Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Veendam

Wil jij graag gezond afvallen in Veendam? Veel mensen willen graag wat kilo’s kwijtraken. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Er zijn veel diëten en methodieken. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “SMS dieet” en natuurlijk ook het “Vitaminecompleet-DIEET”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak helpt op korte termijn. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Dan gaat het veel meer om jouw eetgewoonten en leefstijl. In feite moet je minder eten en meer gaan bewegen. Niet te veel ongezonde snacks, gezondere dranken (water), vermijd andere snelle koolhydraten, genoeg groenten en fruit eten en meer naar de sportschool gaan kunnen je daar goed bij helpen. Je diëtist in Veendam beschikt over voldoende kennis. Op deze pagina check jij uitgebreide info over voedingsconsulentes, wat nu gezonde voeding is, verschillende afvalmethodes of krachttraining.

  • Er zijn flink wat diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Het “Best Life Diet” + het “Weg met de weegschaal” hoor je nog wel eens voorbij komen
  • Bedenk hierbij wel dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een bevoegd afvalcoach in Veendam kan je op weg helpen met echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Let op je energiebalans: verbrand meer energie dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteVeendam
Postcode9641
% overgewicht59%
% obesitas14%
Lokale diëtistenpraktijkDietistenpraktijk Nijenhuis
Sportschool in de omgevingSportcentrum Bodewes Veendam

Diëtist in Veendam vinden

Veel mensen in Veendam zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 59% worstelt met overgewicht en 14% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Het opbouwen van overgewicht rekent men vaak toe aan ongezonde gewoontes die er ingeslopen zijn. In de supermarkt is er zoveel te koop, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een diëtistenpraktijk in Veendam kijkt samen met jou naar jouw leefstijl en eetpatroon. Daarop voortbordurend ontvang je verschillende adviezen inzake gezonder eten en meer bewegen. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige om medische redenen zoals darmklachten.

  • De diëtist support je om jouw streefgewicht op een duurzame manier te halen
  • Vanuit de basisverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) dieetadvies (per 12 maanden)
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Veendam augustus 2021
Zoek je advies bij een persoonlijke gezondheidspraktijk in de buurt? Verderop vind je een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Veendam. Zoek een plek waar je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. We onderscheiden nogal wat afvalcoaches en soorten beroepen. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: streeft naar een natuurlijke balans van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: begeleidt mensen met gezonde voeding en een gezonde levensstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk NijenhuisHavenstraat 1 b9641 BPVeendam
Dietistenpraktijk NijenhuisEuropaweg 2 B9636 HTZuidbroek
Dietistenpraktijk NijenhuisSchoolstraat 29635 AZNoordbroek
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-veendam-9641

Gezondheidscijfers in Veendam

In regio Veendam heeft 59% in meer of mindere mate overgewicht en 14% obesitas. 74% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 40% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 39% is een “wekelijkse sporter”. 40,4% is wekelijks aan het fietsen bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Punt van zorgen is dat 26% een roker is en 9% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (6% wordt gezien als een overmatige drinker). 45% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Veendam

Een groot deel van de mensen die te zwaar zijn kiezen voor een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Wat is voor mij een goed dieet? Dit heeft te maken met jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, eetvoorkeur en jouw wensen en behoeften. De methodes om af te vallen kun je onderbrengen in vijf hoofdgroepen:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitrijk dieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetarm/vetvrij dieet: beperkt de vetinname tot 15% van de totale calorieën
  5. Medisch dieet: een specifiek dieet tegen bijvoorbeeld darmklachten of infecties (o.a. Ziekenhuisdieet)

Kies het juiste dieet
Het juiste programma kiezen, en echt een nieuwe leefstijl aanleren is tamelijk complex. Op deze pagina bieden we wat praktische tips:

  • Een crashdieet raden wij niet aan. Het is slechts een korte termijn oplossing
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, begin met kleine stapjes
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, zo ben je je bewust van je eetpatroon
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Ga samen met iemand de uitdaging aan. Bijvoorbeeld met New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Veendam

DieetnaamTypeOnkostenOmschrijving
South BeachBeperkte vettenVanaf €20Mag veel producten blijven eten
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €63p/maandFocus op staat van ketose
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €19 p/maandGepersonaliseerd programma
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €64 p/maandPersoonlijke intake
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €38Je gaat minder eten
PaleoUniekVanaf €38wild, vis, fruit, planten, knollen, noten
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €30Traditionele voeding uit o.a. Griekenland
DashZoutarmVanaf €52Verkleint kans op hart- + vaatziekten
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €13Duidelijke en strenge regels
ModifastCrashVanaf €74 p/maandModifast Protein Shape

Snel en verantwoord afvallen

Snel resultaat zien met gezond eten en beweging

Vind een sportschool

Afvallen is eigenlijk gewoon dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. De basis is vaak letten op je voeding. Maar het is ook belangrijk dat je een aantal keer per week gaat sporten. Loop eens binnen bij een fitness of sportschool in Veendam. Vaak moedigen zij je aan voor een combi van cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) werk je aan je conditie en verbrand je calorieën. Let echter op, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: je body zal dan na een training door blijven gaan met energie verbranden. Als extra voordeel gaat je spiermassa toenemen als je werkt met gewichten. Afgezien van de fitness onderscheiden we allerlei manieren waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Zeer gevarieerd en leuke vormen in groepsverband
  • Slenderen: Zonder moeite sporten op automatische fitnesstoestellen
  • Hardlopen: Even helemaal je hoofd leegmaken en vet verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Een goede oplossing voor iedereen die te zwaar is
  • Als groepsles: Zumba, Spinning en Steps

Populaire fitnesscentra in de regio Veendam

NaamAdresPostcodePlaats
Sportcentrum Bodewes VeendamStationsstraat 19641 KEVeendam
Oxygym VeendamBoven Oosterdiep 99641 JMVeendam
Gym Xtra Fit SteendamDamsterweg 329628 PDSteendam
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Veendam
De nodige kilo’s kwijtraken waarbij je wordt geholpen door een personal trainer? De personal training (PT) in Groningen is de manier om onder begeleiding te sporten. Jouw coach geeft tips tijdens het sporten en heeft veel verstand van voeding. De voordelen zijn dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je directe feedback krijgt. Het is wel een kostbare optie: zo’n prive-coach betaal je al gauw €82,5 per periode (30 dagen).

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. Het zegt iets over het risico dat je gewicht oplevert voor je gezondheid. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: je moet gaan afvallen. Een BMI 30> staat voor ernstig overgewicht. Het voedingscentrum adviseert om actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Ga je proberen af te vallen? Noteer dan altijd een streefgewicht. Anders ontbreekt er de focus. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Hoe gaat mijn leven veranderen als ik 15KG verlies? Ook handig: vertel aan familie dat je wilt afvallen en ga eens langs bij een voedingscoach in Veendam

  3. Focus op minder voeding

    Het verliezen van gewicht draait in de basis hierom: ontwikkel een negatieve energiebalans en je gaat stapje voor stapje afvallen. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (anders ga je sneller snacken), en probeer van elke maaltijd te genieten. Bijvoorbeeld door kleinere borden te gebruiken.

  4. Meer gezond eten

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook de voedingsstof zelf heeft zijn uitwerking op jouw gewicht. Vermijd zoveel mogelijk producten met alcohol, vet en suiker. Een belangrijke eerste stap is dat men als basis de Schijf van Vijf neemt. Advies: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en eet kleinere porties. Via o.a. supersnelgezond.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Dagelijks bewegen

    Ga lekker sporten! Door dagelijks te bewegen wordt afvallen pas echt leuk en wordt het jojo-effect ingedampt. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: neem wat vaker de trap en zet je auto verder weg op de parkeerplaats. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan de fitness. Dankzij krachttraining en cardio ga je sneller calorieën verbranden en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Rap gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot 10 Kg in 12 weken

Actuele thema’s over afslanken in Veendam

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Veendam afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. In dat geval kun je in kleine stapjes gezonder gaan leven. De kernwaarden zijn minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en natuurlijk meer bewegen. Zodoende ga jij altijd je streefgewicht behalen. Wil jij geen terugval: kies voor gezonde koolhydraten, koop geen ongezonde snacks, eet niet zonder na te denken en leg de afstandsbediening verder weg. Op basis daarvan ga jij dat gezonde leven leiden voor een langere periode.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat niet 1 programma dat voor iedereen het beste resultaat heeft. Montignac, Sonja Bakker, Pioppi of South Beach, Cambridge, Mediterrane dieet: welk dieet het meest efficiënt is ligt aan verschillende onderdelen als jouw huidige leefstijl, lange termijn wensen en algehele gezondheid. De beste resultaten haal je met een verantwoord eetschema waar je de nodige kilo’s kwijtraakt maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
15 kilogram kwijtraken door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar is niet aan te raden. Bij deze programma’s is de energie-inname die binnenkomt heel erg laag (rond de 500 Kcal). De kilo’s vliegen er soms vanaf, van vaak wel 3,5 kg in slechts 1 week. Grote tegenvallers zijn: een onverzadigd gevoel, verlies van spiermassa, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 9640, 9641, 9642, 9644, 9645, 9646 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. De actuele situatie is: 3 keer een consult van een uur. Voor veel mensen zijn dat 3 of 4 meetings. Vergeet niet: hiervoor betaal je wel eerst je wettelijke eigen risico. Er is een uitzondering: ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Hoe werkt snel afvallen precies?
Afvallen met een blijvend resultaat kost veel tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Plusminus 2000 gram per 30 dagen. Soms gaat het iets sneller in het begin. Ga je voor nog minder calorieën? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in Veendam-kern, Veendam-buitengebied, Wildervank.

  • Borgercompagnie
  • Wildervank