Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Pernis Rotterdam

Gemakkelijk en gezond afvallen in Pernis Rotterdam? Heel wat mensen vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Er bestaan nogal wat afslankprogramma’s. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “BCM dieet” of misschien het “Shangri la dieet”. Een groot minpunt: dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Optimaliseer dan jouw eet- en beweegpatroon. Gemiddeld genomen zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Beperkt de ongezonde suikers, minimaal 2 liter water, vermijd andere snelle koolhydraten, meer groenten opscheppen en starten met dagelijks bewegen kunnen je daar goed bij helpen. Een diëtist in Pernis Rotterdam levert daarvoor ondersteuning. Op deze informatieve pagina verzamel jij handige info over gewichtsconsulenten, het effect van voeding, verschillende afvalmethodes & training.

  • Er zijn veel diverse diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • Bijv. het “SMS dieet” en ook het “Vitalinea Plan” worden door veel mensen gevolgd
  • Vergeet niet dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een gediplomeerde afvalcoach in Pernis Rotterdam kan iedereen adviseren over een duurzame leefstijl die past bij jou
  • Essentieel is de energiebalans: verbrand meer energie dan wat er binnenkomt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieZuid-Holland
GemeenteRotterdam
Postcode3195
% overgewicht50%
% obesitas17%
Diëtist in de regioDietistenpraktijk De Groene Appel
Fitnesscentrum in de buurtBasic-Fit Hoogvliet Marthalaan

Diëtist in Pernis Rotterdam bezoeken

Steeds meer inwoners van Pernis Rotterdam willen flink wat kilo’s kwijtraken. 50% heeft een (matig) overgewicht en 17% wordt aangemerkt als obesitas. Dit overgewicht wordt vaak veroorzaakt door simpelweg te weinig kennis. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een diëtistenpraktijk in Pernis Rotterdam brengt eerst in kaart jouw huidige voedingsgedrag. Tijdens de volgende afspraken ga je aan de slag met alles inzake gezonde voeding en sporten. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als er sprake is van medische klachten als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist daagt je uit om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Via de zorgverzekeraar heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetbegeleiding per jaar
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Pernis Rotterdam oktober 2021
In contact komen met een professionele gezondheidspraktijk in de buurt? Bijgaand tref je de adresgegevens van een lokaal centrum voor gewichtsbeheersing of leefstijlcoach uit de gemeente Rotterdam. Jij wil toch ook dat je bij iemand komt met verstand van zaken. We zien velerlei afvalcoaches en alternatieve werkwijzen. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Hieronder ander veel voorkomende beroepsgroepen als het gaat om een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: veel kennis van voeding en beweging
  • Voedingsdeskundige: vaak werkzaam binnen scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: kijkt vooral ook naar kwaliteit van voedsel
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt bij het opstellen en onderhouden van een gezond eetpatroon
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk De Groene AppelG.A.Soetemanweg 253195 TCPernis Rotterdam
Dietistenpraktijk De Groene AppelMarthalaan 163194 EHHoogvliet Rotterdam
Brookman Lifestyle ConsultancyKlaasje Zevensterstraat 1123193 TWHoogvliet Rotterdam
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-pernis-rotterdam-3195

Gezondheidscijfers in Pernis Rotterdam

In regio Rotterdam heeft 50% te maken met overgewicht, en 17% ervaart obesitas. 69% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 49% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning). 46% is een “wekelijkse sporter”. 25,8% fietst een paar keer per maand bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Zorgwekkend is dat 26% een roker is en 9% is een zware drinker (6% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 49% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Pernis Rotterdam

Heel wat mensen die te zwaar zijn gaan aan de slag met een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kan je snel afvallen. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Dit is afhankelijk van je leefstijl, eventuele allergieën en hoeveel KG je wilt afvallen. Deze diëten zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitdieet: focus op eiwitten, en minder koolhydraten en vetten
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Focus op de juiste vetten (onverzadigd) en beperkt de inname van transvetten
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. IBS Dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Het juiste programma kiezen, en het ook volhouden kan best tegenvallen. Op deze pagina tref je wat ideeën:

  • Een crashdieet raden wij niet aan. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Een keer de fout ingaan is niet erg, begin met kleine stapjes
  • Houd een eetdagboek bij, zo weet je pas echt wat je eet
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Meest gekozen diëten in Pernis Rotterdam

DieetTypeOnkostenBeschrijving
South BeachMinimale vettenVanaf €33Mag veel producten blijven eten
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €76p/maandLow carb leefstijl
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €28 p/maandLeren van ervaringsdeskundige
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €64 p/maandSpeciale eigen producten
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €28Je gaat minder eten
PaleoUniekVanaf €40Kleinere kans op hart- en vaatziektes
MediterraneGrieksVanaf €45Het dieet voor de levensgenieters
DashZoutarmVanaf €54Onbewerkte producten eten
DukanMinimale koolhydratenVanaf €24Vrij snel resultaat boeken
ModifastCrashVanaf €68 p/maandNiet nodig om calorieën te tellen

In razend tempo afvallen

In snel tempo afvallen en creëer jouw nieuwe leefstijl

Omliggende sportscholen

Afvallen betekent dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit betekent niet alleen maar minder / anders gaat eten. Maar iets wat enorm kan helpen is dat je structureel gaat bewegen. Geknipt hiervoor is een van de sportscholen in Pernis Rotterdam. Hier kan je cardio en krachttraining perfect combineren. Tijdens cardio (roeimachine/hometrainer) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Echter, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Daarbij realiseer je een spiergroei als je aan de slag gaat met kracht. Buiten de fitness zijn er velerlei manieren waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Heerlijk buiten sporten in een groene omgeving
  • Slenderen: Stimuleert de doorbloeding en vermindert cellulitis
  • Hardlopen: Geef je conditie een flink boost met rennen
  • Wandelen (powerwalk): In veel plaatsen wordt dit in groepen gedaan
  • Populaire groepslessen: Body Pump, Grit en Steps

Populaire fitnesscentra in de regio Pernis Rotterdam

NaamAdresPostcodePlaats
Basic-Fit Hoogvliet MarthalaanMarthalaan 163194 EHHoogvliet Rotterdam
Basic-Fit Rotterdam Hoogvliet Middenbaan-NoordMiddenbaan Noord 44-463191 EHRotterdam
Fitline MaassluisGovert van Wijnkade 133144 EEMaassluis
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Pernis Rotterdam
Wil je gewicht verliezen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Zuid-Holland richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Hij of zij traint, motiveert en heeft veel verstand van voeding. Je bereikt je doelen doordat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je direct vragen kunt stellen. Goedkoop is het niet: een PT kost gemiddeld €100 per maand.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. Bereken je BMI

    Een goede basis vormt jouw BMI. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: probeer af te vallen. Een waarde vanaf 30 staat voor ernstig overgewicht. Het voedingscentrum adviseert om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Welke resultaten wil je halen?

    Ontevreden over jouw lichaam? Dan moet je een doel stellen. Dit is belangrijk om gemotiveerd te blijven. Vraag in het begin niet teveel van jezelf. Beantwoord ook de vraag waarom je dit wil. Waarom wil je 5KG afvallen? Andere handigheidjes: vertel je dierbaren dat je bezig bent met een dieet of maak een afspraak bij de voedingscoach in Pernis Rotterdam

  3. Minder veel eten

    Je vetpercentage verminderen is vaak niet zo ingewikkeld: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Hiervoor zul je minder moeten eten. Probeer als je afvalt uit te gaan van 1.800 kilocalorieën per dag voor mannen, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (zo ga je minder snel snacken), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Beginnen met gezond eten

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest beïnvloedt jouw gezondheid. Ga niet langer voor eten met te veel suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Je krijgt minder calorieën binnen als je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Niet vergeten: ongezonde snacks heb je niet nodig en eet kleinere porties. Via bijv. Jumbo.com kun je eenvoudig voedzame en gezonde gerechten zoeken.

  5. Ontspanning & beweging

    Kom in beweging! Door meer te bewegen ga je meer plezier in het afvallen beleven en zul jij je doelen sneller bereiken. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: neem deel aan actieve uitstapjes en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een sportfaciliteit. Door een crosstrainer of halters wordt er meer vet verbrand en ga je nog sneller afvallen.

Gelijk gewicht verliezen met een dieet?

Tot wel 20 kilo in 3 maanden

Relevante informatie over afslanken in Pernis Rotterdam

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Pernis Rotterdam afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Afslanken draait in feite om in kleine stapjes gezonder gaan leven. Let in het bijzonder op minder Kcal binnen krijgen, eten naar de Schijf van Vijf en sporten serieus gaan nemen. Hierdoor ga je gegarandeerd je streefgewicht behalen. De volgende adviezen dragen ook bij: wees matig met suiker, haal geen ongezonde producten in huis, geniet van elke maaltijd en negeer de roltrap. Op deze wijze ontwikkel je een healthy lifestyle zonder al te veel moeite / inspanning.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat niet 1 programma dat altijd de beste resultaten geeft. Voedselzandloper, Detoxen, FIT Methode of Weight Watchers, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk van deze methodes voor jou het beste werkt heeft te maken met velerlei aspecten zoals jouw huidige gewoontes, jouw lange termijn doelen en voedingsvoorkeuren. Het belangrijkste is een duidelijk eetpatroon waarbij je de nodige kilo’s verliest maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
15 kilogram afslanken is soms mogelijk met een crashdieet, maar wordt meestal sterk afgeraden. Bij zo’n voedingspatroon is de calorie-inname die binnenkomt heel erg laag (rond de 500 Kcal). Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, van wel 5,0 kg in slechts 7 dagen. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als minder energie/puf, hoofdpijn, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Zo heb je snel je overgewicht weer terug.

Hoe zit het met de vergoeding voor diëtetiek?
Dieetadvies in 3195 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het gaat hier om 180 minuten behandeling per jaar. Meestal zijn dat 6 gesprekken. Goed om te weten: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Uitzondering is advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Verantwoord afvallen kost nu eenmaal tijd. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil je het proces versnellen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je hebt minder energie om te sporten en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in Rotterdam Centrum, Delfshaven, Overschie, Noord, Hillegersberg-Schiebroek, Kralingen-Crooswijk, Feijenoord, IJsselmonde, Pernis, Prins Alexander, Charlois, Hoogvliet, Hoek van Holland, Spaanse Polder, Nieuw Mathenesse, Aalhaven-Eemhaven, Vondelingenplaat, Botlek-Europoort-Maasvlakte, Rotterdam-Noord-West, Rivium, Bedrijventerrein Schieveen, Rozenburg.