Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

GI-dieet

Het Gi-dieet is een dieet wat voedsel aanraad met een lage glycemische Index (GI) en weinig calorieën. Het GI-dieet zegt dat er eigenlijk geen slecht eten bestaat, alleen maar slechte eetpatronen. Wanneer het eetpatroon wordt overheerst door producten met een hoog suiker en vetgehalte kan het niet anders of er ontstaan gewichtsproblemen en daarmee gezondheid problemen.

ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken

Wat Is het Glycemische Index Dieet?

Het GI is eigenlijk een waarde die we toekennen aan voedsel om de vertering en omzetting naar energie uit de drukken. Ons lichaam haalt energie uit vetten , eiwit en koolhydraten. Koolhydraten worden weer omgezet naar suikers. Dit kunnen monosachariden( enkelvoudige suikers) of disachariden zijn. Monosacharden ( glucose) worden direct opgenomen door bloed en leveren direct energie. Dissachariden ( Sucrose, fructose e.d.) bestaan voor de helft uit glucose en voor de helft uit een andere monosachariden. Dit voedsel moet als het ware eerst nog bewerkt worden voor het kan worden opgenomen in het bloed en duurt daarom langer voordat zij haar energie afgeeft.

Voedingsmiddelen met een lage GI waarde worden langzamer verteerd dan voedsel met een hogere GI waarde. Doordat dit voedsel langzamer verteerd wordt blijft het bloedsuikerspiegel langer op peil, waardoor het “honger gevoel” minder snel opkomt.

Voorbeelden van voedsel met een lage GI-waarde:
Peulvruchten, havervlokken, granen, kleine nieuwe aardappels, maïs, zemelen,bananenalle soorten pasta.

Voorbeelden van voedsel met een gemiddelde GI-waarde:
Pitabroodjes, zilvervliesrijst, aardappelen, bieten, ananas,meloen

Voorbeelden met een hoge GI-waarde:
Cruesli, glutenvrij brood,rijstwafelen aardappelpuree, dadels, friet, witbrood en witte rijst.

Wat zijn de voordelen van het GI-dieet?
Maaltijden met een lage GI-waarde zijn makkelijk inpasbaar in een druk huishouden. Het uitgebalanceerd voedsel, wat de groei stimuleert. Dus zeker huishoudens met opgroeiende kinderen hebben hier baat bij, maar ook drukke tieners hebben voordelen bij een gelijkmatige bloedsuikerspiegel.

Koolhydraten en Glycemische Index

Koolhydraten (suikers zijn ook koolhydraten) kun je grofweg indelen in de snelle (hoge glycemische index) en de langzame (lage GI) suikers. De snelle suikers worden snel afgebroken en omgezet in glucose, de brandstof voor je cellen. Je lichaam maakt om deze grote hoeveelheid glucose te verwerken een grote hoeveelheid insuline aan. De insuline brengt de glucose pijlsnel naar je lichaamscellen. Dit zorgt voor een snelle daling van je bloedsuikerspiegel. Je ziet dus, dat je na het eten van snelle suikers, koolhydraten met een hoge GI-waarde, enorme pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel ontstaan. En dát is precies de oorzaak waarom jij je elke keer zo slap voelt!

Hoe Kan de Glycemische Index Me Helpen met Afvallen?

Door uitsluitend producten met een lage GI-waarde te consumeren, kun je je bloedsuikerspiegel stabiel houden. Daardoor krijg je veel minder snel honger en voel je je veel fitter. Je kunt je beter concentreren en kunt met gemak je dagelijkse taken uitvoeren. In de voedingsmiddelenlijsten kun je de glycemische indexwaarde van je voeding opzoeken.

Hoe werkt dit dieet?

Bij het GI-dieet eet en drink je in de eerste fase uitsluitend producten met een lage GI-waarde en doe je daarnaast dagelijks aan beweging. Op deze manier kun je je streefgewicht bereiken zonder dat je je moe of lusteloos zult voelen. In fase twee van het dieet is het de bedoeling op gewicht te blijven. Je mag dan ook wat meer producten met een gemiddelde GI-waarde en controleert regelmatig je gewicht. Het doel van dit dieet is een balans te vinden in je voeding en dus een andere leefstijl waarbij je op gewicht blijft. Glycemische index en afvallen, een goede combinatie!