Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Loppersum

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Loppersum? Meer mensen dan je denkt proberen overtollige kilo’s te verliezen. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze methodes. Denk dan aan het “Kwarkdieet” en natuurlijk het “Citroensapvasten”. Het risicovolle daarvan is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Verbeter dan je actuele eetpatroon. Doorgaans zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Minder snacken, minimaal 2 liter water, een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, kook zonder pakjes & zakjes en zorgen dat je ong. een uur per dag in beweging bent zijn hiervan geschikte voorbeelden. Jouw diëtist in Loppersum heeft daarvoor de juiste tools. Op deze website verzamel je waardevolle informatie over voedingsconsulenten, gezonde voeding, populaire afvalprogramma’s & tips om te bewegen.

  • Tegenwoordig zijn er flink wat diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • Het “Maagballon” en ook het “Kruidentheevasten” kennen veel aanhangers
  • Het nadeel hiervan is dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een gediplomeerde afvalcoach in Loppersum biedt veel ondersteuning bij een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Essentieel is de energiebalans: meer calorieën verbranden in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteLoppersum
Postcode9919
% overgewicht53%
% obesitas16%
Lokale diëtistenpraktijkDietistenpraktijk Groningen
Fitnesscentrum in de omgevingSport je Fit Grijpskerk

Diëtist in Loppersum vinden

Steeds meer inwoners van Loppersum zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 53% heeft overgewicht en 16% wordt aangemerkt als obesitas. Een te zwaar gewicht is te danken aan een gebrek aan kennis. Er is een enorm aanbod qua voeding, wat moet ik nu wel of juist niet eten? Een gediplomeerde diëtistenpraktijk in Loppersum kijkt eerst kritisch nar jouw voedingsgedrag. Ook krijg je tips en advies omtrent voeding en beweging. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als er sprake is van medische klachten als darmklachten.

  • De diëtist ondersteunt je om overtollige kilo’s doeltreffend en duurzaam kwijt te raken
  • Aan de hand van de basisverzekering heeft iedereen in NL recht op 3 uur advies op dieetgebied p/jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Loppersum augustus 2021
Zoek je naar een professionele gezondheidspraktijk in je wijk? Bijgaand bekijk je gegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Loppersum. Jij wil toch ook dat je betrouwbare informatie en advies krijgt. We zien flink wat verschillende coaches en soorten beroepen. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: opgeleid om gezonde mensen met gewichtsproblemen te begeleiden
  • Voedingsdeskundige: weet alles over voedingsgedrag, vaak actief in scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: focust op gezondheid en welzijn van de mens
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: ontvang begeleiding bij nieuwe eetpatronen, bewegen en mindset
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk GroningenDe Schepperij 29919 HJLoppersum
Dietistenpraktijk HeeringaHoofdstraat 39915 PAT Zandt Gn
Dietistenpraktijk HeeringaUiteinderweg 7 A9905 RGHolwierde
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-loppersum-9919

Cijfers over beweging en gezondheid in Loppersum

In regio Loppersum heeft 53% te maken met overgewicht, en 16% obesitas. 76% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 41% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 42% sport structureel elke week. 27,4% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Tenslotte zien we dat 20% maandelijks rookt en 9% heeft het kenmerk zware drinker (7% heeft het label overmatige drinker). 41% drinkt vrijwel geen alcohol (bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Loppersum

Het merendeel van de mensen die de nodige kilo’s willen verliezen beginnen met een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Wat is voor mij een goed dieet? Hieraan ten grondslag liggen jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, eetpatroon en je uiteindelijke doel / wens. De afvalprogramma’s delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: eten van producten met veel koolhydraten wordt beperkt
  3. Eiwitrijk dieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: doel om specifieke gezondheidsklachten te verminderen (o.a. Koemelkvrij dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Het juiste programma kiezen, en dit inpassen in jouw huidige leven is niet makkelijk. Op deze pagina check je een paar voorzetjes:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Het is ongezond, en je hormonen raken uit balans
  • Af en toe mag je best even zondigen, begin met kleine stapjes
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, zo ben je je bewust van je eetpatroon
  • Probeer een combinatie met sport, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Vind een buddy, dan heb je een stok achter de deur (bijv. via New Fysic of Herbalife)

Populaire diëten in Loppersum

DieetnaamMethodeOnkostenWat is het?
South BeachMinimale vettenVanaf €30Een van de goedkopere diëten
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €69p/maandFocus op staat van ketose
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €28 p/maandMet handig calorie-puntensysteem
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €62 p/maandPersoonlijke intake
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €20Focus op eiwit en vetten
PaleoGemakkelijkVanaf €44Eiwitrijk dus snel verzadigd
MediterraneItaliaansVanaf €25Uit landen rond Middellandse Zee
DashMedischVanaf €41Verbetert de bloedsuikerspiegel
DukanKoolhydraatarmVanaf €11Vrij streng afvalprogramma
ModifastShakesVanaf €80 p/maandJe krijgt nauwelijks calorieën binnen

Snel en eenvoudig afvallen

Snel resultaat zien zonder een terugval

Vind een sportschool

Afvallen komt er feitelijk op neer dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit reikt dus verder dan enkel letten op je voeding. Je kunt het proces versnellen als je ook meer gaat bewegen en sporten. Loop eens binnen bij een bevoegd sportschool in Loppersum. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Tijdens cardio (bijv. roeien of de airbike) werk je aan je conditie en verbrand je calorieën. Let echter op, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Tevens bouw je spiermassa op als je de halters erbij pakt. Afgezien van de fitness bestaan er diverse voorbeelden om overtollig vet kwijt te raken:

  • Bootcamp: Je verbetert zowel je conditie als kracht
  • Slenderen: Elke bank behandelt een andere spiergroep
  • Hardlopen: Het kost weinig tijd, geld en je ziet wat van de omgeving
  • Wandelen (powerwalk): Leuke vorm waar je energie van krijgt
  • Groepslessen: Body Attack, Grit en Fat Attack

Bekijk fitnesscentra in de regio Loppersum

NaamAdresPostcodePlaats
Sport je Fit GrijpskerkHerestraat 55A9843 AJGrijpskerk
Fysio-Fit ZuidhornIndustrieweg 349804 TGNoordhorn
Health Centre ZuidhornHooiweg 89801 AJZuidhorn
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Loppersum
Wil je wat doen aan jouw gewicht onder begeleiding van een expert? De personal training (PT) in Groningen is de manier om onder begeleiding te sporten. Jouw privé-trainer coacht en motiveert en heeft veel verstand van voeding. Je bereikt je doelen doordat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je direct vragen kunt stellen. Het nadeel is de hoge kosten: een PT betaal je al gauw €100 p/maand.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Het geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: begin snel met lijnen. Een score van 30 of hoger duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Deskundigen adviseren dan om samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Welke resultaten wil je halen?

    Ontevreden over jouw lichaam? Dan moet je een doel stellen. Anders ben je een schip zonder stuur. Wees hierin wel realistisch. Beantwoord ook de vraag waarom je dit wil. Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Verder belangrijk: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent of maak een afspraak bij de voedingscoach in Loppersum

  3. Minder eten

    Je gewicht verminderen is in principe heel eenvoudig: eet minder calorieën dan je verbrandt en je gaat gewicht verliezen. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (anders compenseer je met snacks), en eet rustig en met aandacht. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Gezondere voeding

    Niet alleen de hoeveelheden, maar ook wát je eet heeft een positief of negatief effect op de energie inname. Kijk uit met vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Je leeft al veel gezonder als je varieert binnen de Schijf van Vijf. Probeer dit: schap de onnodige tussendoortjes en kauw goed op je eten. Op bijv. Gezondaantafel.nl staan honderden voedzame recepten.

  5. Start met sporten

    Wil jij er maximaal voor gaan? Zodoende blijf je gemotiveerd en ga je sneller afvallen. Voedingscentrum adviseert 60. min per dag beweging. Dit kan al heel eenvoudig: negeer de roltrap en wandel een rondje naar het werk. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan een lokale sportschool. Door een crosstrainer of halters wordt er meer vet verbrand en haal je sneller jouw doelen.

Rap gewicht verliezen met een dieetplan?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Veelgestelde vragen over afslanken in Loppersum

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Loppersum afvallen zonder tussenkomst van een dieet. Afslanken draait in feite om gezonde manieren integreren in je leven. Dat wil zeggen minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en min. 60 minuten bewegen. Daardoor kun je op lange termijn de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Probeer dit ook: vermijd snelle koolhydraten, koop überhaupt geen ongezonde tussendoortjes, geniet van elke maaltijd en schrijf je in bij een sportschool. Op die manier zul jij dat fitte lichaam krijgen dat je eenvoudig kunt volhouden.

Welk dieet is het beste?
Er is niet één methode dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Montignac, Oerdieet, Keto dieet of Atkins, Ketogeen, Dukan Dieet: welk van deze methodes het meest efficiënt is heeft te maken met diverse zaken als persoonlijke situatie, pogingen uit het verleden en algehele gezondheid. De focus moet liggen op een gezond voedingsschema wat het afvallen zal stimuleren maar ook alle essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
10 kg of meer minderen door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar het is doorgaans niet verstandig. Bij zo’n afslankprogramma is de hoeveelheid calorieën die wordt geconsumeerd ver beneden je basisbehoefte. Je bereikt een groot gewichtsverlies, van vaak wel 3,5 kg in een week. Toch kan je last krijgen van een onverzadigd gevoel, irritaties, en het is lastig om vol te houden. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 9919 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat de eerste 3 uren die je gebruikt. Normaal gesproken staat dit gelijk aan 6 gesprekken. Belangrijk: het jaarlijkse eigen risico wordt hierop wel in mindering gebracht. Dat is anders bij de zogenaamde ketenzorg als diabetes of COPD. Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Gezond lijnen gaat niet zo snel. Neem een energietekort van max. 500 Kcal. Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. Soms gaat het iets sneller in het begin. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan kunnen er complicaties optreden. Het bewegen gaat moeizamer en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Centrum, Stedum, Middelstum, ‘t Zandt.

  • Toornwerd
  • Middelstum
  • Huizinge
  • Westerwijtwerd
  • Zijldijk
  • Garsthuizen
  • Startenhuizen
  • Garrelsweer
  • Stedum
  • Westeremden
  • Zeerijp
  • t Zandt
  • Wirdum
  • Oosterwijtwerd
  • Leermens
  • Eenum