Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Wijk bij Duurstede

Snel maar ook gezond afvallen in Wijk bij Duurstede? Flink wat Hollanders werken dagelijks tegen de kilo’s. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? Je hebt de keuze uit flink wat manieren. Voorbeelden zijn het “Bloedgroepdieet” of juist het “Rauw dieet”. Wat je tegen kan staan is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Duurzaam afvallen zit ‘m vaak veel meer in jouw eet- en beweegpatroon. Onderaan de streep let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Beperkt de ongezonde suikers, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, focus op eiwit- en vezelrijke voeding, genoeg groenten en fruit eten en naar de sportschool gaan om je een idee te geven. Een diëtist in Wijk bij Duurstede zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze pagina bekijk jij belangrijke info over voedingsdeskundigen, de juiste voeding, de soorten diëten die er zijn + tips om te bewegen.

  • Er zijn vele diëten die worden aangeprezen
  • Het “1 dag dieet” of het “Be In Shape” kom je in Nederland veel tegen
  • Houd er rekening mee dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • Een speciale afvalcoach in Wijk bij Duurstede kan tips en adviezen geven over echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Essentieel is de energiebalans: verbrand meer calorieën dan dat je consumeert
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieUtrecht
GemeenteWijk bij Duurstede
Postcode3961
% overgewicht51%
% obesitas13%
Diëtist in de regioVialente BV Dietheek
SportschoolWorkout Amerongen

Diëtist in Wijk bij Duurstede bezoeken

Behoorlijk wat mensen in Wijk bij Duurstede worstelen met te veel kilo’s. 51% heeft overgewicht en 13% zelfs obesitas. Te zwaar worden is te wijten aan een verkeerd eetpatroon. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een diëtistenpraktijk in Wijk bij Duurstede kijkt samen met jou naar jouw leefstijl. Daarop voortbordurend krijg je meer informatie aangaande gezonder eten en meer bewegen. Je kan ook langsgaan bij een voedingsdeskundige als je advies nodig hebt rondom medische zaken als diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist adviseert je om (kleine) veranderingen in je leefstijl door te voeren
  • Vanuit de basispremie krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) dieetadvisering per kalenderjaar
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Wijk bij Duurstede oktober 2021
Een afspraak maken bij een professionele gezondheidspraktijk in de buurt? In het bijgaande overzicht tref je de adresgegevens van een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Wijk bij Duurstede. Dit zijn centra waar je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. We zien allerlei functies en specialismen. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Hieronder ander veel voorkomende beroepsgroepen als het gaat om een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: gespecialiseerd in adviseren van gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: met gezonde voeding het lichaam in balans brengen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt bij het opstellen en onderhouden van een gezond eetpatroon
NaamAdresPostcodePlaats
Vialente BV DietheekGansfortstraat 83961 CRWijk Bij Duurstede
Voedingsadviesgroep UtrechtKlooster Leuterstraat 243961 AZWijk Bij Duurstede
Zorggroep Charim ParameD. Dienst VeenendaalKoenestraat 1283958 XBAmerongen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-wijk-bij-duurstede-3961

Gegevens over beweging en gezondheid in Wijk bij Duurstede

In regio Wijk bij Duurstede heeft 51% last van overgewicht en 13% met obesitas. 81% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 53% beweegt genoeg naar de normen van de Gezondheidsraad (minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning). 52% sport wekelijks. 40,4% gebruikt regelmatig een fiets (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Verder zien we dat 21% maandelijks rookt en 10% is een forse alcohol-gebruiker (10% heeft het stempel overmatige drinker). 37% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Wijk bij Duurstede

Het merendeel van de mensen die te zwaar zijn beginnen met een dieet. Met behulp van een afslankprogramma ga je sneller afvallen. Wat is voor mij een goed dieet? Dat heeft alles te maken met je leefstijl, eetvoorkeur en jouw lange termijn doelen. De verschillende programma’s worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitdieet: 1 van de populairste diëten met focus op veel eiwit en weinig koolhydraten
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Vetarm eten vermindert het risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Alkalisch dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste voedingsschema vinden en het ook volhouden is zeker niet eenvoudig. Onderstaand bekijk je enige nuttige tips:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Een keer de fout ingaan is niet erg, anders wordt het lastig volhouden
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Populaire diëten in Wijk bij Duurstede

DieetnaamAfvalplanPrijsUitleg
South BeachVetarmVanaf €17Een gezondere levensstijl
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €72p/maandWeinig kans op hongergevoel
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €25 p/maandHoud controle over de portiegrootte
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €53 p/maandBekend van televisie!
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €20Betere gemoedstoestand
PaleoOerdieetVanaf €25O.al melkdranken vermijden
MediterraneGrieksVanaf €36Uit landen rond Middellandse Zee
DashMedischVanaf €50Tegen een hoge bloeddruk
DukanKoolhydraatarmVanaf €10Focus op afvallen en volhouden
ModifastMaaltijdshakesVanaf €76 p/maandMaaltijden snel klaarmaken

Snel en verantwoord afvallen

Snel kilo’s verliezen en creëer jouw nieuwe leefstijl

Sportscholen in de regio

Afvallen betekent dat er minder calorieën je lichaam binnenkomen dan er uitgaan. Voor een deel is dat kritisch naar je voeding kijken. Maar het is ook belangrijk dat je structureel gaat bewegen. Loop eens binnen bij de sportschool in Wijk bij Duurstede. Hier kun je je helemaal uitleven op het gebied van cardio en krachttraining. Met cardio (roeimachine/hometrainer) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Bedenk wel, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Daarnaast groeien je spieren bij het toepassen van krachttraining. Uitgezonderd van de fitness zijn er vandaag de dag diverse bezigheden waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Groepstraining die conditie- en krachtsoefeningen combineert
  • Slenderen: In een uur tijd alle spiergroepen bij langs
  • Hardlopen: Snel fit worden door regelmatig te rennen
  • Wandelen (powerwalk): Het is belangrijk om dagelijks te wandelen
  • Als groepsles: Zumba, Booty en Fat Attack

Lijst met fitnesscentra in de regio Wijk bij Duurstede

NaamAdresPostcodePlaats
Workout AmerongenIndustrieweg 4c3958 VTAmerongen
Sport & Health Bodyflash WoudenbergParallelweg 2c3931 MTWoudenberg
Optisport Health Club RhenenGroeneweg 583911 PGRhenen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Wijk bij Duurstede
Wil je jouw streefgewicht behalen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Utrecht staat voor 100% aandacht en begeleiding. Deze persoon weet precies hoe elke oefening werkt en helpt je op weg met een voedingsplan. Je bereikt je doelen doordat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Het kan wel in de papieren lopen: een trainer op maat kost al snel €57,5 per maand.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Een goed uitgangspunt is het BMI. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Het advies bij een score van 25 – 30: het lijnen moet snel beginnen. Ligt de score boven de 30? Dat houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. Het is verstandig om in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Streefgewicht bepalen

    Vind je het tijd om af te vallen? Noteer dan altijd een streefgewicht. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Zorg dat je deze doelen wel kunt bereiken. Schrijf ook op waarom je dit wil. In welke zin verandert mijn leven als ik 20 kilo verlies? Andere tips: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Wijk bij Duurstede

  3. Beperk je voeding

    Je vetpercentage verminderen is theoretisch gezien vrij simpel: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je zult vroeg of laat resultaat zien. Om dit te bereiken moet je letten op je calorie-inname. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Las voldoende eetmomenten op een dag in (om te voorkomen dat je gaat snacken), en zorg dat je bewust bent over wat je eet. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Meer gezond eten

    Niet alleen de volumes, maar juist ook het type eten heeft effect op jouw energiebalans. Probeer te minderen met vet, suiker en alcohol. Het is belangrijk dat je uitgaat van de Schijf van Vijf. Voedingsadvies: leer meteen het ongezond snacken af en kauw goed op je eten. Via supersnelgezond.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Beginnen met sporten

    Kom van je bank af! Door meer te bewegen kan jij je afvalplan beter volhouden en heb je minder kans op het jojo-effect. Elke dag 30 minuten tot een uur bewegen is het minimum. Dit kan al heel eenvoudig: loop wat vaker naar het koffieapparaat en ga wandelend of fietsend naar de winkel. Je kunt je ook aanmelden bij de sportschool. Dankzij krachttraining en cardio wordt de vetverbranding gestimuleerd en haal je sneller jouw doelen.

Eenvoudig gewicht verliezen met een afvalplan?

Tot wel 8 kilogram in 2 maanden

Relevante informatie over afslanken in Wijk bij Duurstede

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Wijk bij Duurstede afvallen zonder een specifiek dieet te volgen. Daarbij moet je gezonde manieren integreren in je leven. De kernwaarden zijn minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en natuurlijk meer bewegen. Hiermee lukt het je zeker een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Tips voor succes: kies voor gezonde koolhydraten, drink zoveel mogelijk water, eet langzamer en kies voor een sporthorloge (stappenteller). Daardoor zul jij dat fitte lichaam krijgen dat bij jou past.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat geen superdieet dat voor iedereen het beste resultaat heeft. Montignac, Oerdieet, FIT Methode of Atkins, Paleo, Mediterrane dieet: welk van deze diëten past bij jou heeft te maken met verschillende aspecten zoals je huidige gewicht, ambities en eetgewoontes. Uitgangspunt is een individueel eetpatroon wat bijdraagt aan verlies van gewicht en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
10 kilogram lijnen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar is niet aan te raden. In dit geval is de energie-inname die wordt geconsumeerd ver beneden je basisbehoefte. Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, tot maar liefst 3 kg in 1 – 2 weken. De nadelen zijn: een hongerig gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Het is dus geen duurzame oplossing!

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 3960, 3961, 3962 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het gaat hier om jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. In de regel gaat het om 3 tot 6 afspraken. Goed om te weten: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Behalve bij wanneer het gaat om ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Is snel afvallen wel gezond?
Gezond lijnen kost nu eenmaal tijd. Neem een energietekort van max. 500 Kcal. Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Ga je het lijnen extra stimuleren? Dan gaat je lichaam in protest. Je hebt minder energie om te sporten en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Gecontroleerd afvallen is dus beter, bijvoorbeeld samen met een afvalcoach in Wijk bij Duurstede, Landelijk gebied, Cothen, Langbroek.

  • Cothen
  • Langbroek