Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Houten

Op korte termijn maar ook gezond afvallen in Houten? Heel wat mensen zijn bezig met afslanken. Hoe vlieg ik zoiets aan? Je kunt kiezen uit veel diëten en methodieken. Zo kun je beginnen met het “2fase” en natuurlijk het “Weivasten”. Het risico is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Duurzaam afvallen zit ‘m vaak veel meer in jouw eetgewoonten en leefstijl. Doorgaans zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, voldoende water drinken, genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten, genoeg groenten en fruit eten en starten met dagelijks bewegen om je een idee te geven. Jouw diëtist in Houten beschikt over voldoende kennis. Op deze pagina vind je uitgebreide details over gewichtsdeskundiges, het effect van voeding, verschillende afvalmethodes of cardio.

  • Je kunt kiezen uit diverse diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • Bijv. het “Slank Vitaal” en ook het “Mediterraan dieet” kom je in Nederland veel tegen
  • We vertellen er wel bij dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • Een vakkundige afvalcoach in Houten biedt veel ondersteuning bij een nieuwe leefstijl en eetpatroon
  • Focus op de energiebalans: meer energie verbruiken dan dat jij eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieUtrecht
GemeenteHouten
Postcode3991
% overgewicht43%
% obesitas11%
Diëtist in de regioDe Geinsche Hof
FitnessOptisport Health Club Houten

Diëtist in Houten zoeken

Veel mensen in Houten zijn niet op gezond gewicht. 43% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 11% wordt aangemerkt als obesitas. Te zwaar zijn wordt dikwijls toegeschreven aan een gebrek aan kennis. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat is gezond en wat juist niet? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Houten maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw eet- en beweegpatroon. Tijdens de vervolgsessie krijg je tips en advies aangaande gezonder eten en meer sporten. Jij kan ook een voedingsdeskundige bezoeken als je advies nodig hebt rondom medische zaken als een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist werkt samen met je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Via de zorgverzekering krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) advies op dieetgebied (op jaarbasis)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Houten oktober 2021
In contact komen met een persoonlijke gezondheidspraktijk in de buurt? Verderop vergelijk je informatie van een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Houten. Zorg dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Men voert ontzettend veel functienamen en focusgebieden. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: adviseren vaak bedrijven of scholen rondom voeding
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt bij het opstellen en onderhouden van een gezond eetpatroon
NaamAdresPostcodePlaats
De Geinsche HofStationserf 823991 KZHouten
Ilona PabisBatavenpoort 193991 JCHouten
Dietistenpraktijk Balans, AchterbergBrink 43985 SBWerkhoven
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-houten-3991

Cijfers over gezondheid in Houten

In regio Houten heeft 43% een BMI van 25 – 29 (overgewicht) en 11% ervaart obesitas. 80% ervaart zijn/haar eigen gezondheid positief. 54% voldoet aan de beweegrichtlijnen (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 61% is regelmatig aan het sporten. 50,7% gebruikt maandelijks de fiets bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Verder zien we dat 12% rookt en dat 8% drinkt wekelijks alcohol (7% zelfs als overmatige drinker). 39% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Houten

Een groot deel van de mensen die wat kilo’s willen kwijtraken kiezen voor een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Welk dieet past nu bij mij? Dit heeft te maken met je huidige gewicht, gezondheidheid en doelstelling. De afvalprogramma’s zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitrijk dieet: eiwitrijk eten is een bron van energie en de bouwstof voor het lichaam
  4. Vetvrij/vetarm dieet: Weinig vet is goed voor de bloeddruk en een lager cholesterolgehalte
  5. Medisch dieet: het aanpakken van medische problemen met een specifiek dieet (bijv. hoge bloeddruk) (o.a. Glutenvrij dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Het juiste voedingsschema vinden en het ook volhouden is soms best pittig. Daarom vind je wat nuttige tips:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Af en toe mag je best even zondigen, het begin is de lastigste periode
  • Houd een eetdagboek bij, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, dit maakt afvallen leuker
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

De beste diëten in Houten

DieetnaamSoortTarievenKorte info
South BeachBeperkte vettenVanaf €32Het kost weinig geld
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €64p/maandJe mag vet blijven eten
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €17 p/maandMet de handige WW App
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €51 p/maandSnelle maaltijden
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €20Betere gemoedstoestand
PaleoOerdieetVanaf €21Je kunt heel gevarieerd eten
MediterraneSpaansVanaf €41Uit landen rond Middellandse Zee
DashMagnesiumrijkVanaf €47Minder risico op hart- en vaatziekten
DukanWeinig koolhydratenVanaf €17Vrij streng afvalprogramma
ModifastMaaltijdshakesVanaf €73 p/maandCombinatie met supplementen

In razend tempo afvallen

Snel resultaat zien en blijf op gewicht

Een sportschool vinden

Afvallen is eigenlijk gewoon dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. Voor een deel is dat minder en gezonder eten. Maar het is ook belangrijk dat je ook in beweging komt. Loop eens binnen bij een fitness of sportschool in Houten. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Met cardio (de hometrainer of de loopband) werk je aan de calorieën (verbranding). Alleen, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Eveneens stimuleer je de spiermassa als je aan krachttraining doet. Los van de fitness kun je kiezen uit meerdere manieren om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Verleg je eigen grenzen en ga de uitdaging aan
  • Slenderen: Zonder moeite sporten op automatische fitnesstoestellen
  • Hardlopen: Afvallen gaat het beste bij een rustig gestaag tempo
  • Wandelen (powerwalk): Werk op een simpele manier aan een fitter lichaam
  • Populaire groepslessen: Body Attack, Body Step en Sprint

Lijst met fitnesscentra in de regio Houten

NaamAdresPostcodePlaats
Optisport Health Club HoutenHefbrug 33991 LBHouten
Fitline DriebergenHoofdstraat 1623972 LGDriebergen
Curves DriebergenTraaij 111A3971 GDDriebergen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Houten
Snel & verantwoord afvallen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Utrecht staat voor 100% aandacht en begeleiding. Jouw privé-trainer helpt tijdens het trainen en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. De eerste stap is vaak dat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je directe feedback krijgt. Houd rekening met de hoge kosten: een prive-trainer kost al snel €82,5 p/maand.

Afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Het advies bij een score van 25 – 30: je moet gaan afvallen. Ligt de score boven de 30? Dat betekent ernstig overgewicht (obesitas). Het advies is om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Bepaal je doelstelling

    Ga je proberen af te vallen? Een doelstelling is noodzakelijk. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Deze doelstelling moet wel haalbaar zijn. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Hoe gaat mijn leven veranderen als ik 15KG verlies? Andere handigheidjes: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken en ga eens langs bij een voedingscoach in Houten

  3. Voeding beperken

    Op gezond gewicht komen hoeft niet moeilijk te zijn: eet minder calorieën dan je verbrandt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Je gaat dus structureel wat minder eten. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Eet met regelmaat (zo blijf je van ongezonde snacks af), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Gezondere voeding

    Niet alleen de volumes, maar daarnaast ook de maaltijd zelf draagt bij aan de calorie-inname. Vermijd zoveel mogelijk producten met verzadigde vetten en te veel koolhydraten. Je krijgt minder calorieën binnen als je je focust op de Schijf van Vijf. Probeer dit: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en schrijf op wat je elke dag eet. Via o.a. Happyhealthy.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Het gaat beginnen! Op die manier ga je meer plezier in het afvallen beleven en wordt het jojo-effect ingedampt. Probeer minimaal 60 minuten per dag actief te zijn. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: gebruik altijd de trap en ga lekker klussen in de tuin. Eventueel is het alternatief een fitnesscentra. Door een crosstrainer of halters ga je vet verbranden en wordt het afslanken nog leuker.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies tot 15 KG in 3 maanden

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Houten

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Houten afvallen zonder een specifiek dieet te volgen. Daarbij moet je stukje bij beetje gezonder leven. Let in het bijzonder op kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en meer sporten. Daardoor zul jij zeker weten de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Wil jij geen terugval: schep lekker veel groenten op, laat ongezonde producten liggen, gebruik kleinere borden en wandel een rondje naar het werk. Op basis daarvan ga jij dat gezonde leven leiden voor een langere periode.

Wat is het beste dieet?
Er is niet één voedingspatroon waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Voedselzandloper, Detoxen, Pioppi of Weight Watchers, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk van deze methodes de beste resultaten bereikt kun je bekijken a.d.h.v. allerlei facetten als gezinssituatie, ambities en voedingsvoorkeuren. Start met een uitgebalanceerd voedingsschema wat zorgt voor gewichtsverlies maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
15 kilogram kwijtraken met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar niet geheel zonder risico. Bij zo’n voedingspatroon is de calorie-inname die men consumeert ontzettend laag. Sommige mensen vallen snel af, van vaak wel 4 kg in een paar dagen. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als algehele vermoeidheid, verlies van spiermassa, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 3990, 3991, 3992, 3993, 3994, 3995 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat 3 keer een consult van een uur. Meestal betreft het maximaal 6 afspraken. Kleine lettertjes: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Er is een uitzondering: de zogenaamde ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Hoe werkt snel afvallen precies?
Afslanken op de lange termijn kost simpelweg tijd. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Wil je het proces versnellen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je sportprestaties worden minder en er is een daling van de spiermassa. Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in Houten Noord-West, Houten Noord-Oost, Houten Zuid-West, Houten Zuid-Oost, Houten Buitengebied, ‘t Goy, ‘t Goy Buitengebied, Tull en ‘t waal, Tull en ‘t Waal Buitengebied, Schalkwijk, Schalkwijk Buitengebied.

  • Tull en ‘t Waal
  • t Goy
  • Schalkwijk