het meest efficiënt is wordt beïnvloed door specifieke feiten als jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, jouw lange termijn doelen en eventuele allergieën. De focus moet liggen op een speciaal voedingspatroon waarbij je de nodige kilo’s verliest maar toch alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
10 kilogram gewichtsverlies in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar diëtisten raden het steevast af. Bij dit dieet is het aantal calorieën die wordt geconsumeerd beneden het minimum. Het resultaat is soms verbluffende, van regelmatig 4 kg in slechts 1 week. De minpunten zijn: een futloos gevoel, misselijkheid, en het is lastig om vol te houden. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Hoe zit het met de vergoeding voor diëtetiek?
Dieetadvies in 9979, 9984 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: 3 keer een consult van een uur. In veel gevallen zal dat gelijk zijn aan 4 – 6 afspraken. Vergeet niet: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Dit is niet het geval als er sprake is van advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Hoe werkt snel afvallen precies?
Verantwoord afvallen kost nu eenmaal tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Soms gaat het iets sneller in het begin. Ga je de energie inname verlagen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je hebt minder energie om te sporten en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Centrum, Wijk-Noord, Wijk-Zuid, Wijk-West, Wijk-Oost.

  • Zandeweer
  • Stitswerd
  • Kantens
  • Eppenhuizen
  • Usquert
  • Warffum
  • Oudeschip
  • Oosternieland
  • Oldenzijl
  • Uithuizen
  • Uithuizermeeden
  • Roodeschool
  • Kloosterburen
  • Hornhuizen
  • Eemshaven
  • Zoutkamp
  • Vierhuizen
  • Lauwersoog
  • Westernieland
  • Ulrum
  • Houwerzijl
  • Warfhuizen
  • Eenrum
  • Pieterburen
  • Wehe-den Hoorn
  • Zuurdijk
  • Leens
  • Onderdendam
  • Mensingeweer
  • Schouwerzijl
  • Rasquert
  • Den Andel
  • Saaxumhuizen
  • Baflo
  • Tinallinge
  • Sauwerd
  • Winsum
  • Wetsinge
  • Adorp
  • Zuidwolde