Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Langbroek

Wil jij graag gezond afvallen in Langbroek? Flink wat Hollanders vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Veel mensen weten niet waar te starten. Je kunt aan de slag met zoveel opties. Zo kun je aan de slag gaan met het “Maxplan dieet” en ook het “Orgasmic Dieet”. Het nadeel is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Kijk dan eens goed naar je leefstijl van dit moment. Vaak resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Vermijd suikerrijke producten, meer water drinken, vermijd andere snelle koolhydraten, meer variatie in groenten en meer naar de sportschool gaan kunnen je daar goed bij helpen. Je diëtist in Langbroek heeft daarvoor de juiste tools. Hieronder verzamel jij praktische info over diëtisten, goede voeding, verschillende afvalmethodes & tips om te bewegen.

  • Je kunt kiezen uit opvallend veel diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • O.a. het “Optimel Control” + het “Total Wellbeing dieet” kom je in Nederland veel tegen
  • Bedenk hierbij wel dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Langbroek hanteert een unieke aanpak voor een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Neem de energiebalans in acht: meer energie verbruiken dan dat je consumeert
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieUtrecht
GemeenteWijk bij Duurstede
Postcode3947
% overgewicht51%
% obesitas13%
Lokale diëtistenpraktijkLisette Matze – Diëtist
Sportschool in de regioSport & Health Bodyflash Woudenberg

Diëtist in Langbroek vinden

Flink wat mensen in Langbroek lopen rond met een te zwaar gewicht. 51% heeft te maken met overgewicht en 13% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Een ongezond gewicht is te danken aan een gebrek aan kennis. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? De diëtistenpraktijk in Langbroek brengt eerst in kaart jouw huidige voedingspatroon. Daarnaast krijg je tips en advies omtrent gezonder eten en meer sporten. Je kan ook langsgaan bij een voedingsdeskundige als er sprake is van medische klachten als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist helpt je om jouw streefgewicht op een duurzame manier te halen
  • Vanuit de basispremie mag je gebruik maken van 3 uur afvalbegeleiding (op jaarbasis)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Langbroek november 2021
Wil je terecht bij een bekwame gezondheidspraktijk in jouw omgeving? Hieronder zoek je een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Wijk bij Duurstede. Het is belangrijk dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Er circuleren nogal wat afvalcoaches en specialisaties. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: helpt met verantwoord afvallen
  • Voedingsdeskundige: gespecialiseerd in voedingsleer, weet alles van de voedingsstoffen
  • Voedingstherapeut: focust op gezondheid en welzijn van de mens
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: concreet aan de slag met voedingsschema’s en mindfulness-training
NaamAdresPostcodePlaats
Lisette Matze – DiëtistWeidedreef 1383947 NZLangbroek
Aaa DiëtistenBrink 113947 NSLangbroek
Vialente BV DietheekVan Beeck Calkoenstraat 273945 CCCothen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-langbroek-3947

Regionale voedingsdeskundigen

Thema’s over gewicht verliezen

Gezondheidscijfers in Langbroek

In regio Wijk bij Duurstede heeft 51% last van overgewicht en 13% ernstige obesitas. 81% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 53% voldoet aan de beweegrichtlijnen (minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning). 52% is een “wekelijkse sporter”. 40,4% pakt wel eens de fiets bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Tenslotte zien we dat 21% een roker is en 10% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (10% heeft het stempel overmatige drinker). 37% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Langbroek

Het grote deel van de mensen die te zwaar zijn gaan van start met een dieet. Met behulp van een afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Welk dieet past nu bij mij? Dit ligt aan je thuissituatie, eventuele allergieën en hoeveel KG je wilt afvallen. De verschillende programma’s kun je onderbrengen in vijf hoofdgroepen:

  1. Caloriearm dieet: hoeveelheid verbruikte calorieën beperkt tot bijv. maximaal 1500 per dag
  2. Koolhydraatarm dieet: verkleint kans op hart- en vaatziekten
  3. Eiwitrijk dieet: eiwitrijk eten is een bron van energie en de bouwstof voor het lichaam
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Beperk vetten uit dierlijke en plantaardige bronnen en industrieel transvet
  5. Medisch dieet: vaak ter voorbereiding op een operatie of medische behandeling / ingreep (o.a. Koemelkvrij dieet)

Kies het juiste dieet
Het juiste programma kiezen, en het op de lange termijn volhouden is niet altijd makkelijk. Hierbij check je enkele ideeën:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Wees niet onrealistisch streng naar jezelf, je gaat het anders simpelweg niet volhouden
  • Noteer eens een week wat je eet, dit helpt bij de bewustwording
  • Ga aan de slag met sporten, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Ga samen met iemand de uitdaging aan. Bijvoorbeeld met New Fysic of Herbalife

Populaire diëten in Langbroek

DieetTypeOnkostenHoe werkt het?
South BeachBeperkte vettenVanaf €18Gebaseerd op de glycemische index
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €60p/maandBekendste koolhydraat-dieet
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €17 p/maandJe mag in principe alles eten
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €55 p/maandSpeciale eigen producten
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €27Vermijd lege koolhydraten
PaleoGemakkelijkVanaf €23Ook bekend als holbewoner-dieet
MediterraneSpeciaalVanaf €25Gezonde voeding op de lange termijn
DashKaliumrijkVanaf €56Eet meer groenten en fruit
DukanMinimale koolhydratenVanaf €24Beperkte keuze voedingsmiddelen
ModifastMaaltijdshakesVanaf €77 p/maandSnel resultaten boeken

Gezond afvallen op jouw manier

In snel tempo afvallen dankzij voeding en sporten

Sportscholen in de buurt

Afvallen betekent dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. De basis is vaak letten op je voeding. Je gaat pas echt iets bereiken als je lekker gaat sporten. Dit kan bij uitstek bij de sportschool in Langbroek. Veel mensen doen een combi van cardio en krachttraining. Middels cardio (roeien of rennen) zul je veel calorieën verbranden. Alleen, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: Dit zijn de calorieën dat je verbrand als je niet sport. Ook groeien je spieren bij het toepassen van krachttraining. Behalve de fitness onderscheiden we verscheidene activiteiten om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Verleg je eigen grenzen en ga de uitdaging aan
  • Slenderen: De manier om onbelast te bewegen
  • Hardlopen: Rennen verbetert je conditie en uithoudingsvermogen
  • Wandelen (powerwalk): Laagdrempelig en ook bij lichamelijke klachten
  • Bewegen in een groep: XCore, Pilates en Brazilian BBB

Bekijk fitnesscentra in de regio Langbroek

NaamAdresPostcodePlaats
Sport & Health Bodyflash WoudenbergParallelweg 2c3931 MTWoudenberg
Optisport Health Club RhenenGroeneweg 583911 PGRhenen
Curves Veenendaal SmartDr. S. de Bruinestraat 53904 CAVeenendaal
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Langbroek
Wil je wat doen aan jouw gewicht met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Utrecht is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Deze trainer weet precies hoe elke oefening werkt en helpt je op weg met een voedingsplan. De basis ligt bij het feit dat je een work-out op maat krijgt, je geen excuus meer hebt en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Wat je niet moet vergeten: iemand die jou begeleid kost zo’n €97,5 per periode (30 dagen).

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. BMI berekenen

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. Dit zegt iets over het risico dat jouw gewicht oplevert. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: het lijnen moet snel beginnen. Ligt de score boven de 30? Dat houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. Instanties raden dan aan om actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Binnen welke termijn wil jij resultaat?

    Heb je plannen om af te vallen? Het is belangrijk om een doel te hebben. Dit is belangrijk om gemotiveerd te blijven. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Schrijf ook op waarom je dit wil. Hoe gaat mijn leven veranderen als ik 15KG verlies? Wat vaak ook helpt: vraag support bij vrienden en familie of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Langbroek

  3. Minder veel eten

    Het verliezen van gewicht is eigenlijk heel simpel: verbrandt meer calorieën dan er je lichaam binnenkomt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Je zult dus ook minder moeten eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Probeer regelmatig te eten (zo ga je minder snel snacken), en heb aandacht voor je eten. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezondere voeding

    Niet alleen de kwantiteit, maar daarnaast ook de maaltijd zelf heeft een positief of negatief effect op de totale calorie-inname. Neem geen maaltijden met veel verzadigde vetten en te veel koolhydraten. Een belangrijke eerste stap is dat je zovaak mogelijk producten uit de Schijf van Vijf kiest. Tevens: vermijd ongezonde tussendoortjes en en probeer kleinere borden. Op de website simpele-recepten.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Sporten

    Tijd om in actie te komen! Door te bewegen blijf je gemotiveerd en heb je minder kans op het jojo-effect. Ga uit van een uur beweging per dag. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: kies voor een sporthorloge (stappenteller) en pak huishoudelijke taken zelf op. Je kunt je ook aanmelden bij een plaatselijke sportschool. Door bijv. cardio en/of krachttraining ga je sneller calorieën verbranden en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Tips en antwoorden voor afslanken in Langbroek

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Langbroek afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Waar het om draait is een gezondere leefstijl creëren. Hierbij zijn een aantal belangrijke pijlers: minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en meer sporten. Hiermee ga je gemakkelijk de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Enkele voorbeelden: eet zoveel mogelijk zoutloos, laat ongezonde producten liggen, eet langzamer en loop een rondje op je werk. Op deze wijze ga jij dat gezonde leven leiden dat bij jou past.

Welk dieet is het beste?
Helaas, er is is niet 1 voedingsplan dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Voedselzandloper, Oerdieet, Pioppi of South Beach, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk van deze voedingsplannen voor jou het beste werkt wordt beïnvloed door meerdere facetten als je thuissituatie, doelstelling en voedingsvoorkeuren. Uitgangspunt is een verantwoord eetpatroon waardoor je gaat afvallen maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
10-15 kilo afvallen is soms mogelijk met een crashdieet, maar is wel gevaarlijk. Bij zo’n voedingspatroon is de calorie-inname die wordt gegeten beneden het minimum. Het resultaat is soms verbluffende, van wel 5,0 kg in korter dan een week. Het effect hiervan kan zijn: een vermoeid gevoel, verlies van spiermassa, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 3947 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. De actuele situatie is: de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. In veel gevallen zal dat gelijk zijn aan 4 – 6 consults. Advies: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Uitzondering is ketenzorg zoals diabetes, hartfalen en COPD. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Is snel afvallen wel gezond?
Afslanken op de lange termijn heeft tijd nodig. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan zul je wekelijks 0.5 kilo afvallen. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Ga je de energie inname verlagen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je sportprestaties worden minder en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Wijk bij Duurstede, Landelijk gebied, Cothen, Langbroek.