Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Woudenberg

Beginnen met gezond afvallen in Woudenberg? Een groot deel van de mensen werken dagelijks tegen de kilo’s. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Je hebt de keuze uit flink wat manieren. Je kunt denken aan het “Online Snelafvallen” en natuurlijk het “Yoghurt dieet”. Het risicovolle daarvan is dat het vaak maar even werkt. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Kijk dan kritisch naar jouw voedingspatroon. Uiteindelijk draait het om stap-voor-stap gewoontes veranderen. Breek met je suikerverslaving, voldoende water drinken, focus op eiwit- en vezelrijke voeding, meer verse groenten en meer sporten zijn bewezen ideeën en aanpakken. Je diëtist in Woudenberg levert daarvoor ondersteuning. Op deze pagina verzamel je nuttige informatie over voedingsconsulenten, goede voeding, de meest bekende afvalprogramma’s + sportscholen.

  • Je kunt kiezen uit verschillende diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • Bijv. het “BCM dieet” & het “Zevendedagsadventistendieet”, om maar een paar voorbeelden te noemen
  • Disclaimer: bedenk goed dat het jojo-effect kan optreden
  • Een bekwame afvalcoach in Woudenberg kan je op weg helpen met een voedings- en beweegplan voor de lange termijn
  • Belangrijk is de energiebalans: verbrand meer energie dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieUtrecht
GemeenteWoudenberg
Postcode3931
% overgewicht47%
% obesitas12%
Lokale diëtistExpertisecentrum Uniek
Sportschool in de regioSport & Health Bodyflash Woudenberg

Diëtist in Woudenberg zoeken

Behoorlijk wat mensen in Woudenberg lopen rond met een te zwaar gewicht. 47% heeft overgewicht en 12% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Te zwaar zijn wordt dikwijls toegeschreven aan een verkeerd eetpatroon. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, wat is gezond en wat juist niet? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Woudenberg bekijkt samen jouw situatie en leefstijl. Verder krijg je meer informatie aangaande een gezondere leefstijl. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als je advies nodig hebt rondom medische zaken als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist helpt je om jouw voedingspatroon in kaart te brengen en dit te verbeteren
  • Via de zorgverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) afvalbegeleiding (per 12 maanden)
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Woudenberg oktober 2021
Een afspraak maken bij een professionele gezondheidspraktijk in jouw stad? Hieronder zoek je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Woudenberg. Je wilt natuurlijk dat je bij iemand komt met verstand van zaken. Er zijn allerlei jobtitels en alternatieve methodes. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Andere benamingen voor een afvalhulp zijn onder andere:

  • Gewichtsconsulent: helpt mensen met een overgewicht, titel is niet beschermd
  • Voedingsdeskundige: wetenschappers die de studie Voeding & Gezondheid hebben afgerond
  • Voedingstherapeut: Geen calorieën tellen dus, maar focus op kwalitatief goede voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: gaat samen met je aan de slag om je voeding en mindset te verbeteren
NaamAdresPostcodePlaats
Expertisecentrum UniekJohn F. Kennedylaan 63931 XKWoudenberg
Reinaerde DietetiekDe Heygraeff 33931 MKWoudenberg
Adviescentrum Voor Voeding En DiëtenSchans 333931 KJWoudenberg
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-woudenberg-3931

Gegevens over beweging en gezondheid in Woudenberg

In regio Woudenberg heeft 47% in meer of mindere mate overgewicht en 12% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 80% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 51% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (waarbij minimaal 2,5 uur per week serieus wordt bewogen). 45% is een “wekelijkse sporter”. 42,5% gebruikt maandelijks de fiets bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Punt van zorgen is dat 16% wel eens rookt en dat 7% wordt aangemerkt als zware drinker (5% heeft het stempel overmatige drinker). 45% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Woudenberg

Het gros van de mensen die kampen met overgewicht proberen het met een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit wordt bepaald door o.a. jouw huidige leefstijl, gezondheidheid en doelstelling. Deze afvalmethodes zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: je minimaliseert het aantal calorieën dat je binnenkrijgt
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitrijk dieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Beperk vetten uit dierlijke en plantaardige bronnen en industrieel transvet
  5. Medisch dieet: specifieke gezondheidsklachten verminderen of een medisch-noodzakelijke operatieve ingreep mogelijk maken (o.a. Alkalisch dieet)

Welk dieet past bij mij?
Een voedingsschema op maat vinden, en het op de lange termijn volhouden is niet altijd makkelijk. Hieronder vind je enkele voorzetjes:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Het is ongezond, en je hormonen raken uit balans
  • Af en toe mag je best even zondigen, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, zo ben je je bewust van je eetpatroon
  • Ga aan de slag met sporten, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Top-10 diëten in Woudenberg

DieetTypeOnkostenUitleg
South BeachWeinig vettenVanaf €33Gericht op goede koolhydraten/vetten
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €71p/maandHet oudste koolhydraatarme dieet
Weight WatchersCaloriearmVanaf €28 p/maandGeen verboden voedingsmiddelen
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €57 p/maandSamen met jouw coach
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €42Onderdrukking van het hongergevoel
PaleoGemakkelijkVanaf €30Ruime keuze in maaltijden
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €39Goede gevarieerde voeding en rust
DashKaliumrijkVanaf €52Minder eiwitbronnen zoals vlees, vis
DukanKoolhydraatarmVanaf €18Beperkte koolhydraten en lipiden
ModifastToegankelijkVanaf €88 p/maandDiverse shakes en maaltijdvervangers

Afvallen zonder veel gedoe

Snel resultaat zien en een nieuwe leefstijl aanleren

Omliggende sportscholen

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je minder calorieën eet dan je op een dag verbrandt. Dit houdt niet op bij alleen minder en gezonder eten. Maar iets wat enorm kan helpen is dat je een aantal keer per week gaat sporten. Daarvoor kun je naar een van de sportscholen in Woudenberg. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Dankzij cardio (roeimachine/hometrainer) werk je aan je conditie en verbrand je calorieën. Maar, naverbranding vindt plaats bij krachttraining: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Eveneens groeien je spieren als je werkt met gewichten. Los van de fitness bestaan er diverse inspanningen om overtollig vet kwijt te raken:

  • Bootcamp: Lekker sporten in de buitenlucht
  • Slenderen: Onbelast bewegen d.m.v. 6 door elektromotoren aangedreven banken
  • Hardlopen: In 12 weken tijd je conditie flink verbeteren
  • Wandelen (powerwalk): Wandelingen zijn onmisbaar voor iedereen
  • Ook populair: BRN, Freedom Strength en Power Yoga

Zoek fitness in de regio Woudenberg

NaamAdresPostcodePlaats
Sport & Health Bodyflash WoudenbergParallelweg 2c3931 MTWoudenberg
Optisport Health Club RhenenGroeneweg 583911 PGRhenen
Curves Veenendaal SmartDr. S. de Bruinestraat 53904 CAVeenendaal
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Woudenberg
Wil je gewicht verliezen met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Utrecht is perfect als jij een stok achter de deur nodig hebt. Deze persoon zal je overal bij ondersteunen en weet ook alles over eten. Je bereikt je doelen doordat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Wat je niet moet vergeten: een persoonlijke trainer heeft een prijskaartje van zo’n €67,5 voor 4 sessies p/maand.

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Check je BMI

    Een goede basis vormt jouw BMI. Dit geeft de verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: jij hebt last van overgewicht. Komt het boven de 30 uit? Dat staat voor ernstig overgewicht. Het is verstandig om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Heb je plannen om af te vallen? Schrijf dan op hoeveel je in welke tijd wilt afvallen. Dit is belangrijk om gemotiveerd te blijven. Jouw goal moet ambitieus zijn, maar overdrijf niet. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Hoe gaat mijn leven veranderen als ik 15KG verlies? Overige tips: vertel je omgeving dat je kilo’s wilt kwijtraken of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Woudenberg

  3. Minder veel eten

    Het verliezen van gewicht hoeft niet moeilijk te zijn: creëer een negatieve calorie balans en je zult vroeg of laat resultaat zien. Je zult dus ook minder moeten eten. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (om ongezonde snacks te voorkomen), en neem de tijd voor je eten. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Een gezond eetpatroon

    Niet alleen de kwantiteit, maar juist ook het type eten heeft gevolgen op de calorie-inname. Wees voorzichtig met vet, suiker en alcohol. Je leeft al veel gezonder als men als basis de Schijf van Vijf neemt. Let op: ongezonde snacks heb je niet nodig en drink voldoende water. Via o.a. Jasperalblas.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Start met sporten

    Kom in beweging! Door meer te bewegen kan jij je afvalplan beter volhouden en is de kans op terugval kleiner. Elke dag 30 minuten tot een uur bewegen is het minimum. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: neem deel aan actieve uitstapjes en ga lopend naar een afspraak. Daarnaast kun je kiezen voor de fitness. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio zal de vetverbranding geactiveerd worden en wordt het afslanken nog leuker.

Direct gewicht verliezen met een voedingsschema?

Tot 5 KG in 2 weken verliezen

Tips en antwoorden voor afslanken in Woudenberg

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Woudenberg afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Hierdoor zal je ongezonde gewoontes doorbreken. In de basis is dit kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en structureel gaan sporten. Hiermee lukt het je zeker gewichtsverlies realiseren. Tips voor succes: schep lekker veel groenten op, drink veel water, geniet van elke maaltijd en koop een stappenteller. Zodoende zul je een gezonde levensstijl creëren voor de rest van je leven.

Welk dieet is het beste?
Er is niet 1 dieet dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Voedselzandloper, Sonja Bakker, FIT Methode of Weight Watchers, Ketogeen, DASH Dieet Plan: welk van deze methodes de beste resultaten bereikt kun je bekijken a.d.h.v. velerlei onderdelen als actuele body-mass index, pogingen uit het verleden en huidig eetpatroon. Start met een persoonlijk voedingsschema waar je de nodige kilo’s kwijtraakt maar ook alle essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
10 kilogram gewichtsverlies met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar wordt meestal sterk afgeraden. Bij zo’n afslankprogramma is de calorie-inname die men consumeert soms maar 500 kcal per dag. Pluspunt is dat je snel afvalt, tot maar liefst 5 kilogram in slechts 1 week. Toch kan je last krijgen van algehele vermoeidheid, uitdroging, en het kan moeilijk zijn om het gewicht te behouden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 3930, 3931 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Het betreft enkel 180 minuten behandeling per jaar. Voor veel mensen staat dit gelijk aan 3 tot 6 afspraken. Tip: het gaat ten koste van het eigen risico. Behalve bij de zogenaamde ketenzorg als diabetes of COPD. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Gezond lijnen gaat vaak niet zo snel als je wilt. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ga je voor nog minder calorieën? Houdt dan rekening met gezondheidsrisico’s. Je herstelvermogen gaat naar beneden en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Woudenberg.