Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Zwolle

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Zwolle? Heel wat mensen zijn bezig met afslanken. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Er bestaan nogal wat verschillende aanpakken. Zo heb je een afslankprogramma als het “Afvallen met accupunctuur” en natuurlijk het “Citroensapkuur”. Het minpunt hiervan is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Kijk dan eens goed naar jouw gewoontes en jouw voeding. Onderaan de streep zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Ongezonde tussendoortjes laten staan, minimaal 2 liter water, vermijd andere snelle koolhydraten, genoeg groenten en fruit eten en de fitness bezoeken zijn slechts een paar tips. Jouw diëtist in Zwolle kan een uitkomst bieden. Op deze pagina vind jij handige info over voedingsadviseurs, verantwoorde voeding, de meest bekende afvalprogramma’s + lichaamsoefeningen.

  • We onderscheiden verschillende diëten die worden aangeprezen
  • O.a. het “Scopinaro ingreep” + het “Low Carb dieet” kom je in Nederland veel tegen
  • We vertellen er wel bij dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een vakkundige afvalcoach in Zwolle biedt veel ondersteuning bij een duurzame leefstijl die past bij jou
  • Neem de energiebalans in acht: verbrand meer calorieën dan dat je lichaam nodig heeft
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteZwolle
Postcode8001
% overgewicht43%
% obesitas12%
Diëtist in de buurtDietistenpraktijk Buurmeijer
Sportschool in de regioLudis Personal Gym Dwingeloo

Diëtist in Zwolle vinden

Aanzienlijk veel mensen Zwolle lopen rond met een te zwaar gewicht. 43% kampt met overgewicht en 12% kampt met obesitas. Te zwaar zijn rekent men vaak toe aan te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. Je kunt zoveel verschillende voeding kopen, wat is nu goed of slecht voor mij? Een speciale diëtistenpraktijk in Zwolle maakt de balans op van jouw leefstijl. Op basis daarvan krijg je een persoonlijk advies op het gebied van gezonde voeding en sporten. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist begeleidt je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Via de zorgverzekeraar mag je gebruik maken van 3 uur dieetadvies (per 12 maanden)
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Zwolle september 2021
Wil je advies van een professionele gezondheidspraktijk in jouw stad? In de bijgaande tabel vind je een lokaal centrum voor gewichtsbeheersing of leefstijlcoach uit de gemeente Zwolle. Zoek een plek waar je betrouwbare informatie en advies krijgt. Men gebruikt velerlei functienamen en specialismen. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met overgewicht (geen beschermde titel)
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: werkt volgens het kwaliteits- en niet volgens het kwaliteitsprincipe
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt mensen die gezond willen afvallen
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk BuurmeijerEntingheweg 18 a7991 CCDwingeloo
Dietistenpraktijk BuurmeijerRaadhuislaan 47981 EMDiever
Voedingsadviesbureau DiademVeldkamp 777971 BXHavelte
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-zwolle-8001

Gezondheidscijfers in Zwolle

In regio Zwolle heeft 43% licht overgewicht en 12% heeft last van obesitas. 77% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 59% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning). 54% doet aan sport. 52,9% pakt wel eens de fiets (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Verder zien we dat 20% “wel eens” rookt en 11% heeft het kenmerk zware drinker (7% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 38% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Zwolle

Een groot deel van de mensen die willen afslanken gaan van start met een dieet. Via een afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Wat is voor mij een goed dieet? Dit is afhankelijk van jouw huidige leefstijl, eetpatroon en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De diëten zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: is erop gericht het aantal koolhydraten te minimaliseren
  3. Eiwitrijk dieet: eet veel proteïnen / eiwitrijke voeding voor meer energie en fitheid
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Vetarm eten vermindert het risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: bijv. een dieet tegen acne of hartstoornissen (o.a. Glutenvrij dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet selecteren, en het ook volhouden kan best tegenvallen. Op deze pagina vind je enige handige adviezen:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Dit werkt vaak maar een paar weken
  • Af en toe mag je best even zondigen, je gaat het anders simpelweg niet volhouden
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Zorg ook voor voldoende beweging, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Meest gekozen diëten in Zwolle

DieetnaamTypePrijsBeschrijving
South BeachVetarmVanaf €23Vermijden van slechte koolhydraten en vetten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €77p/maandLagere bloeddruk en afvallen
Weight WatchersCaloriearmVanaf €21 p/maandMet handige digitale tools
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €62 p/maandOp maat gemaakt stappenplan
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €25Focus op eiwit en vetten
PaleoVariatieVanaf €37Focus op onbewerkte voeding
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €41Natuurlijke plantaardige voeding
DashMedischVanaf €45gezond voor diabetes type 2 patiënten
DukanMinimale koolhydratenVanaf €21Meer eiwit uit gezonde voeding
ModifastCrashVanaf €63 p/maandModifast weekschema’s zijn superhandig

Afvallen op een gezonde manier

Jouw streefgewicht bereiken en blijf op gewicht

Omliggende sportscholen

Afslanken betekent dat je een negatieve energiebalans opbouwt. In de basis draait het om gezonder eten. Je kunt het proces versnellen als je in beweging komt! Geknipt hiervoor is een van de sportscholen in Zwolle. Vaak moedigen zij je aan voor een combi van cardio en krachttraining. Aan de hand van cardio (roeien of rennen) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Bedenk wel, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: je lichaam blijft ook na de training energie verbranden. Als extra voordeel ga je spieren opbouwen wanneer je krachttraining toepast. Buiten de fitness bestaan er verscheidene opties om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Een complete workout voor alle spiergroepen
  • Slenderen: Relevant bij o.a. stijve nek, rug, schouders
  • Hardlopen: Fitter worden door rennen in de vrije natuur
  • Wandelen (powerwalk): Een goede oplossing voor iedereen die te zwaar is
  • Vaak ook aangeboden: Body Combat, Kickboksen en Steps

Zoek fitness in de regio Zwolle

NaamAdresPostcodePlaats
Ludis Personal Gym DwingelooNijverheidsweg 27A7991 CZDwingeloo
GO4IT Sport & Wellness Center DwingelooNijverheidsweg 17d7991 CZDwingeloo
Atlas Sport De WijkH. Tillemaweg 63B7957 CBDe Wijk
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Zwolle
Wil je jouw streefgewicht behalen samen met een personal trainer? De personal training (PT) in Overijssel staat voor 100% aandacht en begeleiding. Jouw begeleider is er voor motivatie en advies en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. De voordelen zijn dat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je direct vragen kunt stellen. Het is wel een kostbare optie: een 1-op-1 trainer kost al snel €67,5 per periode (30 dagen).

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. Check je BMI

    Jouw BMI moet bekend zijn. Dit zegt iets over het risico dat jouw gewicht oplevert. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: je hebt licht overgewicht. Een BMI 30> staat voor ernstig overgewicht. Doorgaans wordt dan aanbevolen om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Heb je plannen om af te vallen? Het is belangrijk om een doel te hebben. Anders ben je als een schip op open water. Weest niet te streng, en wees realistisch. Denk verder na over de intrinsieke motivatie: Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Andere handigheidjes: deel jouw doelstelling met je vrienden of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Zwolle

  3. Beperk je voeding

    Gewicht verliezen is vaak niet zo ingewikkeld: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Hiervoor zul je minder moeten eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: www.voedingscentrum.nl). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (zo blijf je van ongezonde snacks af), en eet met aandacht. Bijvoorbeeld door kleinere borden te gebruiken.

  4. Meer gezond eten

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar ook wát je eet draagt bij aan jouw energiebalans. Neem geen maaltijden met veel vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Het is belangrijk dat de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Tip van de diëtist: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en houdt je dagelijkse eten bij. Op bijv. Gezondaantafel.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Dagelijkse beweging

    Kom in beweging! Zo zul je meer plezier ervaren en behaal je sneller jouw doelstelling. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: neem wat vaker de trap en ga wat vaker stofzuigen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een fitnesscentra. Wanneer je begint met cardio/krachttraining ga je sneller calorieën verbranden en vliegen de kilo’s er veel sneller af.

Rap gewicht verliezen met een dieetplan?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Tips en antwoorden voor afslanken in Zwolle

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Zwolle afvallen zonder een bepaald dieet te gebruiken. Hierbij gaat het om in kleine stapjes gezonder gaan leven. De kernwaarden zijn minder eten, gezonder eten en min. 60 minuten bewegen. Hiermee ga je gegarandeerd een groot aantal kilo’s afvallen. Tips voor succes: kies voor gezonde koolhydraten, koop überhaupt geen ongezonde tussendoortjes, eet met aandacht en pak wat vaker de fiets. Hierdoor ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren dat bij jou past.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat niet 1 programma dat altijd de beste resultaten geeft. Modifast, Sonja Bakker, FIT Methode of Weight Watchers, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk programma past bij jou wordt bepaald door specifieke onderdelen als je huidige gewicht, lange termijn wensen en algehele gezondheid. Uitgangspunt is een persoonlijk eetpatroon wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
10 kg of meer minderen is soms mogelijk met een crashdieet, maar wordt meestal sterk afgeraden. Bij een crashdieet is de calorie-inname die wordt geconsumeerd beneden het minimum. Je bereikt een groot gewichtsverlies, van wel 4,5 kilogram in een paar dagen. De minpunten zijn: een futloos gevoel, draaierigheid, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 8000, 8001, 8002, 8003, 8004, 8007, 8011, 8012, 8013, 8014, 8015, 8016, 8017, 8019, 8021, 8022, 8023, 8024, 8025, 8026, 8028, 8031, 8032, 8033, 8034, 8035, 8041, 8042, 8043, 8044, 8045 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. De actuele situatie is: de eerste 3 uren die je gebruikt. Vaak zal dat gelijk zijn aan maximaal 6 afspraken. Let op: het gaat ten koste van het eigen risico. Er is een uitzondering: ketenzorg zoals diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Afslanken op de lange termijn kost nu eenmaal tijd. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Wil je het proces versnellen? Dan gaat je lichaam in protest. Je metabolisme gaat minder snel werken, en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in Binnenstad, Diezerpoort, Wipstrik, Assendorp, Kamperpoort-Veerallee, Poort van Zwolle, Westenholte, Stadshagen, Holtenbroek, Aalanden, Vechtlanden, Berkum, Marsweteringlanden, Schelle, Ittersum, Soestweteringlanden.