Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Het Cambridge dieet

Het Cambridge dieet is een typisch voorbeeld van een laag-calorieën dieet. Het werkt op basis van maaltijdvervangers. Het uitgangspunt is dat je een maximum aantal calorieën per dag binnenkrijgt. Op deze pagina lees je meer over het ontstaan, de werkwijze en de voordelen en nadelen van het dieet.

ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken

Het ontstaan van het Cambridge dieet
Het Cambridge dieet is bedacht aan de gelijknamige bekende Engelse universiteit Cambridge. De uitvinder van dit populaire dieet is voedingswetenschapper Dr. Alan Howard. Dr Alan Howard ontwikkelde het Cambridge dieet samen met zijn team in 1970. Het Cambridge dieet bleek een schot in de roos te zijn. In de eerste jaren was dit dieet nog niet zo populair, maar met de jaren werd het dieet bekender en geen er steeds meer mensen dit dieet volgen. Doordat de laatste jaren er veel producten op de markt zijn gekomen die gebruikt kunnen worden tijdens het Cambridge dieet is de populariteit verder gestegen. Wereldwijd volgend miljoenen mensen dit dieet. Vooral in Amerika en in het Verenigd Koninkrijk wordt het dieet veel gevold. Ook in ons eigen land heeft dit dieet veel volgers. Er zijn duizenden Nederlanders die het Cambridge dieet volgen, dit wordt alleen maar meer omdat de resultaten positief zijn!

Hoe werkt het Cambridge dieet?

De werking van het Cambridge dieet is vrij eenvoudig. Het eetpatroon wordt voor een bepaalde periode aangepast. De normale maaltijden van de persoon die dit dieet volgt worden vervangen door speciaal geproduceerde maaltijden. Deze maaltijden bevatten weinig koolhydraten en niet of nauwelijks vet. De maaltijden bevatten wel andere belangrijke voedingsstoffen zoals mineralen, vitaminen en vezels. Ook zitten er in de maaltijdvervangers veel eiwitten. Deze eiwitten zorgen ervoor dat er een vol gevoel wordt gecreëerd. Hierdoor heeft de persoon die het dieet volgt minder zin om tussen de maaltijden door zin om wat te eten.

De verschillende fasen van het programma
Het dieet bestaat uit drie verschillende fasen. De drie fases zijn erg belangrijk en goed op elkaar afgesteld. De regels die in de verschillende fases worden voorgeschreven zullen strikt moeten worden nageleefd anders heeft het dieet weinig kans van slagen.

De eerste fase
Deze belangrijke fase wordt ook wel de afvalfase genoemd. In deze fase wordt op een snelle en effectieve manier afgevallen. Alle drie de maaltijden die er op een dag worden genuttigd worden vervangen door de maaltijdvervangers. Door het nuttigen van deze maaltijdvervangers komen er minder calorieën binnen. Doordat er over een langere periode minder calorieën(slechts 600 tot 800 per dag)binnen komen, heeft het lichaam een tekort aan energie. Het lichaam gaat zelf opzoek naar energie. De energie wordt nu uit lichaamsvetten gehaald. Hierdoor gaat er snel en veel lichaamsgewicht verloren. Wel belangrijk is binnen deze fase van het Cambridge programma is dat er voldoende water wordt gedronken. Er moet minimaal 2.5 liter water gedronken worden. Hierdoor wordt afvalstoffen uit het lichaam gevoerd.

De tweede fase
De tweede staat ook wel bekend als de overgangsfase. In deze fase van het afvalprogramma wordt er langzamerhand weer naar een “normaal” eetpatroon toegeleefd. Er moet naast de voorgeschreven maaltijdvervangers ook weer normaal voedsel worden genuttigd. Dit moet men heel geleidelijk opbouwen. Er moet wel op worden gelet die er niet teveel producten worden genuttigd waar teveel koolhydraten inzitten. Het is best mogelijk dat er in deze fase nog wat kilo’s worden verloren. De duur is van deze fase is moeilijk in te schatten, hier moet de persoon die het dieet volgt een goede balans in zien te vinden.

De derde fase
De laatste fase van het Cambridge dieet staat ook wel bekend als de beheersfase is. In deze fase hoeven er geen maaltijdvervangers meer worden gegeten. Er kan nu weer redelijk normaal worden gegeten. Er zal nog wel moeten worden gelet dat er niet teveel koolhydraten worden genuttigd en dat er gezonde voeding wordt genuttigd. Er zal veel minder behoefte zijn om veel te eten. Mocht er toch weer een kleine terugval zijn, dan kan er een korte periode weer gezondigd worden.

Voor en nadelen van het Cambridge dieet

Zoals elk dieet heeft ook het Cambridge dieet zijn voor en nadelen. Lees de voor en nadelen goed door zodat u precies weet wat een tijdens dieet kunt verwachten. Het is belangrijk om voor de volle 100% achter een dieet te staan anders heeft het dieet weinig kans van slagen.

Voordelen
Het belangrijkste voordeel van het Cambridge dieet dat er op een makkelijke en duidelijke manier veel lichaamsgewicht verloren gaat. binnen twee dagen gaat het lichaam al vet verbranden. Er zijn snel resultaten te zien. Een ander bijkomend voordeel is dat er precies voorgeschreven staat wat er in de eerste en voor een gedeelte in de tweede fase beschreven staat wat er gegeten mag worden. In de eerste fase hoeven er geen boodschappen worden gedaan en gekookt te worden. De maaltijdvervangers zorgen voor een vol gevoel, zodat er geen hongergevoel ontstaat.

Nadelen
Er zitten natuurlijk ook nadelen verbonden aan het Cambridge dieet. Doordat er minder calorieën worden ingenomen kunnen sommige mensen zicht slapjes kunnen voelen. Als iemand niet sterk in zijn schoenen staat, kan er in de beheersfase snel een terugval ontstaan. In de eerste en gedeeltelijk in de tweede fase van het Cambridge dieet kan er niet gezamenlijk worden gegeten. De maaltijdvervangers die in het eerste en voor een gedeelte in de tweede fase moeten worden genuttigd zijn niet goedkoop.

Wanneer mag je dit programma niet volgen?
In een aantal omstandigheden is het niet toegestaan om het Cambridge dieet te volgen. Dit dieet mag niet worden gevolgd als iemand medicijnen gebruikt, problemen heeft met lever, darmen of hart of aan diabetes lijdt. Ook voor zwangerenvrouwen en voor personen die nog geen 18 zijn is het niet toegestaan dit dieet te volgen.