Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Alblasserdam

Gemakkelijk en gezond afvallen in Alblasserdam? Steeds meer mensen willen graag wat kilo’s kwijtraken. Maar hoe werkt dat eigenlijk? We onderscheiden veel verschillende aanpakken. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “Stack” of misschien het “Dr. Frank Dieet”. Het risico is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Kijk dan eens goed naar jouw eet- en beweegpatroon. In de regel gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Meer gezonde voeding, minimaal 2 liter water, genoeg eiwitten en gezonde vetten / vezels, kook zonder pakjes & zakjes en zorgen dat je ong. een uur per dag in beweging bent zijn slechts een paar voorbeelden. Jouw diëtist in Alblasserdam biedt hierbij support. Op deze webpagina check je waardevolle details over diëtistes, gezonde voeding, de meest bekende afvalprogramma’s + hoe je in beweging kunt komen.

  • Er bestaan opvallend veel diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • Bijv. het “Online Snelafvallen” & het “Weet hoe je eet dieet” worden door veel mensen gevolgd
  • Het minpunt hiervan is dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Alblasserdam kan tips en adviezen geven over een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Belangrijk is de energiebalans: verbruik meer energie dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieZuid-Holland
GemeenteAlblasserdam
Postcode2951
% overgewicht51%
% obesitas13%
Regionale diëtistMerula Melis Diëtistenpraktijk
Sportschool in de regioHealthcenter Krimpenerwaard

Diëtist in Alblasserdam vinden

Flink wat mensen in Alblasserdam worstelen met te veel kilo’s. 51% scoort een BMI van >25 (overgewicht) en 13% heeft obesitas. Dit overgewicht komt vaak door een verkeerd eetpatroon. In de supermarkt is er zoveel te koop, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Alblasserdam helpt met het inzichtelijk maken van jouw voedingspatroon. Tevens ontvang je verschillende adviezen aangaande gezonder eten en meer bewegen. De voedingsdeskundige is ook geschikt om medische redenen zoals hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist daagt je uit om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Op basis van de basis zorgverzekering krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) advies op dieetgebied op jaarbasis
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Alblasserdam oktober 2021
In contact komen met een persoonlijke gezondheidspraktijk in de regio? Hieronder vind je een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Alblasserdam. Het is belangrijk dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Er zijn ontzettend veel coaches en werkgebieden. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met een gezond eet- en leefpatroon
  • Voedingsdeskundige: adviseren vaak bedrijven of scholen rondom voeding
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: begeleidt mensen met gezonde voeding en een gezonde levensstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Merula Melis DiëtistenpraktijkCortgene 162951 EDAlblasserdam
Stichting MalnucareParallelweg 112951 BSAlblasserdam
Dietistenpraktijk Saskia NieuwenhuisParallelweg 112951 BSAlblasserdam
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-alblasserdam-2951

Stats over gezondheid en gewicht in Alblasserdam

In regio Alblasserdam heeft 51% te maken met overgewicht, en 13% met obesitas. 75% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 42% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 42% is actief met een sport. 24,9% fietst een paar keer per maand (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Tenslotte zien we dat 18% “wel eens” rookt en 5% heeft het kenmerk zware drinker (4% heeft het label overmatige drinker). 54% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Alblasserdam

Een groot deel van de mensen die wat kilo’s willen kwijtraken gaan aan de slag met een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Welk dieet past nu bij mij? Dit heeft te maken met jouw huidige gewoontes, voedselvoorkeuren en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De diëten delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitdieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetarm/vetvrij dieet: kan het goede HDL-cholesterolgehalte gedurende een periode verlagen
  5. Medisch dieet: een specifiek dieet tegen bijvoorbeeld darmklachten of infecties (o.a. Dr. Houtsmullerdieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Het juiste dieet kiezen, en dit op een duurzame manier volhouden is tamelijk complex. Hieronder lees je meerdere ideeën:

  • Een crashdieet raden wij niet aan. De kilo’s vliegen er dan snel weer aan
  • Gun jezelf de tijd en ruimte, het begin is de lastigste periode
  • Houd een (digitaal) eetdagboek bij, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Populaire diëten in Alblasserdam

DieetnaamAfvalplanKostenBeschrijving
South BeachVetarmVanaf €18Vermijden van slechte koolhydraten en vetten
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €74p/maandAl snel een vol gevoel
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €26 p/maandInternationaal dieetprogramma
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €64 p/maandAltijd een consulent in de buurt
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €30Verbrand snel overtollig buikvet
PaleoOuderwetsVanaf €34Eet zoals onze voorouders
MediterraneItaliaansVanaf €25Een nieuwe leefstijl om te genieten
DashCalciumrijkVanaf €48Werkt tegen een hoge bloeddruk
DukanWeinig koolhydratenVanaf €17Veel vlees en eiwitten eten
ModifastToegankelijkVanaf €79 p/maandSnel resultaten boeken

Snel en verantwoord afvallen

Snel kilo’s verliezen en dit ook volhouden

Regionale sportscholen

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je meer energie verbruikt dan wat er binnenkomt. Meestal is de basis minder en gezonder eten. Afvallen – en het ook volhouden – gaat je beter af als je actief calorieën gaat verbranden. Hiervoor heb je natuurlijk een bevoegd sportschool in Alblasserdam. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Door te doen aan cardio (roeien of rennen) leg je de focus op calorieën en verbranding. Anderzijds, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Als extra voordeel groeien je spieren als je aan de slag gaat met kracht. Ook buiten fitness kun je kiezen uit diverse manieren om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Verleg je eigen grenzen en ga de uitdaging aan
  • Slenderen: Zonder moeite sporten op automatische fitnesstoestellen
  • Hardlopen: Iedereen kan het leren, stel een hardloopschema samen
  • Wandelen (powerwalk): Laagdrempelig en ook bij lichamelijke klachten
  • Groepslessen: BRN, Freedom Strength en Tai Chi

Zoek fitness in de regio Alblasserdam

NaamAdresPostcodePlaats
Healthcenter KrimpenerwaardBinnenweg 3A2923 BAKrimpen aan den IJssel
My HealthClub KrimpenKrimpenerbosweg 42923 LAKrimpen aan den IJssel
Curves Krimpen aan den IJsselStad en landschap 212923 BKKrimpen aan den IJssel
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Alblasserdam
Wil je afvallen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Zuid-Holland is de meest effectieve trainingsvorm. Hij of zij kan je helpen bij oefeningen en stelt met jou een voedingsplan op. De basis ligt bij het feit dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je directe feedback krijgt. Houd rekening met de hoge kosten: een 1-op-1 trainer heeft een prijskaartje van zo’n €50 op maandbasis.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. Check je BMI

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: begin snel met lijnen. Een waarde vanaf 30 duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Vaak moet je dan samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Vind je het tijd om af te vallen? Het is belangrijk om een doel te hebben. Anders ontbreekt er de focus. Vraag in het begin niet teveel van jezelf. Het meest duurzaam is een intrinsieke motivatie. Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Ook handig: vertel aan familie dat je wilt afvallen en ga eens langs bij een voedingscoach in Alblasserdam

  3. Voedselinname beperken

    Op gezond gewicht komen hoeft niet moeilijk te zijn: ontwikkel een negatieve energiebalans en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (anders ga je sneller snacken), en eet niet zonder nadenken. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Gezondere voeding

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar ook welke producten je neemt heeft gevolgen op de calorie-inname. Vermijd zoveel mogelijk producten met alcohol, vet en suiker. Je leeft al veel gezonder als je je focust op de Schijf van Vijf. Niet vergeten: vermijd ongezonde tussendoortjes en gebruik een app om je voeding bij te houden. Via sites zoals Jasperalblas.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Dagelijks bewegen

    Kom van je bank af! Door te sporten kun je jouw dieet beter volhouden en behaal je sneller jouw doelstelling. Ga uit van een uur beweging per dag. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: neem de benenwagen naar de winkel en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Een andere goede optie is een sportfaciliteit. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio wordt er meer vet verbrand en kom je in rap tempo op gewicht.

Vlug gewicht verliezen met een dieetplan?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Tips en antwoorden voor afslanken in Alblasserdam

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Alblasserdam afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Het belangrijkste is een gezondere leefstijl creëren. Dit kunnen we samenvatten tot minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en sport in je leven introduceren. Dankzij deze kleine stapjes lukt het je zeker je streefgewicht behalen. Wil jij geen terugval: eet zo puur mogelijk, haal geen ongezonde producten in huis, neem de tijd voor je eten en parkeer de auto wat verder weg. Hierdoor creëer je een duurzame leefstijl dat jij vol gaat houden.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 eetpatroon dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Montignac, Detoxen, FIT Methode of Atkins, Ketogeen, Mediterrane dieet: welk programma goed werkt voor jou wordt beïnvloed door verscheidene zaken als gezinssituatie, pogingen uit het verleden en eventuele allergieën. Je bereikt het meeste met een gezond voedingsschema wat zorgt voor gewichtsverlies maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
15 kilogram kwijtraken door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar diëtisten raden het steevast af. Bij zo’n afslankprogramma is het aantal calorieën die binnenkomt soms maar 500 kcal per dag. Sommige mensen vallen snel af, tot wel 3,5 kilogram in 1 – 2 weken. Het effect hiervan kan zijn: futloosheid, hoofdpijn / misselijkheid, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Hoe zit het met de vergoeding voor diëtetiek?
Dieetadvies in 2950, 2951, 2952, 2953, 2954 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Je krijgt een vergoeding voor jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. Vaak betreft het 6 gesprekken. Belangrijk: het gaat ten koste van het eigen risico. Dat is anders bij de zogenaamde ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Is snel afvallen wel gezond?
Afslanken op de lange termijn kost simpelweg tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Soms gaat het iets sneller in het begin. Wil jij het afslankproces versnellen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je vertraagt je stofwisseling en er is een daling van de spiermassa. Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in Centrum, Kinderdijk, Blokweer, Souburgh, Bedrijventerrein, Landelijk gebied.