Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Waadhoeke

Snel maar ook gezond afvallen in Waadhoeke? Heel wat mensen vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Het is soms lastig om te beginnen. We onderscheiden veel verschillende aanpakken. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “Fit for live dieet” en natuurlijk het “Ornish Dieet”. Het risicovolle daarvan is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Kijk dan eens goed naar jouw eetgewoonten en leefstijl. Eigenlijk gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Meer gezonde voeding, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, focus op veel groente en de fitness bezoeken om maar een paar voorbeelden te noemen. Een diëtist in Waadhoeke heeft daarvoor de juiste tools. Verderop vergaar jij nuttige informatie over voedingsconsulenten, verantwoorde voeding, de soorten diëten die er zijn of sporten.

  • Vandaag de dag kies je uit verschillende diëten die succesvol blijken te zijn
  • O.a. het “Gezond Verstanddieet” en het “Moermantherapie” kom je in Nederland veel tegen
  • Disclaimer: bedenk goed dat veel mensen na verloop van tijd weer terugvallen (jojo-effect)
  • Een speciale afvalcoach in Waadhoeke kan iedereen adviseren over een voedings- en beweegplan voor de lange termijn
  • Neem de energiebalans in acht: zorg dat je meer energie verbruikt dan dat je lichaam nodig heeft
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieFriesland
GemeenteWaadhoeke
Postcode8814
% overgewicht51%
% obesitas16%
Lokale diëtistGrietje Van Der Sluis
Fitnesscentrum in de omgevingSportcentrum Shape Franeker

Diëtist in Waadhoeke bezoeken

Opvallend veel mensen in Waadhoeke zijn niet op gezond gewicht. 51% heeft overgewicht en 16% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Een overgewicht is vaak het resultaat van een verkeerd eetpatroon. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, wat is nu voor mij de juiste keuze? Een gediplomeerde diëtistenpraktijk in Waadhoeke brengt eerst in kaart jouw huidige voedingsgedrag. Op basis daarvan krijg je tips en advies aangaande gezonder eten en meer bewegen. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige in het geval er meer medische oorzaken zijn zoals een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist support je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Via de zorgverzekeraar heb je altijd recht op 3 uur dieetadvies p/jaar
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Waadhoeke augustus 2021
In contact komen met een goede gezondheidspraktijk in je woonplaats? In de tabel hieronder vergelijk je informatie van een regionaal centrum voor gewichtsbeheersing of afvalcoach uit de gemeente Waadhoeke. Zoek een plek waar je bij iemand komt met verstand van zaken. We zien allerlei dieet coaches en expertises. Diëtist is wettelijk beschermd. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: focus op hulp bij afvallen, behandelt geen medische klachten
  • Voedingsdeskundige: vaak werkzaam binnen scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: werkt volgens het kwaliteits- en niet volgens het kwaliteitsprincipe
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: een-op-een coaching voor voeding, eetpatronen, lichaam en geest
NaamAdresPostcodePlaats
Grietje Van Der SluisWommelserweg 248804 NLTzum
BalanzaHet Want 128802 PVFraneker
LibraHertog van Saxenlaan 808802 PPFraneker
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-waadhoeke-8814

Informatie over gezondheid in gewicht in Waadhoeke

In regio Waadhoeke heeft 51% in meer of mindere mate overgewicht en 16% ervaart obesitas. 79% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 50% beweegt genoeg naar de normen van de Gezondheidsraad (ten minste 2,5 uur per week lichte sporten als fietsen of wandelen). 45% is actief met een sport. 48,1% is wekelijks aan het fietsen (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Zorgwekkend is dat 18% maandelijks rookt en 10% wordt aangemerkt als zware drinker (6% wordt gezien als een overmatige drinker). 38% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Waadhoeke

Het gros van de mensen die willen afvallen gaan aan de slag met een dieet. Via een afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Wat is nu het beste dieet? Dit wordt bepaald door o.a. jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, eetpatroon en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De afslankprogramma’s kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitdieet: eiwitrijk eten is een bron van energie en de bouwstof voor het lichaam
  4. Vetarm/vetvrij dieet: het uitgangspunt is het aantal vetten dat je binnenkrijgt te verminderen
  5. Medisch dieet: tegen een bepaald ziektebeeld, vaak onder begeleiding van een arts (o.a. Acne dieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Een nieuw eetpatroon aanleren en echt een nieuwe leefstijl aanleren is soms best pittig. Hierbij check je een aantal suggesties:

  • Een crashdieet raden wij niet aan. Je verliest alleen gewicht op korte termijn
  • Gun jezelf de tijd en ruimte, dan is het ook makkelijker vol te houden
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Ga aan de slag met sporten, dit maakt afvallen leuker
  • Zoek support tijdens het afvallen met bijv. Herbalife of New Fysic

Overzicht met diëten in Waadhoeke

DieetAfvalplanOnkostenKorte info
South BeachWeinig vettenVanaf €21Gewicht verliezen met gezonde leefstijl
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €68p/maandBekendste koolhydraat-dieet
Weight WatchersCaloriearmVanaf €15 p/maandFocus op bewustwording
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €55 p/maandAfvallen onder begeleiding
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €37Stop de suikerverslaving
PaleoEenvoudigVanaf €38wild, vis, fruit, planten, knollen, noten
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €42Vaak ingezet bij klachten als reuma, artrisis en artrose
DashCalciumrijkVanaf €45Laag in vetten en suikers
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €24Geen calorieën tellen
ModifastMaaltijdshakesVanaf €87 p/maandVeel verschillende soorten producten

Afvallen op jouw eigen manier

Snel & gezond afvallen met gezond eten en beweging

Regionale sportscholen

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit betekent niet alleen maar gezonder en minder eten. Je gaat pas echt iets bereiken als je ook meer gaat bewegen en sporten. Waar je dit goed kunt doen is bij een personal trainer of sportschool in Waadhoeke. Een goede combi is cardio en krachttraining. Met cardio (bijv. de roeitrainer of crosstrainer) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Let echter op, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: je lichaam blijft ook na de training energie verbranden. Daarbij realiseer je een spiergroei als je werkt met gewichten. Behalve de fitness bestaan er meerdere bezigheden om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Een intensieve training in groepen voor binnen of buiten
  • Slenderen: Sporten voor mensen met lichamelijke klachten (onbelast)
  • Hardlopen: Met een hardloopschema werken aan je conditie
  • Wandelen (powerwalk): Vaak samen met mensen uit de buurt wandelen
  • Vaak ook aangeboden: Body Attack, Grit en Power Yoga

Overzicht fitness in de regio Waadhoeke

NaamAdresPostcodePlaats
Sportcentrum Shape FranekerHet Want 58802 PVFraneker
Sportcentrum Bloemketerp FranekerBurgemeester J. Dijkstraweg 38801 PGFraneker
Sportcentrum Véronique Akkermans WommelsWalperterwei 41H8731 CDWommels
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Waadhoeke
Wil je gewicht verliezen samen met een personal trainer? De personal training (PT) in Friesland richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Jouw coach helpt tijdens het trainen en heeft verstand van voedingsschema’s. De voordelen zijn dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je een stok achter de deur hebt en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. De minder leuke kant: iemand die jou begeleid kost vaak zo’n €47,5 p/maand.

Afvallen in 5 stappen

  1. Start met je BMI

    Bereken allereerst jouw BMI. Het geeft een indicatie of je ondergewicht, een normaal gewicht of overgewicht hebt. Het advies bij een score van 25 – 30: het lijnen moet snel beginnen. Is de waarde 30+? Dat betekent ernstig overgewicht (obesitas). De meeste mensen proberen dan onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Bepaal je doelstelling

    Wil je binnenkort starten met een dieet? Bepaal een doelstelling. Anders ben je als een schip op open water. Deze doelstelling moet wel haalbaar zijn. Stel ook de waarom-vraag. Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Overige tips: vertel je dierbaren dat je bezig bent met een dieet of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Waadhoeke

  3. Voedselinname beperken

    Je vetpercentage verminderen draait in de basis hierom: zorg voor een negatieve energiebalans en je gaat gewicht verliezen. Prioriteit is dat je minder eet. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Las voldoende eetmomenten op een dag in (anders ga je sneller snacken), en eet rustig en met aandacht. Bijv. door langzaam te eten.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de volumes, maar tevens het soort voeding heeft zijn uitwerking op jouw gezondheid. Vermijd zoveel mogelijk producten met zout, suiker of alcohol. Een belangrijke eerste stap is dat de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Advies: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en houdt je dagelijkse eten bij. Via bijv. ilovehealth.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Meer bewegen

    Tijd om in actie te komen! Door dagelijks te bewegen blijf je gemotiveerd en blijf je beter op gewicht. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: gebruik een zit-sta bureau en ga wat vaker stofzuigen. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan een plaatselijke sportschool. Wanneer je begint met cardio/krachttraining zal je vet sneller gaan verbranden en kom je in rap tempo op gewicht.

Rap gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies tot 15 KG in 3 maanden

Veelgestelde vragen over afslanken in Waadhoeke

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Waadhoeke afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Hierdoor zal je kleine veranderingen doorvoeren. Hierbij zijn een aantal belangrijke pijlers: kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en op structurele basis gaan bewegen. Hierdoor lukt het je zeker de nodige kilo’s kwijtraken. Een aantal tips: voeg meer eiwit toe aan je maaltijden, drink zoveel mogelijk water, gebruik kleinere borden en kies altijd voor de trap. Op deze wijze zul je een gezonde levensstijl creëren voor de rest van je leven.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat niet 1 programma waarbij je het snelste of het meest afvalt. Voedselzandloper, Oerdieet, FIT Methode of Atkins, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk afvalprogramma het meest efficiënt is ligt aan specifieke variabelen als huidige BMI, doelstelling en eventuele allergieën. Het belangrijkste is een uitgebalanceerd eetschema wat het afvallen zal stimuleren zonder dat je tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
15 kilogram afslanken door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar wordt meestal sterk afgeraden. Bij dit dieet is het aantal calorieën die wordt geconsumeerd ver beneden je basisbehoefte. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van toch wel 5 kilogram in korter dan een week. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als een futloos gevoel, misselijkheid, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Het is dus geen duurzame oplossing!

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 8814 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Op dit moment zijn dat 3 keer een consult van een uur. In de basis ontvang je dan 4 – 6 afspraken. Advies: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Dit is niet het geval als er sprake is van de zogenaamde ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Verantwoord afvallen kost simpelweg tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Ga je de energie inname verlagen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in West, Oost, Zuid, Franeker, Noord, Noordoost, Zuid, West, Franeker Zuidoost, Bouwhoek West, Greidhoek, Tuinbouwgebied, Bouwhoek Noord.

  • Nij Altoenae
  • Westhoek
  • St.-Annaparochie
  • Vrouwenparochie
  • Oudebildtzijl
  • St.-Jacobiparochie
  • Boksum
  • Blessum
  • Deinum
  • Marsum
  • Dronryp
  • Menaam
  • Slappeterp
  • Ingelum
  • Berltsum
  • Wier
  • Bitgum
  • Bitgummole
  • Minnertsga
  • Wjelsryp
  • Spannum
  • Tzummarum
  • Firdgum
  • Klooster Lidlum
  • Oosterbierum
  • Sexbierum
  • Pietersbierum
  • Tzum
  • Hitzum
  • Achlum
  • Herbaijum
  • Dongjum
  • Boer
  • Ried
  • Peins
  • Schalsum
  • Zweins
  • Skingen
  • Winsum
  • Baaium
  • Franeker