Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Rhenen

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Rhenen? Veel mensen vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? Je kunt kiezen uit veel verschillende aanpakken. Zo kun je beginnen met het “Appeldieet” maar ook het “Yoghurt dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Verbeter dan je leefstijl van dit moment. Gemiddeld genomen let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Vermijd suikerrijke producten, voldoende water drinken, zorg voor voldoende proteïne, kook zoveel mogelijk met verse producten en meer sporten kunnen je daar goed bij helpen. Een diëtist in Rhenen beschikt over voldoende kennis. Onderstaand check je nuttige informatie over gewichtsdeskundigen, gezond eten, populaire afvalprogramma’s en lichaamsbeweging.

  • Er zijn diverse diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • O.a. het “Appeldieet” + het “Een Kilo Per Week” worden door veel mensen gevolgd
  • Disclaimer: bedenk goed dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een vakkundige afvalcoach in Rhenen heeft veel ervaring met het zoeken naar een voedings- en beweegplan voor de lange termijn
  • Cruciaal is de energiebalans: meer calorieën verbranden dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieUtrecht
GemeenteRhenen
Postcode3911
% overgewicht49%
% obesitas14%
Lokale diëtistenpraktijkExpertisecentrum Uniek
Fitnesscentrum in de buurtOptisport Health Club Rhenen

Diëtist in Rhenen vinden

Best wat mensen in Rhenen zijn niet op gezond gewicht. 49% scoort een BMI van >25 (overgewicht) en 14% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Dit overgewicht is vaak het resultaat van gebrekkige informatie. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, wat moet ik nu wel of juist niet eten? De diëtistenpraktijk in Rhenen maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw voedingsgedrag. Tijdens de vervolgsessie ga jij samen aan de slag wat betreft gezonder eten en meer sporten. Jij kan ook een voedingsdeskundige bezoeken als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist helpt je om jouw voedingspatroon in kaart te brengen en dit te verbeteren
  • Aan de hand van de basisverzekering krijgt elke Nederlander “gratis” (let op: eigen risico) 3 uur diëtetiek p/jaar
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Rhenen oktober 2021
Zoek je advies bij een persoonlijke gezondheidspraktijk in jouw omgeving? In de tabel vind je een lokaal centrum voor gewichtsbeheersing of leefstijlcoach uit de gemeente Rhenen. Je wilt natuurlijk dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Men gebruikt allerlei coaches en soorten beroepen. De titel “diëtist” is de enige die ook wettelijke bescherming geniet. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met een gezond eet- en leefpatroon
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: vaak achtergrond vanuit de natuurgeneeswijze
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op
NaamAdresPostcodePlaats
Expertisecentrum UniekRuiterpad 833911 SKRhenen
Vialente BV DietheekCuneraweg 123911 RNRhenen
Zorggroep Charim ParameD. Dienst VeenendaalDokter Wallerstraat 23911 NDRhenen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-rhenen-3911

Gegevens over beweging en gezondheid in Rhenen

In regio Rhenen heeft 49% sterk overgewicht en 14% obesitas. 79% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 44% beweegt voldoende (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 49% sport wekelijks. 15,4% gebruikt regelmatig een fiets bij verplaatsingen met een korte afstand. Verder valt op dat 20% wel eens rookt en dat 5% wordt bestempeld als zware drinker (5% heeft het stempel overmatige drinker). 43% drinkt volgens de Richtlijn (geen of max. 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Rhenen

Een groot deel van de mensen die willen afslanken beginnen met een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Welk dieet past nu bij mij? Dit ligt aan jouw huidige leefstijl, eventuele allergieën en jouw wensen en behoeften. Deze afvalmethodes worden ingedeeld in 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: is erop gericht het aantal koolhydraten te minimaliseren
  3. Eiwitdieet: eiwitrijk eten is een bron van energie en de bouwstof voor het lichaam
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: beperkt de vetinname tot 15% van de totale calorieën
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Candida dieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Een voedingsvoorschrift opvolgen, en echt een nieuwe leefstijl aanleren valt in de praktijk soms flink tegen. Bijgaand vind je meerdere handige aanwijzingen:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Je raakt vooral vocht en spieren kwijt
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, anders geef je het te snel weer op
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Ga aan de slag met sporten, net zo belangrijk als gezond eten
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Interessante diëten in Rhenen

DieetnaamAfvalplanTarievenDetails
South BeachVetarmVanaf €23Dieet zonder honger lijden
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €71p/maandJe cholesterol laten zakken
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €27 p/maandSamen afvallen i.p.v. alleen
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €64 p/maandMeer energie en betere slaap
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €23Kies uit meerdere programma’s
PaleoOuderwetsVanaf €25Verlies vet en wordt energieker
MediterraneVakantieVanaf €41Een nieuwe leefstijl om te genieten
DashCalciumrijkVanaf €56Dietary Approaches to Stop Hypertension
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €15Beperkte keuze van voedingsmiddelen
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €70 p/maandHeel streng op calorieën

Snel en eenvoudig afvallen

Jouw streefgewicht bereiken dankzij voeding en sporten

Een sportschool vinden

Afvallen komt er feitelijk op neer dat je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Dit behelst meer dan enkel gezonder eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je in beweging komt! Dit kan bij uitstek bij een sportschool in Rhenen. Hier kan je cardio en krachttraining perfect combineren. Door te doen aan cardio (de hometrainer of de loopband) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Alleen, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Tevens gaat je spiermassa toenemen met krachttraining. Ook buiten fitness zijn er allerlei manieren om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Spierversterkende trainingsmethode in groepsvorm
  • Slenderen: In een uur tijd alle spiergroepen bij langs
  • Hardlopen: In 12 weken tijd je conditie flink verbeteren
  • Wandelen (powerwalk): Vermindert o.a. stress en stimuleert creativiteit
  • Andere opties: RPM, Kickboksen en Tae Bo

Lijst met fitnesscentra in de regio Rhenen

NaamAdresPostcodePlaats
Optisport Health Club RhenenGroeneweg 583911 PGRhenen
Curves Veenendaal SmartDr. S. de Bruinestraat 53904 CAVeenendaal
Fit For Free VeenendaalGilbert van Schoonbekestraat 1-33901 PXVeenendaal
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Rhenen
Wil je wat doen aan jouw gewicht met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Utrecht helpt je om jouw doelen te bereiken. Deze trainer is er voor motivatie en advies en zorgt dat jij ook de juiste voeding binnenkrijgt. Het grote voordeel hiervan is dat de coach je een training uitdaging geeft, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Houd rekening met de hoge kosten: een trainer op maat betaal je al gauw €97,5 voor enkele sessies.

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Een goede basis vormt jouw BMI. De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: het lijnen moet snel beginnen. Komt het boven de 30 uit? Dat staat voor ernstig overgewicht. De meeste mensen proberen dan in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Welke resultaten wil je halen?

    Ga je een afslankprogramma starten? Bedenk dan waar je naartoe wilt. Anders heb je geen richting. Vraag niet het onmogelijke van jezelf. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Overige tips: vertel je dierbaren dat je bezig bent met een dieet of vraag om hulp bij een voedingscoach in Rhenen

  3. Minder eten

    Het verliezen van gewicht is in principe heel eenvoudig: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Je zult dus ook minder moeten eten. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Probeer regelmatig te eten (zodat je niet gaat snacken), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Bijvoorbeeld door kleinere borden te gebruiken.

  4. Meer gezond eten

    Niet alleen de volumes, maar ook welke producten je neemt beïnvloedt de energie inname. Ga niet langer voor eten met te veel suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Een goede basis is als men als basis de Schijf van Vijf neemt. Advies: leer meteen het ongezond snacken af en en drink 2 liter water per dag. Via bijv. 24kitchen.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Beginnen met sporten

    Wil jij er maximaal voor gaan? Zo ga je meer plezier in het afvallen beleven en wordt het jojo-effect ingedampt. Uitgangspunt is 60 minuten bewegen per dag. Dit kan al heel eenvoudig: gebruik een fitnessarmband en wandel een rondje naar het werk. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor de fitness. Door de loopband of gewichten wordt de vetverbranding gestimuleerd en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Eenvoudig gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot wel 8 kilogram in 2 maanden

Veelgestelde vragen over afslanken in Rhenen

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Rhenen afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Hierdoor zal je gezonde gewoontes inpassen. Dat wil zeggen minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en op structurele basis gaan bewegen. Mede door deze aanpassing ga je gemakkelijk gewichtsverlies realiseren. Enkele voorbeelden: eet zoveel mogelijk zoutloos, neem water i.p.v. frisdrank, gebruiker kleiner bestek en negeer de roltrap. Op die manier leer jij jezelf een goede lifestyle aan voor de komende jaren.

Welk dieet adviseren jullie?
Helaas, er is is niet 1 voedingsplan dat voor iedereen het beste resultaat heeft. Modifast, Sonja Bakker, FIT Methode of South Beach, Ketogeen, Mediterrane dieet: welk dieet goed werkt voor jou wordt beïnvloed door verscheidene aspecten zoals jouw huidige gewoontes, hoeveel KG je wilt afvallen en eventuele allergieën. De focus moet liggen op een uitgebalanceerd eetschema wat het afvallen zal stimuleren maar waar je ook genoeg eiwit, vitamines en koolhydraten neemt.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
10 kg of meer kwijtraken behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar wordt meestal sterk afgeraden. Bij deze programma’s is de energie-inname die binnenkomt ver beneden je basisbehoefte. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van regelmatig 3,5 kg in 1 – 2 weken. Het effect hiervan kan zijn: moeheid, verlies van spiermassa, en het is lastig om vol te houden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Hoe zit het met de vergoeding voor diëtetiek?
Dieetadvies in 3910, 3911, 3912 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het betreft enkel 3 behandeluren per kalenderjaar. Meestal staat dit gelijk aan 3 of 4 meetings. Goed om te weten: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Dit is niet zo in het geval van ketenzorg zoals diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Is snel afvallen wel gezond?
Afvallen op een gezonde manier is tijdsintensief. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Ga je de energie inname verlagen? Houdt dan rekening met gezondheidsrisico’s. Het bewegen gaat moeizamer en er is een daling van de spiermassa. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Rhenen, Rhenen Oost, Rhenen West, Rhenen Noord, Grebbeberg, Randzone, Binnenveld, Achterberg, Uiterwaarden Rhenen, Remmerden, Heuvelrug Rhenen, Heuvelrug Elst, Uiterwaarden Elst, Elst.

  • Elst