Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Veenendaal

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Veenendaal? Een groot deel van de mensen hebben die wens. Het is soms lastig om te beginnen. Je kunt kiezen uit veel diëten en methodieken. Zo kun je beginnen met het “Calorieën dieet” maar ook het “GiShake dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Heroverweeg dan jouw eet- en beweegpatroon. In de basis resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Beperkt de ongezonde suikers, minimaal 2 liter water, genoeg eiwitten en gezonde vetten, meer verse groenten en proberen elke dag 60 minuten te bewegen zijn hiervan geschikte voorbeelden. De diëtist in Veenendaal zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze informatieve pagina bekijk jij praktische info over voedingsconsulenten, voeding, de verschillende methodes om af te vallen en sportscholen.

  • Er zijn veel veel diëten die worden aangeprezen
  • Bijv. het “3D dieet” + het “Scarsdale dieet” worden door veel mensen gevolgd
  • Vergeet niet dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een speciale afvalcoach in Veenendaal kan je op weg helpen met een duurzame leefstijl die past bij jou
  • Belangrijk is de energiebalans: meer energie verbruiken in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieUtrecht
GemeenteVeenendaal
Postcode3901
% overgewicht50%
% obesitas16%
Diëtist in de buurtDiëtheek Renswoude
Fitness in de regioFit For Free Veenendaal

Diëtist in Veenendaal bezoeken

Behoorlijk wat mensen in Veenendaal worstelen met te veel kilo’s. 50% kampt met overgewicht en 16% wordt aangemerkt als obesitas. Dit overgewicht wordt dikwijls toegeschreven aan een ongezonde leefstijl. Je kunt zoveel verschillende voeding kopen, wat is nu voor mij de juiste keuze? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Veenendaal bekijkt samen jouw voedingsgedrag. Daarop voortbordurend ga je aan de slag met alles met betrekking tot gezonde voeding en sporten. Je kunt ook naar een voedingsdeskundige als je voedingsadvies wilt rondom klachten als darmklachten.

  • De diëtist werkt samen met je om overtollige kilo’s doeltreffend en duurzaam kwijt te raken
  • Via de zorgverzekering mag je gebruik maken van 3 uur advies op dieetgebied (op jaarbasis)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Veenendaal oktober 2021
Wil je advies van een persoonlijke gezondheidspraktijk in je woonplaats? In de bijgaande tabel zoek je een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Veenendaal. Zorg dat je betrouwbare informatie en advies krijgt. Er circuleren nogal wat afvalcoaches en focusgebieden. De titel “diëtist” is de enige die ook wettelijke bescherming geniet. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: werken vaak als voedingsvoorlichter binnen scholen of organisaties
  • Voedingstherapeut: Geen calorieën tellen dus, maar focus op kwalitatief goede voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: krijg coaching op gebieden als voeding, mentale rust en leefstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Diëtheek RenswoudeSynagogestraat 63901 TSVeenendaal
Zorggroep Charim ParameD. Dienst VeenendaalKerkewijk 773901 EDVeenendaal
Eet-Wijzer S. Van OsVoerman 23893 DTZeewolde
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-veenendaal-3901

Gegevens over beweging en gezondheid in Veenendaal

In regio Veenendaal heeft 50% overgewicht en 16% ervaart obesitas. 76% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 52% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 51% is actief met een sport. 46,3% fietst zeer regelmatig bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Ook zien we dat 19% “wel eens” rookt en 6% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (5% is overmatige drinker). 50% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Veenendaal

Het grote deel van de mensen die de nodige kilo’s willen verliezen gaan aan de slag met een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Dit is afhankelijk van je thuissituatie, gezondheidheid en doelstelling. Alle dieetmethodes worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitdieet: extra focus op maaltijden met veel eiwit / proteïnen
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: aanpassing in voeding vanwege medische problemen zoals hart- en vaatziektes (o.a. Acne dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Het juiste programma kiezen, en het ook volhouden is best ingewikkeld. Bijgaand bieden we meerdere handige aanwijzingen:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Je raakt vooral vocht en spieren kwijt
  • Af en toe mag je best even zondigen, je gaat het anders simpelweg niet volhouden
  • Noteer eens een week wat je eet, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Ga aan de slag met sporten, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Top-10 diëten in Veenendaal

DieetSoortOnkostenBeschrijving
South BeachVetarmVanaf €29Gebaseerd op de glycemische index
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €66p/maandVeel vet + eiwit, weinig koolhydraten
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €19 p/maandLeren van ervaringsdeskundige
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €58 p/maandStappenplan op maat
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €37Onderdrukking van het hongergevoel
PaleoGemakkelijkVanaf €20Eten zoals onze voorouders
MediterraneOverigeVanaf €26Natuurlijke plantaardige voeding
DashMedischVanaf €47Veel vezelrijke voeding
DukanMinimale koolhydratenVanaf €19Wereldwijd populair dieet
ModifastToegankelijkVanaf €83 p/maandJe krijgt nauwelijks calorieën binnen

Snel en eenvoudig afvallen

In snel tempo afvallen zonder een terugval

Omliggende sportscholen

Afslanken gaat erom dat je minder calorieën eet dan je op een dag verbrandt. Dit betekent niet alleen maar minder en gezonder eten. Maar vergeet niet dat het ook belangrijk is dat je ook meer gaat bewegen en sporten. Daarvoor kun je naar een van de sportscholen in Veenendaal. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Door te doen aan cardio (roeien of rennen) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Anderzijds, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: je lichaam blijft ook na de training energie verbranden. Ook stimuleer je de spiermassa als je aan krachttraining doet. Los van de fitness zijn er nog tal van opties om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: Je verbetert zowel je conditie als kracht
  • Slenderen: Slenderstudio met bewegingsbanken en powerplate & betterbelly
  • Hardlopen: Even je hoofd leegmaken en energie verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Gezellig en sportief op een behapbare manier
  • Ook populair: Body Combat, Sh’Bam en Piloxing

Zoek fitness in de regio Veenendaal

NaamAdresPostcodePlaats
Fit For Free VeenendaalGilbert van Schoonbekestraat 1-33901 PXVeenendaal
Bodytec VeenendaalStationsplein 6B3901 ESVeenendaal
Fysica Milon ZeewoldeKerkplein 13891 EDZeewolde
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Veenendaal
Wil je gewicht verliezen samen met een personal trainer? De personal training (PT) in Utrecht helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Jouw coach motiveert je gedurende de training en stelt met jou een voedingsplan op. De basis ligt bij het feit dat je alle spiergroepen aanpakt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je direct vragen kunt stellen. Een negatief aspect: iemand die jou begeleid kost al snel €67,5 voor 4 sessies p/maand.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. Start met je BMI

    Een BMI is een goede indicator. Het zegt iets over het risico dat je gewicht oplevert voor je gezondheid. Ligt je BMI score tussen de 25 en 30: er moeten een paar kilo’s af. Een BMI groter dan 30 duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Instanties raden dan aan om in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Binnen welke termijn wil jij resultaat?

    Ga je proberen af te vallen? Noteer dan altijd een streefgewicht. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Deze doelstelling moet wel haalbaar zijn. Denk verder na over de intrinsieke motivatie: Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Verder belangrijk: deel jouw doelstelling met je vrienden of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Veenendaal

  3. Minder calorieën

    Je vetpercentage verminderen is vaak niet zo ingewikkeld: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Je zult dus ook minder moeten eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (om te voorkomen dat je gaat snacken), en eet rustig en met aandacht. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Beginnen met gezond eten

    Niet alleen de volumes, maar ook welke producten je neemt heeft een positief of negatief effect op jouw gezondheid. Wees kritisch als het gaat om voeding met alcohol, vet en suiker. Je kunt al veel progressie boeken als je je focust op de Schijf van Vijf. Ook belangrijk: schap de onnodige tussendoortjes en gebruik een app om je voeding bij te houden. Via o.a. AH.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Kom van je bank af! Door dagelijks te bewegen wordt afvallen pas echt leuk en zul jij je doelen sneller bereiken. Voedingscentrum adviseert 60. min per dag beweging. Bewegen kan op allerlei fronten: neem wat vaker de trap en pak huishoudelijke taken zelf op. Een andere goede optie is een regionale sportschool. Wanneer je begint met cardio/krachttraining ga je sneller calorieën verbranden en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Eenvoudig gewicht verliezen met een voedingsschema?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Actuele thema’s over afslanken in Veenendaal

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Veenendaal afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Waar het om draait is een gezondere leefstijl creëren. In de basis is dit minder eten, gezonder eten en regelmatig sporten. Hierdoor ga je gegarandeerd een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Een aantal tips: eet veel groenten, haal geen ongezonde producten in huis, gebruiker kleiner bestek en zet je auto bewust wat verder weg. Op die manier ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren dat je eenvoudig kunt volhouden.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat niet 1 eetpatroon dat altijd de beste resultaten geeft. Montignac, Detoxen, Keto dieet of South Beach, Paleo, DASH Dieet Plan: welk van deze diëten goed werkt voor jou ligt aan diverse factoren zoals persoonlijke situatie, ambities en huidig eetpatroon. Start met een duidelijk eetpatroon wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
5 kg of meer lijnen door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar is wel gevaarlijk. Bij dit dieet is de hoeveelheid calorieën die jij binnenkrijgt zorgwekkend laag (500 – 1000 Kcal p/dag). Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, tot wel 5,0 kg in slechts 1 week. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als een onverzadigd gevoel, verlies van spiermassa, en mensen hebben moeite dit lang vol te houden. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Wordt de diëtist vergoed vanuit de zorgverzekering?
Dieetadvies in 3900, 3901, 3902, 3903, 3904, 3905, 3906, 3907 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het gaat hier om de eerste 3 uren die je gebruikt. Meestal gaat het om 4 tot maximaal 6 consults. Kleine lettertjes: het jaarlijkse eigen risico wordt hierop wel in mindering gebracht. Dit is niet zo in het geval van de zogenaamde ketenzorg als COPD of hartfalen. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Is snel afvallen wel gezond?
Afvallen met een blijvend resultaat heeft tijd nodig. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Dit is geen vaststaand feit en kan wisselen per persoon. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan gaat je lichaam in protest. Je krijgt een tekort aan essentiële voedingsstoffen en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Centrum, Noordoost, Zuidoost, Zuidwest, Noordwest, West.