Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Wilsum

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Wilsum? Veel mensen hebben die wens. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze manieren. Denk dan aan het “Broodwisseldieet” en natuurlijk ook het “Steentijddieet”. Het risico is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Kijk dan kritisch naar jouw voedingspatroon. Gemiddeld genomen zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Vermijd suikerrijke producten, meer water drinken, genoeg eiwitten en gezonde vetten / vezels, meer verse groenten en meer bewegen kunnen je daar goed bij helpen. De diëtist in Wilsum beschikt over voldoende kennis. Op vandaagafvallen.nl tref jij nuttige informatie over gewichtsconsulenten, het effect van voeding, de verschillende methodes om af te vallen + sporten.

  • Tegenwoordig zijn er flink wat diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • Het “Low Cal Low Carb Methode” en het “Eiwit dieet of proteïnedieet” zijn programma’s die je veel hoort
  • We vertellen er wel bij dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Wilsum kan tips en adviezen geven over een meer duurzame & gezonde leefstijl
  • Essentieel is de energiebalans: verbrand meer calorieën dan dat jij eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteKampen
Postcode8274
% overgewicht51%
% obesitas14%
DiëtistenpraktijkIlze Duijn Pr Voor Voeding En Leefstijladvies
Fitnesscentrum in de buurtBasic-fit Kampen De Maten

Diëtist in Wilsum vergelijken

Veel mensen in Wilsum worstelen met te veel kilo’s. 51% heeft overgewicht en 14% heeft obesitas. Een ongezond gewicht wordt vaak veroorzaakt door gebrekkige informatie. In de supermarkt is er zoveel te koop, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een gediplomeerde diëtistenpraktijk in Wilsum kijkt eerst kritisch nar jouw voedingspatroon. In het vervolgtraject ga je aan de slag met alles met betrekking tot gezonder eten en meer bewegen. De voedingsdeskundige is ook geschikt in het geval er meer medische oorzaken zijn zoals hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist support je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Vanuit de basisverzekering krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) dieetadvies + begeleiding per kalenderjaar
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Wilsum oktober 2021
Op zoek naar een professionele gezondheidspraktijk in jouw stad? In de bijgaande tabel vind je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Kampen. Dit zijn centra waar je betrouwbare informatie en advies krijgt. We zien flink wat verschillende coaches en alternatieve werkwijzen. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: streeft ernaar om het natuurlijke evenwicht in het lichaam te herstellen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op
NaamAdresPostcodePlaats
Ilze Duijn Pr Voor Voeding En LeefstijladviesLaanzicht 38271 JZIjsselmuiden
Stichting Ijsselheem Holding (loC. Myosotis Vph)Engelenbergplantsoen 38266 ABKampen
Dietistenpraktijk Alice RoestEngelenbergplantsoen 38266 ABKampen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-wilsum-8274

Stats over gezondheid en gewicht in Wilsum

In regio Kampen heeft 51% sterk overgewicht en 14% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 76% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 54% voldoet aan de beweegrichtlijnen (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 49% doet wekelijks aan sport. 53,9% gebruikt regelmatig een fiets bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Tenslotte zien we dat 17% “wel eens” rookt en 6% is een forse alcohol-gebruiker (4% zelfs als overmatige drinker). 48% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Wilsum

Het grote deel van de mensen die willen afslanken beginnen met een dieet. Met behulp van een afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Welk dieet is geschikt voor mij? Hieraan ten grondslag liggen jouw situatie, eetvoorkeur en doelstelling. Alle dieetmethodes zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitdieet: je haalt je energie voornamelijk uit eiwitrijk voedsel
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: het aanpakken van medische problemen met een specifiek dieet (bijv. hoge bloeddruk) (o.a. Evers Dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Het juiste voedingsschema vinden en het op de lange termijn volhouden is niet eenvoudig. Hieronder check je een aantal ideeën:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Dit is geen duurzame keuze
  • Je mag best eens de fout ingaan, begin met kleine stapjes
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, dit maakt het allemaal veel concreter
  • Zorg voor genoeg beweging, je zult merken dat de kilo’s er sneller afgaan
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Meest gekozen diëten in Wilsum

DieetnaamSoortKostenHoe werkt het?
South BeachBeperkte vettenVanaf €31Jezelf niet uithongeren
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €72p/maandHet oudste koolhydraatarme dieet
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €19 p/maandInternationaal dieetprogramma
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €50 p/maandPersoonlijke intake
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €32Meer focus en meer energie
PaleoSpeciaalVanaf €25O.al melkdranken vermijden
MediterraneVakantieVanaf €23Geen sneldieet, maar een lifestyle
DashBloeddruk focusVanaf €49Minder risico op hart- en vaatziekten
DukanWeinig koolhydratenVanaf €13Focus op afvallen en volhouden
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €65 p/maandModifast Snack & Meal

Afvallen op jouw eigen manier

Zonder gedoe afvallen dankzij voeding en sporten

Vind een sportschool

Afvallen draait erom dat er minder calorieën je lichaam binnenkomen dan er uitgaan. Meestal is de basis gezonder eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je ook in beweging komt. Dit kan bij uitstek bij een sportschool in Wilsum. Hier kan je cardio en krachttraining perfect combineren. Tijdens cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Echter, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Ook bouw je spiermassa op tijdens de krachttrainingen. Ook buiten fitness bestaan er tegenwoordig nog tal van voorbeelden om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Een gezellige activiteit met andere enthousiaste mensen
  • Slenderen: Een soepeler en sterker lichaam
  • Hardlopen: Je conditie verbeteren en de nodige calorieën verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Zit tussen wandelen en hardlopen in
  • Groepslessen: XCore, Freedom Strength en Fat Attack

Lijst met fitnesscentra in de regio Wilsum

NaamAdresPostcodePlaats
Basic-fit Kampen De MatenDe Maten 108265 VAKampen
the real gym KampenDe Maten 68265 VAKampen
Fit For Free KampenZambonistraat 4g8263 CEKampen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Wilsum
Wil je wat doen aan jouw gewicht samen met een personal trainer? De personal training (PT) in Overijssel staat voor 100% aandacht en begeleiding. Deze persoon adviseert tijden de training en heeft verstand van voedingsschema’s. Het succes zit hem erin dat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Het is wel duur: een persoonlijke trainer kost gemiddeld €47,5 p/maand.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Jouw BMI moet bekend zijn. Het zegt iets over het risico dat je gewicht oplevert voor je gezondheid. Bij een waarde tussen de 25 – 30: je hebt licht overgewicht. Een BMI 30> houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. Het voedingscentrum adviseert om samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Welke resultaten wil je halen?

    Wil je iets doen aan jouw gewicht? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Zorg dat je deze doelen wel kunt bereiken. Stel ook de waarom-vraag. Hoe gaat mijn leven veranderen als ik 15KG verlies? Ook handig: vraag steun bij familie en vrienden of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Wilsum

  3. Voeding beperken

    Het verliezen van gewicht is eigenlijk heel simpel: zorg voor een negatieve energiebalans en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Hiervoor zul je minder moeten eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Voedingscentrum). Probeer regelmatig te eten (zodat je niet gaat snacken), en geniet van elke maaltijd. Bijvoorbeeld door kleinere borden te gebruiken.

  4. Meer gezond eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft effect op de totale calorie-inname. Probeer te minderen met verzadigde vetten en te veel koolhydraten. Een goede basis is als men als basis de Schijf van Vijf neemt. Tip van de diëtist: schap de onnodige tussendoortjes en drink voldoende water. Op simpele-recepten.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Sporten

    Het gaat beginnen! Door te sporten ga je meer plezier in het afvallen beleven en is de kans op terugval kleiner. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: koop een stappenteller en pak wat vaker de fiets. Je kunt je ook aanmelden bij een fitnessfaciliteit. Wanneer je begint met cardio/krachttraining wordt er meer vet verbrand en ga je nog sneller afvallen.

Nu gewicht verliezen met een voedingsplan?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Tips en antwoorden voor afslanken in Wilsum

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Wilsum afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Het belangrijkste is stukje bij beetje gezonder leven. Let in het bijzonder op minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en meer bewegen. Zodoende kun je op lange termijn een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Probeer dit ook: kies voor gezonde koolhydraten, neem water i.p.v. frisdrank, eet niet zonder na te denken en zet je auto niet naast de deur. Daardoor zul je een gezonde levensstijl creëren zonder al te veel moeite / inspanning.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet één methode dat het beste is voor iedereen. Voedselzandloper, Sonja Bakker, Pioppi of South Beach, Cambridge, Dukan Dieet: welk van deze diëten effectief is voor jou hangt af van verschillende zaken als jouw huidige gewoontes, jouw lange termijn doelen en eetgewoontes. Het belangrijkste is een uitgebalanceerd voedingsschema wat zorgt voor gewichtsverlies en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
10 kg of meer verliezen met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar het is meestal niet verantwoord. Bij dergelijke methodes is de energie-inname die wordt geconsumeerd beneden het minimum. Pluspunt is dat je snel afvalt, van wel 3 kilogram in slechts 7 dagen. De nadelen zijn: futloosheid, misselijkheid, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 8274 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor 3 keer een consult van een uur. Doorgaans betreft het 4 – 6 afspraken. Advies: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Dit gaat niet op wanneer het gaat om ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Hoe werkt snel afvallen precies?
Afvallen met een blijvend resultaat kost nu eenmaal tijd. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je hebt minder energie om te sporten en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Kampen, IJsselmuiden, Zalk, Wilsum, Grafhorst, Kamperveen, ‘s-Heerenhoek, Verspreide huizen.