koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Huizen

Op een duurzame manier gezond afvallen in Huizen? Flink wat Hollanders vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Veel mensen weten niet waar te starten. Er bestaan nogal wat verschillende manieren. Je kunt denken aan het “Ananasdieet” en ook het “Low Carb dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Dan gaat het veel meer om je leefstijl van dit moment. Gemiddeld genomen zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, voldoende water drinken, focus op eiwit- en vezelrijke voeding, genoeg groenten en fruit eten en meer sporten zijn hiervan geschikte voorbeelden. Een diëtist in Huizen heeft daarvoor de juiste tools. Verderop check jij uitgebreide informatie over gewichtsconsulenten, verantwoorde voeding, afvalmethodes of lichaamsoefeningen.

  • We onderscheiden meerdere diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • O.a. het “DNA pil of Genotrim” of het “Ornish Dieet” kennen veel aanhangers
  • Disclaimer: bedenk goed dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een bekwame afvalcoach in Huizen heeft veel ervaring met het zoeken naar een duurzame leefstijl die past bij jou
  • Essentieel is de energiebalans: verbrand meer calorieën dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteHuizen
Postcode1271
% overgewicht47%
% obesitas11%
Lokale diëtistFysioholland Gooi
SportschoolRebelsport Huizen

Diëtist in Huizen zoeken

Flink wat mensen in Huizen lopen rond met een te zwaar gewicht. 47% worstelt met overgewicht en 11% wordt aangemerkt als obesitas. Het krijgen van overgewicht is te danken aan een ongezonde leefstijl. Je kunt zoveel verschillende voeding kopen, wat is nu goed of slecht voor mij? Een speciale diëtistenpraktijk in Huizen kijkt eerst kritisch nar jouw leefstijl. Tevens wordt er een plan gemaakt met betrekking tot voeding en beweging. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je kampt met medische problemen als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist begeleidt je om jouw streefgewicht op een duurzame manier te halen
  • Via de zorgverzekering mag je gebruik maken van 3 uur dieetadvies + begeleiding (per 12 maanden)
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Huizen september 2022
Zoek je naar een professionele gezondheidspraktijk in de regio? In de bijgaande tabel tref je de adresgegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Huizen. Zorg dat je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. Men voert allerlei titels en soorten beroepen. Diëtist is wettelijk beschermd. Hieronder ander veel voorkomende beroepsgroepen als het gaat om een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: wetenschappers die de studie Voeding & Gezondheid hebben afgerond
  • Voedingstherapeut: focust op gezondheid en welzijn van de mens
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: leer weten wat je eet en maak gezond voedingsplan voor lichaam en geest
NaamAdresPostcodePlaats
Fysioholland GooiKerkstraat 681271 RMHuizen
Dietisten Midden NederlandMeentweg 371261 XSBlaricum
Voedingsadviesbureau BlaricumWilliam Singerweg 161261 EJBlaricum
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-huizen-1271

Cijfers over beweging en gezondheid in Huizen

In regio Huizen heeft 47% licht overgewicht en 11% ernstige obesitas. 80% ervaart zijn/haar eigen gezondheid positief. 45% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (dit betekent ten minste 150 minuten matig intensief bewegen). 53% is actief met een sport. 38,7% gebruikt regelmatig een fiets bij verplaatsingen met een korte afstand. Ook zien we dat 17% rookt en 8% is een zware alcohol-drinker (8% zelfs als overmatige drinker). 36% is geen drinker (bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Huizen

Het merendeel van de mensen die kilo’s willen kwijtraken zoeken hun heil in een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Wat is voor mij een goed dieet? Dit heeft te maken met jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, eetvoorkeur en jouw lange termijn doelen. De diëten kun je onderbrengen in vijf hoofdgroepen:

  1. Caloriearm dieet: afvallen door het eten van minder calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: aantal koolhydraten in je voedingspatroon verminderen
  3. Eiwitdieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetarm/vetvrij dieet: kan het goede HDL-cholesterolgehalte gedurende een periode verlagen
  5. Medisch dieet: vaak ter voorbereiding op een operatie of medische behandeling / ingreep (o.a. Koemelkvrij dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Een nieuw eetpatroon aanleren en dit inpassen in jouw huidige leven is niet makkelijk. Daarom vind je meerdere handige aanwijzingen:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Dit werkt vaak maar een paar weken
  • Wees niet onrealistisch streng naar jezelf, begin met kleine stapjes
  • Noteer eens een week wat je eet, dit helpt bij de bewustwording
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Ga samen met iemand de uitdaging aan. Bijvoorbeeld met New Fysic of Herbalife

Overzicht met diëten in Huizen

DieetnaamAfvalplanKostenKorte info
South BeachMinimale vettenVanaf €34Een van de goedkopere diëten
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €77p/maandJe kunt lekker blijven eten
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €24 p/maandGeen zorgen wat je gaat eten
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €51 p/maandZeer gebruiksvriendelijk
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €20Onderdrukking van het hongergevoel
PaleoOuderwetsVanaf €29Verlies vet en wordt energieker
MediterraneVakantieVanaf €40Geen verzadigde vetten en transvetten
DashVezelrijkVanaf €55Minder eiwitbronnen zoals vlees, vis
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €11Beperkt het jojo-effect
ModifastShakesVanaf €87 p/maandSnel resultaten boeken

Afvallen op jouw eigen manier

Snel & gezond afvallen met focus op gezonde gewoontes

Een sportschool vinden

Afvallen is eigenlijk gewoon dat er minder calorieën je lichaam binnenkomen dan er uitgaan. Dit behelst meer dan enkel gezonder eten. Je kunt het proces versnellen als je structureel gaat bewegen. Hiervoor heb je natuurlijk een erkende sportschool in Huizen. Veel mensen doen een combi van cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (bijv. roeien of de airbike) leg je de focus op calorieën en verbranding. Alleen, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Bovendien groeien je spieren als je werkt met gewichten. Buiten de fitness bestaan er tegenwoordig verscheidene soorten om overtollig vet kwijt te raken:

  • Bootcamp: Gezellig en afwisselende vormen
  • Slenderen: Vaak ingezet bij klachten als reuma, artritis en artrose
  • Hardlopen: Iedereen kan het leren, stel een hardloopschema samen
  • Wandelen (powerwalk): Werk op een simpele manier aan een fitter lichaam
  • Ook populair: Body Balance, Pilates en Steps

Populaire fitnesscentra in de regio Huizen

NaamAdresPostcodePlaats
Rebelsport HuizenKerkstraat 681271 RMHuizen
Coronel Sports HuizenIJsselmeerstraat 5B1271 AAHuizen
Family Fitness LarenSchapendrift 621251 XHLaren
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Huizen
Snel & verantwoord afvallen onder begeleiding van een expert? De personal training (PT) in Noord-Holland staat voor 100% aandacht en begeleiding. Jouw privé-trainer geeft tips tijdens het sporten en heeft verstand van voedingsschema’s. De basis ligt bij het feit dat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je nog meer toewijding hebt en dat je al jouw vragen meteen kunt stellen. Het nadeel is de hoge kosten: een trainer op maat kost je al snel €97,5 per 4 weken.

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Een BMI is een goede indicator. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: er moeten een paar kilo’s af. Een score van 30 of hoger duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Het is verstandig om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Binnen welke termijn wil jij resultaat?

    Ga je een afslankprogramma starten? Een doelstelling is noodzakelijk. Anders ben je een schip zonder stuur. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Het is ook belangrijk dat je helder hebt waarom je dit allemaal wil. Hoe gaat mijn leven veranderen als ik 15KG verlies? Wat ook werkt: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent of maak een afspraak bij de voedingscoach in Huizen

  3. Beperk je voeding

    Je gewicht verminderen is eigenlijk heel simpel: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Om dit te bereiken moet je letten op je calorie-inname. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (zo ga je minder snel snacken), en neem de tijd voor je eten. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Meer gezond eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook welke producten je neemt beïnvloedt de totale calorie-inname. Vermijd zoveel mogelijk producten met zout, suiker of alcohol. Je kunt al veel progressie boeken als men als basis de Schijf van Vijf neemt. Niet vergeten: schap de onnodige tussendoortjes en gebruik een app om je voeding bij te houden. Op bijv. ilovehealth.nl staan honderden voedzame recepten.

  5. Dagelijks bewegen

    Kom van je bank af! Op die manier zul je meer plezier ervaren en zul jij je doelen sneller bereiken. Uitgangspunt is 60 minuten bewegen per dag. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: negeer de roltrap en leg de afstandsbediening verder weg. Wil je het professioneler aanpakken dan is er de fitness. Door bijv. cardio en/of krachttraining neemt de vetverbranding toe en vliegen de kilo’s er veel sneller af.

Eenvoudig gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Bekijk populaire vragen over afslanken in Huizen

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Huizen afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Het belangrijkste is kleine veranderingen doorvoeren. Dat wil zeggen minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en min. 60 minuten bewegen. Hierdoor lukt het je zeker de kilo’s verliezen die jij nodig acht. De volgende adviezen dragen ook bij: eet zoveel mogelijk zoutloos, koop geen ongezonde snacks, eet met aandacht en leg de afstandsbediening verder weg. Hierdoor leer jij jezelf een goede lifestyle aan voor de komende jaren.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet 1 methode dat het beste is voor iedereen. Modifast, Oerdieet, Keto dieet of Weight Watchers, Cambridge, Dukan Dieet: welk van deze programma’s relevant is voor je situatie hangt af van verschillende variabelen als jouw huidige leefstijl, streefgewicht en medische aandoeningen. De beste resultaten haal je met een persoonlijk eetpatroon wat het afvallen zal stimuleren en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
10-15 kilo kwijtraken waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar is over het algemeen niet slim. Bij zo’n methode is het aantal calorieën die men consumeert soms maar 500 kcal per dag. Het resultaat is soms verbluffende, tot wel 3 kg in korter dan een week. Er zijn veel nadelen zoals een futloos gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en het is lastig om vol te houden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. De actuele situatie is: 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Doorgaans staat dit gelijk aan 4 tot maximaal 6 consults. Tip: het gaat ten koste van het eigen risico. Er is een uitzondering: als er sprake is van ketenzorg als diabetes, hartfalen en COPD. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Is snel afvallen wel gezond?
Verantwoord afvallen kost veel tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan gaat je lichaam in protest. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Oude Dorp, Westereng, Buitenwijken, Erica en Tafelberg, Staatslieden en Componistenbuurt, Havengebied, Zenderwijk en Bovenweg, Stad en Lande, Huizermaat West en Zuid, Huizermaat Noord, Bijvanck, Bovenmaten, Hogemaat.