Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Staphorst

Wil jij graag gezond afvallen in Staphorst? Steeds meer mensen zouden graag wat kilo’s wegwerken. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? Er zijn veel manieren. Je hebt bijvoorbeeld het “4 dagen dieet” en natuurlijk het “Levendvoedsel dieet”. Het minpunt hiervan is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Duurzaam afvallen zit ‘m vaak veel meer in jouw huidige leefstijl. In de regel let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Minder suiker en vet, meer water drinken, genoeg eiwitten en gezonde vetten / vezels, kook zoveel mogelijk met verse producten en zorgen dat je ong. een uur per dag in beweging bent kunnen je daar goed bij helpen. De diëtist in Staphorst beschikt over voldoende kennis. Op deze pagina vergaar je praktische info over voedingsadviseurs, wat nu gezonde voeding is, afvalmethodes of sportscholen.

  • Je kunt kiezen uit meerdere diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • Bijv. het “Het Dagdroomdieet” + het “Darmdieet” zijn slechts een paar voorbeelden
  • Houd er rekening mee dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • De afvalcoach in Staphorst biedt veel ondersteuning bij een fit en vitaal leven
  • Let op je energiebalans: meer calorieën verbranden in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteStaphorst
Postcode7951
% overgewicht43%
% obesitas12%
Diëtist in de regioDietisten Groep Nl
Fitnesscentrum in de buurtFitFabrique Staphorst

Diëtist in Staphorst zoeken

Aanzienlijk veel mensen Staphorst voldoen niet aan BMI-normen. 43% heeft te maken met overgewicht en 12% zelfs obesitas. Het opbouwen van overgewicht is te wijten aan slechte beweging & eten. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een speciale diëtistenpraktijk in Staphorst bekijkt samen jouw eetpatroon en leefstijl. Tijdens de vervolgsessie krijg je meer informatie op het gebied van gezonde voeding en sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je voedingsadvies wilt rondom klachten als darmklachten.

  • De diëtist helpt je om overtollige kilo’s doeltreffend en duurzaam kwijt te raken
  • Op basis van de basis zorgverzekering heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetadvies + begeleiding p/jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Staphorst november 2021
Wil je advies van een vakbekwame gezondheidspraktijk in de buurt? Hieronder vind je een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Staphorst. Zorg dat je advies krijgt van een professioneel iemand. Er circuleren allerlei dieet coaches en specialismen. De diëtist heeft een beschermde titel. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: begeleidt mensen met overgewicht/obesitas (tot BMI van 30)
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: gaat uit van het zelfhelende vermogen van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: begeleidt mensen met gezonde voeding en een gezonde levensstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Dietisten Groep NlHoogeweg 307951 DVStaphorst
Diëtistenpraktijk Van AsseltJ C Van Andelweg 27951 DTStaphorst
Diëtistenpraktijk Van AsseltKolderveen 3 -47948 NGNijeveen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-staphorst-7951

Gegevens over beweging en gezondheid in Staphorst

In regio Staphorst heeft 43% last van overgewicht en 12% ervaart obesitas. 83% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 47% voldoet aan de beweegrichtlijnen (waarbij minimaal 2,5 uur per week serieus wordt bewogen). 45% is regelmatig aan het sporten. 49,2% fietst zeer regelmatig bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Wat we verder zien is dat 18% maandelijks rookt en 13% drinkt wekelijks alcohol (8% is een overmatige drinker). 43% drinkt vrijwel geen alcohol (bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Staphorst

Het merendeel van de mensen die willen afvallen beginnen met een dieet. Via een afslankprogramma ga je sneller afvallen. Welk dieet moet ik kiezen? Dit heeft te maken met je huidige gewicht, voedingsvoorkeuren en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De afvalprogramma’s zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: tijdens dit dieet ga je zo min mogelijk calorieën eten
  2. Koolhydraatarm dieet: aantal koolhydraten in je voedingspatroon verminderen
  3. Eiwitdieet: extra focus op maaltijden met veel eiwit / proteïnen
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: Beperk vetten uit dierlijke en plantaardige bronnen en industrieel transvet
  5. Medisch dieet: aanpassing in voeding vanwege medische problemen zoals hart- en vaatziektes (o.a. Jicht dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Het juiste voedingsschema vinden en dit op een duurzame manier volhouden is niet altijd makkelijk. Bijgaand tref je een aantal ideeën:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Houd een eetdagboek bij, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Zorg ook voor voldoende beweging, net zo belangrijk als gezond eten
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Interessante diëten in Staphorst

DieetnaamAfvalplanTarievenBeschrijving
South BeachVetarmVanaf €15Veel keuze in recepten
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €73p/maandJe mag vet blijven eten
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €21 p/maandMet de handige WW App
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €60 p/maandSpeciale eigen producten
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €27Verbrand snel overtollig buikvet
PaleoOverigeVanaf €39Geen bewerkte producten
MediterraneGrieksVanaf €34Peulvruchten, olie en veel vis
DashMedischVanaf €43Dieet met gezonde voedingsstoffen
DukanWeinig koolhydratenVanaf €16gericht op een verandering van voeding
ModifastCrashVanaf €85 p/maandMaximaal 500 calorieën per dag

Snel en duurzaam afslanken

Snel resultaat zien en blijf op gewicht

Sportscholen in de buurt

Afvallen draait erom dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. Dit betekent niet alleen maar gezond eten, bijv. met de schijf van vijf. Je gaat pas echt iets bereiken als je ook in beweging komt. Hiervoor heb je natuurlijk de sportschool in Staphorst. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Middels cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) werk je aan je conditie en verbrand je calorieën. Let echter op, bij krachttraining heb je nog een extra bonus, de naverbranding: je body zal dan na een training door blijven gaan met energie verbranden. Eveneens bouw je spiermassa op tijdens de krachttrainingen. Buiten de fitness vind je diverse activiteiten om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: Verleg je eigen grenzen en ga de uitdaging aan
  • Slenderen: Een soepeler en sterker lichaam
  • Hardlopen: Werk aan je uithoudingsvermogen tijdens het rennen
  • Wandelen (powerwalk): Vermindert o.a. stress en stimuleert creativiteit
  • Andere opties: Body Pump, Sh’Bam en Tai Chi

Bekijk fitnesscentra in de regio Staphorst

NaamAdresPostcodePlaats
FitFabrique StaphorstAchthoevenweg 147951 SKStaphorst
Lifestylecenter MeppelKoedijkslanden 47944 PAMeppel
Basic-Fit Meppel IndustriewegIndustrieweg 11a7944 HTMeppel
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Staphorst
Wil je afvallen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Overijssel richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Jouw privé-trainer coacht en motiveert en kan zelfs helpen met een voedingsplan. De eerste stap is vaak dat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, hij/zij het maximale uit jou kan halen en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Een negatief aspect: zo’n prive-coach betaal je al gauw €85 per maand.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Een goede basis vormt jouw BMI. Het geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: jij zal kilo’s kwijt moeten raken. Een BMI groter dan 30 betekent dat je lijdt aan ernstig overgewicht (obesitas). Het advies is om in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Ga je een afslankprogramma starten? Bedenk dan waar je naartoe wilt. Anders heb je geen richting. Wees hierin wel realistisch. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Andere tips: deel jouw doelstelling met je vrienden of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Staphorst

  3. Beperk je voeding

    Je gewicht verminderen is in principe heel eenvoudig: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je gaat gewicht verliezen. Je zult dus ook minder moeten eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (om ongezonde snacks te voorkomen), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Gezonder eten

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar ook wát je eet beïnvloedt de energie inname. Probeer te minderen met vet, suiker en alcohol. Een belangrijke eerste stap is dat je uitgaat van de Schijf van Vijf. Advies: vermijd ongezonde tussendoortjes en eet kleinere porties. Op bijv. Thequestionmark.org zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Ontspanning & beweging

    Kom in beweging! Door te sporten ga je meer plezier in het afvallen beleven en behaal je sneller jouw doelstelling. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: neem de benenwagen naar de winkel en zet je auto verder weg op de parkeerplaats. Daarnaast kun je kiezen voor een plaatselijke sportschool. Op het moment dat je start met cardio of kracht wordt er meer vet verbrand en haal je sneller jouw doelen.

Rap gewicht verliezen met een voedingsplan?

Verlies tot 10 Kg in 12 weken

Actuele thema’s over afslanken in Staphorst

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Staphorst afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. In dat geval kun je een gezondere leefstijl creëren. In de basis is dit minder Kcal binnen krijgen, eten naar de Schijf van Vijf en sporten serieus gaan nemen. Hierdoor lukt het je zeker een enorme vooruitgang boeken. Een aantal tips: eet meer vezels en eiwitten, neem water i.p.v. frisdrank, eet niet zonder na te denken en negeer de lift. D.m.v. deze aanpak ontwikkel je een healthy lifestyle voor een langere periode.

Welk dieet is het beste?
Helaas, er is is niet 1 voedingsplan waarbij je het snelste of het meest afvalt. Montignac, Detoxen, Keto dieet of Weight Watchers, Cambridge, Dukan Dieet: welk van deze diëten de beste resultaten bereikt wordt beïnvloed door meerdere variabelen als persoonlijke situatie, eerdere ervaringen en eventuele allergieën. De beste resultaten haal je met een verantwoord voedingsschema waardoor je gaat afvallen maar waar je ook genoeg eiwit, vitamines en koolhydraten neemt.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
10 kilogram gewichtsverlies behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar diëtisten raden het steevast af. In dit geval is de hoeveelheid energie die jij tot je neemt soms maar 500 kcal per dag. Het resultaat is soms verbluffende, van wel 4,5 kg in slechts 1 week. Er zijn veel nadelen zoals een futloos gevoel, verlies van spiermassa, en het welbekende jojo-effect. Geen optie voor de lange termijn dus.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 7950, 7951, 7954 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Het gaat hier om de eerste 3 uren die je gebruikt. Vaak gaat het om 4 tot maximaal 6 consults. Kleine lettertjes: het gaat ten koste van het eigen risico. Uitzondering is advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes, hartfalen en COPD. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Duurzaam afvallen kost nu eenmaal tijd. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Soms gaat het iets sneller in het begin. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan gaat je lichaam in protest. Je krijgt een tekort aan essentiële voedingsstoffen en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Staphorst (kern), Rouveen (kern), Rouveen (buitengebied), Staphorst (buitengebied), IJhorst, Punthorst, Lankhorst, Klooster.

  • Rouveen
  • IJhorst
  • Punthorst