Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in IJsselmuiden

Vandaag al starten met gezond afvallen in IJsselmuiden? Meer mensen dan je denkt vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Het is soms lastig om te beginnen. Er bestaan nogal wat opties. Zo kun je beginnen met het “Nachtslank” of misschien het “Immogenics”. Het risico is dat dit geen duurzaam effect heeft. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Kijk dan kritisch naar je actuele eetpatroon. Doorgaans draait het om stap-voor-stap gewoontes veranderen. Beperkt de ongezonde suikers, meer water drinken, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, veel groenten eten en proberen elke dag 60 minuten te bewegen zijn bewezen ideeën en aanpakken. Je diëtist in IJsselmuiden biedt hierbij support. Onderstaand vergaar jij bruikbare details over voedingsconsulentes, voeding, afvalmethodes + sporten.

  • Vandaag de dag kies je uit veel diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Bijv. het “Pu Erh Totaalkuur” en het “Dieet Pro”, om maar een paar voorbeelden te noemen
  • Houd er rekening mee dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • Een afvalcoach in IJsselmuiden biedt veel ondersteuning bij een fit en vitaal leven
  • Uitgangspunt is de energiebalans: meer energie verbruiken dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteKampen
Postcode8275
% overgewicht51%
% obesitas14%
Diëtist in de buurtIlze Duijn Pr Voor Voeding En Leefstijladvies
Fitness in de buurtBasic-fit Kampen De Maten

Diëtist in IJsselmuiden zoeken

Aanzienlijk veel mensen IJsselmuiden zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 51% heeft te maken met overgewicht en 14% worstelt zelfs met obesitas. Een te zwaar gewicht is doorgaans het effect van een gebrek aan kennis. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? De diëtistenpraktijk in IJsselmuiden maakt de balans op van jouw eet- en beweegpatroon. Tevens ontvang je praktische tips wat betreft eten en sporten. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als je kampt met medische problemen als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist helpt je om overtollige kilo’s doeltreffend en duurzaam kwijt te raken
  • Via de zorgverzekering heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetadvies + begeleiding op jaarbasis
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken IJsselmuiden oktober 2021
In contact komen met een erkende gezondheidspraktijk in de buurt? In het overzicht hieronder tref je de adresgegevens van een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Kampen. Zorg dat je advies krijgt van een professioneel iemand. Men gebruikt allerlei titels en focusgebieden. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Hieronder ander veel voorkomende beroepsgroepen als het gaat om een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: gespecialiseerd in adviseren van gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: streeft ernaar om het natuurlijke evenwicht in het lichaam te herstellen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op
NaamAdresPostcodePlaats
Ilze Duijn Pr Voor Voeding En LeefstijladviesLaanzicht 38271 JZIjsselmuiden
Stichting Ijsselheem Holding (loC. Myosotis Vph)Engelenbergplantsoen 38266 ABKampen
Dietistenpraktijk Alice RoestEngelenbergplantsoen 38266 ABKampen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-ijsselmuiden-8275

Voedingsdeskundigen in omliggende regio’s

Gegevens over gezondheid in IJsselmuiden

In regio Kampen heeft 51% overgewicht en 14% heeft last van obesitas. 76% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 54% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning). 49% is een “wekelijkse sporter”. 53,9% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Punt van zorgen is dat 17% “wel eens” rookt en 6% is een zware drinker (4% zelfs als overmatige drinker). 48% is geen drinker (bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in IJsselmuiden

Het gros van de mensen die kampen met overgewicht proberen het met een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma ga je sneller afvallen. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Dit ligt aan je uitgangssituatie (BMI), eventuele allergieën en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De afslankprogramma’s zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitrijk dieet: Je hebt nauwelijks te maken met een hongergevoel
  4. Vetvrij/vetarm dieet: beperkt de vetinname tot 15% van de totale calorieën
  5. Medisch dieet: bijv. een dieet tegen acne of hartstoornissen (o.a. Dr. Houtsmullerdieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Een nieuw eetpatroon aanleren en echt een nieuwe leefstijl aanleren is tamelijk complex. Onderstaand bekijk je een aantal handige aanwijzingen:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, begin met kleine stapjes
  • Houd een eetdagboek bij, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Zorg voor genoeg beweging, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Overzicht met diëten in IJsselmuiden

DieetMethodePrijsOmschrijving
South BeachFocus op vettenVanaf €18Focus op één ding tegelijkertijd
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €68p/maandVolop inspiratie voor recepten
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €26 p/maandMet speciale WW Workshops
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €51 p/maandZeer goede begeleiding
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €36Je gaat minder eten
PaleoSpeciaalVanaf €26Calorieën tellen niet nodig
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €30Een compleet nieuwe leefstijl
DashMagnesiumrijkVanaf €55Gewicht verliezen én lagere bloeddruk
DukanWeinig koolhydratenVanaf €23Al meer dan 20 jaar succesvol
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €62 p/maandCombinatie met supplementen

Snel en eenvoudig afvallen

Snel vet verbranden dankzij voeding en sporten

Sportscholen in de buurt

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Meestal is de basis gezonder eten. Je kunt het proces versnellen als je ook in beweging komt. Waar je dit goed kunt doen is bij een fitness of sportschool in IJsselmuiden. Ideaal voor zowel het stukje cardio als krachttraining. Door te werken aan cardio (bijv. roeien of de airbike) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Let echter op, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Daarbij gaat je spiermassa toenemen tijdens de krachttrainingen. Ook buiten fitness zijn er verscheidene activiteiten om energie te verbranden:

  • Bootcamp: In een leuke vorm je conditie en/of kracht versterken
  • Slenderen: Relevant bij o.a. stijve nek, rug, schouders
  • Hardlopen: Werk aan je uithoudingsvermogen tijdens het rennen
  • Wandelen (powerwalk): Wandelen in een stevig tempo
  • Populaire groepslessen: Body Attack, Kickboksen en Steps

Overzicht fitness in de regio IJsselmuiden

NaamAdresPostcodePlaats
Basic-fit Kampen De MatenDe Maten 108265 VAKampen
the real gym KampenDe Maten 68265 VAKampen
Fit For Free KampenZambonistraat 4g8263 CEKampen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer IJsselmuiden
Wil je afvallen onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Overijssel staat voor 100% aandacht en begeleiding. Jouw trainer coacht en motiveert en helpt je op weg met een voedingsplan. Het succes zit hem erin dat je een work-out op maat krijgt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je direct vragen kunt stellen. Wat je niet moet vergeten: een prive-trainer kost vaak zo’n €42,5 voor enkele sessies.

Afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Een goede basis vormt jouw BMI. Dit geeft de verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam. Bij een waarde tussen de 25 – 30: je moet gaan afvallen. Is de waarde 30+? Dat duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Vaak moet je dan actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Ga niet aan de slag zonder concrete doelstelling. Zo blijf je gemotiveerd. Vraag in het begin niet teveel van jezelf. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Wat ook werkt: deel jouw doelstelling met je vrienden of vraag om tips en adviezen bij een voedingscoach in IJsselmuiden

  3. Voedselinname beperken

    Het verliezen van gewicht is in principe heel eenvoudig: verbrandt meer calorieën dan er je lichaam binnenkomt en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, bij vrouwen zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Probeer regelmatig te eten (zodat je niet gaat snacken), en eet rustig en met aandacht. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de hoeveelheden, maar ook de voedingsstof zelf heeft effect op jouw energiebalans. Wees voorzichtig met vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Een nuttige eerste stap is dat je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Tip van de diëtist: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en kauw goed op je eten. Via bijv. beaufood.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Meer bewegen

    Tijd om in actie te komen! Door te bewegen houd je het beter vol en heb je minder kans op het jojo-effect. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: neem deel aan actieve uitstapjes en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Wil je het professioneler aanpakken dan is er de fitness. Op het moment dat je start met cardio of kracht zal de vetverbranding geactiveerd worden en krijg je meer lol in het afvallen.

Snel gewicht verliezen met een dieet?

Eenvoudig 5 kilo in 10 weken

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in IJsselmuiden

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in IJsselmuiden afvallen zonder een specifiek dieet te volgen. Daarbij moet je in kleine stapjes gezonder gaan leven. De kernwaarden zijn minder kilocalorieën, meer gezonde producten (schijf van vijf) en op structurele basis gaan bewegen. Door deze ontwikkeling kun je op lange termijn een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Probeer dit ook: eet zo puur mogelijk, koop geen ongezonde snacks, probeer langzaam te kauwen en gebruik altijd de trap. Op basis daarvan zul jij dat fitte lichaam krijgen voor de komende jaren.

Welk dieet is het beste?
Er is niet één methode dat het beste is voor iedereen. Voedselzandloper, Oerdieet, Keto dieet of Weight Watchers, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk afvalprogramma effectief is voor jou wordt bepaald door verschillende zaken als je huidige gewicht, streefgewicht en voedingsvoorkeuren. De focus moet liggen op een individueel eetpatroon wat zorgt voor gewichtsverlies maar waar je ook genoeg eiwit, vitamines en koolhydraten neemt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
10 kilogram gewichtsverlies is zeker realistisch voor veel mensen met een crashdieet, maar niet geheel zonder risico. Bij dit dieet is de hoeveelheid energie die jij tot je neemt ver beneden je basisbehoefte. Je bereikt een groot gewichtsverlies, van toch wel 3,5 kg in een paar dagen. Het effect hiervan kan zijn: een futloos gevoel, verlies van spiermassa, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Hoe zit het met de vergoeding voor diëtetiek?
Dieetadvies in 8271, 8275, 8277 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Het betreft enkel 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Vaak staat dit gelijk aan 4 – 6 afspraken. Advies: het gaat ten koste van het eigen risico. Uitzondering is advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes, hartfalen en COPD. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Gezond lijnen is tijdsintensief. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan zijn er risico’s. Je herstelvermogen gaat naar beneden en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Kampen, IJsselmuiden, Zalk, Wilsum, Grafhorst, Kamperveen, ‘s-Heerenhoek, Verspreide huizen.