Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Spijk

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Spijk? Meer mensen dan je denkt willen graag wat kilo’s kwijtraken. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? Je hebt de keuze uit flink wat diëten en methodieken. Zo heb je een afslankprogramma als het “13 dagen dieet” en ook het “Lekker Gezond Gewicht Methode”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak maar even werkt. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Verbeter dan jouw gewoontes en jouw voeding. In de basis zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Niet te veel ongezonde snacks, meer water drinken, genoeg eiwitten en gezonde vetten / vezels, kook zoveel mogelijk met verse producten en naar de sportschool gaan zijn bewezen ideeën en aanpakken. Jouw diëtist in Spijk zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze webpagina doorzoek jij bruikbare info over gewichtsconsulenten, goede voeding, de verschillende methodes om af te vallen & tips om te bewegen.

  • We onderscheiden flink wat diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • Bijv. het “Lipo-dissolve” & het “Eiwit dieet of proteïnedieet” zijn programma’s die je veel hoort
  • Houd er rekening mee dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Spijk heeft veel ervaring met het zoeken naar een nieuwe leefstijl en eetpatroon
  • Uitgangspunt is de energiebalans: meer energie consumeren dan wat je dagelijks binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteDelfzijl
Postcode9909
% overgewicht58%
% obesitas21%
Regionale diëtistDietistenpraktijk Heeringa
Fitnesscentrum in de buurtSport je Fit Grijpskerk

Diëtist in Spijk bezoeken

Opvallend veel mensen in Spijk zijn niet “op gewicht”. 58% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 21% kampt met obesitas. Een te zwaar gewicht is doorgaans het effect van een gebrek aan kennis. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat moet ik nu wel of juist niet eten? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Spijk maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw eet- en leefgewoonten. Als resultaat hiervan krijg je meer informatie wat betreft gezonde voeding en sporten. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige in het geval er meer medische oorzaken zijn zoals diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist daagt je uit om echt gezond te eten en duurzaam af te vallen
  • Vanuit de basisverzekering mag je gebruik maken van 3 uur advies op dieetgebied (op jaarbasis)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Spijk juli 2022
Een afspraak maken bij een gezondheidspraktijk in de buurt? In de bijgaande tabel vind je de gegevens van een regionaal centrum voor gewichtsbeheersing of afvalcoach uit de gemeente Delfzijl. Jij wil toch ook dat je advies krijgt van een professioneel iemand. Er circuleren allerlei functienamen en specialisaties. Diëtist is wettelijk beschermd. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: begeleidt en motiveert gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: weet alles over voedingsgedrag, vaak actief in scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: helpt cliënten om eetpatroon te veranderen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: concreet aan de slag met voedingsschema’s en mindfulness-training
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk HeeringaUiteinderweg 7 A9905 RGHolwierde
Voedingsbureau Yvonne HollanderWethouder Olthoflaan 29902 LBAppingedam
Diëtheek AppingedamStadshaven 239902 DAAppingedam
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-spijk-9909

Voedingsdeskundigen in omliggende regio’s

Stats over gezondheid en gewicht in Spijk

In regio Delfzijl heeft 58% sterk overgewicht en 21% heeft obesitas. 69% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 43% beweegt genoeg naar de normen van de Gezondheidsraad (dit betekent ten minste 150 minuten matig intensief bewegen). 41% sport structureel elke week. 31,5% fietst een paar keer per maand (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Ook zien we dat 25% maandelijks rookt en 8% is een zware drinker. Dat is min. 1 keer 4-6 glazen per dag (5% is overmatige drinker). 45% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Spijk

De meeste mensen die wat kilo’s willen kwijtraken kiezen voor een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Wat is nu het beste dieet? Dit wordt bepaald door o.a. jouw huidige gewoontes, eetpatroon en jouw lange termijn doelen. De afvalprogramma’s zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: afvallen door het eten van minder calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitdieet: Je hebt nauwelijks te maken met een hongergevoel
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: kan leiden tot verbeteringen bij diabetes type 2
  5. Medisch dieet: doel om specifieke gezondheidsklachten te verminderen (o.a. Candida dieet)

Welk dieet past bij mij?
Het juiste programma kiezen, en dit inpassen in jouw huidige leven is tamelijk complex. Hierna bekijk je enige ideeën:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, anders wordt het lastig volhouden
  • Houd een eetdagboek bij, dit helpt bij de bewustwording
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, je zult merken dat de kilo’s er sneller afgaan
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Meest gekozen diëten in Spijk

DieetnaamSoortTarievenDetails
South BeachBeperkte vettenVanaf €35Bekend als het sterren dieet
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €76p/maandAl snel een vol gevoel
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €24 p/maandGeen verboden voedingsmiddelen
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €54 p/maandHet kost relatief weinig tijd
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €27Verbetering van de gemoedstoestand
PaleoGemakkelijkVanaf €42Geen bewerkte (graan) producten
MediterraneSpeciaalVanaf €27Extra focus op (vette) vis
DashKaliumrijkVanaf €53Laag in vetten en suikers
DukanKoolhydraatarmVanaf €19Beweging wordt aangemoedigd
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €64 p/maandModifast weekschema’s zijn superhandig

Snel afvallen op jouw manier

Zonder gedoe afvallen en creëer jouw nieuwe leefstijl

Dichtstbijzijnde sportschool

Afvallen draait erom dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit betekent niet alleen maar kritisch naar je voeding kijken. Je behaalt een beter resultaat als je een aantal keer per week gaat sporten. Daarvoor kun je naar een personal trainer of sportschool in Spijk. Hier kan je cardio en krachttraining perfect combineren. Door te werken aan cardio (loopband/crosstrainer) verbrand je de meeste calorieën. Maar, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Daarnaast groeien je spieren wanneer je krachttraining toepast. Naast de fitness kun je kiezen uit verscheidene opties om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Samen knallen tijdens een parcours
  • Slenderen: Zonder moeite sporten op automatische fitnesstoestellen
  • Hardlopen: Verken je stad tijdens je wekelijkse rentraining
  • Wandelen (powerwalk): Werk op een simpele manier aan een fitter lichaam
  • Ook populair: XCore, Kickboksen en Power Yoga

Zoek fitness in de regio Spijk

NaamAdresPostcodePlaats
Sport je Fit GrijpskerkHerestraat 55A9843 AJGrijpskerk
Fysio-Fit ZuidhornIndustrieweg 349804 TGNoordhorn
Health Centre ZuidhornHooiweg 89801 AJZuidhorn
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Spijk
Snel & verantwoord afvallen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Groningen is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Jouw coach motiveert je met de trainingen en zorgt dat jij ook de juiste voeding binnenkrijgt. Je bereikt je doelen doordat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je directe feedback krijgt. Het is wel een kostbare optie: iemand die jou begeleid betaal je al gauw €52,5 per 4 weken.

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. BMI berekenen

    Jouw BMI moet bekend zijn. Dit geeft de verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: je moet gaan afvallen. Een BMI 30> houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. Het voedingscentrum adviseert om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Ga je een afslankprogramma starten? Bedenk dan waar je naartoe wilt. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Jouw goal moet ambitieus zijn, maar overdrijf niet. Het meest duurzaam is een intrinsieke motivatie. Hoe gaat mijn leven veranderen als ik 15KG verlies? Wat vaak ook helpt: vraag support bij vrienden en familie of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Spijk

  3. Focus op minder voeding

    Je gewicht verlagen is in principe heel eenvoudig: creëer een negatieve calorie balans en je zult vroeg of laat resultaat zien. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: Voedingscentrum). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (anders ga je sneller snacken), en heb aandacht voor je eten. Bijv. door kleiner bestek te gebruiken.

  4. Beginnen met gezond eten

    Niet alleen de hoeveelheden, maar daarnaast ook de maaltijd zelf heeft zijn uitwerking op jouw energiebalans. Wees voorzichtig met zout, suiker of alcohol. Een goede basis is als je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Tevens: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en kauw goed op je eten. Op Jasperalblas.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Start met sporten

    Ga lekker sporten! Zo ga je meer plezier in het afvallen beleven en heb je minder kans op het jojo-effect. Elke dag 30 minuten tot een uur bewegen is het minimum. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: ga lopend naar de supermarkt en leg de afstandsbediening verder weg. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan de fitness. Op het moment dat je start met cardio of kracht zal de vetverbranding geactiveerd worden en krijg je meer lol in het afvallen.

Vlug gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies tot 15 KG in 3 maanden

Tips en antwoorden voor afslanken in Spijk

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Spijk afvallen zonder tussenkomst van een dieet. Hierdoor zal je gezonde gewoontes inpassen. Dat wil zeggen minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en min. 60 minuten bewegen. Zodoende zul jij zeker weten de nodige kilo’s kwijtraken. Een aantal tips: eet veel groenten, drink zoveel mogelijk water, probeer langzaam te kauwen en kies voor een sporthorloge (stappenteller). Daardoor ga jij dat gezonde leven leiden voor de komende jaren.

Wat is het beste dieet?
Er is niet één voedingspatroon dat garantie geeft op de beste resultaten. Voedselzandloper, Detoxen, FIT Methode of South Beach, Cambridge, Mediterrane dieet: welk van deze methodes goed werkt voor jou wordt bepaald door velerlei variabelen als jouw huidige gewoontes, doelstelling en voedingsvoorkeuren. Uitgangspunt is een individueel voedingspatroon waarbij je afvalt maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
5 kg of meer minderen in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar het is meestal niet verantwoord. Bij dit dieet is de hoeveelheid calorieën die wordt gegeten beneden het minimum. Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, waarbij je kunt denk aan 4 kg in minder dan een week. Het effect hiervan kan zijn: een slap gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Het is dus geen duurzame oplossing!

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 9909 wordt voor een deel betaald vanuit de basisverzekering van o.a. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. De actuele situatie is: 3 keer een consult van een uur. In de basis betreft het 4 tot maximaal 6 consults. Voorwaarden: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Er is een uitzondering: zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Duurzaam afvallen kost simpelweg tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Plusminus 2000 gram per 30 dagen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil jij het afslankproces versnellen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je metabolisme gaat minder snel werken, en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in Stad, Land, Wijk-Zuid, Wijk-West.