koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Velp

Op een duurzame manier gezond afvallen in Velp? Flink wat Hollanders zouden graag wat kilo’s wegwerken. Het is soms lastig om te beginnen. Er zijn veel verschillende manieren. Je kunt denken aan het “Herbalife” en ook het “Eiwit dieet of proteïnedieet”. Het nadelige hiervan is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Optimaliseer dan jouw eet- en beweegpatroon. In de basis let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Focus op de schijf van vijf, gezondere dranken (water), genoeg eiwitten en gezonde vetten, kook zonder pakjes & zakjes en starten met dagelijks bewegen om maar een paar voorbeelden te noemen. Een diëtist in Velp zal je daarbij kunnen ondersteunen. Hieronder vergaar jij nuttige informatie over gewichtsdeskundigen, voeding, de soorten diëten die er zijn of tips om te bewegen.

  • Vandaag de dag kies je uit vele diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Het “1 dag dieet” & het “Slank-Klup Benelux”, om maar een paar voorbeelden te noemen
  • Vergeet niet dat veel mensen na verloop van tijd weer terugvallen (jojo-effect)
  • De afvalcoach in Velp kan iedereen adviseren over een duurzame leefstijl die past bij jou
  • Let op je energiebalans: meer calorieën verbranden dan wat er binnenkomt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieGelderland
GemeenteRheden
Postcode6881
% overgewicht50%
% obesitas15%
Diëtist in de regioVoeding Met Visie Velp
SportschoolCurves Velp Smart

Diëtist in Velp vergelijken

Veel mensen in Velp zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 50% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 15% wordt aangemerkt als obesitas. Te zwaar worden komt voor uit een ongezonde leefstijl. Je kunt zoveel verschillende voeding kopen, wat is gezond en wat juist niet? De diëtistenpraktijk in Velp bekijkt samen jouw eet- en beweegpatroon. In het vervolgtraject ontvang je praktische tips die betrekking hebben op een gezondere leefstijl. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden in het geval er meer medische oorzaken zijn zoals diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist daagt je uit om jouw voedingspatroon in kaart te brengen en dit te verbeteren
  • Via de zorgverzekering heb je altijd recht op 3 uur advies op dieetgebied p/jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Velp maart 2024
Wil je terecht bij een bekwame gezondheidspraktijk in jouw omgeving? Hieronder vind je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Rheden. Zoek een plek waar je advies krijgt van een deskundig persoon. Er circuleren allerlei jobtitels en alternatieve werkwijzen. De diëtist heeft een beschermde titel. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met een gezond eet- en leefpatroon
  • Voedingsdeskundige: adviseren vaak bedrijven of scholen rondom voeding
  • Voedingstherapeut: met gezonde voeding het lichaam in balans brengen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: ontvang begeleiding bij nieuwe eetpatronen, bewegen en mindset

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-velp-6881

Plaatselijke voedingsdeskundigen

Gegevens over beweging en gezondheid in Velp

In regio Rheden heeft 50% licht overgewicht en 15% heeft obesitas. 75% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 51% beweegt voldoende (waarbij minimaal 2,5 uur per week serieus wordt bewogen). 50% is regelmatig aan het sporten. 38,8% gebruikt maandelijks de fiets (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Wat we verder zien is dat 20% rookt en dat 9% is een forse alcohol-gebruiker (9% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 41% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Velp

Het merendeel van de mensen die kilo’s willen kwijtraken maken de keuze voor een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Welk dieet is geschikt voor mij? Hieraan ten grondslag liggen je leefstijl, eetpatroon en het streefgewicht. De verschillende programma’s zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: stabiliseert o.a. de bloedsuikerspiegel
  3. Eiwitrijk dieet: haal je energie voornamelijk uit eiwitten / proteïnen
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: kan leiden tot verbeteringen bij diabetes type 2
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. ADHD dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Het juiste dieet kiezen, en dit doorzetten tot een lifestyle is niet eenvoudig. Hierna tref je enkele suggesties:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Je raakt vooral vocht en spieren kwijt
  • Gun jezelf de tijd en ruimte, begin met kleine stapjes
  • Houd een (digitaal) eetdagboek bij, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, net zo belangrijk als gezond eten
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Velp

DieetSoortTarievenWat is het?
South BeachMinimale vettenVanaf €34Focus op één ding tegelijkertijd
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €75p/maandVolop inspiratie voor recepten
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €24 p/maandWeekmenu’s en boodschappenlijstjes
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €60 p/maandAfvallen onder begeleiding
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €44Je gaat minder eten
PaleoSpeciaalVanaf €23Eten zoals eeuwen geleden
MediterraneGrieksVanaf €23Een compleet nieuwe leefstijl
DashMagnesiumrijkVanaf €47gezond voor diabetes type 2 patiënten
DukanKoolhydraatarmVanaf €21Populair koolhydraatarm, eiwitrijk dieet
ModifastToegankelijkVanaf €77 p/maandBegeleiding niet strikt noodzakelijk

Gezond afvallen op jouw manier

Jouw streefgewicht bereiken zonder een jojo-effect

Sportscholen in de buurt

Afslanken betekent dat er minder calorieën je lichaam binnenkomen dan er uitgaan. Dit houdt niet op bij alleen gezonder en minder eten. Je gaat pas echt iets bereiken als je structureel gaat bewegen. Loop eens binnen bij de sportschool in Velp. Daar tref je alle gemakken rondom cardio en krachttraining. Via cardio (roeimachine/hometrainer) zal de calorieverbranding flink toenemen. Let echter op, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Als extra voordeel groeien je spieren als je aan krachttraining doet. Uitgezonderd van de fitness onderscheiden we nog tal van activiteiten om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: Samen sporten met een gezellige groep mensen
  • Slenderen: Stimuleert de doorbloeding en vermindert cellulitis
  • Hardlopen: Goed voor lichaam en geest, rennen in de buitenlucht
  • Wandelen (powerwalk): Grote stappen + lange bewegingen met je armen
  • Populaire groepslessen: XCore, Booty en Steps

Zoek fitness in de regio Velp

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Velp
Effectief afslanken samen met een personal trainer? De personal training (PT) in Gelderland helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Jouw coach helpt tijdens het trainen en heeft veel verstand van voeding. De eerste stap is vaak dat de coach je een training uitdaging geeft, hij/zij het maximale uit jou kan halen en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Wat je niet moet vergeten: een PT kost gemiddeld €50 per 4 weken.

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Dit geeft de verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: je hebt licht overgewicht. Komt het boven de 30 uit? Dat duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Deskundigen adviseren dan om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Ga je een afslankprogramma starten? Ga niet aan de slag zonder concrete doelstelling. Anders heb je geen richting. Deze doelstelling moet wel haalbaar zijn. Beantwoord ook de vraag waarom je dit wil. Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Andere handigheidjes: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken of vraag om tips en adviezen bij een voedingscoach in Velp

  3. Je voeding aanpassen

    Je gewicht verminderen draait in de basis hierom: eet minder calorieën dan je verbrandt en je zult vroeg of laat resultaat zien. Hiervoor zul je minder moeten eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: www.voedingscentrum.nl). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (om ongezonde snacks te voorkomen), en eet met aandacht. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Beginnen met gezond eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar juist ook het type eten heeft zijn uitwerking op de totale calorie-inname. Let heel goed op met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Een belangrijke eerste stap is dat je varieert binnen de Schijf van Vijf. Voedingsadvies: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en schrijf op wat je elke dag eet. Op Coop.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Meer bewegen

    Kom in beweging! Door te sporten ga je meer plezier in het afvallen beleven en verklein je de kans op het jojo-effect. Voedingscentrum adviseert 60. min per dag beweging. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: neem de benenwagen naar de winkel en stap een halte eerder uit. Een andere goede optie is de sportschool. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio zal de vetverbranding geactiveerd worden en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Snel gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Veelgestelde vragen over afslanken in Velp

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Velp afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Uitgangspunt is stukje bij beetje gezonder leven. Let in het bijzonder op minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en regelmatig sporten. Dankzij deze kleine stapjes ga jij altijd je streefgewicht behalen. De volgende adviezen dragen ook bij: vermijd snelle koolhydraten, koop überhaupt geen ongezonde tussendoortjes, neem de tijd voor je eten en neem de benenwagen naar de winkel. Op die manier creëer je een duurzame leefstijl dat je eenvoudig kunt volhouden.

Welk dieet is het beste?
Er is niet één methode dat altijd de beste resultaten geeft. Voedselzandloper, Sonja Bakker, Pioppi of South Beach, Paleo, Mediterrane dieet: welk van deze voedingsplannen relevant is voor je situatie is afhankelijk van verschillende factoren zoals je uitgangssituatie (BMI), ambities en medische aandoeningen. Het belangrijkste is een gezond voedingspatroon waardoor je gaat afvallen maar waar je ook genoeg eiwit, vitamines en koolhydraten neemt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
15 kilogram kwijtraken behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar niet geheel zonder risico. Bij deze programma’s is de hoeveelheid energie die jij binnenkrijgt heel erg laag (rond de 500 Kcal). Pluspunt is dat je snel afvalt, van vaak wel 4,5 kilogram in slechts 7 dagen. De minpunten zijn: een hongerig gevoel, misselijkheid, en het is lastig om vol te houden. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 6880, 6881, 6882, 6883 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor 180 minuten behandeling per jaar. In de regel staat dit gelijk aan 4 tot maximaal 6 consults. Advies: het jaarlijkse eigen risico wordt hierop wel in mindering gebracht. Dat is anders bij advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Afvallen met een blijvend resultaat kost simpelweg tijd. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. Soms gaat het iets sneller in het begin. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan zijn er risico’s. Het bewegen gaat moeizamer en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Gecontroleerd afvallen is dus beter, bijvoorbeeld samen met een afvalcoach in Dieren, Rheden, Velp.